Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2009, 17:18   #41
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Wel ik speek gewoon nederlands zoals ze in Vl-Brabant doen maar kan mijn Brusselse hoogmoed nooit echt wegsteken en daarbij ik spreek Frans en dat vonden die echt wel geweldig!! raar volkje die nederlanders.
Soit, ik had een snelle wip na een paar oneliners in het Fr en beetje show.
Dan had je echt wel met oppervlakkige sloeries te doen precies.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 17:23   #42
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat zijn Papatzaken?
Patatzakken ? Dat is de bijnaam van de belgen daar.
Oud 8 december 2009, 19:27   #43
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die hypotheekaftrek levert een groot fiscaal voordeel op, zeker ivg met wat je hier in België terugkrijgt, maar dat compenseert imo toch niet voor de kost die je moet maken. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar je in Nederland gaat wonen.
Gecombineerd met iets hogere netto salarissen in NL denk ik dat, zeker voor een hooggeschoolde zoals jij, een eigen woning een haalbare kaart is.

Alleenstaande collegas van mij kochten appartementen van 180 k in den tijd, betaalden 1000 bruto af per maand, netto 700.....met salarissen van meer als 2000 netto is dat goed te doen. En wetende dat contracten onbepaalde duur vrij goed beschermd zijn in NL...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 23:39   #44

Karma's schermafbeelding

Standaard

't Is hier wel geestig aan het worden ...
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 00:16   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Winkelen is goedkoper, nog een voordeel.
Met ons gezin gaan we maandelijks in Nederland winkelen. Ik kan u verzekeren dat heel veel zaken niet goedkoper zijn. 't Blijft goed uitkijken. In Nederland zijn echter de promoties bij de supermarkten heel interessant: een dergelijke prijzenslag vindt men zo goed als nooit in België.

Om u voorbeelden te geven: chocolade is merkelijk goedkoper in Nederland; citroensap is dan weer flink duurder in Nederland. Enz.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 00:31   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.grensarbeid.nl/index.php?pg=pr&id=22&lg=nl
Oud 9 december 2009, 09:54   #47
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hollanderhaat????? Waar?
Jij bent echt weer zo een type die de naakte waarheid als haat vertaald.
Onder de kerktoren was het het goed leven hoor, in ieder geval beter dan nu onder de minaret.
Inderdaad. De Nederlanders zwaaien nogal snel met het woordje 'ollanderhaat', wanneer wij gewoon de dingen bij hun naam noemen.
Hollanders kunnen het maar niet geloven dat zij niet het volmaakte volkje zijn waarvoor zij zich proberen uit te geven. Nu is er alweer in schandaal over de Hollanders. Want nu blijkt dat er een massamoord heeft plaatsgevonden in 1947 in Indonesië, begaan door het Nederlandse leger in Rawagede. En dat de familieleden van deze slachtoffers schadevergoeding eisen van de Nederlandse staat. Immers, er werden daar 431 Indonesiërs in koelen bloede afsgeslacht door het Nederlandse leger, vrouwen en kinderen incluis. Wanneer wij de Nederlanders daarop wijzen, is dit dan 'Ollanderaat'?

Nu let wel, wij, Belgen zijn evenmin volmaakt, maar wij geven dat ook toe. Wij hebben daar niet het minste probleem mee. Allen engelen zijn volmaakt. Maar die zijn dan ook ongeslachtelijk.

Laatst gewijzigd door system : 9 december 2009 om 09:55.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 10:02   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nu let wel, wij, Belgen zijn evenmin volmaakt, maar wij geven dat ook toe. Wij hebben daar niet het minste probleem mee. Allen engelen zijn volmaakt. Maar die zijn dan ook ongeslachtelijk.

Och ja, sinds wanneer geven echte "Belgen" toe dat de tyranie van Leopold II in Kongo niet netjes was?
Oud 9 december 2009, 10:44   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Och ja, sinds wanneer geven echte "Belgen" toe dat de tyranie van Leopold II in Kongo niet netjes was?
Alle rechtgezinde Belgen geven dat toe. Dat ze daar niet graag over spreken, is natuurlijk nog een andere zaak.

En dan nog deze nuance. U spreekt terecht over Leopold II. Dat was zijn persoonlijk gebied toen deze schandelijke dingen gebeurden. Daar had de Belgische staat niet veel te zeggen. En het is omdat er ook toen toen geïnterpelleerd werd door de politiek dat het openbaar werd. Maar de moorden op de Indonesiërs was wel degelijk de verantwoordelijheid van de Nederlandse staat. Immers het was het staatsleger dat deze massamoord beging.

Laatst gewijzigd door system : 9 december 2009 om 10:48.
Oud 9 december 2009, 10:54   #50
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met ons gezin gaan we maandelijks in Nederland winkelen. Ik kan u verzekeren dat heel veel zaken niet goedkoper zijn. 't Blijft goed uitkijken. In Nederland zijn echter de promoties bij de supermarkten heel interessant: een dergelijke prijzenslag vindt men zo goed als nooit in België.

Om u voorbeelden te geven: chocolade is merkelijk goedkoper in Nederland; citroensap is dan weer flink duurder in Nederland. Enz.
Jan VDB koopt citroensap voor het hele gezin, kwestie van allemaal de gezichtsuitdrukking van papa over te nemen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 11:04   #51
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Ze zullen je waarschijnlijk vragen om Engels te praten, indien je enkel een Vlaams dialect praat. Begrijpelijk ook, zelfs de Vlamingen verstaan elkaar niet steeds. Ooit al plat Brugs, Gents of Ostends dialect gehoord ? Tegenwoordig dan ook nog dikwijls vermengd met Berbers, Albanees of Turks !! Dat is vergelijkbaar met gelijk welk Creools petit nègre- praat. Enkel verstaanbaar voor insiders dus.
Ooit al eens Fries gehoord of plat nederlands Limburgs?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 12:09   #52
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Ooit al eens Fries gehoord of plat nederlands Limburgs?
Ik beweer niet dat het er in Nederland anders toegaat. Fries is trouwens géén Nederlands, dacht ik.
Oud 9 december 2009, 16:25   #53
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Er zijn dingen die in Nederland zeker goedkoper zijn. Ik denk aan vis, bepaald vleesprodukten, melk, enz. Over de kwaliteit laat ik me niet uit. En als men echt goedkoop wil winkelen, dan moet men naar Duitsland gaan. Onvoorstelbaar hoe goedkoop vele dingen zijn.

Laatst gewijzigd door system : 9 december 2009 om 16:29.
Oud 9 december 2009, 19:49   #54
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hollanders kunnen het maar niet geloven dat zij niet het volmaakte volkje zijn waarvoor zij zich proberen uit te geven. Nu is er alweer in schandaal over de Hollanders. Want nu blijkt dat er een massamoord heeft plaatsgevonden in 1947 in Indonesië, begaan door het Nederlandse leger in Rawagede. En dat de familieleden van deze slachtoffers schadevergoeding eisen van de Nederlandse staat. Immers, er werden daar 431 Indonesiërs in koelen bloede afsgeslacht door het Nederlandse leger, vrouwen en kinderen incluis. Wanneer wij de Nederlanders daarop wijzen, is dit dan 'Ollanderaat'?
Ja, want het is jullie zaak helemaal niet om ons daar op te wijzen. Dat is iets tussen Indonesie en Nederland. Dat Nederlanders niet kritisch op zichzelf zouden zijn, is een Belgisch smoesje om Nederland steeds de les te kunnen lezen. Wij bemoeien ons ook niet met jullie collaboratie-verleden, de schimmige Belgische machtsspelletjes in Congo na de onafhankelijkheid en de Belgische rol in de aanloop naar de Rwandese genocide. Maar jullie Belgen menen ons wel steeds het hoge aantal omgekomen Nederlandse Joden in WOII en het Srebrenica-drama te mogen inwrijven. Allemaal vanwege het verwrongen beeld dat jullie van Nederland(ers) hebben. Nederlanders kunnen prima zelf de zwarte bladzijden van de geschiedenis onder ogen zien. Daar hebben wij jullie niet voor nodig om ons daarop te wijzen. Nederland terecht wijzen is een typisch Vlaamse sport.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 9 december 2009 om 19:49.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 22:01   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ja, want het is jullie zaak helemaal niet om ons daar op te wijzen. Dat is iets tussen Indonesie en Nederland. Dat Nederlanders niet kritisch op zichzelf zouden zijn, is een Belgisch smoesje om Nederland steeds de les te kunnen lezen. Wij bemoeien ons ook niet met jullie collaboratie-verleden, de schimmige Belgische machtsspelletjes in Congo na de onafhankelijkheid en de Belgische rol in de aanloop naar de Rwandese genocide. Maar jullie Belgen menen ons wel steeds het hoge aantal omgekomen Nederlandse Joden in WOII en het Srebrenica-drama te mogen inwrijven. Allemaal vanwege het verwrongen beeld dat jullie van Nederland(ers) hebben. Nederlanders kunnen prima zelf de zwarte bladzijden van de geschiedenis onder ogen zien. Daar hebben wij jullie niet voor nodig om ons daarop te wijzen. Nederland terecht wijzen is een typisch Vlaamse sport.
Velen doen dat niet... een idioot wel. Waarom reageer je daar op? Juist... omdat je de controverse wil houden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 23:07   #56

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Da was nu ook weer gene Vlaming hé.
Oud 9 december 2009, 23:15   #57

Karma's schermafbeelding

Standaard

In ieder geval ... maandag een dagje in Terneuzen rondgelopen en wat me opviel ... verschillende Nederlanders gaven me daar een goedendag zonder dat ik ze kende. Gewoon in het passeren op straat. Deze zomer kwam ik dat ook regelmatig tegen in Zuid-Frankrijk.
En Nederlanders durven in je ogen te kijken (jaja, ook in Zuid-Frankrijk weliswaar). Hier in de Vlaanders ben je bijna een gevaarlijke crimineel met bijbedoelingen als je op straat zomaar iemand een goede dag geeft die je niet kent ...
Oud 9 december 2009, 23:31   #58
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
In ieder geval ... maandag een dagje in Terneuzen rondgelopen en wat me opviel ... verschillende Nederlanders gaven me daar een goedendag zonder dat ik ze kende. Gewoon in het passeren op straat. Deze zomer kwam ik dat ook regelmatig tegen in Zuid-Frankrijk.
En Nederlanders durven in je ogen te kijken (jaja, ook in Zuid-Frankrijk weliswaar). Hier in de Vlaanders ben je bijna een gevaarlijke crimineel met bijbedoelingen als je op straat zomaar iemand een goede dag geeft die je niet kent ...
Belgen zijn vreselijke mensen. Je beseft dat pas als je een paar jaar elders bent gaan wonen. Het moet iets zijn dat in de grond of in de lucht zit, want de vreemdelingen die in België komen wonen worden al even afgrijselijk.
Oud 10 december 2009, 00:11   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Ik mis die vriendelijkheid van Nederland ook.

Hier zijn er veel halve autisten die sociaal contact met een onbekende als een dreiging ervaren....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 00:25   #60
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik mis die vriendelijkheid van Nederland ook.

Hier zijn er veel halve autisten die sociaal contact met een onbekende als een dreiging ervaren....
met antwerpen als autitische hoofdstad..

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be