![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waarom moest dat eerdere gemuggenzift dan ? Hoe 'vaag' of hoe onjuist je dat ook allemaal moge vinden ... dit is exact wat steeds waargenomen wordt Of je dat nu graag hebt of niet Citaat:
![]() Een theorie behoeft geen 'bewijs' doch valt of staat met de waarnemingen. Zelfs je eerder gegeven ( Engelse versie ) definitie spreekt dat niet tegen. ps. Jouw nog eerdere totale absurde interpretatie waar aan een wetenschappelijke theorie moet voldoen laat ik hier dan ook even uit beschouwing. btw Sta je daar nog achter ? Zo ja...kan je dat nu al ergens aantonen dat die interpretatie gemeengoed is ? Zo ja... waar blijven de bewijzen dan voor al die andere theorieën ? Je zou het perfect kunnen vergelijken met Newton die zijn theorie ( en formule ) alleen maar kon erg lokaal kon testen. Hij kon wel ergens aan de hand van de gegevens en de vroeger opgestelde wetmatigheid der perken indirect vaststellen dat diezelfde gravitatiewet ook geldig was op de planeten onderling doch hij kon onmogelijk toetsen of die dingen met dezelfde wetmatigheid naar mekaar toe getrokken werden. Citaat:
Net het omgekeerde is aan de gang |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een linkje ? Maar onafgezien wat dat laatste zinnetje ook moge zijn .... jouw zonet korte samenvatting van de 'hypothese' in post#1026 in acht genomen zie ik daar helemaal geen letterlijke 'struggle to survive' in ..... Bovendien zie ik de relevantie van dit antwoord niet met betrekking tot mijn opmerking dat het al meer dan eens doorheen de loop van het topic duidelijk geworden is dat je het mechanisme niet echt vat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je dat op Darwin zou toepassen zou je net kunnen stellen dat evolutie zoals hij dat beschreef als theorie perfect blijft staan ( ietwat beperkt in een ruimere interpretatie ) aan alle waarneembare dingen netjes in samenspraak vallen. Ik (men) wacht nog steeds op het tegenvoorbeeld waaruit zou blijken dat evolutie niet verloopt zoals geopperd. Citaat:
Niet dat ge het er eens mee moet zijn ... daar ging het hier niet over Citaat:
Citaat:
![]() Niet alleen in de biologie toruwens ... blijkbaar in het algemeen niet (als het resultaat je niet zint). Het zijn immers allen positieve wetenschappen met dat verschil dat biologie ( naast heel wat andere trouwens ) zich niet zo makkelijk leent tot allerhande experimenten die je even zou kunnen opzetten Citaat:
Niet meer of minder Als Darwin 'mis' is toon het dan verdomme aan. Ah ja, da's ook weer waar... volgens jouw eigenzinnige definitie van falsifieerbaarheid gaat dat niet ![]() Citaat:
Elke denkbare omgevingsfactor aanwezig in de natuur die organismen 'selecteert' in de zin dat die organismen die beter 'aangepast' zijn meer kans maken om te overleven en dus uiteindelijk hun genen door te geven is wat mijn part betreft onderdeel van 'natuurlijke selectie'. Dat includeert dus dat zaken die we niet eerder inzagen ( <> ze waren daarvoor niet aanwezig )( <> Darwin had het dan maar mis want hij zag ze niet ) als 'natuurlijke selectie' maar die achteraf dat wel duidelijk blijken het begrip 'natuurlijke selectie' met die zaken uitbreidt. Moeilijk ? ... toch niet dacht ik Als gij dat persé 'prahaïsme' wilt noemen... doe vooral. Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeker al niet dat doel dat je hier omschrijft. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gebeurt er: Stap 1: de snelle vermenging waarbij de verschillen weggevaagd worden en de straatkat verschijnt in al zijn glorie; en Stap 2: een trage aangroei die na een tijdje praktisch stilvalt, dat is wat ik heb beschreven als analoog zijnde aan een N-dimensioneel random-walk proces. Nu kan je daar gerust een verstoring in aanbrengen voor een parameter, het enige waar dat toe leidt is een verplaatsing van het gemiddelde voor die parameter, maar dat verandert in het nieuwe lange-termijn evenwicht niets aan variantie of variatie. Citaat:
Citaat:
Ja 't is goed, 't zou ook wel eens een keertje 7 kunnen zijn. Uiterst onwaarschijnlijk, gezien de verwachte waarde in de honderden loopt. En uiteindelijk vertrek je van de geschiedenis van vele miljoenen diersoorten over een periode van miljarden jaren. Dus laat het ons er maar op houden dat de kans dat het minder dan acht is onwaarschijnlijk klein is. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik je dan nu ( eindelijk) rechtuit 'creationist' ( of 'ID-er' ? ) noemen nadat gij zowat doorheen het hele topic _ toch zolang en in hoeverre ik met jou in discussie was_ nog niks anders gedaan hebt dan jezelf bedient met dezelfde soort (tevens al lang weerlegde) drogredenen, verdraaiingen,leugens _bij voorkeur verwezen naar hetzelfde soort sites _ als dat kliekje doet ? Dit 'nederige' request van me lijkt me eens te opportuun te bedenken dat jij zowat ieder opponent van bij aanvang al een 'darwinist' noemde zonder dat die persoon in kwestie nog maar mocht mopperen terwijl jij al op je achterste poten stond toen men je zei dat je met dezelfde soort nonsens afkwam als craetionisten.... ...en waar die term duidelijk niet sloeg op gewoon iemand die de theorie van Darwin ( en verder ontwikkelingen ) als 'best wetenschappelijke theorie voorhanden' zag maar dat van meet af aan een pejoratieve bijklank gaf in de betekenis van aanhangers van dogmatisch geloof gestoeld op een verheerlijking van het ongebreideld materialisme ... de volledige duivelse tegenpool van het christelijke geloof waar de kerk al ons een kleine eeuwigheid voor waarschuwt. ![]() Laatst gewijzigd door praha : 13 december 2009 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fonne : 13 december 2009 om 23:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En jij hebt nog niets bewezen. En telkens als jij bent beginnen zeveren over leugens heb ik dat netjes weerlegd. Dus die arrogantie zou ik maar weglaten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog geen paar post later is het weer het onzekerheidsprincipe dat wordt boven gehaald... een beetje eerder neigde je ook al ergens richting beïnvloeding van waarnemingen door de waarnemer als het ging over experimenten die het principe van evolutietheorie konden bevestigen. Zeker van dat ik je al niet eens ben tegengekomen onder de nickname rudolfhendriques ? ![]() En dan nog... dan kunt ge het misschien nog begrijpen maar die relatie komt uit een niet bewezen bewijs.... dat ge daar nog geloof aan hecht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nog bedankt voor de definitie van atheisme: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fonne : 13 december 2009 om 23:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1072 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1073 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tenzij je ook nog de axiomas van de meetkunde op de schop gaat nemen natuurlijk. Ik wacht op je kritiek daarop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 13 december 2009 om 23:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt ge dat dan ook eens aan Praha vertellen, die beweert al eeuwen lang dat het onmogelijk is. En nu zijn er plots meerdere mogelijkheden. Dank U. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1077 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je valt in herhaling. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gebeurt wel vaker zekers? Toch wel vreemd hoor hoe jullie van idee kunnen veranderen; Laatst gewijzigd door fonne : 13 december 2009 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 | |
|
![]() Citaat:
angst. Fraai geloof, dat borduurt op angst om zieltjes te winnen en in het gareel te houden.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 | |||||
|
![]() Citaat:
ID en zijn profeten beoefenen zelfs geen wetenschap. Er zijn geen onderzoeksgroepen die de wetenschappelijke kennis uitbreiden. Ze brengen geen volwaardig, wetenschappelijk testbaar alternatief naar voor. En dat stel je zelf. Een implausibel alternatief. Citaat:
Citaat:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ http://scholar.google.be/ Citaat:
Citaat:
De rest van je antwoord is nutteloze provocatie
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|||||
![]() |
![]() |