Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2009, 21:31   #2141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Telegraaf vandaag. Persoonlijk vind ik de argumentatie zeer dunnetjes maar bon dit tegenwoordig geen vereite meer in de journalistiek. Als ze Wijants gebruiken om hun punt te maken gaan ze voorbij aan het feit dat ie helemaal alleen staat met zijn standpunt.
Vraag die hier aan de orde is, is natuurlijk of ge de coach kunt zijn van twee ploegen van twee verschillende landen.

Laatst gewijzigd door system : 14 december 2009 om 21:31.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 22:05   #2142
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Als er één gebied in Europa is met echte bagger-tv dan is het wel Wallonie. Low-buget tv van de allerlaagste kwaliteit: dat zijn RTBF en RTL-TVI.

De Franse tv vind ik persoonlijk niet veel beter: eindeloze praat/leuterprogramma's met decors die je bij ons zag in de jaren '70!

Wat ben ik blij dat Vlaanderen een meer Noord-Europese/Britse TV-cultuur kent. Enkel en alleen de vormgeving staat al j?*?*ren voor op de Franse aanpak.
Er zijn inderdaad veel talkshows in Frankrijk maar ze zijn tenminste de moeite waarde, alvast wat France Télévisions betreft. TF1 trekt zowiezo op niets voor mij, meer en meer Fransen klagen trouwens over TF1. De kijkcijfers van TF1 zijn niet meer wat ze waren in Frankrijk en men voelt echt de "ras-le-bol" tegenover die zender komen. Bij ons? Ik ben een keer op "Het Laatste Show" van de VRT gevallen : het leefde niet, ik vond het saai! Het had misschien iets te maken met de gasten. "De Zevende Dag" noem ik liever "De Zeverende Dag" en ik zal liever zwijgen over de Franstalige "Mise au point" en andere "Controverse". Liever dan Nagui op France 2 op dezelfde moment!
In de familie kijkt men trouwens bijna altijd naar de Franse TV en vooral naar France Télévisions. Betere programma's, beter voorgesteld en het leeft vooral!

Laatst gewijzigd door Everytime : 14 december 2009 om 22:11.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2009, 22:39   #2143
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vraag die hier aan de orde is, is natuurlijk of ge de coach kunt zijn van twee ploegen van twee verschillende landen.
De vraag was eigenlijk waarom Wijnants zich zo uitspreekt.

en als je iets wilt weten over of dit te combineren is dan raad ik je aan wat te lezen over voetbal. Of op voetbalfora, want daar worden tenminste nog een paar serieuse opmerkingen geplaatst, zoals:

België speelt tot mei slechts één wedstrijd.
Moet hij dan 6 maanden gaan zitten duimendraaien?

Sommige mensen zeggen, zie je wel, tis een centenpakker.
Denk je nou echt dat een topcoach die voor het geld gaat BELGIE gaat coachen?

jullie zouden er beter aan doen deze man te steunen. Hij denkt 24uur dag aan niets anders dan voetbal. Waarom is hij in Belgie denk je? Omdat hij mogelijkheden ziet.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 01:02   #2144
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En het probleem is?????

Een nationale ploeg in het ene land,en een club in het andere land....

Géén tegenstrijdige belangen te bespeuren..

Of is het omdat de huidige belgische coach Advocaat Nederlander is ,wat U doet besluiten om hierop kritiek te leveren....

Tja ,ik sluit mij hoe dan ook volledig bij de bovengaande post van Hollander aan....

En blijkbaar komt de kritiek steeds uit datzelfde hoekje....En zo kennen we U ook alweer...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 08:37   #2145
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

en als je iets wilt weten over of dit te combineren is dan raad ik je aan wat te lezen over voetbal. Of op voetbalfora, want daar worden tenminste nog een paar serieuse opmerkingen geplaatst, zoals:

jullie zouden er beter aan doen deze man te steunen. Hij denkt 24uur dag aan niets anders dan voetbal. Waarom is hij in Belgie denk je? Omdat hij mogelijkheden ziet.
Belgie kan niet veel betalen.Hij verdient bij AZ twee keer zoveel dan in Belgie.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 10:59   #2146
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En het probleem is?????

Een nationale ploeg in het ene land,en een club in het andere land....

Géén tegenstrijdige belangen te bespeuren..

Of is het omdat de huidige belgische coach Advocaat Nederlander is ,wat U doet besluiten om hierop kritiek te leveren....

Tja ,ik sluit mij hoe dan ook volledig bij de bovengaande post van Hollander aan....
En blijkbaar komt de kritiek steeds uit datzelfde hoekje....En zo kennen we U ook alweer...
Dat u zich aansluit bij 'Hollander' is nu ook geen wereldschokkend nieuws of gebeurtenis. Eerder een alledaags denken van u. Sommigen noemen dit 'gewoontedenken'.

___

Laatst gewijzigd door system : 16 december 2009 om 11:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 14:47   #2147
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

een Nederlander die geen Frans kent is voor de Franstaligen alvast geen probleem.
een Franse trainer voor de Rode Duivels die geen Nederlands kent, zou door Vlaanderen allicht niet geaccepteerd worden. Ten andere hij zou zich daardoor niet eens kandidaat stellen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 15:09   #2148
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
een Nederlander die geen Frans kent is voor de Franstaligen alvast geen probleem.
een Franse trainer voor de Rode Duivels die geen Nederlands kent, zou door Vlaanderen allicht niet geaccepteerd worden. Ten andere hij zou zich daardoor niet eens kandidaat stellen.
Dat zal dan toch zeker ook liggen aan welke kandidaat? Een Franse trainer van het kaliber Wenger, zal toch zeker wel te accepteren zijn?
Oud 16 december 2009, 15:20   #2149
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grotendeels akkoord, maar dat het stof deed opwaaien, dat had Advocaat op zijn vingers kunnen natellen. Het is ook een kwestie van prioriteiten stellen, maar dat doet Advocaat nu ook al. Hij mist Feyenoord-AZ, omdat dan tegelijkertijd de loting plaatsvind voor het kwalificatietoernooi van het komende EK. Duimendraaien is overdreven, maar Advocaat is niet het type Van Gaal, die ook de bond en opleiding etc. onder handen heeft genomen, dat is misschien het beste wat Van Gaal als Nederlands bondscoach heeft gepresteerd. Verder is er de komende periode wel degelijk wat te doen, wat te denken van het doorlichten en doorselecteren van de selectie en het scouten, maargoed hoewel ik het niet het meest verstandige van Advocaat vind, zou het wel mogelijk moeten zijn indien de priorteiten goed worden vastgelegd en daarbij mag de eerste werkgever niet in het geding komen. Daarbij waarom nemen ze Advocaat eigenlijk (OK het is ad interim, maar toch)? AZ schijnt namelijk Co Adriaanse te willen, en Co zit thuis!

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 16 december 2009 om 15:21.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 15:30   #2150
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Of omdat hij de Franstalige TV gewoon beter vindt dan de Nederlandstalige TV? Over VTM gesproken, denk ik niet dat die zender beschikbaar in Wallonië is.
http://www.belgacomtv.be/documents/p...ines_wl_06.pdf

Via digitale TV wel, maar dan enkel VTM zelf. Het tweede VTM-net, 2BE, is niet te ontvangen in Wallonië, evenmin als VT4 of Vijf TV.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 22:49   #2151
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Grotendeels akkoord, maar dat het stof deed opwaaien, dat had Advocaat op zijn vingers kunnen natellen. Het is ook een kwestie van prioriteiten stellen, maar dat doet Advocaat nu ook al. Hij mist Feyenoord-AZ, omdat dan tegelijkertijd de loting plaatsvind voor het kwalificatietoernooi van het komende EK. Duimendraaien is overdreven, maar Advocaat is niet het type Van Gaal, die ook de bond en opleiding etc. onder handen heeft genomen, dat is misschien het beste wat Van Gaal als Nederlands bondscoach heeft gepresteerd. Verder is er de komende periode wel degelijk wat te doen, wat te denken van het doorlichten en doorselecteren van de selectie en het scouten, maargoed hoewel ik het niet het meest verstandige van Advocaat vind, zou het wel mogelijk moeten zijn indien de priorteiten goed worden vastgelegd en daarbij mag de eerste werkgever niet in het geding komen. Daarbij waarom nemen ze Advocaat eigenlijk (OK het is ad interim, maar toch)? AZ schijnt namelijk Co Adriaanse te willen, en Co zit thuis!
Ik chargeerde ook enigszins in mijn bericht, dat hebt u wel bespeurd. Uiteraard is dat niet letterlijk duimendraaien. Maar dat deze twee jobs te combineren zijn, voor een zekere periode, dat geloof ik wel. Geografisch is het alvast geen enkel probleem. De spelers van België spelen nu toch ook gewoon bij hun clubs?
Mwa, het ging mij meer om de standaard anti-nederlander reactie.

Laatst gewijzigd door Hollander : 16 december 2009 om 22:50.
Oud 16 december 2009, 22:52   #2152
Shadowke

Standaard

Citaat:
Ik chargeerde ook enigszins in mijn bericht, dat hebt u wel bespeurd. Uiteraard is dat niet letterlijk duimendraaien. Maar dat deze twee jobs te combineren zijn, voor een zekere periode, dat geloof ik wel. Geografisch is het alvast geen enkel probleem. De spelers van België spelen nu toch ook gewoon bij hun clubs?
Mwa, het ging mij meer om de standaard anti-nederlander reactie.
ach das die fameuze emotionele anti-nederland bij Vlaamse en anti-vlaanderen bij Nederlandse voetbalfans.
das meer jaloezie naar elkaar toe dan echt anti om anti te zijn.

langs de andere kant steunen ze elkaar

dus met korreltje zout nemen

Laatst gewijzigd door Shadowke : 16 december 2009 om 22:53.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 23:01   #2153
Hollander

Standaard

zout genoeg hier aan de kust. Maar of dat ook voor het bronsgroeneikenhout geldt..
Oud 16 december 2009, 23:03   #2154
Shadowke

Standaard

Citaat:
zout genoeg hier aan de kust. Maar of dat ook voor het bronsgroeneikenhout geldt..
hehe
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 08:10   #2155
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Advocaat zal op een gegeven moment wel wat Frans spreken hoor.

ook een Franse trainer die bondscoach wordt, zal op een gegeven moment wat Nederlands spreken, geen twijfel mogelijk.

het zijn enkel wat Franstalige Belgen die weigeren om ons boerentaaltje te spreken.
Oud 17 december 2009, 08:42   #2156
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ach das die fameuze emotionele anti-nederland bij Vlaamse en anti-vlaanderen bij Nederlandse voetbalfans.
das meer jaloezie naar elkaar toe dan echt anti om anti te zijn.

langs de andere kant steunen ze elkaar

dus met korreltje zout nemen
Neem gerust een hele strooiwagen zout.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 10:05   #2157
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neem gerust een hele strooiwagen zout.
"Meneer, meneer," riep de blonde Fien naar de vrachtwagenchauffeur, "u verliest wat van uw lading uit de wagen!". De chauffeur sloeg er geen aandacht op en reed verder. Bij het volgende kruispunt waar het verkeerslicht op rood stond, tikte de blonde Fien andermaal tegen het raampje: "Meneer, meneer, u verliest wat van uw lading!" De chauffeur hoorde haar echter niet en reed door toen het verkeerslicht op groen sprong. Toen hij honderd meter verderop moest afremmen, fietste de blonde Fien met een rood aangelopen gezicht naar het chauffeursraampje en tikje erop. Nu deed de chauffeur het raampje open en vroeg: "Wat is er toch, meid?" Blonde Fien herhaalde haar opmerking: "U verliest wat van uw lading, meneer. Al een hele tijd!" Waarop de chauffeur zegt: "Maak je geen zorgen, meid, ik ben een strooiwagen!"

Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 21:40   #2158
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stuur maar een strooiauto of 2, tis hier glad.
Vanmorgen al een slippertje gezien van een auto, van rechts naar links over de stoep de struiken in.
Oud 17 december 2009, 21:43   #2159
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
"Meneer, meneer," riep de blonde Fien naar de vrachtwagenchauffeur, "u verliest wat van uw lading uit de wagen!". De chauffeur sloeg er geen aandacht op en reed verder. Bij het volgende kruispunt waar het verkeerslicht op rood stond, tikte de blonde Fien andermaal tegen het raampje: "Meneer, meneer, u verliest wat van uw lading!" De chauffeur hoorde haar echter niet en reed door toen het verkeerslicht op groen sprong. Toen hij honderd meter verderop moest afremmen, fietste de blonde Fien met een rood aangelopen gezicht naar het chauffeursraampje en tikje erop. Nu deed de chauffeur het raampje open en vroeg: "Wat is er toch, meid?" Blonde Fien herhaalde haar opmerking: "U verliest wat van uw lading, meneer. Al een hele tijd!" Waarop de chauffeur zegt: "Maak je geen zorgen, meid, ik ben een strooiwagen!"

Waar was dat, in Vlaams Brabant of in Apeldoorn?
Oud 18 december 2009, 07:58   #2160
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een Nederlander die geen Frans kent is voor de Franstaligen alvast geen probleem. een Franse trainer voor de Rode Duivels die geen Nederlands kent, zou door Vlaanderen allicht niet geaccepteerd worden. Ten andere hij zou zich daardoor niet eens kandidaat stellen.
Vindt u het gek? De meerderheid is toch Nederlandstalig?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be