Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2009, 13:08   #261
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Voor mij ook.
Anders geuniformeerde makkers in dezelfde strijd.

Echter: waar ik het schijt van krijg is de tjevenstreken van de top (De Wever, Bourgois) die enerzijds schijnheilig verklaren tegen het cordon rond hun Vlaamse broeders te zijn en anderzijds datzelfde cordon stringent toepassen.

Trouwens: Als ik mij niet vergis heeft het graf Bourgois onverlaatst verklaard absoluut voorstander te zijn van het cordon en voorgesteld ze te willen uitdiepen.
Schitterende Vlaams Nationalist is me dat hoor...
wat ben jij een naiveling zeg,...
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 13:14   #262
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
N-VA heeft in september 2008 de stekker er uit getrokken. Op vakantie geweest intussen?

We hebben ons niet laten omkopen voor een paar borrelnootjes (jij zou dat waarschijnlijk graag gehad hebben).
Wij hebben geen vette vis binnengehaald, we hebben daar onze conclusies uit getrokken.

Ik geef je één goede raad, slaap rustig verder.
ja, om te vluchten, daar moet je echt moedig voor zijn,...de labbekakken
Oud 16 december 2009, 13:17   #263
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ze nemen hun verantwoordelijkheid toch op Vlaams niveau.

De federale regering is overbodig en maakt alles kapot.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2009, 19:31   #264
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ha, ha, ha.

We offerden er zelfs een ministerpost voor op.

De kiezer heeft ons hiervoor op 7 juni beloond.
Maar blijkbaar steekt het nog altijd.
Oud 16 december 2009, 21:02   #265
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
"
De schande van de belgische overheden

Met dergelijke vriestemperaturen moet het erbarmelijk zijn voor de daklozen om de dag, maar vooral de nacht door te brengen. Van maan- op dinsdag moesten 150 mensen die op zoek waren naar een slaapplaats wegens plaatsgebrek geweigerd worden in Brussel.

Er wordt alijd veel misbaar gemaakt als asielzoekers, illegalen en vreemdelingen allerlei, die zich hier binnensmokkelen tégen onze toelatingsvoorwaarden in, geen opvang vinden. Geen nood echter, hen wordt gratis onderdak in hotels aangeboden.

Voor enkele weken was de verontwaardiging over de huisvesting van illagelen zo groot dat enkele sociale organisaties, een tentenkamp opzetten in Brussel-Noord, bij wijze van protest : "Kijk toch eens, wat wij die sukkelaars aandoen. Ze moeten slapen en verblijven in tenten". Het linkse zootje staat met de tranen in de ogen bij elke onwettige gast die zichzelf heeft uitgenodigd en die niet onmiddellijk mag aanzitten aan onze rijke tafelen

Maar voor onze eigen dompelaars is geen plaats bij vriesweer. Die worden de ijsnacht in gejaagd en kunnen hun plan trekken op straat. Er zouden zelfs kandidaat-vluchtelingen zijn die nu de plaatsen innemen die normaal toekomen aan onze eigen daklozen. Dat zegt Yvan Mayeur, de Brusselse OCMW-voorzitter.

Niemand moet bij dergelijke temperaturen op straat overnachten, maar als we al zover zijn dat de vreemden voorgaan op onze eigen mensen, dan stemt dit onrecht tot grote bitterheid. De openbare besturen moeten steeds en overal in de eerste plaats voor de eigen landgenoten zorgen ! Dat heeft niets met superieur handelen te maken maar alles met fundamenteel grondwettelijk recht, waar ook daklozen moeten kunnen op rekenen.
.
Ray"

bron: http://blog.seniorennet.be/angeltjes/

Zo is dat!
Een asielzoeker smokkelt zich niet binnen, hij gaat naar DVZ voor registratie en doorloopt een asielprocedure volgens "onze" toelatingsvoorwaarden.

Huisvesting van illegalen ??? .............die tenten dienden voor de opvang van asielzoekers in procedure............de asielzoekers die nog in de Hotels verblijven zijn diegene waarvoor nog geen plaats is in de opvangcentra.
Oud 17 december 2009, 01:08   #266
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Natuurlijk is de onafhankelijkheid geen doel op zich doch steeds slechts een middel. Zelfs voor het VB is dat zo; ze gaan de onafhankelijkheid van Vlaanderen niet eisen, als ze daar geen voordelen in zien. Zo gek zijn ze daar ook weer niet.
Het is geweten dat het partijen om macht en postjes te doen is. Leg me eens uit hoe een partij voordeel kan halen uit een splitsing. Ik zie alleen maar nadelen.
Oud 17 december 2009, 12:07   #267
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat ben jij een naiveling zeg,...
Ik weet niet of ik dit als een compliment moet opnemen maar de feiten spreken inderdaad voor zichzelf.

Ik ga zelfs nog verder: ik ben tot en met flamingant en Vlaams Nationalist maar ik ben vóór dit alles hopeloos democraat en zal bijgevolg nooit stemmen op een partij die de democratische welvoeglijkheid en basisnormen onder bescherming (en met medewerking) van het anti-vlaamse establishment met de voeten heeft getreden.

En dan heb ik het geeneens over de matennaaierij die hiervan aan de oorsprong ligt...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 december 2009 om 12:10.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2009, 08:04   #268
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je constant met belangenconflicten blijft zwaaien krijg je ze van de Walen 4 maal zo erg terug. Dan wordt ieder Vlaams voorstel 2 jaar geblokkeerd, terwijl de Vlamingen max 6 maanden kunnen blokkeren.
Sorry, maar dit is echt een typische tsjevenredenering, minimalisme dat er hoogstens in slaagt om het intern Belgisch conflict te moderniseren, maar de machtsverhouding tn Frankofonia en Vlaanderen ongemoeid laat , laat staan Vlaamse onafhankelijkheid een stap korter bij te brengen.
Oud 18 december 2009, 10:43   #269
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Een asielzoeker smokkelt zich niet binnen, hij gaat naar DVZ voor registratie en doorloopt een asielprocedure volgens "onze" toelatingsvoorwaarden.

Huisvesting van illegalen ??? .............die tenten dienden voor de opvang van asielzoekers in procedure............de asielzoekers die nog in de Hotels verblijven zijn diegene waarvoor nog geen plaats is in de opvangcentra.
En vertel mij eens; hoeveel asielzoekers waren er niet illegaal?
Oud 18 december 2009, 10:44   #270
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha, ha, ha.

't was dan ook zoals alles in de politiek bovenal een mooie tactische zet.
Oud 18 december 2009, 13:09   #271
Fieseler

Standaard

Citaat:
ha, ha, ha.

En hoe zijn de strathegische plannen vandaag de dag G?
Nog een jaartje of drie vier in Vlaanderen meedraaien, het spelletje meespelen van de sossen (vb: VRT), het antivlaamse establishment van dienst zijn en dan een paar maanden voor datum stuntje nog eens opvoeren van "hou ons tegen of we houden ons woord" en outbalen?
Of gaan jullie nu binnen een paar jaar reeds in het offensief om werkelijk een borrelnootje (afgekocht met een kamion suiker) te kunnen aanbieden aan de Vlaanderen?

Let op hé...strathegisch is daar niks op tegen...zoals U terecht stelt: electoraal heeft dat serieus opgebracht (bijna zo groot als de partij die door de NVA samen met alle andere partijen wordt monddood gemaakt) waarvoor oprechte felicitaties.

Toch een bedenking:
De NVA heeft tot vervelens toe van de VRT en andere media (zonder kans op wederwoord) de kans gekregen de kiezers van het VB rond de oren te slaan met de triomfantelijke mededeling dat zij (het VB dus) nog niets hadden bereikt voor Vlaanderen (áls dat al zo zou zijn dan heeft de NVA in deze vaststelling minstens een gedeelde "verdienste" of aandeel).
Eén ding staat als een paal boven water: ook de NVA heeft nog geen kneit bereikt voor Vlaanderen.

Hét grote politieke verschil echter tussen het VB en de NVA is dat het VB de vijanden van Vlaanderen en Vlaamse staatswording nooit heeft gesteund (tjeven en vooral sossen) in zijn anti-Vlaams werk terwijl de NVA dat vandaag ten tweede male doet in de Vlaamse regering.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 december 2009 om 13:10.
Oud 18 december 2009, 16:10   #272
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En hoe zijn de strathegische plannen vandaag de dag G?
Nog een jaartje of drie vier in Vlaanderen meedraaien, het spelletje meespelen van de sossen (vb: VRT), het antivlaamse establishment van dienst zijn en dan een paar maanden voor datum stuntje nog eens opvoeren van "hou ons tegen of we houden ons woord" en outbalen?
Of gaan jullie nu binnen een paar jaar reeds in het offensief om werkelijk een borrelnootje (afgekocht met een kamion suiker) te kunnen aanbieden aan de Vlaanderen?

Let op hé...strathegisch is daar niks op tegen...zoals U terecht stelt: electoraal heeft dat serieus opgebracht (bijna zo groot als de partij die door de NVA samen met alle andere partijen wordt monddood gemaakt) waarvoor oprechte felicitaties.

Toch een bedenking:
De NVA heeft tot vervelens toe van de VRT en andere media (zonder kans op wederwoord) de kans gekregen de kiezers van het VB rond de oren te slaan met de triomfantelijke mededeling dat zij (het VB dus) nog niets hadden bereikt voor Vlaanderen (áls dat al zo zou zijn dan heeft de NVA in deze vaststelling minstens een gedeelde "verdienste" of aandeel).
Eén ding staat als een paal boven water: ook de NVA heeft nog geen kneit bereikt voor Vlaanderen.

Hét grote politieke verschil echter tussen het VB en de NVA is dat het VB de vijanden van Vlaanderen en Vlaamse staatswording nooit heeft gesteund (tjeven en vooral sossen) in zijn anti-Vlaams werk terwijl de NVA dat vandaag ten tweede male doet in de Vlaamse regering.
Moeten ze dan allemaal zoals het VB, dat ook nog niets bereikt heeft, aan de zijlijn gaan staan?
Ik stel me zelfs de vraag hoe ver het VB zijn broek zal moeten laten zakken als ze ooit eens willen meespelen in een Vlaamse regering. Volgens mij schiet er dan geen broek meer over.
Oud 21 december 2009, 09:54   #273
Fieseler

Standaard

[
Citaat:
QUOTE=speurneus;4498708]Moeten ze dan allemaal zoals het VB, dat ook nog niets bereikt heeft, aan de zijlijn gaan staan?

De NVA had inderdaad de keuze.
Óf collaboreren met de Belgicistische partijen en dezen hun anti-Vlaamse machtsconsolidatie laten doorzetten met alle anti-Vlaamse gevolgen van dien óf koppig langs de kant blijven staan om te bewijzen dat ideologie primeert over de postjes.

U weet welke weg de NVA heeft gekozen.

Citaat:
Ik stel me zelfs de vraag hoe ver het VB zijn broek zal moeten laten zakken als ze ooit eens willen meespelen in een Vlaamse regering. Volgens mij schiet er dan geen broek meer over.
Prachtige en meer dan terechte opmerking!!!!!

Om een antwoord te krijgen op deze vraag moet U niet verder gaan dan het voorbeeld van de NVA.
Oud 21 december 2009, 10:58   #274
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Zolang VB en NVA op elkaar blijven hakken, zal la belgique er wel mee varen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:03   #275
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geweten dat het partijen om macht en postjes te doen is. Leg me eens uit hoe een partij voordeel kan halen uit een splitsing. Ik zie alleen maar nadelen.
Ik zie geen enkel nadeel. Welk nadeel ziet u in feite? Ik kan anders een hele rits voordelen opnoemen, maar ik ga er mijn latijn niet in steken. Dat komt omdat er nog altijd mensen zijn die stellig blijven beweren dat de aarde een platte schijf is .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:05   #276
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zolang VB en NVA op elkaar blijven hakken, zal la belgique er wel mee varen.
Inderdaad, ...

De NVA moet beseffen dat als ze iets willen bereiken het wel eens zou kunnen zijn dat ze om hulp gaan moeten vragen aan het VB en het VB moet evenzeer beseffen, dat het NVA wel eens een bondgenoot zou kunnen zijn, of dat ze ze in elk geval moeten helpen als dat nodig is (lees : Vlaanderen er wel bij vaart. )

Langs nen andere kant, mag het VB best wel druk uitoefenen op het NVA zodat ze hun Vlaamse reflex niet verliezen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:23   #277
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad, ...

De NVA moet beseffen dat als ze iets willen bereiken het wel eens zou kunnen zijn dat ze om hulp gaan moeten vragen aan het VB en het VB moet evenzeer beseffen, dat het NVA wel eens een bondgenoot zou kunnen zijn, of dat ze ze in elk geval moeten helpen als dat nodig is (lees : Vlaanderen er wel bij vaart. )

Langs nen andere kant, mag het VB best wel druk uitoefenen op het NVA zodat ze hun Vlaamse reflex niet verliezen.
A/ Na de grootste electorale overwinning van het VB heeft FDW publiekelijk (tijdens de rechtstreekse verkiezingsuitzending wegens cordon mediatique of anders had de pers ook dit doodgezwegen) op de meest edelmoedige wijze de hand uitgestoken naar de NVA die toen in moeilijkheden was.

B/ de afgelopen jaren heeft de NVA eneerzijds verklaard tegen het CS te zijn en anderzijds datzelfde CS op de meest stringente wijze toegepast en zelfs gepleit om dat CS uit te breiden.

En dan komen zeiken over godsvrede?

Het VB verzaakt al dertig jaar aan de vetpotten van het pluche om zijn ideologie trouw te blijven.
De NVA daarentegen....

Wat willen de Niveanen eigenlijk?
Het VB zou niet alleen zijn eigen ideologie moeten verraden maar ook moeten zwijgen over diegenen die deelnemen aan de ondersteuning van het (anti-Vlaamse) establishment?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 december 2009 om 11:23.
Oud 21 december 2009, 11:32   #278
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Belonen

Citaat:
ha, ha, ha.

Volgens de nieuwste peiling van "La libre" wordt het NVA de 3de partij in Vlaanderen, na het VB en de CD&V. 2 Nationalistische partijen in de top 3 !!!
Als je LDD erbij rekent kom je aan (bijna) 40 % !!!
Doe zo voort Bart !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:36   #279
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[

De NVA had inderdaad de keuze.
Óf collaboreren met de Belgicistische partijen en dezen hun anti-Vlaamse machtsconsolidatie laten doorzetten met alle anti-Vlaamse gevolgen van dien óf koppig langs de kant blijven staan om te bewijzen dat ideologie primeert over de postjes.

U weet welke weg de NVA heeft gekozen.

N-VA heeft de weg gekozen om iets te veranderen. Het zal misschien niet veel zijn, maar alleszins meer dan het VB op 30 jaar verandert heeft. Dat is een keuze mijn beste, en volgens mij de beste keuze, roepen aan de kant helpt degene die aan het verdrinken is niet. Met in het water te springen kan je de drenkeling misschien helpen.
Oud 21 december 2009, 12:36   #280
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[

Om een antwoord te krijgen op deze vraag moet U niet verder gaan dan het voorbeeld van de NVA.
Wij weten allemaal welke weg de N-VA gekozen heeft, we zijn er ons van bewust dat het een moeilijke weg is, een weg vol obstakels, obstakels die niet in het minst van de OVLD, de SP.A en het VB afkomstig zijn.

Maar we gaan door, de kiezer mag ons voor de eerste maal beoordelen in 2011.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 21 december 2009 om 12:38.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be