Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2009, 10:53   #181
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als je constant met belangenconflicten blijft zwaaien krijg je ze van de Walen 4 maal zo erg terug. Dan wordt ieder Vlaams voorstel 2 jaar geblokkeerd, terwijl de Vlamingen max 6 maanden kunnen blokkeren.
Yes...prima... een soort maddensdocrtrine met dat verschil dat de Vlamingen zo laf zijn dat ze het zelfs niet durven overwegen...
Oud 14 december 2009, 11:07   #182
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Eén van de sterke argumenten waarmee De Wever na de laatste federale verkiezingen uitpakte was: Vlaanderen heeft overwegend Vlaamse programma's geplebiciteerd en krijgt een Belgicistische minderheidsregering. Een regelrechte schande.
Gelijk had hij.

Op Vlaams niveau heeft Vlaanderen evengoed op democratische wijze dezelfde beslissing genomen en we krijgen een tjeven-sossenregering die gesteund wordt door het NVA-deel van de Vlaams nationalisten.

Hoe legt hij het nu uit?

Kijk: De Wever heeft het mediaspelletje (verdeel en heers) op een geniale wijze gespeeld.
Hij heeft een deel van de Vlaamse publieke opinie kunnen wijsmaken dat iemand die de Vlaamse staatsvorming voorstaat dit best doet als slippendrager van de Belgiscistische (CD&V, SPA) sterkhouders.

Dat brengt mij op het idee dat ik als supporter van STVV nu volgens de NVA-doctrine dus best een lidkaart van Anderlecht, Standard en Genk ga kopen...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 december 2009 om 11:08.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 11:12   #183
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je constant met belangenconflicten blijft zwaaien krijg je ze van de Walen 4 maal zo erg terug. Dan wordt ieder Vlaams voorstel 2 jaar geblokkeerd, terwijl de Vlamingen max 6 maanden kunnen blokkeren.
Dat zou dan het ideale middel zijn om het Belgische model definitief op de helling te zetten. Tenandere, de N-VA wist dit toen ze deze doctrine tot strategie uitriepen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 11:20   #184
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Je weet amper waar je over spreekt denk ik. Je hebt eens een woord horen vallen als "Maddens-doctrine" en gebruikt dat nu overal?
In een universitair kader heb ik twee maanden onderzoek verricht naar de problematiek hieromtrent en heb ik meermaals onderricht en onderhoud gehad met de heer Maddens zelf. Hou dus op met uzelf belachelijk te maken.

Citaat:
Regularisatiebeleid heeft niks te maken met maddens doctrine .
De massale regularisaties passen perfect binnen de Maddens-doctrine. Dit federaal beleid, dat de Vlaamse belangen grote schade toebrengt, is een mooi voorbeeld van een zaak waarvoor men de bestaande institutionele blokkeringsmechanismen kan benutten teneinde dat beleid tegen te houden.

Citaat:
Misschien je dus eerst eens wat informeren voor je ergens over probeert te discusieren? maar ach ja wat vraag ik een VB'er die zich moet informeren
Hierop ga ik niet antwoorden, wederom het forumreglement indachtig.
Oud 14 december 2009, 11:25   #185
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nogmaals cd&v wil dit niet, VLD evenmin en je hebt 3/4e meerderheid nodig.
Dat is helemaal niet zeker. Het naderende belangenconflict raakt ook aan het beleid van de federale regering, waar CD&V en VLD inzitten, maar toch zijn beide partijen zinnens het te steunen in het Vlaams parlement.

Citaat:
Waar zoals ik al zei cd cd&v dit niet wil, misschien eens wat onthouden wat ik zeg? Zoals ik al zei ziende dat ze federaal nergens meedoen kan de NVA hier evenveel aan doen als het VB.
Het is u die over het federaal niveau begon te zeveren. Het federale heeft helemaal niks te zeggen over de belangenconflicten die vanuit Vlaanderen ingediend worden. Indien de N-VA haar Vlaamse regeringspartners niet kan overtuigen van haar strategie, die eveneens haar core-business vormt, dan heeft het geen zin nog langer in die Vlaamse regering te blijven zitten.
Oud 14 december 2009, 11:44   #186
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Eén van de sterke argumenten waarmee De Wever na de laatste federale verkiezingen uitpakte was: Vlaanderen heeft overwegend Vlaamse programma's geplebiciteerd en krijgt een Belgicistische minderheidsregering. Een regelrechte schande.
Gelijk had hij.

Op Vlaams niveau heeft Vlaanderen evengoed op democratische wijze dezelfde beslissing genomen en we krijgen een tjeven-sossenregering die gesteund wordt door het NVA-deel van de Vlaams nationalisten.

Hoe legt hij het nu uit?

Kijk: De Wever heeft het mediaspelletje (verdeel en heers) op een geniale wijze gespeeld.
Hij heeft een deel van de Vlaamse publieke opinie kunnen wijsmaken dat iemand die de Vlaamse staatsvorming voorstaat dit best doet als slippendrager van de Belgiscistische (CD&V, SPA) sterkhouders.

Dat brengt mij op het idee dat ik als supporter van STVV nu volgens de NVA-doctrine dus best een lidkaart van Anderlecht, Standard en Genk ga kopen...
Alhoewel ik Dewever buitengewoon verstandig vind, geloof ik niet in zijn alternatieve weg. België gaat niet barsten , tenzij er met de voorhamer wordt op geslagen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 12:47   #187
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tochwel. Pak Dewever weg en de strijd tegen de kiesdrempel is weer aan de orde. Dewever zet de partij op de kaart en zorgt ervoor dat ze op de kaart blijft en daar plukt ook de rest zijn vruchten van, uiteraard.
De wever komt al maanden amper aan bod en peilingen geven NVA winst tov verkiezingen .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 12:48   #188
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Gelijk had hij.

Hoe legt hij het nu uit?

Onzin gewoon meer NVA bashen zonder inhoud.

NVA heeft een regeerakkoord in de vlaamse regering dat sterk vlaams gericht is. OOk de koers die men vaart is vlaamser dan ooit. Daarmee bereikt ze dus weeral meer dan gelijk welke andere partij dan vlaanderen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 14 december 2009, 12:53   #189
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In een universitair kader heb ik twee maanden onderzoek verricht naar de problematiek hieromtrent en heb ik meermaals onderricht en onderhoud gehad met de heer Maddens zelf. Hou dus op met uzelf belachelijk te maken.
Tuurlijk jong

Laten we eens zien :
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=as2744v8

"On n'est demandeur de rien"

En wat beweer jij nu, dat je zaken moet gaan EISEN en anders dien je belangenconflicten in. Ach ja, nog maar 2 maandjes extra erbij doen zeker misschien snap je het dan?

Oud 14 december 2009, 12:55   #190
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is helemaal niet zeker. Het naderende belangenconflict raakt ook aan het beleid van de federale regering, waar CD&V en VLD inzitten, maar toch zijn beide partijen zinnens het te steunen in het Vlaams parlement.
Compleet andere zaak, vld en cd&v willen dit wel. Belangenconflict is trouwens al van de baan.

cd&v wil NIET hier een belangenconflict voor inroepen. En dus heb je geen 3/4e nodig.

Citaat:
Het is u die over het federaal niveau begon te zeveren. Het federale heeft helemaal niks te zeggen over de belangenconflicten die vanuit Vlaanderen ingediend worden. Indien de N-VA haar Vlaamse regeringspartners niet kan overtuigen van haar strategie, die eveneens haar core-business vormt, dan heeft het geen zin nog langer in die Vlaamse regering te blijven zitten.
Migratie is de core bussines van NVA? laat me raden je hebt de laatste 2 maand met de wever ook gesproken?

Oud 14 december 2009, 12:55   #191
k9

Standaard

Citaat:
Alhoewel ik Dewever buitengewoon verstandig vind, geloof ik niet in zijn alternatieve weg. België gaat niet barsten , tenzij er met de voorhamer wordt op geslagen.
Leuke analogie, echter hopelijk scheurt vlaanderen dan niet te erg he?

Oud 14 december 2009, 13:01   #192
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wever komt al maanden amper aan bod en peilingen geven NVA winst tov verkiezingen .
Dewever gaat wel iets langer meegaan dan een paar maanden. Het is trouwens ook al een paar maanden relatief windstil op comunautair vlak. De bom gaat echter vroeg of laat barsten en er zal kleur moeten worden bekend.
Oud 14 december 2009, 13:04   #193
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuke analogie, echter hopelijk scheurt vlaanderen dan niet te erg he?
? Ik dacht dat u N-VA-er was . De onafhankelijkheid van Vlaanderen is bij mijn weten nog altijd het ultieme streefdoel van de N-VA.

En het is geen anologie , het is een vergelijking.

Laatst gewijzigd door Pericles : 14 december 2009 om 13:06.
Oud 14 december 2009, 13:06   #194
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tuurlijk jong

Laten we eens zien :
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=as2744v8

"On n'est demandeur de rien"

En wat beweer jij nu, dat je zaken moet gaan EISEN en anders dien je belangenconflicten in. Ach ja, nog maar 2 maandjes extra erbij doen zeker misschien snap je het dan?
Ik citeer letterlijk uit Maddens' oorspronkelijke tekst: "Als de federale overheid een beslissing neemt die de Vlaamse belangen schaadt, dan maakt Vlaanderen gebruik van de bestaande institutionele blokkeringmechanismes om 'non' te zeggen."

Meer duidelijk kan ik het niet uitleggen, hoor. Toch maar even vermelden dat u hier enorm aan het afgaan bent.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 14 december 2009 om 13:06.
Oud 14 december 2009, 13:06   #195
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tochwel. Pak Dewever weg en de strijd tegen de kiesdrempel is weer aan de orde. Dewever zet de partij op de kaart en zorgt ervoor dat ze op de kaart blijft en daar plukt ook de rest zijn vruchten van, uiteraard.

Hoe heeft Dewever de partij op de kaart gezet?
Oud 14 december 2009, 13:08   #196
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever gaat wel iets langer meegaan dan een paar maanden. Het is trouwens ook al een paar maanden relatief windstil op comunautair vlak. De bom gaat echter vroeg of laat barsten en er zal kleur moeten worden bekend.

De dreiging met het belangenconflict van Ph. Muyters tov Milquet, is anders ferm comunautair geladen.
Oud 14 december 2009, 13:12   #197
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Compleet andere zaak, vld en cd&v willen dit wel. Belangenconflict is trouwens al van de baan.
Heb het ook net gelezen. Ben eens benieuwd naar de specifieke modaliteiten van het 'compromis'.

Citaat:
cd&v wil NIET hier een belangenconflict voor inroepen. En dus heb je geen 3/4e nodig.
Indien dat werkelijk het geval is, dan is N-VA er niet in geslaagd de andere regeringspartners te overtuigen van haar strategie. En dat is dan een enorm probleem voor de N-VA.

Citaat:
Migratie is de core bussines van NVA? laat me raden je hebt de laatste 2 maand met de wever ook gesproken?
Neen, jongen, het toepassen van de Maddens-doctrine behoort tot de corebusiness van N-VA. Het blokkeren van de voor Vlaanderen nadelige regularisaties past hier perfect onder - tenzij N-VA ineens van mening is dat de regularisaties niet nadelig zijn. Hoeveel keer moet ik mezelf hier nog gaan herhalen?
Oud 14 december 2009, 13:17   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe heeft Dewever de partij op de kaart gezet?
Het is u misschien ontgaan, maar hij is al jaren de enige figuur van de N-VA die enige oratorische talenten heeft en bovendien zichzelf in de media goed kan verkopen (voor mij zelfs van buitengewoon niveau, ik kan dat toegeven).

Laatst gewijzigd door Pericles : 14 december 2009 om 13:18.
Oud 14 december 2009, 13:50   #199
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En dan vragen sommigen zich af hoe het komt dat overtuigde, goedbedoelende Vlaams-nationalisten het er zodanig mee gehad hebben dat ze de partijpolitiek definitief de rug toe keren.
Inderdaad. Ik ben ervan overtuigd dat de partijpolitiek nefast is. Zolang de grote gelijkhebbers in hun ivoren torentje blijven zitten, zolang zal er niets veranderen. Vlaams, Vlaamser, Vlaamst. Wat een ellende!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 14:06   #200
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dewever, een uiterst intelligente man, zoals je zelf toegeeft, gaat na de verkiezingen van 2011 de fakkel doorgeven. Als ik jouw redenering volg gaat hij zijn eigen partij opofferen, wat onzin is, maar niet ongewoon. De partij telt, de rest is bijzaak.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be