Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2009, 10:50   #21
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik heb 100 keer meer respect voor de onnozelaars van de PVDA dan voor de andere sossen.
De PVDA is tenminste eerlijk: zij zijn openlijk tegen democratie, brain- en geldkapitalisme en zijn voorstander van een Maoistisch-fascistische nomenclaturamaatschappij waar enkel de apparatchicks zich van het klootjesvolk onderscheiden.
De andere sossen staan ook zo'n model voor maar durven het niet toe te geven, doen echter achter de schermen aan democratische afbouw en vegeteren enkel op pensioen- en ander uitkeringspopulisme.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 december 2009 om 10:50.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 11:04   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

..
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 11:08   #23
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Typische linkse populistische praat: meer geld voor dit, meer miljarden voor dat, nog maar eens miljarden investeren in dit, ....

Vanwaar moeten ze dat geld dan halen? Het beste waarmee ze dan afkomen is: neem het van de rijken, verhoog de RV op dividenden, ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 12:30   #24
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Typische linkse populistische praat: meer geld voor dit, meer miljarden voor dat, nog maar eens miljarden investeren in dit, ....

Vanwaar moeten ze dat geld dan halen? Het beste waarmee ze dan afkomen is: neem het van de rijken, verhoog de RV op dividenden, ...
Vreemd, ik las iets anders:

Citaat:
Het is een winstgevend bedrijf dat nog altijd miljoenen aan dividenden kan uitbetalen aan de aandeelhouders. De werknemers stellen heel duidelijk dat ze in die omstandigheden niet nog meer willen inleveren.
Dat betekent: Niet besparen op vele werknemers, om een paar aandeelouders schatrijk te maken. Wie wil er meer geld? Aandeelhouders. Waar gaan ze dat halen? Op de kap van de werkende mens.
Oud 9 december 2009, 13:09   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Vreemd, ik las iets anders:

Dat betekent: Niet besparen op vele werknemers, om een paar aandeelouders schatrijk te maken. Wie wil er meer geld? Aandeelhouders. Waar gaan ze dat halen? Op de kap van de werkende mens.
Ik hoop eigenlijk van harte dat ze bij Bayer dat zootje werkweigeraars op staande voet ontslaan. Ze hebben daar zowat de beste werkvoorwaarden en loonsvoorwaarden die een arbeider kan genieten in België, en zodra ze wordt gevraagd om hun 33-uren week in te perken, beginnen ze te staken. En dat in tijde van crisis. Ze konden beter eens kijken hoe het vergaat bij hun collega's op DHL of zelfs BASF.

Die vergelijking met aandeelhouders slaat nergens op, dat bedrijf is van hun, zij zijn de eigenaars. Die arbeiders zijn gewoon vervangbare dienstverleners.
Oud 9 december 2009, 14:28   #26
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hoop eigenlijk van harte dat ze bij Bayer dat zootje werkweigeraars op staande voet ontslaan. Ze hebben daar zowat de beste werkvoorwaarden en loonsvoorwaarden die een arbeider kan genieten in België, en zodra ze wordt gevraagd om hun 33-uren week in te perken, beginnen ze te staken. En dat in tijde van crisis. Ze konden beter eens kijken hoe het vergaat bij hun collega's op DHL of zelfs BASF.

Die vergelijking met aandeelhouders slaat nergens op, dat bedrijf is van hun, zij zijn de eigenaars. Die arbeiders zijn gewoon vervangbare dienstverleners.
U geeft dus toe dat u het linkse verhaaltje volkomen verkeerd had weergegeven.
Oud 9 december 2009, 15:42   #27
Fieseler

Standaard

Wie verbiedt de werknemers om aandelen te kopen?

Ik zou trouwens de honderden miljarden euro's niet willen tellen aan aandelen die in handen zijn van de werknemers.

Zou het daarom zijn dat de nationaal en andere sossen nog zo weinig succes hebben bij de werknemers zelf?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 december 2009 om 15:45.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 18:19   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat u het linkse verhaaltje volkomen verkeerd had weergegeven.
Euh, waar heb je het nu over?
Oud 9 december 2009, 21:38   #29
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Euh, waar heb je het nu over?
Ik zal even de moeite nemen om het heel symlisitisch even voor te stellen:

U zei: Links = meer geld voor werknemers
Ik zei: Links = Niet minder geld voor werknemers, omwille van meer geld voor aandeelhouders.
Waarop u zegt: Aandeelouders meer geld = rechtvaardig
Waarmee u vanuit dezelfde idee vertrekt namelijk:
Links = Niet minder geld voor werknemers, omwille van meer geld voor aandeelhouders.
Rechts = Meer geld voor aandeelhouders.
Oud 9 december 2009, 21:40   #30
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Ik zou trouwens de honderden miljarden euro's niet willen tellen aan aandelen die in handen zijn van de werknemers.
Geef alle werknemers meer loon door minder winst naar aandelen en je zal zien dat alle werknemers er rijker op worden.
Oud 9 december 2009, 21:48   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zei: Links = Niet minder geld voor werknemers, omwille van meer geld voor aandeelhouders.
Vanaf hier begin je de boel al helemaal te verdraaien. Aandeelhouders moeten niet meer geld krijgen van mij (ook niet minder), en al zeker niet ten koste van werknemers.
Aandeelhouders die geld verdienen = rechtvaardig.

Citaat:
Links = Niet minder geld voor werknemers, omwille van meer geld voor aandeelhouders.
Ja, als je niet verder dan zulke simplismes geraakt ...
Oud 9 december 2009, 21:49   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef alle werknemers meer loon door minder winst naar aandelen en je zal zien dat alle werknemers er rijker op worden.
Je zal zien dat het bedrijf de boeken kan neerleggen ja en de werknemers op straat terechtkomen.
Oud 9 december 2009, 22:15   #33
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zal zien dat het bedrijf de boeken kan neerleggen ja en de werknemers op straat terechtkomen.
Ik heb ook niet gezegd dat ik een voorstander ben van die maatregel. Het voorbeeld toont echter wel aan wat de marginale positie betreft van enkele stinkend rijke grootaandeelhouders tov werknemers.
Oud 10 december 2009, 08:38   #34
Fieseler

Standaard

Citaat:

Ik weet dat het niet aan mij gericht was maar ik ga toch mijn gedacht zeggen:

links = iedereen arm
rechts = iedereen rijk
Oud 10 december 2009, 10:03   #35
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:

Groot gelijk!!! Arbeiders zouden trouwens beter eens kijken hoe het hun sectorgenoten in pakweg de Filipijnen vergaat en ineens �*l hun sociale verworvenheden overboord gooien: sociale zekerheid, afspraken over werkomstandigheden en verloning, recht op vereniging in vakbonden, ...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 10:17   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Groot gelijk!!! Arbeiders zouden trouwens beter eens kijken hoe het hun sectorgenoten in pakweg de Filipijnen vergaat en ineens �*l hun sociale verworvenheden overboord gooien: sociale zekerheid, afspraken over werkomstandigheden en verloning, recht op vereniging in vakbonden, ...
Stel daar dan wel tegenover dat de bedrijfsleiders op dezelfde manier worden behandelt als hun collega's in China.
Waar fouten zoals die met Fortis de werknemers de zekerheid bieden dat de falende bedrijfsleiders geen super oprotpremie opstrijken, maar hun hoofd verliezen.
Waar de GM kopstukken geen onderhandelingen kunnen aangaan met de deelregeringen om hen te laten opdraaien voor de sluitingskosten van de fabrieken in andere deelstaten, maar zich moeten verantwoorden voor hun fouten en moeten vechten om hun bedrijf draaiend te houden, met alle fabrieken open, zodat zij hun hoofd niet verliezen.
Waar corruptie word bestraf met verbeurd verklaring van alle eigendommen van de corrupte persoon en deze dwangarbeid mag doen om de veroorzaakte schade en ellende te vergoeden.
Oud 10 december 2009, 10:23   #37
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Stel daar dan wel tegenover dat de bedrijfsleiders op dezelfde manier worden behandelt als hun collega's in China.
Waar fouten zoals die met Fortis de werknemers de zekerheid bieden dat de falende bedrijfsleiders geen super oprotpremie opstrijken, maar hun hoofd verliezen.
Waar de GM kopstukken geen onderhandelingen kunnen aangaan met de deelregeringen om hen te laten opdraaien voor de sluitingskosten van de fabrieken in andere deelstaten, maar zich moeten verantwoorden voor hun fouten en moeten vechten om hun bedrijf draaiend te houden, met alle fabrieken open, zodat zij hun hoofd niet verliezen.
Waar corruptie word bestraf met verbeurd verklaring van alle eigendommen van de corrupte persoon en deze dwangarbeid mag doen om de veroorzaakte schade en ellende te vergoeden.
Ik denk dat aA niet liever zou willen dan dat bedrijfsleiders hier ook zo behandeld zouden worden.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 10:25   #38
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoeveel bedrijfsleiders zijn de laatste jaren in Derde Wereldlanden buiten China geëxecuteerd of op andere manieren om het leven gebracht, 'verdwenen', gevangen gezet, ...? En hoeveel arbeiders die simpelweg een verbetering van hun arbeidsvoorwaarden vroegen overkwam een van die zaken?

Overigens een goede zaak dat in China corruptie hard wordt aangepakt. Ze zouden dat alleen wat systematischer moeten doen.
Oud 10 december 2009, 10:46   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Ik denk dat aA niet liever zou willen dan dat bedrijfsleiders hier ook zo behandeld zouden worden.
Ha, maar voor wat hoort wat.
Oud 10 december 2009, 10:49   #40
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Jij 'denkt' teveel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be