Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2009, 10:07   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Discriminatie van Rokers ook...

En in beide gevallen is de oplossing voor de gediscrimineerden dezelfde...
Rokers kunnen gewoon ophouden met roken. Worden ze niet meer gediscrimineerd.

Er is een grondig verschil tussen discriminatie op basis van ras, huidskleur of geslacht, en discriminitie op basis van godsdienst of politieke overtuiging.

Je hebt als individu geen invloed op je huidskleur, en je kiest er niet voor om man of vrouw te zijn.

Moslim zijn is echter wel een keuze. Word je gediscrimeerd op basis van je moslim zijn dan word je gediscrimineerd op basis van een keuze die je zelf gemaakt hebt.
Ik begrijp niet waarom het een grondig verschil is om te discrimineren op basis van een keuze die iemand maakte.

Ben jij tegen vrije keuze?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 10:12   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De islam afzweren dan? Klopt het?
Dat, ofwel de gevolgen van je keuze volledig zelf dragen.

Want daar wringt het schoentje. De Islamieten willen dat de samenleving mee de consequenties van hun keuze draagt.
Zo worden in Brussel ook niet islamitische vrouwen uitgescholden omdat ze geen hoofddoek dragen. Zo eist men uitzonderingen op de dierenwelzijnswetten om halal vlees te kunnen produceren. Men wil zijn stempel op de gebouwde omgeving drukken. Men eist dat in de kantine altijd een varkensvleesloos menu beschikbaar is enzovoort.
Moesten Moslims gewoon aanvaarden dat als je er voor kiest een religie aan te hangen die je leven wat ingewikkelder maakt, je de hieruit volgende problemen zelf moet oplossen.
Citaat:
Dat is uiteindelijk de bedoeling, die moslims onderdrukken en onderdrukken, de paus vertelt islam is zwaard, zweden bespotten met onze heilige profeet,
Dat waren Denen, geen Zweden. En spotten met eender welke "profeet" is toegestaan in Europa. Als je dat niet accepteert dan hoor je hier niet thuis.

Citaat:
een fundamentalistische protestant zegt onze Allah is maangod, zieke tieners zeggen onze profeet pedofiel (astaghfirllah),
Mohammed was een halucinerende arabier, met inderdaad enige pedofiele trekjes. Dat mag gerust gezegd worden.

Citaat:
werkgevers willen geen moslim met hoofddoek of die tijdens ramadan zijn vasten doet,
Werknemers willen ook geen werkgevers die roken op het werk. Als je er voor kiest om een ingewikkelde godsdienst aan te hangen zijn de gevolgen voor jou. Een werknemer heeft het volste recht om te eissen van zijn werknemers dat ze de kledingsvoorschriften respecteren en fit op het werk komen.

Citaat:
moslim met de naam Mohammed is niet wenselijk, Mohammed wordt Mo ... Abdelhakim of Abdelrehman of Abdelaziz wordt Abdel ... Aisha wordt Ai ... Mariam wordt Maria ...
Ik heb ooit een Mohammed gekent. Was student als ik, dronk bier en zat achter de meisjes aan zoals elke student, en we noemden hem inderdaad Mo. Maar alle namen werden toen afgekort.

Citaat:
Geen boerka ........... Geen hoofddoek op school en op daar en op hier ....... Geen boerkini in Zwembad ......
Kijk, in onze samenleving is het gebruikelijk dat je als je met iemand communiceert je je gezicht laat zien. Het is verder gebruikelijk om als teken van respect je hoofd te ontbloten als je in een klas zit. En het is gebruikelijk dat als je gaat zwemmen dat je zo weinig mogelijk aan doet, om hygiënische redenen.
Als je er voor kiest om een godsdienst aan te hangen die het moeilijk maakt aan deze eenvoudige regels te voldoen moet je echt afvragen of je wel een slimme keuze gemaakt hebt, of je hier eigenlijk wel thuishoort.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 10:28   #43
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

The new face of Islam

At first she tried to resist. She did not want this to happen. She was not that sort of person. After all, there were no gaps in her life, no spiritual ache, she did not need support or direction. But she kept reading and it kept making sense.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 10:32   #44
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom het een grondig verschil is om te discrimineren op basis van een keuze die iemand maakte.

Ik ben helemaal niet tegen vrije keuze. Maar vrijheid impliceert ook verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor de gevolgen van je keuze. Als je er voor kiest je elke ochtend met geitevet in te smeren zodat je uren in de wind stinkt, en je vindt vervolgens geen job dan is dat gewoon een gevolg dat je zelf zal moeten accepteren. Dat je dan wegens je lichaamsgeur gediscrimineerd wordt is te verwachten, en helemaal geen beperking van je vrijheid.
Oud 20 december 2009, 10:34   #45
Zwitser

Standaard

Citaat:
The new face of Islam

At first she tried to resist. She did not want this to happen. She was not that sort of person. After all, there were no gaps in her life, no spiritual ache, she did not need support or direction. But she kept reading and it kept making sense.
Islam is dus een beetje zoals een drugsverslaving?
Oud 20 december 2009, 10:45   #46
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Nee, als eten en drinken, het geloof is een primaire behoefte, en de islam is de juiste weg om die behoefte te bevredigen. Dit is trouwens de laatste reactie op jou, je hoort thuis in mijn negeerlijst.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2009 om 10:46.
Oud 20 december 2009, 10:46   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet tegen vrije keuze. Maar vrijheid impliceert ook verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor de gevolgen van je keuze.
Akkoord, maar discriminatie mag daar nooit een gevolg van zijn.

Citaat:
Als je er voor kiest je elke ochtend met geitevet in te smeren zodat je uren in de wind stinkt, en je vindt vervolgens geen job dan is dat gewoon een gevolg dat je zelf zal moeten accepteren. Dat je dan wegens je lichaamsgeur gediscrimineerd wordt is te verwachten, en helemaal geen beperking van je vrijheid.
Als ik ervoor kies om een godsdienst te volgen; of net geen godsdienst; moet ik daarvoor toch niet gediscrimineerd worden.
Als ik ervoor kies om wel of niet te huwen; om wel of geen kinderen te hebben; moet ik daarvoor ook niet gediscrimineerd worden.
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan; met het geven van voorbeelden waarbij discriminatie toch niet het gevolg mag zijn van de keuze.
Oud 20 december 2009, 10:50   #48
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Née, en zeker niet die van de werkgever
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 10:53   #49
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Die werkgever mag dus welbewust de wet overtreden? Ik vraag dit omdat de vrijheid van individu en godsdienst verzekerd zijn door de wet, rechten van de mens en democratie.

Laatst gewijzigd door porpo : 20 december 2009 om 10:53.
Oud 20 december 2009, 10:54   #50
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Begrijp ik het correct; jij bent voor vrije keuze; maar niet voor iedereen evenveel vrije keuze.
Oud 20 december 2009, 11:02   #51
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

1. het geloof is een primaire behoefte, en

2. de islam is de juiste weg om die behoefte te bevredigen ...
1. Hoezo?

2. Hoezo?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 12:37   #52
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor jou niet, maar je mag niet voor Europa of Europeanen spreken, en als je mij niet gelooft, gelieve dat te vragen aan Baruch Spinoza, René Descartes, Thomas Aquinas, Copernicus, Kepler, Galileo en anderen..
Wederom een repliek met de waarheid van Dirk.

Mensen uit verschillende eeuwen en tijden die niets met elkaar te maken hebben en die in een andere samenleving thuishoorden dan die van het heden.
Voor hetzelfde had u kunnen zeggen "op de maan eet men kaas."
Oud 20 december 2009, 15:06   #53
Zwitser

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar discriminatie mag daar nooit een gevolg van zijn.
Dat is dan wel een onmogelijk principe. Mag ik iemand die er voor kiest roker te zijn niet langer meer verbieden in mijn woning te roken? Mag ik als ik een doctor nodig heb naar iemand gaan die er voor gekozen heeft hier voor te studeren?

Keuzes hebben gevolgen. Een van de mogelijke gevolgen van de keuzes die je maakt kan zijn dat anderen er voor kiezen niet met jouw te willen omgaan, niet met jouw te willen zaken doen. Dat is discriminatie. Maar discriminatie is een basisrecht.

Citaat:
Als ik ervoor kies om een godsdienst te volgen; of net geen godsdienst; moet ik daarvoor toch niet gediscrimineerd worden.
Als ik ervoor kies om wel of niet te huwen; om wel of geen kinderen te hebben; moet ik daarvoor ook niet gediscrimineerd worden.
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan; met het geven van voorbeelden waarbij discriminatie toch niet het gevolg mag zijn van de keuze.
Ik kan nog verder gaan. En mischien ga je het dan wel snappen.

"Als ik er voor kies niet te werken, dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden".
"Als ik er voor kies een rotzak te zijn dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden".
"Als ik er voor kies de taal waar ik woon niet te begrijpen dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden"

En we kunnen nog zo verder doorgaan. Je zal dan wel begrijpen dat een in het absurde doorgedrven discriminatieverbod niet haalbaar is.

We discrimineren immers allemaal. We discrimineren als we een partner kiezen. We discrimineren als we op restaurant of café gaan.
Oud 20 december 2009, 15:11   #54
Zwitser

Standaard

Citaat:
Nee, als eten en drinken, het geloof is een primaire behoefte, en de islam is de juiste weg om die behoefte te bevredigen.
Geloof is helemaal geen primaire behoefte. Vele mensen doen het prima zonder.
Citaat:
Dit is trouwens de laatste reactie op jou, je hoort thuis in mijn negeerlijst.
Ik ben daar zeker in goed gezelschap...
Oud 20 december 2009, 15:21   #55
Zwitser

Standaard

Citaat:
Die werkgever mag dus welbewust de wet overtreden?
Een werkgever overtreed de wet niet als hij van zijn werknemers verwacht dat ze zich gedragen op een manier die het correct uitvoeren van de job niet in de weg staat. Dus als met de job een uniform of andere kledijvoorschriften komen dan moet de werknemer die gewoon accepteren. Wil een werknemer tijdens de dag bidden dan doet hij dat maar tijdens zijn eigen pauzes.

Citaat:
Ik vraag dit omdat de vrijheid van individu en godsdienst verzekerd zijn door de wet, rechten van de mens en democratie.
Het probleem is dat de vrijheid van godsdienst misbruikt wordt. En godsdienst mag geen reden zijn tot een uitzonderingsbehandeling. Want anders is alles mogelijk mits je een goed ontworpen godsdienst aanhangt.

Stel dat ik er voor zou kiezen een godsdienst aan te hangen die voorschrijft dat ik geen belastingen mag betalen. Mag ik dan van jou, mij beroepend op de "vrijheid van godsdienst" weigeren nog langer belastingen te betalen?
Oud 20 december 2009, 16:08   #56
brandnetel
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bevestigt nu de Open Society Institute (OSI) die opgericht is het jaar 1993 door de miljardair George Soros.
Schaf de islam gewoon af. Verboden in Europa . Zet dat in de Europese grondwet. Net zoals in Saudi Arabië andere godsdiensten als de islam verboden zijn. = gedaan met zever en gezaag.
brandnetel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 16:31   #57
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Die werkgever mag dus welbewust de wet overtreden? Ik vraag dit omdat de vrijheid van individu en godsdienst verzekerd zijn door de wet, rechten van de mens en democratie.
Ja maar dat betekent ook dat jouw godsdienst mij niet aangaat en dat ik er
geen rekening mee hoef te houden. Geen mens heeft hier het recht jou te verbieden de koran als het Woord Gods te beschouwen. Net zoals geen mens
de plicht heeft rekening te houden met de talrijke voorschriften van jouw godsdienst. Met andere woorden , zoals ik ooit tegen iemand die bij mij kwam solliciteren, zei: 'Uw godsdienst zijn niet mijn zaken.'
Dit betekent ook dat mensen gewoon uit hoffelijkheid of uit vriendelijkheid
op tijd en stond wél met een en ander rekening willen houden. Maar het is
geen recht. Jij mag voor mijn part de hele dag op je knieen liggen te bidden...zolang je niet verwacht dat ik ondertussen je huur betaal of eten op je tafel breng.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 16:37   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dan wel een onmogelijk principe. Mag ik iemand die er voor kiest roker te zijn niet langer meer verbieden in mijn woning te roken? Mag ik als ik een doctor nodig heb naar iemand gaan die er voor gekozen heeft hier voor te studeren?
Ga je die roker ook de toegang tot je huis ontzeggen als hij/zij niet rookt in je huis?
Als je een dokter nodig hebt ga je best naar iemand die dit diploma heeft. Wat heeft dat met discriminatie te maken?

Citaat:
Keuzes hebben gevolgen. Een van de mogelijke gevolgen van de keuzes die je maakt kan zijn dat anderen er voor kiezen niet met jouw te willen omgaan, niet met jouw te willen zaken doen. Dat is discriminatie. Maar discriminatie is een basisrecht.
Volgens Van Dale in discriminatie "het maken van ongeoorloofd onderscheid"

Citaat:
Ik kan nog verder gaan. En mischien ga je het dan wel snappen.
Kan je misschien ook eens vertellen of je mijn voorbeelden begrijpt?
"Als ik ervoor kies om een godsdienst te volgen; of net geen godsdienst; moet ik daarvoor toch niet gediscrimineerd worden.
Als ik ervoor kies om wel of niet te huwen; om wel of geen kinderen te hebben; moet ik daarvoor ook niet gediscrimineerd worden."

Citaat:
"Als ik er voor kies niet te werken, dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden".
"Als ik er voor kies een rotzak te zijn dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden".
"Als ik er voor kies de taal waar ik woon niet te begrijpen dan mag ik daarvoor niet gediscrimineerd worden"
In welke zin zou iemand daarvoor mogen gediscrimineerd worden?
Mag die dan niet binnen bij de dokter; in de winkel;....?

Citaat:
En we kunnen nog zo verder doorgaan. Je zal dan wel begrijpen dat een in het absurde doorgedrven discriminatieverbod niet haalbaar is.
Als je kan uitleggen vanaf wanneer een discriminatieverbod absurd doorgedreven is; zal ik het misschien begrijpen.
Een verbod is moeilijk afdwingbaar; maar daarom nog altijd niet aanvaardbaar.

Citaat:
We discrimineren immers allemaal. We discrimineren als we een partner kiezen. We discrimineren als we op restaurant of café gaan.
Kan je dit uitleggen?
Ik ben me er niet van bewust dat ik in deze discrimineer.
Oud 20 december 2009, 16:41   #59
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Spijtig dat het beperkt is tot de Islam. Alle religies zouden gediscimineerd moeten worden.

Kunnen we mooi beweren dat iedereen gelijk behandeld wordt en subsidies vragen voor een onderzoekscommissie. Zou moeten lukken. Kat in't bakkie.
Laten we het houden op religies die oproepen tot haat en geweld aub ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 16:45   #60
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brandnetel Bekijk bericht
Schaf de islam gewoon af. Verboden in Europa . Zet dat in de Europese grondwet. Net zoals in Saudi Arabië andere godsdiensten als de islam verboden zijn. = gedaan met zever en gezaag.
Dat lijkt mij een perfecte gedachte.
Alleen vrees ik dat onze fantastische wereldverbeteraars, zoals ze zichzelf noemen, voor heel wat tegenwind zullen zorgen.
Pas wanneer ze zélf last beginnen ondervinden, blijkt opeens het 'gezond' verstand te primeren.
Voor zij die nog twijfelen : onze cultuurverschillen zijn te groot om de kloof te overbruggen.
Ik begrijp maar niet waarom er nog tegenargumenten worden geopperd.
Kijk even rond in Antwerpen of in andere grootsteden.
Of je moet al serieus blind zijn, uiteraard.
En aan alle poco's : toch een vredig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar.
Nu het allemaal nog kan...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be