Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2009, 18:01   #341
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

uw plaat blijft hangen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 19:06   #342
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
uw plaat blijft hangen.
Ik heb er nog liggen van Unizo, Warandegroep, LDD, NVA, VB, etc....
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 21:28   #343
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ga gerust nog een kaarsje branden en bidden voor de heiligverklaring van Boudewijn.
Oud 19 december 2009, 22:15   #344
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ga gerust nog een kaarsje branden en bidden voor de heiligverklaring van Boudewijn.
Als ik u daar een plezier mee kan doen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2009, 22:21   #345
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mij niet, maar jezelf waarschijnlijk wel. En vergeet niet je lidgeld voor het VBO te betalen.
Oud 19 december 2009, 23:30   #346
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard System

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat is gewoon een ultra-belgicist met een hollanderfobie erbovenop ...

Inderdaad een grensgeval, maar niet zoals U het bedoelt ...
System is een kniesoor, wiens chagrijn zich voortdurend richt op alles wat (Noord-)Nederlands en Vlaams(-nationalistisch) is. Zijn persoonlijke kruistocht tegen het Noord-Nederlands, zijn onvermoeibare aanvallen op 'Onwijze Willem', zijn doorwrochte pleidooien voor het voornaamwoord 'gij', zijn onwankelbare passie voor de 'droogkuis' en zijn intense belangstelling voor documenten, historie, tabellen, enquêtes, historische bronnen en statistieken is niet meer dan ongevaarlijke folklore die slechts aanleiding geeft tot wat bedenkingen onzerzijds wanneer system zich geroepen voelt dit forum met zijn 'content' te vullen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 09:29   #347
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
System is een kniesoor, wiens chagrijn zich voortdurend richt op alles wat (Noord-)Nederlands en Vlaams(-nationalistisch) is. Zijn persoonlijke kruistocht tegen het Noord-Nederlands, zijn onvermoeibare aanvallen op 'Onwijze Willem', zijn doorwrochte pleidooien voor het voornaamwoord 'gij', zijn onwankelbare passie voor de 'droogkuis' en zijn intense belangstelling voor documenten, historie, tabellen, enquêtes, historische bronnen en statistieken is niet meer dan ongevaarlijke folklore die slechts aanleiding geeft tot wat bedenkingen onzerzijds wanneer system zich geroepen voelt dit forum met zijn 'content' te vullen.
Hoe U als "groot hollander" over Belgen denkt siert U.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 20:55   #348
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Het is maar de vraag: wat is een kniesoor??

Ik heb altijd beweerd, en ik beweer nog steeds, dat Willem I 'onwijs' was. Moest hij niet 'onwijs' zijn geweest dan was het VKN er nog altijd.

En moest ik het nu alleen zijn geweest, en dus de enige, die dat beweerde, dan zou u inderdaad een punt kunnen hebben dat ik een 'kniesoor' zou zijn. Maar, helaas voor u, de eigen zoon van Willem I (toch niet niks of zomaar de eerste en de beste...), dus de latere Willem II, (die in Brussel woonde in die tijd en dus wel wist wat er in de feiten loos was) beweert hetzelfde als ik. Of -als u verkiest-ik beweer gewoon hetzelfde als hij: Willem I was al vanaf het begin verkeerd bezig in het zuiden. Voeg ik er dan de rapporten bij van de onafhankelijke waarnemers, zoals de gezanten van de Pruisische koning, dan zeggen die maar precies hetzelfde. En daar kunnen we niet naast kijken. Zodus denk ik dat u eerder een kniesoor bent, in die zin dat u de toenmalige historische realtiteit onder de mat wilt vegen.

Ik gebruik 'gij', omdat ik met 'gij' ben opgevoed. Omdat dit 'mijn' Limburgse én mijn echte Vlaamse taal is. U noemt dit 'folklore'. Ik noem dit 'onze taal'. Onze Vlaamse taal, zoals die al eeuwen werd gesproken! Ik zie dan ook geen enkele noodzaak om het volksvreemde en Hollandse 'jij', of 'je' en nog minder 'jullie' te gebruiken. Die bedilzucht van de Hollanders zijn wij hier meer dan beu.

'Droogkuis' is een woord dat wij hier in het zuiden gebruiken. Wij spreken hier maar weinig over 'stomerij'. Wij gebruiken dit Hollands woord niet en wensen dit ook niet te gebruiken. Het wordt wel eens tijd dat u dit inziet.

Ik weet wel dat u kost wat kost uw kunstmatig 'grootnederland' wilt verwezenlijiken. En dat u, om dit te kunnen verwezenlijken, onze Vlaamse taal wilt fnuiken. En dat u bovendien het Vlaams stilletjes en geniepig wilt vervangen door het Noord-Nederlands, zeg maar het 'Hollands'. Maar ge maakt u illusies: dit zal dus niet gebeuren.

Laatst gewijzigd door system : 20 december 2009 om 21:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 22:50   #349
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Ik heb altijd beweerd, en ik beweer nog steeds, dat Willem I 'onwijs' was. Moest hij niet 'onwijs' zijn geweest dan was het VKN er nog altijd.

En moest ik het nu alleen zijn geweest, en dus de enige, die dat beweerde, dan zou u inderdaad een punt kunnen hebben dat ik een 'kniesoor' zou zijn. Maar, helaas voor u, de eigen zoon van Willem I (toch niet niks of zomaar de eerste en de beste...), dus de latere Willem II, (die in Brussel woonde in die tijd en dus wel wist wat er in de feiten loos was) beweert hetzelfde als ik. Of -als u verkiest-ik beweer gewoon hetzelfde als hij: Willem I was al vanaf het begin verkeerd bezig in het zuiden. Voeg ik er dan de rapporten bij van de onafhankelijke waarnemers, zoals de gezanten van de Pruisische koning, dan zeggen die maar precies hetzelfde. En daar kunnen we niet naast kijken. Zodus denk ik dat u eerder een kniesoor bent, in die zin dat u de toenmalige historische realtiteit onder de mat wilt vegen.

Ik gebruik 'gij', omdat ik met 'gij' ben opgevoed. Omdat dit 'mijn' Limburgse én mijn echte Vlaamse taal is. U noemt dit 'folklore'. Ik noem dit 'onze taal'. Onze Vlaamse taal, zoals die al eeuwen werd gesproken! Ik zie dan ook geen enkele noodzaak om het volksvreemde en Hollandse 'jij', of 'je' en nog minder 'jullie' te gebruiken. Die bedilzucht van de Hollanders zijn wij hier meer dan beu.

'Droogkuis' is een woord dat wij hier in het zuiden gebruiken. Wij spreken hier maar weinig over 'stomerij'. Wij gebruiken dit Hollands woord niet en wensen dit ook niet te gebruiken. Het wordt wel eens tijd dat u dit inziet.

Ik weet wel dat u kost wat kost uw kunstmatig 'grootnederland' wilt verwezenlijiken. En dat u, om dit te kunnen verwezenlijken, onze Vlaamse taal wilt fnuiken. En dat u bovendien het Vlaams stilletjes en geniepig wilt vervangen door het Noord-Nederlands, zeg maar het 'Hollands'. Maar ge maakt u illusies: dit zal dus niet gebeuren.
Knoop het volgende in je oren of je droogkuis gebruikt in vlaanderen zal me een worst wezen maar als je in Nederland bent zal ik er op staan dat je stomerij gebruikt vanwege je drogredeneringen en achterhaalde hollanderhaat.

Mocht het bv quercus zijn die de grens overgaat en het woord droogkuis in de mond neemt dan zal ik er niet om malen en hem naar de dichtstbijzijnde stomerij brengen.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 20 december 2009 om 22:52.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:09   #350
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe U als "groot hollander" over Belgen denkt siert U.
system = 'de' belgen ?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 23:14   #351
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Ik heb altijd beweerd, en ik beweer nog steeds, ...

Ik gebruik 'gij', omdat ik met 'gij' ben opgevoed. Omdat dit 'mijn' Limburgse én mijn echte Vlaamse taal is. U noemt dit 'folklore'. Ik noem dit 'onze taal'. Onze Vlaamse taal, zoals die al eeuwen werd gesproken! Ik zie dan ook geen enkele noodzaak om het volksvreemde en Hollandse 'jij', of 'je' en nog minder 'jullie' te gebruiken.

...
Ik heb u er ook al vaak op gewezen dat het in mijn West-Vlaamse taal helemaal niet zo 'volksvreemd' is om te jijen en te jouen.

Ik ben 'gè' en 'uw' liever kwijt dan rijk.

Gelieve mij niet te bedillen.

Dank u,

djimi

PS: welke woordenboeken mag ik mijn leerlingen aanraden?

Laatst gewijzigd door djimi : 20 december 2009 om 23:15.
Oud 21 december 2009, 00:00   #352
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
system = 'de' belgen ?
Grootheidswaan of psychisch niet in orde.
Oud 21 december 2009, 00:11   #353
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Grootheidswaan of psychisch niet in orde.
'Grootheidswaan' is altìjd 'psychisch niet in orde',

maar 'psychisch niet in orde' hoeft niet noodzakelijk tot 'grootheidswaan' te leiden.

Oud 21 december 2009, 00:28   #354
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Die bedilzucht van jou hier ben ik meer dan beu. Jij bent diegene die van een mug een olifant maakt, met je eeuwige geneuzel over droogkuis, Willem en je/jij. Net alsof het iemand in Nederland ook maar ene drol uitmaakt of jij droogkuis of stomerij zegt. Is dit nou een leuke hobby, dit eindeloze gezever niets?
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 11:26   #355
Eurofreak
Vreemdeling

Eurofreak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mij lijkt de meest realistische strategie dat Vlaanderen eigenhandig referendums begint te organizeren, over de transfers, over bevoegdheden,...Hierdoor wordt er een proces op gang gebracht. Begin klein en laat legale vallen geen beletsel zijn. Zelfs een grondwet kan niet op tegen de duidelijke en rechtstreekse wil van de meerderheid.
Dat zal graag gedaan worden door de Franstalige meerderheiden in de faciliteitengemeenten of well....

De Grondwet is de wet voor alle belgen. Als Vlaanderen niet ermee blij is, moet het met de andere regios een hervorming van de Grondwet onderhandelen. Eenzijdig beslissingen op zulke gevoelig themas als de bevoegheden is geen oplossing maar een provokatie.
Dat is geen realistische strategie.
Oud 21 december 2009, 11:30   #356
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurofreak Bekijk bericht
Dat zal graag gedaan worden door de Franstalige meerderheiden in de faciliteitengemeenten of well....

De Grondwet is de wet voor alle belgen. Als Vlaanderen niet ermee blij is, moet het met de andere regios een hervorming van de Grondwet onderhandelen. Eenzijdig beslissingen op zulke gevoelig themas als de bevoegheden is geen oplossing maar een provokatie.
Dat is geen realistische strategie.
maar eenzijdig beslissen dat er niets mag veranderen aan de bevoegdheden, dat is uiteraard geen provocatie?
Oud 21 december 2009, 11:31   #357
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Knoop het volgende in je oren of je droogkuis gebruikt in vlaanderen zal me een worst wezen maar als je in Nederland bent zal ik er op staan dat je stomerij gebruikt vanwege je drogredeneringen en achterhaalde hollanderhaat.

Mocht het bv quercus zijn die de grens overgaat en het woord droogkuis in de mond neemt dan zal ik er niet om malen en hem naar de dichtstbijzijnde stomerij brengen.
En knoop het maar goed in uw oren dat wanneer u een Vlaanderen bent, dat u 'droogkuis' gebruikt.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2009 om 11:31.
Oud 21 december 2009, 11:32   #358
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Die bedilzucht van jou hier ben ik meer dan beu. Jij bent diegene die van een mug een olifant maakt, met je eeuwige geneuzel over droogkuis, Willem en je/jij. Net alsof het iemand in Nederland ook maar ene drol uitmaakt of jij droogkuis of stomerij zegt. Is dit nou een leuke hobby, dit eindeloze gezever niets?
Het wordt eens tijd dat u uw Hollandse arrogantie afschudt en de woorden leert gebruiken die wij in Vlaanderen gebruiken. En dan wordt alles peis en vree.
Oud 21 december 2009, 11:37   #359
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb u er ook al vaak op gewezen dat het in mijn West-Vlaamse taal helemaal niet zo 'volksvreemd' is om te jijen en te jouen.

Ik ben 'gè' en 'uw' liever kwijt dan rijk.

Gelieve mij niet te bedillen.

Dank u,

djimi

PS: welke woordenboeken mag ik mijn leerlingen aanraden?
In een klein gedeelte van West-Vlaanderen gebruikt men inderdaad 'je'. Maar zeker niet 'jou' en nog minder 'jullie'. Hou op met dingen te vervalsen.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2009 om 11:37.
Oud 21 december 2009, 11:41   #360
Eurofreak
Vreemdeling

Eurofreak's schermafbeelding

Standaard

Ok, hier hebben wij een vraagende zijd (Vlaanderen wilt meer bevoegheden, splitsing van BHV Enz...). Wallonie en Brussels heebn nieks te vragen.

De bevoegheden in kwestie zijn federale bevoegheden dus een verandering van de federaale bevoegheden (aldus de grondwet) moet door alle regios (met een 2/3 totaal meederheid) in de federale parlement gestemd worden.

Als het niet zo is, als Vlaanderen gewoon haar demografische macht gebruikt, is de pandoradoos open voor een zuivere demografische logica van uit de Franstalige zijd(referendum in de faciliteitengemeenten: heriniging met Brussels of Wallonie, volkstelling in Brussels en Voeren,...).

Ik veronderstel dat Vlaanderen zal als eert dit soort scenario willen vermijden en de pandoradoos niet openen, nee ?

Toch vreemde dat 50tig jaren geleden, waren de resultaten van de Voeren Referendum als onwettelijk door Vlaamse politicus beschrijven en nu zullen ze de zelfde technieken gebruiken ?????

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be