Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2009, 20:53   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tuurlijk ligt het daaraan! Dat hadden we nooit mogen goedvinden, een moslima die samen met een regisseur een kritische film maakt over de positie van vrouwen binnen islam, en dan ook nog van haar geloof afvalt, daar moet je de gestapo op afsturen!
Het verklaart perfect waarom een kruisje niet maar hoofddoek wel kan, volgens filosoof!!
Jij schrijft dat. Waar schrijf ik d�*t?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 21:10   #22
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tsja, je begint met Submission en Fitna toe te juichen maar zo 't eens omgekeerd wordt voelt dat maar vervelend, hé?
Hier jongen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 21:57   #23
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ik ben gaan kijken wat het GVB zelf zegt:
Standpunt kledingvoorschriften
Citaat:
GVB betreurt het dat de discussie in de media gaat om het wel of niet dragen van religieuze symbolen, terwijl dat wat GVB betreft niet aan de orde is. Waar het wel om gaat is het naleven van de kledingvoorschriften. [...]
. Daarom is dit kledingvoorschrift verder aangescherpt: kettingen mogen alleen nog onder de bedrijfskleding worden gedragen en broches mogen helemaal niet gedragen worden.[...]
Dames mogen desgewenst een bedrijfsshawl als hoofddoek dragen.[...]
Daarbij heeft GVB het dragen van een kruisbeeldje niet verboden.. GVB wil wel dat het kledingvoorschrift met betrekking tot het zichtbaar dragen van kettingen door iedereen wordt nageleefd.
Het is dus een fysisch probleem waar het GVB niets aan kan doen. Het kruisbeeltje mag gedragen worden maar niet als broche en ook niet hangend aan een ketting, want een ketting buiten op de kleding mag niet.
Het is dus zoeken naar een onzichtbare bevestigingsmethode.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 23:01   #24
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk ligt het daaraan! Dat hadden we nooit mogen goedvinden, een moslima die samen met een regisseur een kritische film maakt over de positie van vrouwen binnen islam, en dan ook nog van haar geloof afvalt, daar moet je de gestapo op afsturen!
Het verklaart perfect waarom een kruisje niet maar hoofddoek wel kan, volgens filosoof!!
Zo'n kromredeneringen zijn typisch voor linksen die altijd blijk geven van gestoorde zelfhaat.
Nu wat Filosoof betreft is dat niet verwonderlijk.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:37   #25
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad, niet bij stilgestaan.
Moet men er wel aan denken natuurlijk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:48   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Moet men er wel aan denken natuurlijk.
Inderdaad, een goede advocaat moet dat weten, het precedent is tenslotte geschapen...maar of ze het ook aandurven of willen is een andere zaak, het 'establishment' is tenslotte zo hopeloos politiek correct.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 00:58   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, een goede advocaat moet dat weten, het precedent is tenslotte geschapen...maar of ze het ook aandurven of willen is een andere zaak, het 'establishment' is tenslotte zo hopeloos politiek correct.
Maar het gerecht kennelijk niet!

Citaat:
De Rotterdamse rechtbank stelde in augustus 2008 de gemeente Rotterdam in het gelijk.[10] De uitspraak vermeldde: "De gemeente mag ervoor kiezen om de in Nederland gebruikelijke begroetings- en beleefdheidsvormen jegens al haar burgers in acht te nemen. Het niet aannemen van Enait is voor de gemeente een passend en noodzakelijk middel om dat doel te bereiken bij de ontvangst van haar klanten, omdat de gemeente geen onderscheid wil maken tussen mannen en vrouwen." [11]
In de zaak Mohammed Enait, of beter bekend de vrouwenhandenschuddenweigeraar.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohamme...ente_Rotterdam
Oud 11 december 2009, 01:05   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jaja, ik heb dat gevolgd, herinner het me - hij wou ook niet rechtstaan in de rechtbank, nietwaar?

...van aanpassen en integreren gesproken.

Laatst gewijzigd door SDX : 11 december 2009 om 01:05.
Oud 11 december 2009, 01:09   #29
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, ik heb dat gevolgd, herinner het me - hij wou ook niet rechtstaan in de rechtbank, nietwaar?

...van aanpassen en integreren gesproken.
Het fijne van het gerecht is, dat dit vaak geïnstitutionaliseerde, conservatieve, saaie types zijn, die niets te maken hebben met de alles-is-best politiek correcte linkse bestuurders.
Oud 11 december 2009, 01:16   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het fijne van het gerecht is, dat dit vaak geïnstitutionaliseerde, conservatieve, saaie types zijn, die niets te maken hebben met de alles-is-best politiek correcte linkse bestuurders.
Dus er is nog een sprankje hoop?
Oud 11 december 2009, 02:00   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Dames mogen desgewenst een bedrijfsshawl als hoofddoek dragen.[...] .

Heren dus niet?
Echt een voorbeeld van discriminatie op basis van geslacht.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 09:41   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rechters worden anders politiek benoemd
Oud 11 december 2009, 10:12   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus er is nog een sprankje hoop?
In Nederland wel...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 11:26   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik ben gaan kijken wat het GVB zelf zegt:
Standpunt kledingvoorschriften

Het is dus een fysisch probleem waar het GVB niets aan kan doen. Het kruisbeeltje mag gedragen worden maar niet als broche en ook niet hangend aan een ketting, want een ketting buiten op de kleding mag niet.
Het is dus zoeken naar een onzichtbare bevestigingsmethode.
Dus een armband, een ring of enkelkettinkje met een kruisje mag blijkbaar wel.
Oud 11 december 2009, 15:18   #35
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Valt dit onder 'kledingvoorschriften'? Die kerel heeft meer dan gelijk.

Voor mij staat een kruisje symbool voor je godsdienst, een hoofddoek voor de onderdrukking van de vrouw en het verwerpen van onze Westerse maatschappij. Ik hoop maar dat die kerel het proces wint.

Maar eigenlijk wel een logische redenering he? Anders zouden we toch racisten zijn? Wie herinnert zich hier nog de heisa rond het 'hoofddoekenverbod' (verbod op ALLE religieuze tekens) in de scholen van Antwerpen, of het 'hoofddoekendebat' over het wel of niet dragen van hoofddoeken (én ALLE andere religieuze symbolen) achter een loket?

Het grootste probleem is misschien wel dat niemand hier nog van verschiet, en het hele voorval bijgevolg gewoon vergeten wordt, in plaats van er een debat rond te voeren en het weldegenlijk onder de aandacht te brengen. Erg, we zijn het al gewoon dat we onderdrukt worden in ons eigen land, en dan nog door onze eigen bazen.
_Michelle_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 15:25   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel; ik maakte dit ook mee in Antwerpen, je krijgt geen hand omdat je onrein bent( die snotneuzen leggen je dit doodrustig uit)maar denkt u dat binnen politiek aangestuurde bedrijfsenheden ruimte is om dit aan te kaarten?

Vergeet dat maar hoor, politieke geilheid om stemmen te winnen binnen die groep maakt dat je jezelf daardoor niet beledigd mag voelen want dat is nu eenmaal de cultuur van die mensen!
Rotterdam doet daar tenminste iets aan! In Antwerpen is het taboe over die zaken zelfs maar wat te zeggen!
Oud 11 december 2009, 16:13   #37
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel; ik maakte dit ook mee in Antwerpen, je krijgt geen hand omdat je onrein bent( die snotneuzen leggen je dit doodrustig uit)maar denkt u dat binnen politiek aangestuurde bedrijfsenheden ruimte is om dit aan te kaarten?

Vergeet dat maar hoor, politieke geilheid om stemmen te winnen binnen die groep maakt dat je jezelf daardoor niet beledigd mag voelen want dat is nu eenmaal de cultuur van die mensen!
Rotterdam doet daar tenminste iets aan! In Antwerpen is het taboe over die zaken zelfs maar wat te zeggen!
Kijk Alice, nóg zo iets...
Ze willen niet handenschudden, wij zijn onrein, het is hun cultuur, wij mogen ons niet beledigd voelen en doen dat ook niet, hoogstens trekken we de schouders op en schudden ons hoofd in onbegrip (op een minzame manier), maar au fond �*s het in ónze cultuur wél degelijk een belediging, wat zeg ik, het is pure discriminatie van de seksen - wordt het veroordeeld; Nee natuurlijk niet, gaan wij 'duwen' uitdelen omdat we ons 'beledigd of gediscrimineerd' voelen, natúúrlijk niet, we zouden er niet eens aan denken...
Oud 11 december 2009, 17:56   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk Alice, nóg zo iets...
Ze willen niet handenschudden, wij zijn onrein, het is hun cultuur, wij mogen ons niet beledigd voelen en doen dat ook niet, hoogstens trekken we de schouders op en schudden ons hoofd in onbegrip (op een minzame manier), maar au fond �*s het in ónze cultuur wél degelijk een belediging, wat zeg ik, het is pure discriminatie van de seksen - wordt het veroordeeld; Nee natuurlijk niet, gaan wij 'duwen' uitdelen omdat we ons 'beledigd of gediscrimineerd' voelen, natúúrlijk niet, we zouden er niet eens aan denken...
Ik voelde me wel beledigd..maar het was aan mijn werkgever om daar rekening mee te houden of niet en dat standpunt was duidelijk; tegenover doelgroepen mag je niet kritisch zijn en zeker niet tegenover hun cultuur.
Oud 11 december 2009, 19:33   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sterker nog, de commissie gelijke kansen (zeg maar een sociaal-democratische praatbarak die kleine geschillen mag oplossen voordat het gerecht er een uitspraak over doet) gaf meneer Enait gelijk. De rechter gaf hem ongelijk, zoals het hoort.

Het grappige is dat na afloop Rita Verdonk voorstelde de commissie gelijke behandeling af te schaffen, omdat ze zichzelf nutteloos hebben bewezen.
Oud 11 december 2009, 19:52   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voelde me wel beledigd..maar het was aan mijn werkgever om daar rekening mee te houden of niet en dat standpunt was duidelijk; tegenover doelgroepen mag je niet kritisch zijn en zeker niet tegenover hun cultuur.
Kijk, dát was wat ik bedoelde met mijn voorbeeld (in die andere kwestie) en ik het maar niet uitgelegd kreeg, jij voelde je wél beledigd, maar hebt hem geen 'duw' verkocht en niet aangeklaagd wegens 'racisme', dát verschil was precies wat ik bedoelde!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be