![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgorde volgens de bijbel ( zonder al te veel gegoochel ) is : (god) hemel en aarde : we zullen hier vanuit gaan dat hemel dan het heelal ofzo is om later niet in conflict te komen met dat uitspansel licht : de zon ? dag en nacht -> rotatie vd aarde, gescheiden wateren en atmosfeer: hier is nogal wat onduidelijkheid planten ed sterren en weerom de zon als lichten aan firmament al wat leeft in het water en al wat leeft in de lucht de landdieren de mens Het stukje leven in beschouwing genomen lijkt m de volgorde ervan alvast niet in overeenkomst. Maar ja.... interpretatie gevoelig is daar we allemaal een mouw aan te passen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alleen al: in WATER het eerst. Fantasie of: overdracht van info? Maar maak je over mij niet ongerust, Ongelovig blijf ik al is het maar "voor alle (on)Zekerheid". "Wij weten niets zeker èn: zelfs dit niet".
![]() |
![]() |
#964 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wist je trouwens dat jouw blind geloof ook evolutionair verklaard kan worden? Is dat niet grappig? Wat als God nu eens niet bestaat, en al die opoffering was voor niets geweest? Dat betekent dan dat je de slaaf van je eigen gedachten bent geweest. En daar ben jij trots op! De ultieme vernedering en teleurstelling, want je kan je hemelse rijk vaarwel zeggen, achtergelaten in wanhoop, uit eigen wil voortgebracht.
![]() |
![]() |
#965 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wacht trouwens nog steeds op het eerste geneesmiddel ontwikkeld door creationistisch geïnspireerde wetenschappers. Ik weet trouwens al wat u daarop gaat zeggen. Zot he?
![]() |
![]() |
#966 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dát noem ik nu gegoochel Nemen we de tekst erbij dan staat er :"En God zeide: Dat de wateren overvloediglijk voortbrengen een gewemel van levende zielen; en het gevogelte vliege boven de aarde, in het uitspansel des hemels!" Er is dus sprake van vogels ( ik wil dat nog ruimer nemen maar zeker niet zo eng tot alleen maar vliegende vissen ) en al wat in de zee leeft vóór het (dierlijk) leven op het land en chronologisch verderop wordt er niet meer gerept over vogels ná de schepping van de landdieren. Dat is toch een duidelijke andere chronologie dan wat de wetenschap erover denkt ? Ik geef nog mee dat in die ene zin, als je wilt, de onderlinge chronologie wel klopt. Citaat:
Zeker in die contreien waar de levensnoodzakelijkheid ervan nog eens temeer wrd benadrukt in het dagelijks bestaan. De hele bijbel en alle godsdiensten die er ergens, op de één of andere manier, hun kaas uit halen zijn dan ook doordrenkt van de symboliek rond water. Onafgezien de rol van water in de bijbel heb je nog het feit dat mensen in dien tijd eenvoudigweg niet konden zwemmen... laat staan buiten wat ze opvisten enig benul hadden van wat er zich onder die wateroppervlakten afspeelden.... een zeer goede bron voor speculaties en vele mysteries. En zuiver in kansen gerekend stelt het ook niet al veel voor waarom nu uitgerekend eerst in het water. Doet me trouwens denken aan een wachttoren die me vele jaren eens is onder de neus is geduwd door twee Jehova-getuigen waarin ze uitpakten met hoe klein de kans wel is dat de bijbel zijn chronologische volgorde van die hele schepping ( dus incluis voor het scheppen van 't leven ) en de beschrijvingen ervan in overeenstemming was met wat we nu weten. Een mooi samenraapsel van netjes die passages en interpretaties te gebruiken die in overeenstemming waren met een totaal uit de lucht gegrepen premisse dat zo'n beschrijving zonder overdracht van 'goddelijke' informatie anders volledig willekeurig zou zijn opgesteld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#967 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#968 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met selectie gaan goede afwijkingen door selectie uitvergroot worden en de individuen zonder die afwijking verdringen. Zonder selectie gaan zowel goede als slechte afwijkingen evenveel kans krijgen om zich voort te planten en kan je inderdaad een grotere diversiteit krijgen. Zuiver hypothetisch bekeken. Selectie werkt 'zuiverend' imho. Enerzijds door de goede afwijkingen tot de nieuwe standaard te promoveren Anderzijds door de slechte afwijkingen te laten uitsterven. Je zegt het zelf: geen seksuele selectie, dus ook niet 'elkaar vinden'. Tenzij bepaalde afwijkingen evenwaardig zijn en er zich groepen vormen die zich dan afsplitsen en elk apart verder evolueren. Vraagje, Praha. Hoe past dit hypothetisch geval in het evolutie vs id plaatje? (of moet ik de hele draad lezen? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#970 |
|
![]() Ik weet het niet.
Ik noem het 'geloof' Ik weet dat vele gelovigen het scheppingsverhaal als een allegorie zien. Ze aanvaarden de theorie van Darwin, maar zien er wel de Hand Gods in. Ik heb met die interpretatie helemaal geen probleem. Adam en Eva samen met holbewoners en dino's in 6000 jaar persen is een andere zaak. Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 december 2009 om 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk als je beweert dat ik LIEG dat ik zwart zie, wel toon het dan eens aan met concrete cijfers. Zwammen en zeveren hebt ge nu al genoeg gedaan. Heel binnenkort ga ik de 80+ post vervangen door een 100+ post. Citaat:
Citaat:
In ieder geval, ge weet wat ik ga zeggen, en zoals altijd hebt gij 100% gelijk, daar kan per definitie geen twijfel aan bestaan. Zo, met deze hoop ik u van antwoord te hebben gediend op uw eigen niveau, zodat je het kunt begrijpen. Laatst gewijzigd door fonne : 10 december 2009 om 00:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( ik ga het even opzoeken ) aah hier se post#472 van Ditorimi waarin hij nogmaals het mechanisme mét selectie uitlegde aan de hand van een zeer vereenvoudigd voorbeeld over vogels en hun snavellengte. Ditorimi stelde immers dat onder selectiedruk ( plots alleen maar dikkere en harde boombasten ) alleen vogels met een bekje van 1.5 tot 2 konden overleven daar waar de vooropgestelde spreiding 0.5 tot 2 cm was. Na verloop van tijd zouden er dan geen vogels met bekjes die kleiner dan 1.5 meer voorkomen. Daarop reageerde fonne met dit stukje (post#476): Citaat:
Bovendien gaat hij van de premisse uit dat de beginsituatie niet zoveel zou bieden als Ditorimi vooropstelde. Het waarom hebben we dan te raden tenzij net in de reden dat de zaak al lang genivelleerd had moeten zijn wegens het ontbreken van selectiedruk. Hoe je dan uiteindelijk tot variatie komt tot soorten toe ( zover ik weet heb ik hem nog niet expliciet het feit van evolutie weten ontkennen ) is me dan een totaal raadsel. Om je vraag tenslotte te beantwoorden ... Dit hypothetisch geval kan niet passen in een evolutieplaatje zonder er ongegronde andere mechanismes bij te gaan veronderstellen... er moet selectie zijn welke soort dan ook Als de natuur die selectie voorziet dan lijkt me de uitkomst evident. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat men er alles aan doet om dat wat Darwin expliciet heeft gezegd zodanig te verwateren totdat je iets overhoudt waar je eender wat kan onderstoppen. Waarom zijn Darwinisten zo beschaamd voor wat Darwin gezegd heeft? Alles, en toon maar eens aan dat dat niet waar is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloof je eigenlijk wel in Darwin? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar van zodra men de bijbel gaat gebruiken in die zin dat het wel waar moet zijn omdat er feiten in zouden voorkomen die de wetenschap beaamt en niet konden gekend zijn in dien tijd ... dan kam je niet meer spreken van een allegorie betreffende die stukjes Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
|
![]() Citaat:
Bedankt trouwens voor het opzoekwerk. Ik kan de discussie nu beter plaatsen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk gezegd betwijfel ik nog steeds of ie dat deed. Jouw bron is al niet van de fraaiste en bovendien staat het niet expliciet te lezen op die site dat die zin van hem is. maar mij maakt het niet uit .... wederom een nodeloze discutie Of .... ? Zou het wat uitmaken en wat dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |