Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2009, 06:41   #1381
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ja, afspraken werken uiteraard een richting op. Nederland moet zich eraan houden, maar België, och, we zien wel...
Uiteraard ook. Als dat de afspraken zijn, dan moeten die nagekomen worden. Of tenminste een nieuw gesprek indien zou blijken dat er inderdaad 'iets mis is' met die treinstellen ...

Ik zie het er nog op neerkomen dat de financiële claims van beide kanten mekaar zullen oplossen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 17:46   #1382
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Uiteraard ook. Als dat de afspraken zijn, dan moeten die nagekomen worden. Of tenminste een nieuw gesprek indien zou blijken dat er inderdaad 'iets mis is' met die treinstellen ...

Ik zie het er nog op neerkomen dat de financiële claims van beide kanten mekaar zullen oplossen.
Iets mis met de treinstellen..daar hoeven we geen gesprek over te hebben.

toen er 'iets mis' was met onze uitdieping werd er ook moord en brand geschreeuwd, en geen gesprek gevoerd.

Dus nu roep ik op: laat zien dat het jullie ernst is. Niet dat ik er iets aan kan doen, maar nog een paar eenzijdige acties van goede wil van onze kant die onbeantwoord blijven en de sceptici hebben er weer een aanhanger bij.

maar enfin, we zijn het eens. Afspraken nakomen geldt ook voor België.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2009, 20:15   #1383
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets mis met de treinstellen..daar hoeven we geen gesprek over te hebben.
En waarom niet ? Iets te verbergen ?

Citaat:
toen er 'iets mis' was met onze uitdieping werd er ook moord en brand geschreeuwd
Moord en brand ? Het spel was al 3 jaar aan de gang ! Heb je ons gehoord ?

Citaat:
en geen gesprek gevoerd.
Dat valt mee. WIE stak zich weg ? En wie bracht het eindelijk eens op tafel ?

Citaat:
Dus nu roep ik op: laat zien dat het jullie ernst is. Niet dat ik er iets aan kan doen, maar nog een paar eenzijdige acties van goede wil van onze kant die onbeantwoord blijven en de sceptici hebben er weer een aanhanger bij.
Wie zegt dat wij dat niet willen ? Jullie begonnen plots 'moord en brand' te schreeuwen toen wij een vraag stelden over de Westerschelde. U hebt blijkbaar moeilijkheden met de chronologie.

Citaat:
maar enfin, we zijn het eens. Afspraken nakomen geldt ook voor België.
Zoals voor de Hollanders. U hebt moeilijkheden met uw groen jongens. Wij met onze Walen. >Het zou al helpen als jullie Frans spraken
Oud 10 december 2009, 22:01   #1384
Hollander

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat wij dat niet willen ? Jullie begonnen plots 'moord en brand' te schreeuwen toen wij een vraag stelden over de Westerschelde. U hebt blijkbaar moeilijkheden met de chronologie.
een vraag stelde..het is nog een geluk dat er geen mosselrellen uitbraken.
de chronologie is mij meer dan duidelijk.

Citaat:
Zoals voor de Hollanders. U hebt moeilijkheden met uw groen jongens. Wij met onze Walen. >Het zou al helpen als jullie Frans spraken
Oud 10 december 2009, 22:14   #1385
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
een vraag stelde..het is nog een geluk dat er geen mosselrellen uitbraken.
de chronologie is mij meer dan duidelijk.
De kwaliteit van jullie pers ook. Twee man en een paardekop lossen een scheet in Antwerpen en dat is GROOT NIEUWS in Holland.

Blijft de chronologie dat die treinstellen plots van cruciaal belang werden toen wij al 3 jaar wachtten op het naleven van de verdiepings-afspraken van onze noorderbuur.

PS : heeft de Hollandse HST naar het zuiden 1 dag vertraging opgelopen door de HST-werken in België ? Néén. Ze waren zelfs ruimschoots vroeger klaar dan voorzien. Zelfs die laatste rail aan de grens werd gelegd terwijl de belofte van de verdieping al lang gebroken was.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 10 december 2009 om 22:15.
Oud 10 december 2009, 22:20   #1386
Hollander

Standaard

Citaat:
De kwaliteit van jullie pers ook. Twee man en een paardekop lossen een scheet in Antwerpen en dat is GROOT NIEUWS in Holland.

Blijft de chronologie dat die treinstellen plots van cruciaal belang werden toen wij al 3 jaar wachtten op het naleven van de verdiepings-afspraken van onze noorderbuur.

PS : heeft de Hollandse HST naar het zuiden 1 dag vertraging opgelopen door de HST-werken in België ? Néén. Ze waren zelfs ruimschoots vroeger klaar dan voorzien. Zelfs die laatste rail aan de grens werd gelegd terwijl de belofte van de verdieping al lang gebroken was.
niet om het een of ander, maar ik geloof dat op jullie spoor de max snelheid 160 km/h is. Ik meen dat dat ook een onderdeel van de afspraak was, maar ik kan me vergissen. Bij ons wordt gewerkt aan spoor voor 300km/h. Dat gaat niet zonder problemen, maar dat was geloof ik ook punt van het gesprek.

het ging niet zozeer om de treinen, maar om het feit dat jullie politici 'afspraak, afspraak afspraak' scandeerden. Toen was het antwoord meen ik terecht in de geest van 'ja, nu we het daar toch over hebben...'
Oud 10 december 2009, 22:33   #1387
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
niet om het een of ander, maar ik geloof dat op jullie spoor de max snelheid 160 km/h is. Ik meen dat dat ook een onderdeel van de afspraak was, maar ik kan me vergissen. Bij ons wordt gewerkt aan spoor voor 300km/h. Dat gaat niet zonder problemen, maar dat was geloof ik ook punt van het gesprek.

het ging niet zozeer om de treinen, maar om het feit dat jullie politici 'afspraak, afspraak afspraak' scandeerden. Toen was het antwoord meen ik terecht in de geest van 'ja, nu we het daar toch over hebben...'
Toch wel eigenaardig dat net deze week de snelheden op de lijnen naar A'dam en Keulen vanuit België net deze week opgetrokken zijn naar 300 km/u, resp 260 km/u.

Lees ook eens betrouwbare buitenlandse bladen !

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 10 december 2009 om 22:35.
Oud 11 december 2009, 00:50   #1388
willem1940NLD

Standaard

Hoe kun je zo hard rijden met treinstellen die er niet zijn?
Oud 11 december 2009, 09:13   #1389
Hollander

Standaard

Citaat:
Toch wel eigenaardig dat net deze week de snelheden op de lijnen naar A'dam en Keulen vanuit België net deze week opgetrokken zijn naar 300 km/u, resp 260 km/u.

Lees ook eens betrouwbare buitenlandse bladen !
Ah!, ziet u wel waar een beetje goede wil uw land kan brengen

Ik heb blijkbaar verouderde informatie aangehaald. Excuus daarvoor.
Oud 12 december 2009, 20:24   #1390
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoe kun je zo hard rijden met treinstellen die er niet zijn?
Misschien moéten die treinstellen er gewoon niet zijn ?

Maar wat beloofd werd moet er komen. Absoluut.
Oud 12 december 2009, 20:42   #1391
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moéten die treinstellen er gewoon niet zijn ?

Maar wat beloofd werd moet er komen. Absoluut.
Merk op dat de aanschaf van die treinstellen een afspraak is van veel langer geleden dan de uitdieping van de Schelde. Jullie Belgen zijn dus eigenlijk begonnen met het niet nakomen van de afspraken. Iets om in het achterhoofd te houden als men weer met de beschuldigende vinger naar Nederland wijst, zoals de topicstarter al in de titel van dit draadje doet.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:48   #1392
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Merk op dat de aanschaf van die treinstellen een afspraak is van veel langer geleden dan de uitdieping van de Schelde. Jullie Belgen zijn dus eigenlijk begonnen met het niet nakomen van de afspraken. Iets om in het achterhoofd te houden als men weer met de beschuldigende vinger naar Nederland wijst, zoals de topicstarter al in de titel van dit draadje doet.
Alsof Nederland economische schade leed door dit of dat soort treinstellen wel of niet te bestellen. 300 per uur is 300 per uur.

Wat niet kan gezegd worden van de capaciteit van de Westerschelde.

Hoogachtend

De topicstarter
Oud 12 december 2009, 20:52   #1393
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Alsof Nederland economische schade leed door dit of dat soort treinstellen wel of niet te bestellen. 300 per uur is 300 per uur.

Hoogachtend

De topicstarter
Laat Belgie eerst eens beter voor ons leefklimaat gaan zorgen i.p.v. massa,s gif te vervoeren naar Nederland via de Schelde.
Waarom is Belgie de grootste vervuiler, in een tijd dat heel de wereld in Kopenhagen bezig is om dit terug te dringen.?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:56   #1394
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Laat Belgie eerst eens beter voor ons leefklimaat gaan zorgen i.p.v. massa,s gif te vervoeren naar Nederland via de Schelde.
Waarom is Belgie de grootste vervuiler, in een tijd dat heel de wereld in Kopenhagen bezig is om dit terug te dringen.?
Tja jongen, waarom heet Nederland Nederland ? Wie wou in de drek en droesem van half-Europa gaan leven ? Wij kunnen net zo goed gaan fulmineren tegen Frankrijk omdat zowel zijn Ijzer, zijn Schelde en zijn Maas vervuild België binnenkomen.

Maar wat de Rijn betreft (jullie zwaarst vervuilde rivier) kun je ons nu net niet aanvallen. Probeer dat maar bij de Duitser en de Zwitser. Of heb je daar het lef niet voor ?
Oud 12 december 2009, 21:00   #1395
Hollander

Standaard

Citaat:
Tja jongen, waarom heet Nederland Nederland ? Wie wou in de drek en droesem van half-Europa gaan leven ? Wij kunnen net zo goed gaan fulmineren tegen Frankrijk omdat zowel zijn Ijzer, zijn Schelde en zijn Maas vervuild België binnenkomen.

Maar wat de Rijn betreft (jullie zwaarst vervuilde rivier) kun je ons nu net niet aanvallen. Probeer dat maar bij de Duitser en de Zwitser. Of heb je daar het lef niet voor ?
eh ja, dat gebeurt ook. En terecht. Dat wij aan het einde zitten wil niet zeggen dat alles hier maar als stinkende drek moet aankomen he. Er is voorspeld dat de volgende oorlogen gevochten zullen worden over water. Laten wij ervoor zorgen dat dat niet in Europa zal zijn.
Oud 12 december 2009, 21:02   #1396
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 21:16   #1397
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is voorspeld dat de volgende oorlogen gevochten zullen worden over water. Laten wij ervoor zorgen dat dat niet in Europa zal zijn.
Vind ik ook. Maar daar is Sidharta niet mee gediend. Die wil en zal het bloed van België drinken. Is vast gescheiden van een Vlaamse. En natrappen is nu eenmaal een Hollandse sport.
Oud 12 december 2009, 21:29   #1398
Hollander

Standaard

Citaat:
Vind ik ook. Maar daar is Sidharta niet mee gediend. Die wil en zal het bloed van België drinken. Is vast gescheiden van een Vlaamse. En natrappen is nu eenmaal een Hollandse sport.
sport of geen sport, intussen drijft jullie poep naar ons land. Daarin moet ik Sidharta gelijkgeven.

Maar feitelijk zijn ook de Vlamingen het slachtoffer van dit Frans-Belgische consortium.
Oud 12 december 2009, 21:40   #1399
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
sport of geen sport, intussen drijft jullie poep naar ons land. Daarin moet ik Sidharta gelijkgeven.

Maar feitelijk zijn ook de Vlamingen het slachtoffer van dit Frans-Belgische consortium.
Ola, hoort wiggendrijven ook al bij die Hollandse sport !? Verbaast me niks. Machiavelli werd vast op de verkeerde plek geboren. Vlamen en Walen zijn één familie. Knoop dat in je oren. Ook al heb je aan beide kanten van de taalgrens evenveel oenen die niet snappen waarover het gaat. En dan heb je bovendien buiten de grenzen nog een hoop awoert-roepers die er helemaal niks van begrepen hebben. Van super-oenen gesproken !
Oud 12 december 2009, 21:47   #1400
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Afspraak is afspraak. Die treinen hadden er allang moeten zijn. Daar kunnen jouw smoesjes niets aan veranderen.

Overigens wacht Nederland ook al een tijdje op de aansluiting van de Betuwelijn in Duitsland. Maar zie je ons agressief en onbeschoft doen? Of kijk naar dat Icesave-debacle. IJsland heeft nog steeds niet besloten om de Nederlandse spaartegoeden terug te betalen. Volgens Kris Peeters kost het Antwerpen 70 miljoen voor elk jaar dat de uitdieping van de Schelde vertraging oploopt. Maar IJsland is Nederland volgens afspraken 1.3 miljard verschuldigd. Geld waar we in Nederland mischien niks van gaan terugzien. Nogmaals, zie je ons agressief en onbeschoft doen, zoals jullie politici in het Schelde-dossier? Dit soort dingen gebeuren gewoon in moderne democratieen waar de bevolking veel inspraak heeft.

Niettemin vind ik het niet eens zo erg dat jullie ware aard is komen bovendrijven in het Schelde-dossier. Dan zien mijn landgenoten de Vlamingen ook eens zoals ik ze al langer ken. Zeker in Zeeuws-Vlaanderen beseft men nu weer waarom ze blij zijn dat ze bij Nederland horen, en niet bij Belgie. Het laat zich makkelijk raden wat er met hun mooite provincie was gebeurd als Antwerpen z'n zin krijgt.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 12 december 2009 om 21:54.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be