![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: ik ben voor Vlaamse onafhankelijkheid | |||
maar ik wil geen seperatist genoemd worden want dat is teveel geassocieerd met die België Barst roepers |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,52% |
en ik heb geen probleem met seperatist genoemd te worden want dat woord heeft voor mij geen negatieve bijklank |
![]() ![]() ![]() |
57 | 90,48% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem aan dat het alleen maar wachten was op het bewijs.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hm, gewoon "het beste wat er is"???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daar meer één antwoord op. Verrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad! Nee, als ik iemand dat hoor bestellen dat komen er stalinistische gedachten bij me op. Nu het lullige is dat mijn pa er ook fan van is.
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 december 2009 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten wij Vlamingen dan maar gelaten aanvaarden dat la Belgique blijft voortbestaan in zijn huidige constructie? Dit kan toch gewoon niet. Als de Belgische Francofonie ons op dat punt blijft voor de voeten lopen, dan moeten wij durven doorgaan zónder hen.
![]() |
![]() |
#247 |
Minister
|
![]() sterke reactie, Quercus! ze moeten inderdaad gewoon een bestaand artikel invullen.
Laatst gewijzigd door respublica : 17 december 2009 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Willen de Franstaligen dat (pseudo-confederalisme). Uiteraard niet. Ik ook niet. Het zou alleen een kwestie zijn van de schijn op te houden dat België bestaat omdat sommigen in Vlaanderen de kloten niet hebben om een kat een kat te noemen en de consequenties van hun voorstellen te aanvaarden. Als men in Vlaanderen België om zeep wil helpen. Mij best maar zeg dat dan gewoon in plaats van allerlei hypocriete constructies en woorden in de mond te nemen enkel en alleen omdat men vreest om Brussel te verliezen en om geen meerderheid te vinden in Vlaanderen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 17 december 2009 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Franstaligen kunnen kiezen of voor een confederatie en zo niet, dan splits Vlaanderen zich eenzijdig af. Aan hun is de keuze. Onderhandelen over een staatshervorming is eigenlijk vrij simpel op deze manier. Laatst gewijzigd door Sidharta : 17 december 2009 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
90 % zal zeker voor Vlaanderen kiezen indien Vlaanderen solidair is met hen want ze moeten niet veel hebben van het beleid van de Franstalige partijen. ze stemmen op de Franstalige partijen momenteel uit angst. Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 december 2009 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
|
![]() everytime en zijn wereldvreemdheid
![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 december 2009 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
je bent even wereldvreemd als everytime. Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 december 2009 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige wereldvreemde hier ben jij. Je zit hier maar in het wilde weg utopiën te verkondigen maar je hebt in het geheel geen concrete strategie om er te geraken. Als je werkelijk gelooft dat "negentig procent voor Vlaanderen gaat kiezen" zonder meer, wordt het eens tijd dat je in Brussel zelf gaat wonen voor een maand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
hij woont in Brussel en weet het beter dan ons twee samen. hij zegt hier altijd een héél ander verhaal dan het jouwe. Laatst gewijzigd door Shadowke : 17 december 2009 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is een kwestie van kiezen. Frans Belgie ,kan een confederatie met Vlaanderen krijgen/kiezen. Tsjechie heeft dat niet aangeboden aan Slowakije,Montenegro heeft dat niet aangeboden aan Servie ,Kroatie heeft dat niet aangeboden aan Servie en ga zo maar door.Geen enkele staat heeft dat aangeboden . Vlaanderen doet dus in dat geval een fantastisch aanbod ,zeer wellwillend naar de Franstaligen toe. Zij mogen daar zeer blij mee zijn. Maar als ze het niet willen, dan blijft de keuze voor een totaal onafhankelijk Vlaanderen over.Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken djimi al wel wat beter dan jij. En ik weet wat hij vertelt. Dingen die interessant zijn om aan verder te werken, maar dat is wel heel anders dan de nonsens die jij hier komt verkopen.
|
![]() |
![]() |