![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben jij tegen vrije keuze? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat, ofwel de gevolgen van je keuze volledig zelf dragen.
Want daar wringt het schoentje. De Islamieten willen dat de samenleving mee de consequenties van hun keuze draagt. Zo worden in Brussel ook niet islamitische vrouwen uitgescholden omdat ze geen hoofddoek dragen. Zo eist men uitzonderingen op de dierenwelzijnswetten om halal vlees te kunnen produceren. Men wil zijn stempel op de gebouwde omgeving drukken. Men eist dat in de kantine altijd een varkensvleesloos menu beschikbaar is enzovoort. Moesten Moslims gewoon aanvaarden dat als je er voor kiest een religie aan te hangen die je leven wat ingewikkelder maakt, je de hieruit volgende problemen zelf moet oplossen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je er voor kiest om een godsdienst aan te hangen die het moeilijk maakt aan deze eenvoudige regels te voldoen moet je echt afvragen of je wel een slimme keuze gemaakt hebt, of je hier eigenlijk wel thuishoort. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() The new face of Islam
At first she tried to resist. She did not want this to happen. She was not that sort of person. After all, there were no gaps in her life, no spiritual ache, she did not need support or direction. But she kept reading and it kept making sense. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Ik ben helemaal niet tegen vrije keuze. Maar vrijheid impliceert ook verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor de gevolgen van je keuze. Als je er voor kiest je elke ochtend met geitevet in te smeren zodat je uren in de wind stinkt, en je vindt vervolgens geen job dan is dat gewoon een gevolg dat je zelf zal moeten accepteren. Dat je dan wegens je lichaamsgeur gediscrimineerd wordt is te verwachten, en helemaal geen beperking van je vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, als eten en drinken, het geloof is een primaire behoefte, en de islam is de juiste weg om die behoefte te bevredigen. Dit is trouwens de laatste reactie op jou, je hoort thuis in mijn negeerlijst.
Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2009 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik ervoor kies om wel of niet te huwen; om wel of geen kinderen te hebben; moet ik daarvoor ook niet gediscrimineerd worden. Zo kan ik nog een tijdje doorgaan; met het geven van voorbeelden waarbij discriminatie toch niet het gevolg mag zijn van de keuze. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Die werkgever mag dus welbewust de wet overtreden? Ik vraag dit omdat de vrijheid van individu en godsdienst verzekerd zijn door de wet, rechten van de mens en democratie.
Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2009 om 10:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Hoezo?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Mensen uit verschillende eeuwen en tijden die niets met elkaar te maken hebben en die in een andere samenleving thuishoorden dan die van het heden. Voor hetzelfde had u kunnen zeggen "op de maan eet men kaas."
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Keuzes hebben gevolgen. Een van de mogelijke gevolgen van de keuzes die je maakt kan zijn dat anderen er voor kiezen niet met jouw te willen omgaan, niet met jouw te willen zaken doen. Dat is discriminatie. Maar discriminatie is een basisrecht. Citaat:
"Als ik er voor kies niet te werken, dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden". "Als ik er voor kies een rotzak te zijn dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden". "Als ik er voor kies de taal waar ik woon niet te begrijpen dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden" En we kunnen nog zo verder doorgaan. Je zal dan wel begrijpen dat een in het absurde doorgedrven discriminatieverbod niet haalbaar is. We discrimineren immers allemaal. We discrimineren als we een partner kiezen. We discrimineren als we op restaurant of café gaan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Een werkgever overtreed de wet niet als hij van zijn werknemers verwacht dat ze zich gedragen op een manier die het correct uitvoeren van de job niet in de weg staat. Dus als met de job een uniform of andere kledijvoorschriften komen dan moet de werknemer die gewoon accepteren. Wil een werknemer tijdens de dag bidden dan doet hij dat maar tijdens zijn eigen pauzes.
Citaat:
Stel dat ik er voor zou kiezen een godsdienst aan te hangen die voorschrijft dat ik geen belastingen mag betalen. Mag ik dan van jou, mij beroepend op de "vrijheid van godsdienst" weigeren nog langer belastingen te betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Schaf de islam gewoon af. Verboden in Europa . Zet dat in de Europese grondwet. Net zoals in Saudi Arabië andere godsdiensten als de islam verboden zijn. = gedaan met zever en gezaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
geen rekening mee hoef te houden. Geen mens heeft hier het recht jou te verbieden de koran als het Woord Gods te beschouwen. Net zoals geen mens de plicht heeft rekening te houden met de talrijke voorschriften van jouw godsdienst. Met andere woorden , zoals ik ooit tegen iemand die bij mij kwam solliciteren, zei: 'Uw godsdienst zijn niet mijn zaken.' Dit betekent ook dat mensen gewoon uit hoffelijkheid of uit vriendelijkheid op tijd en stond wél met een en ander rekening willen houden. Maar het is geen recht. Jij mag voor mijn part de hele dag op je knieen liggen te bidden...zolang je niet verwacht dat ik ondertussen je huur betaal of eten op je tafel breng. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je een dokter nodig hebt ga je best naar iemand die dit diploma heeft. Wat heeft dat met discriminatie te maken? Citaat:
Citaat:
"Als ik ervoor kies om een godsdienst te volgen; of net geen godsdienst; moet ik daarvoor toch niet gediscrimineerd worden. Als ik ervoor kies om wel of niet te huwen; om wel of geen kinderen te hebben; moet ik daarvoor ook niet gediscrimineerd worden." Citaat:
Mag die dan niet binnen bij de dokter; in de winkel;....? Citaat:
Een verbod is moeilijk afdwingbaar; maar daarom nog altijd niet aanvaardbaar. Citaat:
Ik ben me er niet van bewust dat ik in deze discrimineer. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Laten we het houden op religies die oproepen tot haat en geweld aub ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen vrees ik dat onze fantastische wereldverbeteraars, zoals ze zichzelf noemen, voor heel wat tegenwind zullen zorgen. Pas wanneer ze zélf last beginnen ondervinden, blijkt opeens het 'gezond' verstand te primeren. Voor zij die nog twijfelen : onze cultuurverschillen zijn te groot om de kloof te overbruggen. Ik begrijp maar niet waarom er nog tegenargumenten worden geopperd. Kijk even rond in Antwerpen of in andere grootsteden. Of je moet al serieus blind zijn, uiteraard. En aan alle poco's : toch een vredig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar. Nu het allemaal nog kan... |
|
![]() |
![]() |