![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ? | |||
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af |
![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 december 2009 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Europees Commissaris
|
![]() Net zo min als dat Nederlanders zich lange tijd (een enkeling nog steeds) beschamend hebben gedragen ten opzichte van Duitsers. Deze incidenten zullen ongetwijfeld zijn voorgevallen, hoewel ik er dan ook weer zeker van ben dat ook niet alle Belgen/Vlamingen positieve ervaringen hebben gehad in Nederland. Dit soort gevallen komen helaas wel eens voor en kunnen wel lang doorwerken op hoe men een bepaald land en andere inwoners ziet. Verder weet je soms ook niet precies hoe iets tot stand is gekomen en je moet afgaan op één versie; waardoor men het inderdaad soms nog niet kan begrijpen (waarschijnlijk had een van twee al eens negatieve ervaringen gehad) of het kan inderdaad zo zijn dat iets ook niet verstandig was. Het kan best zo zijn dat men bijvoorbeeld in het buitenland asociaal in het verkeer rijdt en dat de wensen van daar in hun woede iets eruit flappen over je land, terwijl ze eigenlijk alleen boos op jou zijn. Anderzijds is het soms ook niet te begrijpen, verder zijn we hierin ook niet uniek, het is waarschijnlijk zo dat we het zo goed merken omdat we dezelfde taal spreken.... Amerikanen en Britten kennen dit in zekere zin ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het zijn meestal Belgicisten die dat doen hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeg me eens, hoe is dit bedoeld. Er staat niet wat er staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 14 december 2009 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees hier maar op het forum.
en naar het schijnt woon ik in Vlaanderen en kom ik nog al wat Vlamingen tegen....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 december 2009 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen die zo'n haat tegenover Nederlanders hebben, hebben zeker en vast ook zo'n haat tegenover Franstaligen en anderstaligen in het algemeen. Zielenpoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Spinoza, met alle respect, maar je begint echt door te slaan. Je ziet/leest enkel nog wat je wil zien/lezen. Ik woon in Antwerpen, een stad met tienduizenden Nederlandse inwoners (dus GEEN toeristen). Allemaal masochisten die dagelijks worden uitgespuwd? Komaan. Ik kom er geregeld mee in contact en ken er ook een aantal persoonlijk. Telkens hebben ze het over hoe graag ze hier wonen en hoe vriendelijk de Antwerpenaren zijn... Kijk, ik geloof best dat er Vlamingen zijn die weinig moeten weten van Nederlanders. Je kan je misschien ook eens afvragen hoe dat kómt, ipv altijd maar op die Vlamingen te schieten. Ik heb hierover op een ander forum eens een uitgebreide discussie gehad met Nederlanders (en ook al eens met mijn Antwerps/Nederlandse vrienden). Deze Nederlanders meenden zelf dat de meeste Nederlanders eigenlijk neerkijken op Belgie/Vlaanderen. Dit uit zich NIET in onvriendelijkheid tov de Vlamingen, maar eerder in een grote-broer-tov-achterlijk-neefje houding. Ook op internet tiert deze houding welig. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat berichten over Belgie op sites als Fok, Geenstijl en ook De Telegraaf steeds worden gebracht met een denigrerend en lacherig toontje. Lees d�*�*r de reacties trouwens maar eens... Op Fok.nl hebben ze zelfs een speciale afbeelding om bij 'Belgische' items te plaatsen: ![]() Ik denk dat deze (arrogante) houding voor een groot stuk verantwoordelijk is voor het feit dat sommige(!) Vlamingen het niet zo begrepen hebben op Nederlanders. Dus hou aub op met te beweren dat die arme, onschuldige Nederlanders allemaal het slachtoffer zijn van die boze Vlamingen. Het verhaal is veel genuanceerder. Het is trouwens ook een verhaal van de mug en de olifant... Laatst gewijzigd door Zeno! : 14 december 2009 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag ik ook weten welke parkeerplaats dat was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 14 december 2009 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Banneling
|
![]() Misschien is het ook waar dat wanneer ge een Hollander een hand geeft, dat hij dan ook snapt naar uw arm. Dat kan toch?
|
![]() |
![]() |