![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neem nu even aan dat je wens werkelijkheid wordt, namelijk de teloorgang van de N-VA, gedeeld door de meerderheid van de VB'ers op dit forum. De vraag is evenwel wat Vlaanderen daar mee bereikt. Absoluut niks. Met het VB opgesloten in het cordon sanitaire ongeacht het percentage stemmen dat ze behalen en de N-VA uitgeschakeld kan je de Vlaamse beweging opdoeken. Inmiddels zitten de belgicisten lachend in een zetel, zich verheugend in de zoveelste broederstrijd van de Vlaams-nationale partijen, dé waarborg voor het voortbestaan van deze rotstaat. Tenslotte een uitspraak van FDW in een onlangs verschenen artikel in Humo : De Vlaamse rechterzijde is de domste ter wereld. Hij heeft gelijk. Laatst gewijzigd door robert t : 12 december 2009 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat steunde de nva in een vertrouwensstemming? Dit: "De regering opteert voor een regularisatiebeleid op individuele basis. De regularisatiecriteria m.b.t. de buitengewone omstandigheden zullen worden verduidelijkt in een omzendbrief (langdurige procedure, ziekte en een prangende humanitaire situatie, met inbegrip van de duurzame lokale verankering). Het criterium m.b.t. de langdurige procedure zoals tot nog toe toegepast hield enkel rekening met een asielprocedure van 3 jaar (met kinderen) of 4 jaar (zonder kinderen). Dit breiden we uit naar 4 of 5 jaar in procedure waarbij de Raad van State en/of art. 9,3 oude vreemdelingenwet volgend op een asielprocedure wordt meegerekend. " Uit regeerakkoord Leterme I punt 10 v.12: Migratie. (Dat punt 12 buitengewoon kort is en de nva zich hier ook mee akkoord verklaarde zal ik maar even ter zijde laten) Je moet wel heel slechtziend zijn om niet te kunnen lezen dat daar zwart op wit een nieuwe regularisatie te lezen valt. Me dunkt belangrijk genoeg om geen vertrouwen te geven aan de nieuwe regering. Dat je hier en daar moet toegeven, ok, maar een nieuwe regularisatie is niet zomaar 'hier en daar' iets. Maar wat zegt Sarah Smeyers jongstleden: "In het bijzonder Herman Van Rompuy moet zich schamen voor de manier waarop hij een asiel- en migratiebeleid goedgekeurd heeft dat regelrecht indruist tegen de wens van de Vlaamse kiezers in en waarvoor hij vervolgens ook nog eens de factuur naar de Vlamingen doorschuift. Wij zouden voor hem moeten applaudisseren? Het toppunt van cynisme!" Uit: http://www.n-va.be/spreidingsplan_asielzoekers.pdf Ik zeg dan, ja Sarah, daar heb je gelijk in... maar ik vraag mij ook af, Sarah, waarom hebben jullie in godshemelsnaam ooit Leterme I vertrouwt door hem de kiem van dit alles te laten zaaien??? Het art.9.3 dat hierboven vetjes staat is ook heel belangrijk, want wat is er nu net naar de prullenmand verwezen door de RvS? Inderdaad; de "instructie m.b.t. de toepassing van het oude artikel 9,3 en het artikel 9bis van de vreemdelingenwet." Iedereen die het regeerakkoord van Leterme I gelezen had wist dus waar ze aan gingen sleutelen om hun regularisaties door te drukken. Passief blijven bij zoiets is schuldig verzuim dat met geen compromis te verklaren valt. Gelukkig beseft Bart Dewever dit maar al te goed: http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=3486 Nogmaals: "Stop de collectieve regularisatieoperatie die niemand in Vlaanderen wil" Dan zeg ik ook, zeer goed Bart. Doen! Sta me dan op zijn minst toe kritiek te uiten dat de nva dit had kunnen zien aankomen en het al vroeger mee naar de plenaire had kunnen trekken? Hoe? Door het cordon te laten voor wat het is en met ons mee aan de kar te trekken vanaf 18 maart 2008. Lees ook: http://www.melchiorwathelet.be/index...d=317&hl=nl_NL En waar ze heen willen met 'op individuele basis'.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 12 december 2009 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De nva kan alle kritische vb-stemmen trouwens meteen de mond snoeren als ze wil. Steun het belangenconflict van onze partij en gooi daarmee nog wat meer problemen op het Belgische bord!
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 12 december 2009 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Europees Commissaris
|
![]() De N-VA zit in de Vlaamse regering, niet in de federale. Het is niet d�*�*r dat over onze toekomst zal beslist worden. De staatshervorming zal in de eerste plaats een onderonsje zijn van de belgicistische partijen. De N-VA zal alleen mogen meespelen in het dossier BHV, indien het niet voor de zoveelste keer in de koelkast gestopt wordt. Op dit dossier moet en zal de N-VA beöordeeld worden. Niet op andere dossiers waar ze niks mee te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een compromis maken is één ding, Vlaanderen een nieuwe massaregularisatie bezorgen is nog wel net iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad!
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wordt onafhankelijk, niet door de verdienste van de Vlaams-nationalisten, maar ondanks hen. Ik denk dat ze gelijk heeft. Vlaams-nationale samenwerking is voorlopig een utopie. Rest alleen de hoop dat de belgicistische partijen zich zodanig zullen vastrijden dat de uiteindelijke boedelscheiding het enige is wat nog overblijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of Knuppel gelijk heeft hangt dan nog van ons af: In hoeverre kunnen we la Belziek verzwakken? Vooral op het publieke forum, mensen moeten de Belgische constructie 'en masse' doorzien en verwerpen. Weet je wat het ergste is? De gebraden kippen vliegen ons gewoon om de oren. Zie dit hele asieldossier: dit is kafka op zijn Belgisch. Hier moeten we gewoon meer mee doen! En zoals een partijgenoot van me hier op dit forum al eens naar voren bracht: Directe samenwerking is misschien utopisch, maar een overlegcomité inzake Vlaams nationale kwesties moet zeker kunnen. En het is wat het is, als morgen Bouckaert (en ja ik walg van ldd), Dewever en wij een vuist maken op zulk een cruciale dossiers dan zijn ze nog niet jarig aan de overkant.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Humaan asielbeleid houdt rechtszekerheid in... Roland Defreyne dringt bij staatssecretaris Wathelet aan op om een humaan en rechtvaardig asiel- en uitwijzingsbeleid. Asielzoekers mogen geen speelbal zijn in procedureslag stelt Defreyne. Een humaan beleid houdt dan ook rechtszekerheid in... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tsjevenstreken hebben ze allemaal, om toch maarpolitiek-correct te blijven tegen elke prijs !!!!!!! Het spreidingsplan is een goede zaak : zo wordt iedereen geconfronteerd met wat in de grootsteden dagelijkse kost is.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wathelet gaat gewoon zijn goesting doen en een masse reguraliseren !
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb de mededeling ook volledig gelezen, maar het gaat er mij om dat hij precedent schept voor een open debat. Dat wil volgens mij niet zeggen dat Wathelet zijn bevoegdheden buiten het parlement om gaan doordrukken. Zeg nu zelf, rechtszekerheid is er momenteel niet. Nu, heb geen angst, ik vertrouw deze vld'er voor geen meter. Maar hoe meer polemiek omtrent deze door ons bedongen vernietiging, hoe beter. Op zijn minst tot in de verste uithoek van Vlaanderen moet iedereen weten waar men hier mee bezig is.
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat ik vind dat we alle zeilen moeten bijzetten om Wathelet hier geen vrijgeleide te geven met zijn plannen.
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En neen, ik onderschat deze constructie niet! Veeleer nog dan Vlaming out men zich gemakkelijk als 'belg' en de propaganda kleurt te vaak nog zo tricolore als het maar zijn kan. Als het stuiptrekkingen zijn dan zijn ze minstens even dwaas als hardnekkig maar vooral getuige van een sterke hand achter de schermen. Ik kan mij niet echt voorstellen dat Bart Dewever diep vanbinnen zeer ver van ons staat. Alleen kan ik zien dat hij ons altijd afwijst. Een figuur als Jan Jambon, die ei zo na zo op onze lijst stond zie ik veeleer capabel om onder Vlaamse vlag voluit te varen.
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Regering gaat door met regularisaties
Categorie: Klik hier voor de foto in originele afmetingen. 12.12.2009 18.00u - Zoals bekend heeft de Raad van State – op verzoek van Vlaams Belang – de lopende regularisatieprocedure voor illegalen onwettig verklaard en vernietigd. Een lelijke streep door de rekening van de regering, want de collectieve regularisatie was het paradepaardje van Herman Van Rompuy. Nadat Europa ook al brandhout had gemaakt van de federale begroting, blijft er niet veel over van het palmares van ‘president’ Van Rompuy. Het arrest van de Raad van State betekent dat alle aanvragen vervallen die al binnen zijn. Volgens de wet kan en moet de politie nu ook de illegalen, van wie hun verblijfplaats bekend is, oppakken en het land uitzetten. Maar dat zal de regering vast en zeker niet laten gebeuren. De regering lijkt trouwens niet echt onder de indruk van de uitspraak van het hoogste rechtscollege en doet of haar neus bloed. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie, Melchior Wathelet, heeft al aangekondigd dat hij gewoon verder gaat en weer zèlf gaat oordelen over de individuele dossiers, en dat op basis van de bestaande criteria. “In elk geval blijft de politieke wil voor een regularisatie overeind”, juicht Didier Vanderslycke van het Forum Asiel en Migratie. ’t Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Eerst zet de regering het parlement buitenspel en nadat ze bij de Raad van State het deksel op hun neus krijgen, doen ze of er niks aan de hand is. Een beschamende vertoning en een rechtsstaat onwaardig. Maar als ze denken dat het Vlaams Belang zich zomaar bij deze gang van zaken zal neerleggen, vergissen ze zich schromelijk. Wij eisen de onmiddellijke opschorting van de regularisatieprocedure. Van Rompuy moest in het regularisatiedossier door het slijk kruipen voor de Franstaligen en Yves Leterme moet de kelk verder leegdrinken. Dat hij er zich intussen van af maakt met de sussende opmerking dat Vlaanderen geen 88 % maar ‘slechts’ 73 % van de asielzoekers moet opvangen, kan de pil nauwelijks vergulden. Er bestaat in Vlaanderen geen maatschappelijk draagvlak voor de collectieve regularisatie van illegalen. Gelukkig moeten regeringsleiders in een democratie nog altijd verantwoording afleggen aan de kiezer. CD&V en VLD moeten zich vooral geen illusies maken: de afrekening volgt straks in de stembus! http://www.vlaamsbelang.org/0/6706/
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Is het niet diezelfde "raad van state" die moet beslissen of het VB zen partijfinanciering moet verliezen?
Eens zien of jullie dan nog zo op getogen gaan zijn, bij positief antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Ja duh, maar als wij onze partijdotatie verliezen dan zullen we ons daar bij neer moeten leggen. Dat is het verschil met ons het regime.