Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2009, 15:29   #341
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dit is een discussieforum. U poneerde een stelling. Zapatista gaf argumenten tegen die stelling. U ontweek die argumenten. In ons taalgebied wordt dat beschouwd als het verliezen van een discussie. Met andere woorden: uw beweringen zijn waardeloos.
Citaat:
"Toutes les fois qu'on attend le retour de l'ordre, on ne peut se tromper que sur la date."

- Louis de Bonald
Lieverd, ik ben er niet van overtuigd dat hier correct Frans staat in je onderschrift, en ik kan er niet van slapen. Attend of attends? Ik wil meer opinies horen en eventueel wat bewijzen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 15:32   #342
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Amai, waar gaat gij een pint drinken? Hier slaan "meisjes" je edele delen in je strot wanneer je hen zo behandeld, benieuwd wie dan nog kan trappen!
Dag alice, ik ga 'amai' aan mijn vocabulaire toevoegen.
Oud 7 november 2009, 15:32   #343
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Lieverd, ik ben er niet van overtuigd dat hier correct Frans staat in je onderschrift, en ik kan er niet van slapen. Attend of attends? Ik wil meer opinies horen en eventueel wat bewijzen.
Het is frans en geen engels; die "s" -toevoeging bestaat daar alleen bij 2e persoon enkelvoud (tu, =jij) en "on" ofwel "men" is 3e persoon enkelvoud (zoals "hij").

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 november 2009 om 15:33.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 16:49   #344
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.artem-medicalis.com/projects.htm
Oud 14 november 2009, 09:28   #345
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/34/Beauty-W...nke-huid.dhtml
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:47   #346
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

[quote=KlulUT;4374194]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vyvyan Bekijk bericht
Wat wil je nou eigenlijk zeggen met die plaatjes? Maar oke, ik zal ook wat plaatjes gaan posten dan:

*knip*

dergelijke foto's kunnen niet op dit forum
mvg The Quibbler

Fotocollages maken kan iedereen natuurlijk.
Het valt mij op dat The Quibbler wel reden zag om de schijt bij de kronnprinses te verwijderen, maar de schijt bij de Afrikaanse liet zitten.

Is dit meten met twee maten?
Oud 24 november 2009, 14:14   #347
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dag alice, ik ga 'amai' aan mijn vocabulaire toevoegen.
Dat moet je doen! Toch zo leuk dat woord!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 18:05   #348
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat moet je doen! Toch zo leuk dat woord!
Lieverd, ze hebben de hopen poep uit mijn draad verwijderd. Is dat niet prachtig? Of waren ze jou niet opgevallen?
Oud 24 november 2009, 18:21   #349
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hopen poep?
Jouw albino draden zijn gebaseerd op poep, stierenpoep om preciezer te zijn.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 15:19   #350
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Albinisme komt het meeste voor in Afrika en daar weer het meeste in Tanzania. Ik beschouw het als een radicale, supersnelle aanpassing aan het milieu. Het menselijk DNA heeft een lange weg afgelegd sinds haar ontstaan in de oersoep en heeft alle mogelijke voorzieningen en aanpassingen aan klimaten en milieus in zich opgenomen. Er bestaan studies die aantonen dat er bv na een hongersnood al genetische aanpassingen voorkomen in de volgende generatie. Misschien dat albino's net als trekvogels vertrokken naar andere, zonarme streken die gunstiger voor hun fenotype waren, dan waar zij hun bestaan begonnen. Daar paste hun lijf zich in haar proporties verder aan, aan de natuur, hoewel wij ook bij de zwarte Afrikaanse mens verschillende lichaamstypen tegenkomen.

Albinisme: Witte roos, donkere roos, witte muis, zwarte muis, witte gorilla, zwarte gorilla, witte mens, zwarte mens

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 9 december 2009 om 15:24.
Oud 9 december 2009, 20:07   #351
NoTuma
Provinciaal Statenlid

NoTuma's schermafbeelding

Standaard

haha, grappig topic dit...en dan spreek je van gezond boerenverstand...

Zal eens meespelen, als beide ouders albino's zijn is er 25% kans dat hun kind ook albino is(heb je zelf gepost #75), dus ofwel moeten ze 4 kinderen maken, of er moeten in totaal 8 albino-ouders(4 koppels) om statistisch gezien 1 albino kind te maken.
Laat ons zeggen dat we toch 3 kinderen moeten hebben om er een beetje zeker van te zijn dat we een albino-jongentje en albino-meisje hebben, dus moeten er dan 24 albino ouders met elk 1 kind zijn, of 6 albino-ouders met elk 4 kinderen (12 kinderen in totaal).
Maar als je die albino-kindjes terug kinderen wil laten maken zit je weer met een probleem, hun kind moet toch ook met iemand kunnen kweken dus hebben we nog een stamboom nodig, dus in totaal al 48 albino-grootouders met 1 kind of 12 albino-grootouders met 4 kinderen (24 kinderen) om terug 1 koppel te krijgen...begin je het probleem een beetje te zien? Die 48 of 12 grootouders moeten ook ergens vandaan komen....en die laatste kinderen hebben ook maar die 25% kans op een albino dus moeten het er nog veel meer zijn...met veel incest zou je de getallen wat kunnen verkleinen...

Er zijn volgens mij maar 2 conclusies:
of we waren vroeger met veel meer mensen dan nu, en waren dat oorspronkelijk allemaal albino's, dus ook jouw voorouders...
of het is allemaal onzin dat je hier verkoopt....

En de hottentotten zijn volgens mij en google gewoon zwart...weinig geel aan te zien dus dat zal je ook nog moeten verklaren
NoTuma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 20:49   #352
Abraxas
Lokaal Raadslid

Abraxas's schermafbeelding

Standaard

Zou het niet interessant zijn hier een poll over te houden?
Abraxas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 02:52   #353
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas Bekijk bericht
Zou het niet interessant zijn hier een poll over te houden?
Is dit de stomste draad ooit.

1. ja
2. ja maar het kan nog stommer
3. ja, dit is de ultieme stomme draad, stommer kan niet
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 09:39   #354
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Is dit de stomste draad ooit.

1. ja
2. ja maar het kan nog stommer, blue blood is black blood
3. ja, dit is de ultieme stomme draad, stommer kan niet
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 12:20   #355
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoTuma Bekijk bericht

Zal eens meespelen, als beide ouders albino's zijn is er 25% kans dat hun kind ook albino is(heb je zelf gepost #75), dus ofwel moeten ze 4 kinderen maken, of er moeten in totaal 8 albino-ouders(4 koppels) om statistisch gezien 1 albino kind te maken.
Laat ons zeggen dat we toch 3 kinderen moeten hebben om er een beetje zeker van te zijn dat we een albino-jongentje en albino-meisje hebben, dus moeten er dan 24 albino ouders met elk 1 kind zijn, of 6 albino-ouders met elk 4 kinderen (12 kinderen in totaal).
Maar als je die albino-kindjes terug kinderen wil laten maken zit je weer met een probleem, hun kind moet toch ook met iemand kunnen kweken dus hebben we nog een stamboom nodig, dus in totaal al 48 albino-grootouders met 1 kind of 12 albino-grootouders met 4 kinderen (24 kinderen) om terug 1 koppel te krijgen...begin je het probleem een beetje te zien? Die 48 of 12 grootouders moeten ook ergens vandaan komen....en die laatste kinderen hebben ook maar die 25% kans op een albino dus moeten het er nog veel meer zijn...met veel incest zou je de getallen wat kunnen verkleinen...

of we waren vroeger met veel meer mensen dan nu, en waren dat oorspronkelijk allemaal albino's, dus ook jouw voorouders...

En de hottentotten zijn volgens mij en google gewoon zwart...weinig geel aan te zien dus dat zal je ook nog moeten verklaren

Als beide ouders albino zijn is er 100% kans dat hun kind dat ook is toch? Omdat het een recessief gen is? Een albino met een drager is 50% (plus 50% drager), twee dragers is 25% (+50% drager), een albino met een "normaal mens" is 0% (100% drager), drager met normaal is 0% (50% drager) en twee niet-albino's is 0% (0% drager). Ik zou natuurlijk een soort albinisme met een andere genetische oorzaak over het hoofd gezien kunnen hebben, maar anders zou ik gewoon niet al te hard afgaan op wat Egmond allemaal roept. Al blijft het natuurlijk grappig dat hij zichzelf zo tegen spreekt.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 10 december 2009 om 12:21.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 13:06   #356
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als beide ouders albino zijn is er 100% kans dat hun kind dat ook is toch? Omdat het een recessief gen is? Een albino met een drager is 50% (plus 50% drager), twee dragers is 25% (+50% drager), een albino met een "normaal mens" is 0% (100% drager), drager met normaal is 0% (50% drager) en twee niet-albino's is 0% (0% drager). Ik zou natuurlijk een soort albinisme met een andere genetische oorzaak over het hoofd gezien kunnen hebben, maar anders zou ik gewoon niet al te hard afgaan op wat Egmond allemaal roept. Al blijft het natuurlijk grappig dat hij zichzelf zo tegen spreekt.
Mssn wel hoor, heb het eens proberen op te zoeken maar heb er niet veel over terug gevonden, het zou niet gegarandeerd zijn...sowieso is Egmond Godfried de zelfverklaarde kenner en hij zegt met zijn ongelooflijk boerenverstand en ik citeer: 25% van nakomelingen van twee albino ouders loopt kans albino te zijn, wat wijst op erfelijkheid van albinisme.... post 75
Echt serieus moet ge mijn post niet opvatten, er zit zelfs ergens een fout in mijn redenering, het moeten er eigenlijk nog meer zijn

de poll, ik kies nr 3: ja dit is de ultieme stomme draad, stommer kan niet
Oud 10 december 2009, 14:31   #357
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:

Lieverd, ik kan je niet volgen. Zodra er zwarten waren, waren er ook albino's. Albinisme vormt een minderheid en is erfelijk. De mensen die wij witten noemen zijn van heel wit tot vrij donker, dus zijn witten ook een gemengd fenotype. Wit en zwart zijn politieke termen bedoeld om mensen te scheiden van elkaar en om te onderdrukken. Het betreft slechts het fenotype, de uiterlijke verschijning, niet de capaciteiten van mensen. Er bestaan daarom ook geen rassen. De grote massa van witten in Europa is het resultaat van endogamie. Zoals men bv zaad voor witte Vingerhoedskruid verkrijgt door steeds witte planten met elkaar te kruisen en de gekleurde genen eruit te mendelen. Nu geloof ik dat witten als een soort trekvogels onder invloed van hun DNA trokken naar een milieu die beter paste bij hun fenotype, waardoor wij hen voornamelijk in gematigde streken treffen. Belangrijk voor mij is om aan mijn publiek duidelijk te maken dat witten op geen enkele wijze superieur zijn aan zwarten, waaruit zij voortkomen. Hou je verder aan het topic dan komt het allemaal goed.
Oud 10 december 2009, 14:43   #358
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Mssn wel hoor, heb het eens proberen op te zoeken maar heb er niet veel over terug gevonden,
Het staat vast dat albinisme het meest in Afrika voorkomt en daar het meeste in Tanzania. Het schijnt dat er hele albino dorpen in West Afrika bestaan. Verder treft men in het westen families aan waar meerdere leden of zelf hele gezinnen albino zijn.

Mijn bewering dat van twee albino's 25% kans maakt op albinisme is gebaseerd op een internetbron. Dit alles wijst dus op erfelijkheid. Dat wij geen wetenschappelijk onderzoek hebben die dat kan bevestigen zou te maken kunnen hebben met het feit dat een dominerende groep niet onderzocht wil worden omdat daarmee hun superieure status wordt aangetast.

Het boerenverstand heeft te maken met vertrouwen op je eigen onderscheidingsvermogen waarbij klassieke albino's net als sommige erg lichte witten meteen verbranden in de zon. Dat is een overeenkomst. Verder is het verschijnsel van albinisme veel groter dan de klassieke albino met rode ogen. Er zijn albino's die naar beschrijving doen denken aan gewone witten, met iets donker haar, donkere ogen en de mogelijkheid een beetje te kleuren in de zon. Dus blijkbaar op het oog niet te onderscheiden van de rest van de witten. Een klassieke albino die zijn haar donker zou kleuren zou al meteen minder als albino in de gaten lopen.

Tenslotte realiseer ik mij in deze discussie de nodeloze medicalisering van een volstrekt natuurlijk verschijnsel. Alisson Blakely schreef een artikel over hoe zwarten in 19e eeuwse Nederlandse naslagwerken werden beschreven. Naast alle supernegatieve kwalificaties waren sommige 'wetenschappers' ook van mening dat zwarten een soort misbaksels van de evolutie waren, behept met vele gebreken en dat zij daarom vanzelf zouden uitsterven.

Zo lees ik op het internet ook dat menselijke albino's zwaar zieke mensen zouden zijn. Terwijl wij in de plantenwereld en dierenwereld de albino vormen gewoon als een variatie accepteren, geen hogere of lagere waarde geven aan witte katten of witte bloemen.

Zoals je ziet heb ik je op een zakelijke en respectvolle wijze geantwoord.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 10 december 2009 om 14:49.
Oud 10 december 2009, 15:51   #359
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het staat vast dat albinisme het meest in Afrika voorkomt en daar het meeste in Tanzania. Het schijnt dat er hele albino dorpen in West Afrika bestaan. Verder treft men in het westen families aan waar meerdere leden of zelf hele gezinnen albino zijn.

Mijn bewering dat van twee albino's 25% kans maakt op albinisme is gebaseerd op een internetbron. Dit alles wijst dus op erfelijkheid. Dat wij geen wetenschappelijk onderzoek hebben die dat kan bevestigen zou te maken kunnen hebben met het feit dat een dominerende groep niet onderzocht wil worden omdat daarmee hun superieure status wordt aangetast.

Het boerenverstand heeft te maken met vertrouwen op je eigen onderscheidingsvermogen waarbij klassieke albino's net als sommige erg lichte witten meteen verbranden in de zon. Dat is een overeenkomst. Verder is het verschijnsel van albinisme veel groter dan de klassieke albino met rode ogen. Er zijn albino's die naar beschrijving doen denken aan gewone witten, met iets donker haar, donkere ogen en de mogelijkheid een beetje te kleuren in de zon. Dus blijkbaar op het oog niet te onderscheiden van de rest van de witten. Een klassieke albino die zijn haar donker zou kleuren zou al meteen minder als albino in de gaten lopen.

Tenslotte realiseer ik mij in deze discussie de nodeloze medicalisering van een volstrekt natuurlijk verschijnsel. Alisson Blakely schreef een artikel over hoe zwarten in 19e eeuwse Nederlandse naslagwerken werden beschreven. Naast alle supernegatieve kwalificaties waren sommige 'wetenschappers' ook van mening dat zwarten een soort misbaksels van de evolutie waren, behept met vele gebreken en dat zij daarom vanzelf zouden uitsterven.

Zo lees ik op het internet ook dat menselijke albino's zwaar zieke mensen zouden zijn. Terwijl wij in de plantenwereld en dierenwereld de albino vormen gewoon als een variatie accepteren, geen hogere of lagere waarde geven aan witte katten of witte bloemen.

Zoals je ziet heb ik je op een zakelijke en respectvolle wijze geantwoord.
Je hele redenering klopt niet!
Een albino heeft geen pigment, blanke mensen wel daar zit je dus al fout.
Wanneer je al meteen dit op een hoop gooit kun je daar waanzinnige theorieen aan breien, maar toch blijft je uitgangspunt al verkeerd.
Trouwens; albino leeuwen bijvoorbeeld sterven vroeger,omdat de groep hen niet accepteerd en hun kleur hen verhinderd te jagen.
En wanneer er iemand hier een probleem heeft met de kleur van mensen dan denk ik toch dat jij de hoofdvogel bent!Omgekeerd heeft dit racisme, al van gehoord?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 16:33   #360
NoTuma
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Lieverd, ik kan je niet volgen. Zodra er zwarten waren, waren er ook albino's. Albinisme vormt een minderheid en is erfelijk. De mensen die wij witten noemen zijn van heel wit tot vrij donker, dus zijn witten ook een gemengd fenotype. Wit en zwart zijn politieke termen bedoeld om mensen te scheiden van elkaar en om te onderdrukken. Het betreft slechts het fenotype, de uiterlijke verschijning, niet de capaciteiten van mensen. Er bestaan daarom ook geen rassen. De grote massa van witten in Europa is het resultaat van endogamie. Zoals men bv zaad voor witte Vingerhoedskruid verkrijgt door steeds witte planten met elkaar te kruisen en de gekleurde genen eruit te mendelen. Nu geloof ik dat witten als een soort trekvogels onder invloed van hun DNA trokken naar een milieu die beter paste bij hun fenotype, waardoor wij hen voornamelijk in gematigde streken treffen. Belangrijk voor mij is om aan mijn publiek duidelijk te maken dat witten op geen enkele wijze superieur zijn aan zwarten, waaruit zij voortkomen. Hou je verder aan het topic dan komt het allemaal goed.
Ik heb alleen aangetoond dat albinisme een genetische afwijking is die niet 'gekweekt' kan worden...bijv in Amerika is er 1 op 17000 mensen een albino, laat ons er van uitgaan dat dit vroeger ook zo was, dus om een albino koppel te hebben heb je om een beetje zekerheid te hebben heb je al 51000 mensen nodig...dan moeten die mekaar dan nog vinden terwijl de kans dat zij ook een albino hebben maar 1 op 4 is...en met 1 koppel ga je echt geen volledige bevolkingsgroep stichten...endogamie werkt gewoon niet bij albino's...

en dan nog, uit wikipedia: In verschillende gebieden in Afrika, zoals in Burundi en Tanzania, schrijven mensen magische krachten toe aan albino's. Dit leidt ertoe dat sommigen van hen daar vermoord en hun lichaamsdelen verkocht worden. Zo werd in Burundi een zesjarig meisje in november 2008 als vierde slachtoffer in korte tijd aan stukken gehakt. In Tanzania waren op dat moment dertig albino's vermoord in de loop van het jaar[1]. Ledematen en genitaliën van albino's zouden voor duizenden dollars verhandeld worden aan "tovenaars". Waarom zou dit vroeger anders geweest zijn? behalve de dollars dan...

Dan nog het feit dat blanken net als zwarten en alle andere variaties een ander genotype hebben dan dat van albino's...

Maar om je te plezieren heb ik ook een link gevonden dat albino's meer vitamine d aanmaken in vergelijking met 'zwarten' wel te verstaan:
Citaat:
Department of Physiology, University of the North, Private Bag X1106, Sovenga, 0727, Northern Province, South Africa Abstract

Vitamin D levels are important in the management of patients with various disorders of calcium metabolism associated with rickets, osteomalacia, osteodystrophy osteoporosis and hypoparathyroidism. 82 albinos and 58 normally pigmented children resident at the Siloe School for the Visually Impaired were sampled. Blood samples of fasting subjects were collected over a two-day period and analyzed for vitamin D, parathyroid hormone, plasma calcium and both plasma and red blood cell magnesium measurements. The height and weight of each subject was also recorded. The results are discussed in relation to the different skin pigmented groups, for specific age groups, sex and visual status. Statistical outliers were excluded from the results. It appears that the Albino group has significantly (p={}0.06) higher vitamin D levels against the background of a similar dietary intake and similar exposure to sunlight/day length. Thus black children/subjects require a significantly higher intake of vitamin D to attain the same level as their Albino counterparts. In spite of significantly higher vit D levels, the other homeostatic control mechanisms were not altered (i.e., PTH levels are similar in both groups). This study supports the postulate that a dark complexion predisposes to sub-optimal vit D status.
Deze link is ook heel interessant, waar ik eveneens een stukje uit citeer:
Citaat:
Jablonski and Chaplin note that when human indigenous peoples have migrated, they have carried with them a sufficient gene pool so that within a thousand years, the skin of their descendants living today has turned dark or turned light to adapt to fit the formula given above—with the notable exception of dark-skinned peoples moving north, such as to populate the seacoast of Greenland, to live where they have a year-round supply of food rich in vitamin D, such as fish, so that there was no necessity for their skin to lighten to let enough UV under their skin to synthesize the vitamin D that humans need for healthy bones.

In considering the tone of human skin in the long span of human evolution, Jablonski and Chaplin note that there is no empirical evidence to suggest that the hominid ancestors six million years ago had a skin tone different from the skin tone of today's chimpanzees—namely light-skinned under black hair. But as humans evolved to lose their body hair a parallel evolution permitted human populations to turn their base skin tone dark or light to adjust to the competing demands of 1) increasing eumelanin to protect from UV that was too intense and 2) reducing eumelanin so that enough UV would penetrate to synthesize enough vitamin D. By this explanation, prior to Homo sapiens colonization of extra-African territories, humans had dark skin given that they lived for extended periods of time where the sunlight is intense. As some humans migrated north, over time they developed light skin.(Chaplin)

Ik besef maar al te goed dat blanken niet superieur zijn aan eender welke huidskleur, omgekeerd natuurlijk ook niet...
Maar ik durf ook te erkennen dat er toch andere subtiele verschillen zijn buiten huidskleur, opgetreden na duizenden jaren van andere voedingsgewoontes en levensstijlen, met als mooi voorbeeld de 'kleine' Aziaten tov de 'grote' westerse mensen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be