![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 't was echt wel heel onwetenschappelijk wat daar allemaal instond, sjonge, sjonge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de kapitalisten de enige machtsfactor moesten zijn, zouden ze dan de zondag laten bestaan? Een rustdag waarop je niets uitgeeft? Citaat:
En het darwinisme is nu eenmaal een van de hoekstenen van dat materialisme, niet? In die zin ga ik er eigenlijk vanuit dat jij dus wel een materialist bent. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat het Darwinisme een hoeksteen is geworden voor de materialisten, dat is niet hetzelfde als zeggen dat het de oorsprong er van is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 |
|
![]() Daarvoor moet je niet op wikipedia gaan, hoor, dat zie je in de gemiddelde cursus filosofie. Je blijft de term darwinisme overigens verkeerd gebruiken. Ook zijn er genoeg gelovige biologen (de overgrote meerderheid) die geen enkel probleem ondervinden met het erkennen van evolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 |
Minister
|
![]() Moet ik hier echt nog iets aan toevoegen?
![]() |
#1188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Slachtofferrolletjes, huichelaarij en selectief lezen. Dat zijn de argumenten tegen die duivelse heksenverkrachter Darwin.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 18 december 2009 om 03:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat zou je weten als je niet zo gefixeerd was op de "evolutie-hypothese van Darwin" Voila, nog iets nieuws waar ge kunt over bitchen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je trouwens de prachtig geïllustreerde "Atlas of Creation" van Harun Yahya al eens gelezen? (Gratis te downloaden, waar vind je dat nog. ) Kwestie van niet te eenzijdig te zijn, en te verstaan wat er aan tegenargumenten zoal leeft bij de grote vijand. In Deel III, in het hoofdstuk "once upon a time there was Darwinism" wordt de belangrijkste kritiek op de evolutie-hypothese samengevat. De korte stukjes over God en Creatie mag je gerust overslagen als dat jou hindert. Maar spijtig genoeg is er geen speld tussen te krijgen dat de tegenargumenten gegrond zijn. Of kort samengevat: sinds Darwin zijn boekje schreef is er geen enkele vooruitgang geboekt in het bewijzen van zijn hypothese, en alle aangebrachte bewijzen waren vervalst of onwetenschappelijk. Het enige argument dat de Darwinisten nog overhouden is dit: ga zè ne voile crejasjonist. En dat is toch wel erg armoedig aan 'wetenschappelijke' argumentatie hoor. Zo, en nu kan je weer naar believen uw gif spuien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is Punctuated Equilibrium: een geleerde omschrijving van één van de feiten die tegen Darwin's gradualisme sprak: namelijk de snelle ontwikkeling van een nieuwe soort die daarna niet meer evolueert. Met dat laatste heeft Harun Yahya heelder boeken volgestouwd. Ik heb dat fenomeen hier vroeger 'bifurcatie' genoemd, omdat zo'n stom woord als cladogenesis alleen maar dient om de aandacht af te leiden van het feit dat men niet weet wat het is. Wat de oorzaak van die bifurcaties is weet men dus niet. Er zijn alleen veronderstellingen geweest die zich baseerden op isolatie van kleine populaties. Bewijs: ontbrekend. Isolatie zorgt nog altijd niet voor grote veranderingen die nieuwe functies creëren, alleen een ander evenwicht in de populatie. Of op een of andere soort van genetische mega-events. Bewijs: ontbrekend. Maar dan nog is er geen enkele reden waarom die bifurcatie-gebeurtenissen niet continu gebeuren. En daardoor is Punctuated Equilibrium nog altijd geen goed model voor de historisch vastgelegde feiten: de zeer snelle uitwaaiering naar heel veel soorten tegelijk: Cumbriaanse explosie, de wonderbare vis-vermenigvuldiging, ... Geen over de tijd verdeelde toevalsgebeurtenissen dus (isolatie of wat dan ook), maar een plotse opeenvolging van vele speciatie-events, gevolgd door niets. Tot er zich weer eens een ergens een explosie voordoet. Punctuated Equilibrium levert hiervoor geen geldig model, laat staan een verklaring. De zoveelste wanhopige poging dus om een verkeerde hypothese in lijn proberen te brengen met de observaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Die oen van een Hahrun Yahyah, die probeerde z'n encyclopedie aan de Belgische en Nederlandse universiteiten te slijten (ik weet nog dat hij elke onderwijsinstelling een gratis exemplaar opzond, met als gevolg dat de papierophaaldienst weer wat meer werk had)? Uw pogingen om impact op te wekken zijn zielig en lachwekkend. Een prof van mij wist dat eens te vermelden: hij gebruikt zijn voorbeeld nog steeds om aan te tonen hoe flagrant misleidend men wel niet kan te werk gaan in het interpreteren van data en het verdraaien van die interpretatie. Data werkt niet zoals jouw boekje, het kan maar op één manier geïnterpreteerd worden. Denk je nu echt dat die gast serieus genomen wordt? Tevens ben je aan het praten voor de concurrentie, aangezien hij een islamitisch creationist is (en geen al te intelligente). De man is trouwens ook niet geheel onbesproken: Citaat:
of hier: http://www.mukto-mona.com/debunk/harun_yahya/index.htm Je maakt trouwens ook ALWEER de kritieke fout door te stellen dat geen vooruitgang geboekt is. T'is niet omdat jij geen jota snapt noch kent van genetica dat het daarom niet verklarend werkt. Jij en je geillusioneerde vriendjes zijn zowat de enigen die bepaalde concepten maar niet kunnen vatten. Als jij denkt dat yahyah een wetenschapper is, dan is er iets goed mis in uw bovenkamer. Wat me niet verwondert als ik lees wat jij zoal schrijft. Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 18 december 2009 om 23:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 | ||
|
![]() Citaat:
of met andere woorden: hoofdstuk 1 en 2 van Darwin.s Origin of Species Citaat:
je vroeg voorbeelden van nieuwe species, ik geef je ze. Of met andere woorden: Hoofdstuk 4 van Darwin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Nee, dat bedoel ik niet. Ik vraag jou simpelweg: gegeven de diversiteit in sequentie van de ionkanalen in alle eukaryoten (en wanneer die sequenties van die ionkanalen onderling vergeleken worden, blijkt een patroon te onstaan dat nu wel heel erg sterk doet denken aan wat men zou verwachten moesten soorten zich ontwikkeld hebben volgens het principe van natuurlijke selectie) , en gegeven een gelijke functie. Hoe verklaar jij dat jouw ingebeeld vriendje zo'n enorme diversiteit zou geven aan de ionkanalen die in principe toch in elk organisme dezelfde functie uitoefenen? Wat een enorme nutteloosheid toch? En probeer de situatie niet te verdraaien, je stelde eerder dat: Citaat:
Citaat:
Je vergeet wel dat die arrogante professoren een stuk van hun leven hebben gewijd aan hun werk, en u zowat onder tafel zouden praten. Jij, die niet eens het concept van natuurlijke selectie begrijpt, zou durven aankomen met drogredenen als 'Jamaar, er zijn al zeker 2000 wetenschappers die niet geloven in darwiniaanse selectie'. Het is zo lachwekkend als het zielig is. Ik heb zo de indruk dat jij gewoonweg niet leest wat anderen schrijven, en ik begin me dan ook af te vragen of het niet gewoon beter is dat we jou allen gewoon negeren. De klucht kan net zolang bestaan zolang er naïeve luisteraars zijn. En die klucht, tja, dat is uw manier van denken.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 18 december 2009 om 23:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hardly iemand die ik als bron zou willen gebruiken ![]() http://www.freethinker.nl/index.php?...=229&Itemid=41 Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 december 2009 om 23:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar het was eigenlijk alleen bedoeld om RodeLantaarn nog eens goed op zijn paard te krijgen.
Laatst gewijzigd door fonne : 19 december 2009 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 |
Minister
|
![]() Kom je inhoudelijk tekort misschien? Ik begrijp dat hoor.