![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar da's hun goed kwezel recht. Het is een prive school.
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar is bij sommigen het uniformfetisjisme zo sterk dat ze graag, liefst met dwang, uniformen graag overal ingevoerd zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je had wel van die seuten-kliekjes die bij altijd bij elkaar stonden en zich beter voelden dan de rest, en inderdaad wisten wie wat had en wie wat niet. Maar dat was toch een minderheid hoor. Pff, de "gewone middenklasse" pakt daar niet zo mee uit. Dus, zoals ik al zei, 't zal dan misschien die minderheid zijn.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom beangstigend, ... ? Ik vind een school dient om les te geven en les te krijgen, om een zekere teamgeest aan te kweken (kameraadschap) en om te leren u correct te gedragen naar uw gelijken (medestudenten) en uw meerderen (leeraar, directeur, ... ) Alle bazaar die daar niet voor nodig is, hoort daar niet thuis, een uniform is goed omdat het gelijkheid brengt onder mekaar, (iedereen hetzelfde) en omdat het herkenbaarheid brengt. (mensen weten van welke school je bent, ... (als ge het een of ander uitsteekt... ) maar ook wanneer je je serieus gedraagt. ) Thuis of onder je snobvrienden kan je je dan genoeg onderscheiden door te gaan golfen, tennissen, of wat dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad een interessant argument, de modeindustrie speelt op harde wijze in op de behoeften of aangeleerde behoeften van onze jongeren.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zoekt het veel te ver. Een voorbeeld : ik heb al gezegd dat ons gezin niet welgesteld was maar ik droeg altijd gouden oorbellen terwijl vele anderen met fantasie-belletjes liepen. Wie daaruit de conclusie trok dat ik rijker was dan de anderen, kwam dus erg bedrogen uit. Uniform is goed, als de leerlingen enkele kleine details naar eigen zin invullen, kan dat geen kwaad maar zolang het binnen de perken blijft.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil er wel even bij vermelden dat in mijn middelbare school ook een zomeruniform was, een mooi licht kleed met vichy-ruit, kort mouwtje en brede rok, helemaal volgens de mode van de beginjaren '60. Dat kleedje droegen we ook een groot deel van het schooljaar en was niet duur. A propos, eronder droegen we natuurlijk wijde onderrokken, d�*t zou nog wat voor u geweest zijn, dan kon u weer argumenten vinden om te bewijzen dat in de katholieke scholen het éne meisje 2 onderrokken en het andere 3 droeg ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Kan je mij uitleggen waarom kinderen moeten zwijgen en luisteren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ze natuurlijk mogen leren om na te denken voor zichzelf en niet enkel moeten zwijgen en luisteren. Dan geldt niet meer "hoe strenger en harder hoe beter" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit voor mijn part mag men alles dragen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kleding bepaalt mede uw identiteit. Het schooluniform heeft meer iets weg van een mierenkolonie; maw iedereen moet er hetzelfde uitzien, hetzelfde denken en hetzelfde doen, opvallen is verboden en een grijze muis worden wordt aangemoedigd. Gelijkheid =/= gelijkwaardigheid. Volgens sommigen kan er pas van gelijkwaardigheid sprake zijn als iedereen hetzelfde kostuum draagt, met hetzelfde merk auto rijdt, in hetzelfde type huis woont,... Kortom, het schooluniform verplichten is de zelfontplooiing van de leerlingen beknotten en draagt op termijn enkel bij tot het vormen van regimeslaven waar het individu enkel een onderdeeltje is van het geheel.
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tis gewoon een laffe oplossing voor een klein probleem.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|