![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#942 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
... ... ... En wat als blijkt dat het allebei mannetjes waren? Ga je dan beweren dat er alleen mannelijke rudolfjes waren? De mechanismen die tot het bewaren van fossielen geleid hebben zijn niet van die aard dat je er vanuit mag gaan dat er serieuze kans is op representativiteit. Anders moet je dat maar eens aantonen. Maar dat gaat niet, vermits je niets weet over de volledige populatie waaruit de fossielen voortkwamen. Citaat:
Citaat:
Maar je weet ook dat elk toevals-process, duizenden en duizenden keren na elkaar uitgevoerd aanleiding geeft tot een steeds betere benadering van een Gauss-curve, of? Een steekproef mag a-select zijn, ALS je daar achteraf voor kunt corrigeren of het in rekening kunt brengen bij het bepalen van het fout-interval. Maar dat kan je niet als je geen a-priori kennis hebt van de populatie waar je de steekproef hebt uit getrokken. En dat is met de fossielen toch wel duidelijk het geval, niet? Anders moesten we ze niet eens meer opgraven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die stamboom is niet erg 'opgesteld', daar is men nog altijd mee bezig. Deze hele draad begon uiteindelijk juist omwille van het zoveelste overtrokken verhaal van de darwinisten, weet je nog? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan misschien beginnen met het juist citeren van de mensen waarop je reageert op dit forum...
Dat stukje is immers van firestone Citaat:
En dát was natuurlijk ook het punt niet dat firestone wou duidelijk maken. Dat staat letterlijk in Origin of Species van Darwin zelf (en uiteraard in eindeloze hoveelheid biologieboeken inclusief mijn oude schoolboek die ik nog altijd heb.[/quote] Bovendien zou je misschien kunnen proberen de waarheid geen geweld aan te doen.... die befaamde uitspraak is immers van ene Herbert Spencer na het uitbrengen van het originele werk waarin wel degelijk sprake is van 'natuurlijke selectie' en werd pas later overgenomen. Wat met die of gene term bedoelt wordt uitgebreid uit de doeken gedaan... het helpt je dus ook geen moer over bepaalde begrippen te gaan muggenziften, laat staan er eigen interpretaties aan te gaan geven. Hoeveel 'verkeerdelijke' interpretaties en versies, twisten, aanpassingen er achteraf in schoolboeken zijn verschenen doet niets terzake. Als ik datzelfde principe zou hanteren voor jouw boekske dan moet ik tyot conclusie komen dat God dus niet zou bestaan. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 8 december 2009 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat veranderd dat aan de opmerking van firestone ? Wat veranderd dat aan 't feit dat 'survivel of the fittest' gewoon synoniem staat voor het eerder gebruikte 'natural selection' ? ...en niet aan wat het toegeschreven wordt ... bij uitstek door creationisten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ligt nu het verschil met het eerder gebruikte 'natural selection' ? Wie interpreteert het als wat anders ? .... zijn dat de evolutie-biologen of zijn dat net de tegenstanders van de theorie ? Wat is de relevantie met de eerder opmerking van firestone ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ie dat wel uit de doeken gedaan zal hebben... of niet ? Citaat:
Citaat:
Straf zenne... dan heeft ie er toch een woordje uitleg bij verschaft ? Wel niet dié uitleg die jij ervoor geeft... dat past eerder in het kraam ( -> Herbert Spencer ) van het sociaal darwinisme. Citaat:
Citaat:
Nope Voor Darwin was dat net niet zo ... hij gebruikte het immers als metafoor |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je spreekt wee over jezelf ?
Citaat:
fonne beweerde :"Evolutietheorie = survival of the fittest" en daar reageerde firestone zeer terecht op .. het kan hooguit bekeken worden als één van de beschreven ( zoals Darwin dat doet ) mechanismes ervan fonne beweerde bovendien :"De fitste overleven" vervolgens maakte fonne er weer wat anders van en beweerde even dat firestone dat zou impliceren :"Sorry maar als Firestone impliceert dat "survival of the fittest" geen elementair onderdeel van de evolutietheorie te maken heeft dan is dat zo he. Ik interpreteer niets fout. En anders moet Firestone maar leren duidelijk zijn." Waarop firestone weer eens geheel terecht opmerkte :"Merk de weinig subtiele verschuiving van "Evolutietheorie = survival of the fittest" naar ""survival of the fittest" geen elementair onderdeel van de evolutietheorie"." Citaat:
Citaat:
![]() Welk feit ? Het feit dat Darwins principe van 'natuurlijke selectie' zoals beschrven in de eerste editie nooit veranderd is in de verdere edities ? Of de 'feiten' die jij claimde in je post #924 : Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral omdat de poetische taal van die psalmen bijzonder moeilijk te vertalen valt kan je er zowat alles van maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sorry, Darwin gebruikte dat niet als 'metafoor'. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dát heeft totaal geen zin Van alles wat er tot nu toe gepalaverd is heb je nog niets weten aantonen. Ik wil je nog wel kort van antwoord dienen : Je geeft géén verklaring waarom bij geslachtelijke voortplanting dat zo zou zijn... in feite geef je net de misvattingen errond. Als er geen selectie ( = geen beperkingen ) zou zijn is er geen reden om aan te nemen dat er minder variatie zou zijn ....er zou net meer en vlugger variatie optreden net gelijk Ditorimi al stelde... je reply toen trok al op geen fluit... de verwijzing ernaar helpt dus ook al geen zier. Gemiddeld gezien gaat het zowat op hetzelfde neerkomen ... waarden zullen inderdaad naar alle waarschijnlijkheid Gauss normaal verdeeld zijn maar de uitschieters ( waarden ervan) langs beide kanten zullen meer van het centrum liggen. Wat betreft ons debacle over het gebruik van statistiek zou ik willen dat je nu eindelijk eens stopt met me vanalles in de mond te leggen wat ik nooit gezegd heb. Ik heb niets tegen statistiek en e daaruit volgende kansberekening op voorwaarde dat ge die dan ook netjes zou doen en je aan de regeltjes zou houden. Verder blijft statistiek een benadering voor de populatie TEN ALLEN TIJDE Moest er dus iets niet kloppen ( daar had ik dan ook graag het betrouwbaarheidsinterval van gekregen ) aldus diezelfde statistiek opgesteld aan de hand van steekproeven _die je dan nog zwaar bekritiseerd_ dan is het onzinnig nog vast te houden aan diezelfde statistische benadering. De juiste conclusie is dus dat er wat mis moet zijn met die benadering of zienswijze ( 't waarschijnlijkheidsmodel dat men vooropsteld ). Het heeft echter geen zin om dan die eerder gevonden regelmaat als argument te gaan gebruiken dat de realiteit niet in overeenstemming zou zijn.... En het heeft nog minder zin enige theoretisch model dat die realiteit tracht te beschrijven en die helemaal geen gebruik maakt van cijfermateriaal, enkel een mechanisme vooropsteld, daarmee te willen falsifieren. En verder antwoord je nog steeds niet op de hamvraag : Hoe gaat men beoordelen _ gesteld dat we enkele van die 8 exemplaren tegen het lijf zouden lopen _ dat die exemplaren dat jaar zijn onstaan en niet al veel vroeger zouden bestaan hebben ? Wat is de fout op die acht ? enig idee daarvan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dáar ging het niet echt over, Alboreto
De stelling was immers al : zonder selectie Nu is de vraag of je met seksuele reproductie juist méér of minder variatie zou krijgen ( Of meer variatie in een bapaald kenmerk om makkelijk voor te stellen ). Bij aseksuele voortplanting gaat het dan om louter mutaties en is het inderdaad een kwestie van herhaaldelijk ( eventueel met tussenpozen maar geen stappen terug ) datzelfde soort lot eruit te trekken. Bij seksuele voortplanting kunnen de bijhorende mutaties elkaar 'vinden' Mijn inziens ga je in dat laatste geval dus méér en vlugger tot variatie komen ... er wordt in principe niks 'uitgevlakt' tenzij bekeken in frequentie van voorkomen. Bedenk : geen selectie.... dus ook geen seksuele selectie |
![]() |
![]() |
![]() |
#955 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 9 december 2009 om 00:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Representativiteit is in feite al een subjectief en ook geen echt wetenschappelijk begrip... en je kan nooit aantonen of een steekproef representatief zou uitdraaien (bemerk de woordkeuze hier) Representatief wilt net zoveel zeggen als : het moet een 'goede' afspiegeling van de populatie zijn ... dan zou men pas deftige uitspraken kunnen doen over de gehele populatie. Maar je kan pas zeker zijn van die representativiteit als je die gehele populatie zou kennen. Je kan dus alleen maar spreken over 'goede' redenen die aan te halen zouden zijn waarom een steekproef niet representatief zou zijn en ze daarop verwerpen. Het a-select ( ik gaf je al een voorbeeld) is er één van.... iets wat je tot nu toe niet hebt kunnen duiden bij je voorbeelden. De steekproefomvang bv is er in principe dan weer geen van.... alhoewel dat het duidelijk is dat hoe kleiner die omvang is des te onnauwkeuriger zal het zijn. Steekproefomvang behoeft dus niet uitgedrukt te worden in een percentage van de gehele populatie ( btw wat was die in jouw voorbeeld ). Keuzes voor die omvang worden wel bepaald door : - De betrouwbaarheid waarmee men wilt werken : die geeft aan welke kans toekomstige steekproeven hebben om een verwachtingswaarde ( werkelijke waarden : verondersteld in de klassieke benadering) te verkrijgen die weer binnen dat betrouwbaarheidsinterval zal liggen - De nauwkeurigheid : in termen van maximale fout boven en onder de gevonden waarde - De spreiding : des te kleiner de te verwachten spreiding des te kleiner je steekproef kan zijn Tot slot nog dit : Een steekproef geeft een benadering van voor de waarden van een populatie. Zonder vooropgesteld distributiemodel kan je weinig beginnen betreffende uitspraken over de 'juistheid' van die steekproef |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch nog effe vlug hierop reageren....
Citaat:
De evolutietheorie legt dat nergens maar ook nergens op dat het zo zou moeten... het is net de data die leidt tot zulke conclusies btw Je weet toch dat dat oorspronkelijk beeld ervan de ouderdom van de aarde vér oversteeg ? Citaat:
Citaat:
Vertel me eens hoe je zonder ijking zo'n moleculaire klok zou kunnen opstellen ? Citaat:
Misschien had ik het ook maar beter tussen quotjes moeten plaatsen tenziende je geen gelegenheid te geven daarop weer in te gaan Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En waarom dat uitgerekend jij alleen het weerwoord erop viseert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het proces dat ie beschreef is zowat elk begrip of kortzin beladen met de nodige connotaties of mis te interpreteren betekenissen Citaat:
![]() Wat weet gij daar nu van ? Ik heb het net zo gezet om je erop te wijzen dat het begrip nietuitz'n context kan gesleurd worden. Enerzijds zeg je dat het een inhoudloze term betreft waarachter je ongeveer alles kunt verbergen. Vervolgens zeg je dat Darwin er wel een duilijke kijk op had Wordt het dan niet eens tijd dat men het houdt bij de kijk erop ipv te muggeziften over die begrippen , laat staan ze naar wel believen in te vullen ? Citaat:
Nu nog even aantonen dat hij geen gelijk heeft en we zijn er hé Citaat:
quatsch natuurlijk... De evolutietheorie stelt dat helemaal niet Het is een eerste verglijden van het begrip 'natuurlijke selectie' naar een betekenis van een heuse 'struggle to survive' zoals men de term 'survivel of the fittest' maar al te graag in het verleden heeft verbasterd tot het in het sociaal darwinisme 'recht van de sterkste' werd Citaat:
( volgens mijn bescheiden bronnen... ik heb het werk niet voor mij liggen... evenzeer betwijfel ik of hij het letterlijk ook zo erbij gezet zou hebben... dus moet ik mijn kaas halen bij wat de consensus van de wetenschapshistorie is ) Jij weet dat zeker ? Zijn daar aanwijzingen voor ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat Darwin toch vooral CREATIONIST was; zijn observaties en die van (op)volgende onderzoekers/Wetenschappers schijnen mij voornamelijk zich te weerspiegelen in de (benadering van) lengte van scheppings-"dagen" want de volgorde blijft tamelijk gelijk. Blijft voor mij de puzzle hoe men zo vele eeuwen geleden reeds die VOLGORDE benaderend kon beschrijven plus: "1000 jaren zijn voor [het Opperwezen] als 1 dag".
Waarom eigenlijk bestaan er 2 kampen in zulk krampachtig "onderzoek" van ONbewijsbaarheden? Wij weten niets zeker (en zelfs dit niet).