![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uw plaat blijft hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er nog liggen van Unizo, Warandegroep, LDD, NVA, VB, etc....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga gerust nog een kaarsje branden en bidden voor de heiligverklaring van Boudewijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik u daar een plezier mee kan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mij niet, maar jezelf waarschijnlijk wel. En vergeet niet je lidgeld voor het VBO te betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd beweerd, en ik beweer nog steeds, dat Willem I 'onwijs' was. Moest hij niet 'onwijs' zijn geweest dan was het VKN er nog altijd. En moest ik het nu alleen zijn geweest, en dus de enige, die dat beweerde, dan zou u inderdaad een punt kunnen hebben dat ik een 'kniesoor' zou zijn. Maar, helaas voor u, de eigen zoon van Willem I (toch niet niks of zomaar de eerste en de beste...), dus de latere Willem II, (die in Brussel woonde in die tijd en dus wel wist wat er in de feiten loos was) beweert hetzelfde als ik. Of -als u verkiest-ik beweer gewoon hetzelfde als hij: Willem I was al vanaf het begin verkeerd bezig in het zuiden. Voeg ik er dan de rapporten bij van de onafhankelijke waarnemers, zoals de gezanten van de Pruisische koning, dan zeggen die maar precies hetzelfde. En daar kunnen we niet naast kijken. Zodus denk ik dat u eerder een kniesoor bent, in die zin dat u de toenmalige historische realtiteit onder de mat wilt vegen. Ik gebruik 'gij', omdat ik met 'gij' ben opgevoed. Omdat dit 'mijn' Limburgse én mijn echte Vlaamse taal is. U noemt dit 'folklore'. Ik noem dit 'onze taal'. Onze Vlaamse taal, zoals die al eeuwen werd gesproken! Ik zie dan ook geen enkele noodzaak om het volksvreemde en Hollandse 'jij', of 'je' en nog minder 'jullie' te gebruiken. Die bedilzucht van de Hollanders zijn wij hier meer dan beu. 'Droogkuis' is een woord dat wij hier in het zuiden gebruiken. Wij spreken hier maar weinig over 'stomerij'. Wij gebruiken dit Hollands woord niet en wensen dit ook niet te gebruiken. Het wordt wel eens tijd dat u dit inziet. Ik weet wel dat u kost wat kost uw kunstmatig 'grootnederland' wilt verwezenlijiken. En dat u, om dit te kunnen verwezenlijken, onze Vlaamse taal wilt fnuiken. En dat u bovendien het Vlaams stilletjes en geniepig wilt vervangen door het Noord-Nederlands, zeg maar het 'Hollands'. Maar ge maakt u illusies: dit zal dus niet gebeuren. Laatst gewijzigd door system : 20 december 2009 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mocht het bv quercus zijn die de grens overgaat en het woord droogkuis in de mond neemt dan zal ik er niet om malen en hem naar de dichtstbijzijnde stomerij brengen.
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 20 december 2009 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() system = 'de' belgen ?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben 'gè' en 'uw' liever kwijt dan rijk. Gelieve mij niet te bedillen. Dank u, djimi PS: welke woordenboeken mag ik mijn leerlingen aanraden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 december 2009 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Schepen
|
![]() Grootheidswaan of psychisch niet in orde.
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Grootheidswaan' is altìjd 'psychisch niet in orde',
maar 'psychisch niet in orde' hoeft niet noodzakelijk tot 'grootheidswaan' te leiden. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() De Grondwet is de wet voor alle belgen. Als Vlaanderen niet ermee blij is, moet het met de andere regios een hervorming van de Grondwet onderhandelen. Eenzijdig beslissingen op zulke gevoelig themas als de bevoegheden is geen oplossing maar een provokatie. Dat is geen realistische strategie.
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 december 2009 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 december 2009 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Vreemdeling
|
![]() Ok, hier hebben wij een vraagende zijd (Vlaanderen wilt meer bevoegheden, splitsing van BHV Enz...). Wallonie en Brussels heebn nieks te vragen.
De bevoegheden in kwestie zijn federale bevoegheden dus een verandering van de federaale bevoegheden (aldus de grondwet) moet door alle regios (met een 2/3 totaal meederheid) in de federale parlement gestemd worden. Als het niet zo is, als Vlaanderen gewoon haar demografische macht gebruikt, is de pandoradoos open voor een zuivere demografische logica van uit de Franstalige zijd(referendum in de faciliteitengemeenten: heriniging met Brussels of Wallonie, volkstelling in Brussels en Voeren,...). Ik veronderstel dat Vlaanderen zal als eert dit soort scenario willen vermijden en de pandoradoos niet openen, nee ? Toch vreemde dat 50tig jaren geleden, waren de resultaten van de Voeren Referendum als onwettelijk door Vlaamse politicus beschrijven en nu zullen ze de zelfde technieken gebruiken ?????