Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2009, 23:50   #101
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim Bekijk bericht
Ik hoop dat de luidsprekers mogen in Beringen, dat de imam de mensen mag oproepen tot het gebed.
Dat verbaast me niets dat u dat hoopt.
Citaat:
Wij willen ons geloof vrij belijden in een vrije samenleving.
U kunt uw geloof ook gewoon vrij belijden. Het niet mogen jammeren vanaf zo'n islamitische jodeltoren ontneemt u nog steeds het recht om uw geloof te belijden niet.

Citaat:
Mensen die er tegen zijn, zijn voor de onvrijheid, censuur en onderdrukking.
*proest*

Citaat:
Wij zijn ook Belgen,
U bent alvast géén Belg, anders zou u wel een andere nick genomen hebben. U stelt uw Turkse én moslimidentiteit voorop, niet uw Belgische, en derhalve bent u dus geen Belg.

Citaat:
wij hebben in dit land evenveel rechten als de katholiek die geniet van het luiden van de kerkklokken.
Ik moet van mijn geloof (datzelfde als dat van Herr Flick) ook vijf maal daags in de openbare ruimte middels sonisch geweld mijn religie aan anderen opdringen. Mijn geloof schrijft me namelijk voor dat er tijdens de eredienst keiharde black metal vanaf alle torens van onze tempel moet schallen terwijl wij met onze reet richting mekka gekeerd enorme vieze stinkende scheten moeten laten terwijl de opperpriester ons voorgaat in het gebed. Vreemd genoeg mogen wij dit ook niet van de overheid.

Citaat:
Wij hebben niks tegen kerkklokken die ons elk uur van de dag herinneren aan het katholieke geloof. Wij willen en zullen de ezan doen weerklinken, Belgie is ook ons land en wij hebben het recht dingen te willen van de overheid.
U heeft inderdaad het recht om dingen van de overheid te willen, net zoals de overheid het volste recht heeft uw eisen niet in te willigen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 02:27   #102
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat de luidsprekers mogen in Beringen, dat de imam de mensen mag oproepen tot het gebed. Wij willen ons geloof vrij belijden in een vrije samenleving. Mensen die er tegen zijn, zijn voor de onvrijheid, censuur en onderdrukking. Wij zijn ook Belgen, wij hebben in dit land evenveel rechten als de katholiek die geniet van het luiden van de kerkklokken. Wij hebben niks tegen kerkklokken die ons elk uur van de dag herinneren aan het katholieke geloof. Wij willen en zullen de ezan doen weerklinken, Belgie is ook ons land en wij hebben het recht dingen te willen van de overheid.
De eerste kerkklok of minaretluidspreker die tussen 22u en 7u mij uit mijn slaap houdt krijgt een klacht wegens nachtlawaai aan zijn rekker. Kunnen die gelovigen niet gewoon op hun uurwerk kijken om te zien hoe laat het is? Andere hobbyclubs laten toch ook niet de hele buurt luidruchtig weten dat hun kaartersavond e.d. zal beginnen?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 06:27   #103
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we vanaf nu alle cd's van Luc Steeno moeten laten galmen vanuit alle kerken van Vlaanderen.
Benieuwd of men dat even aanvaardbaar gaat vinden.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 06:29   #104
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Poco's zijn 'Politiek Correcte' personen.
Het is weer typisch dat het CGKR volledige steun geeft aan dit initiatief. Ik ben volledig tegen dit initiatief maar stilletjes hoop ik dat dit goedgekeurd wordt. DAN wordt het misschien voor méér mensen duidelijk dat niets geweigerd kan worden door onze 'politieke correcten' & dat ze alles maar toelaten wat de moslimgemeenschap vraagt (onder het mom van godsdienstvrijheid)
Tja, mocht er geen onverdraagzaamheid meer zijn tussen de verschillende bevolkingsgroepen, dan kan het CGKR zijn deuren sluiten wegens overbodig. Ze hebben er daar dus zelf baat bij dat het vuur af en toe eens goed opgepookt wordt. Niet moeilijk dus dat ze hopen dat dit besluit goedgekeurd wordt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 09:32   #105
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wil je écht een reeks links over RKK pedofielen? Keuze zat.
Dat zal geen probleem zijn voor u gast. Ik weeet waar je op kwijlt. Maar ik kan er ook plaatsen. Massaal met het enige verschil dat in islamstaten het toegelaten is en in onze westerse wereld ze gestraft worden. En dat mijn beste (sarcasme) zal jij nooit kunnen aantonen. Staat er een L op je voorhoofd?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 09:34   #106
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ben geen vragende partij voor muezzins, maar dat of iets anders, pff. Ik heb jaren de Antwerpse sinksenfoor onder mijn raam gehad. Geen muezzin die harder en storender kan dan dat.
Onze vlaamse foor is een traditie. Die maar effe duurt. Het hoort bij het stad. Het gehuil en gebrul van de imams en co dat is het hele jaar door. En is geen deel van mijn cultuur dus weg ermee. Onaanvaardbaar.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 16 december 2009 om 09:34.
Oud 16 december 2009, 09:36   #107
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RitterVongreim Bekijk bericht
Waarom zouden we ons storen aan zo'n luidspreker?
Kerkklokken maken ook een hels lawaai....

De Islam maakt al eeuwen deel uit van de Europese cultuur!
(Andalousië/Balkan en sinds een jaar of 20 in de Europese grootsteden)

Waarom zouden we beperkingen opleggen aan gebruiken die tot onze cultuur behoren?

Aan de dromers die vinden dat enkel het Christen- & Jodendom tot onze 'cultuur' behoren: Wanneer zijn jullie geboren en waar wonen jullie?
De islam is slecht. Alles wat ze aanbidden is miserie en oorlog. Ik hoef dat niet. Met de de islam is in vrede leven onmogelijk, gesnopen !
Oud 16 december 2009, 09:39   #108
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Beleefd zijn kost geen moeite hoor!

Als ik zo eens ga rondlopen in Brussel, Parijs, Genk of Antwerpen denk ik dat de Islam zeker deel uitmaakt van de Europese cultuur!

In de toekomst zal dat nog meer het geval zijn, het is onomkeerbaar!

We zullen de Islam aanvaarden als elke andere godsdienst!
België kent trouwens vrijheid van godsdienst, de Islam is evengoed een deel van onze cultuur als de andere 'ingevoerde godsdiensten'...
Neen ze komen hier binnen tegen de wil van het volk. Maar de vuile politici de waalse op kop zien hen als kiesvee. Neen wij willen hen niet. Doe morgen een referendum en de islam mag gaan. Maar dat durven ze niet de vuile politici. Lamzakken en zakkenvullers. De islam is geen deel van onze cultuur ze proberen hier te veroveren dat is alles al eeuwen strijden dapperen mannen tegen de islam. Ik zal die traditie verder zetten. Zoals de nobelprijs winnaar voor de vrede zei : geen vrede zonder oorlog. En oorlog dat begrijpen de muzelmannen als de beste.
Oud 16 december 2009, 09:43   #109
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat de luidsprekers mogen in Beringen, dat de imam de mensen mag oproepen tot het gebed. Wij willen ons geloof vrij belijden in een vrije samenleving. Mensen die er tegen zijn, zijn voor de onvrijheid, censuur en onderdrukking. Wij zijn ook Belgen, wij hebben in dit land evenveel rechten als de katholiek die geniet van het luiden van de kerkklokken. Wij hebben niks tegen kerkklokken die ons elk uur van de dag herinneren aan het katholieke geloof. Wij willen en zullen de ezan doen weerklinken, Belgie is ook ons land en wij hebben het recht dingen te willen van de overheid.
Onze kerkklokken zijn onze cultuur. uwe cultuur is die van de verovering. Buiten ermee. Wil je zo graag dat gebrul vertrek dan naar uw thuisland. Waarvoor je supporterd als het voetbal is. Dan bestaat Belgie niet. Neen Belgie is alleen goed voor de centen af te nemen. Ik zal u een kameel cadeau doen als je met je hele familie het afbolt. Begrijp je het wij willen de islam niet. Dat het volk een referendum mag houden dan stemmen we de islam buiten. De aanbidders van een gek die kindjes verkracht.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 16 december 2009 om 09:44.
Oud 16 december 2009, 10:19   #110
frank1234
Gouverneur

Standaard

misschien dat er eens echt werk van gemaakt moet worden om ALLE religies over dezelfde kam te scheren

weg met subsidies
geen lawaai meer
geen uiterlijke kenmerken meer op openbare diensten, enkel nog in private sfeer met eigen geld

dan moeten al die discussies niet meer gevoerd worden
en wie weet wat een besparing het zou opbrengen

wie dan naar de kerk of tempel of whatever wil gaan moet maar inkom betalen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 11:27   #111
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hoor die lokroep en die dwingende kracht van de imam.
Hilarisch ! 'Die Lorelei' !!
Oud 16 december 2009, 12:17   #112
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Kerk-klokken kunnen me niks schelen. Een of andere menselijke stem die iedere dag 5 keer iets schreeuwt over de daken, dat liever niet.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 12:41   #113
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Christen en Jodendom zijn ook 'ingevoerde' Godsdiensten hoor....
Ze komen zelfs uit dezelfde richting als de Islam!

Waarom is Europa open voor dezen en niet voor de Islam?

Duizenden jaren?? Tja, de Moslims maken toch ook al eeuwen deel uit van Europa??

Wanneer komt die 'klik' eens???
Omdat onze cultuur niet Islamitisch is en zo wil blijven; en niemand zit te wachten op een of andere imam die van de daken schreeuwt dat jullie moeten gaan bidden.Laten we het eens omdraaien als die religies dan toch uit dezelfde richting komen; ziet u dan in Islamische landen galmende klokken om Christenen aan te sporen tot gebed als iets wat zomaar geaccepteerd zal worden? Het gaat dus over respect, bovendien moet je iedere dag op een ander uur bidden, daar heeft u uw islamitische kalender voor, die oproep is niet nodig en storend voor niet moslims die hier ook rechten hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 15:37   #114
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Het is niet omdat we de pest en de lepra al gehad hebben dat we nu ook op de cholera zitten te wachten, hé. Denk eens 2 minuten na, jong !
mooie vergelijking
als het zo doorgaat zien we binnen hier en 20 jaar in 1 van de westerse landen een nieuwe hitler verkozen worden om de boel uit te mesten

Laatst gewijzigd door Doa : 16 december 2009 om 15:38.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 15:50   #115
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
mooie vergelijking
als het zo doorgaat zien we binnen hier en 20 jaar in 1 van de westerse landen een nieuwe hitler verkozen worden om de boel uit te mesten
Oorlog en geweld komt er toch van. Daar stuurt de islam al eeuwen op aan.
Oud 16 december 2009, 16:10   #116
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Minaretten en bijbehorende luidsprekers/gezangen horen niet tot onze Leitkultur. Meer moet daar niet over gezegd worden.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 22:20   #117
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Onze kerkklokken zijn onze cultuur.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=78

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 23:32   #118
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat denkt ik dan volgens je glazen bol?
Niks glazen bol: Herlees gewoon wat je hier al allemaal schreef.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2009, 23:41   #119
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er wordt al genoeg gezaagd over die kerkklokken, luide muziek, blaffende honden, zelfs spelende kinderen.
Mensen zagen. Mensen hebben altijd gezaagd, mensen zullen altijd zagen. Heb jij ooit een jaar (één jaartje maar!) gekend dat de mensen niet zaagden? Ik niet

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2009 om 23:47.
Oud 17 december 2009, 23:45   #120
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Christen en Jodendom zijn ook 'ingevoerde' Godsdiensten hoor....
Ze komen zelfs uit dezelfde richting als de Islam!

Waarom is Europa open voor dezen en niet voor de Islam?

Duizenden jaren?? Tja, de Moslims maken toch ook al eeuwen deel uit van Europa??

Wanneer komt die 'klik' eens???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Het is niet omdat we de pest en de lepra al gehad hebben dat we nu ook op de cholera zitten te wachten, hé. Denk eens 2 minuten na, jong !
Het zijn gewoon concurrenten die trouwens uit 'tzelfde vaatje tappen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be