![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij lijkt de meest realistische strategie dat Vlaanderen eigenhandig referendums begint te organizeren, over de transfers, over bevoegdheden,...Hierdoor wordt er een proces op gang gebracht. Begin klein en laat legale vallen geen beletsel zijn. Zelfs een grondwet kan niet op tegen de duidelijke en rechtstreekse wil van de meerderheid.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 december 2009 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toont nogmaals aan wat een brave sullen de Vlamingen feitelijk zijn. Zowel "Bruxelles" als "la Wallonie" moeten uit onze hand eten. En toch laten wij ons reeds 180 jaar ringeloren.
![]() |
![]() |
#324 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @sommigen alhier:
Onwijze Willem is al héél erg lang dòò-hòòd (en begraven, en weggerot). Een zekere Philippe - ook niet bepaald bekend als een groot licht - staat te popelen om z'n pa op te volgen, want van zichzelf vindt-ie dat-ie er klaar voor is en hoe dan ook zal pa het niet lang meer trekken. Wat zegt jullie kristallen bol?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestudeer de strategiën die de VS toepast om balkanizatieprocessen op gang te pogen brengen in diverse landen in deze tijd. Probleem is dat daar dikwijls ook smerige truukjes en geweld aan te pas komen, en daar neem ik afstand van. Maar ook wordt het 'democratisch proces' gebruikt, waarbij het referendum een belangrijk instrument is van deelstaten tegen nationale regeringen.
P.S. van mij hoeft België niet perse te verdwijnen. Maar ik zal me er niet meer tegen verzetten gezien het verrotte hart van dat land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt u dat wij niet in staat zijn een lokaal af te huren en daar een paar stembussen in te zetten?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 december 2009 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons eens zien of politici inderdaad de wil van het volk vertegenwoordigen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat veel Vlamingen de eeuwige transfers naar het zuiden inderdaad als een vorm van vrijwillige solidariteit zien (zou het omgekeerd zo lang kunnen duren hebben?) Dat is een goed 'beginpunt' voor een referendum rond te organizeren. Na zo'n referendum staan de Vlaamse politici een stuk sterker, én zullen ze wel moeten wat meer hun best doen, systeemslaaf of niet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 december 2009 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 december 2009 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad een grensgeval,maar niet zoals U het bedoeld.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Brussels gewest kan op een democratische manier beslissen om geen referendum te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Parlementslid
|
![]() Waarom zou ik hier niet aan kunnen of mogen deelnemen? Ik zie het probleem niet. De Vlaamse Gemeenschap is verantwoordelijk voor persoonsgebonden materies in het Brussels Gewest en zou de Brusselse Vlamingen, Nederlandstalige Brusselaars en anderstalige Brusselaars die deel willen uitmaken van de Vlaamse Gemeenschap kunnen uitnodigen om hun stem uit te brengen in de gebouwen van de Vlaamse Gemeenschap in Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Legale vallen. Dat is allemaal overkoombaar. Het gaat soms over wil tegen wet.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 december 2009 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een referendum is nog te vroeg. Eerst moet er een goede precampagne komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kan het misschien vragen aan VOKA of ze geen goede marketeers kennen. De inhoud leveren ze al dus kunnen ze de verpakking er evengoed nog eens bijnemen.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 19 december 2009 om 17:53. |
![]() |
![]() |