![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aaah Agitatie, goed dat ge het zegt, dus dat er zo'n aanzienlijk aantal halal-eten-eisers in den bak zitten is enkel maar 'perceptie'?
Of bekeren ze zich massaal eens ze in den bak geraken?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 december 2009 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of moslims nu gemiddeld krimineler zijn of juist minder krimineel, dan een andere geloofsgroep, of dan weet-ik-veel-wat vb. volleybalspelers in 't algemeen, interesseert mij geen bal.
De niet kriminele moslim moet met rust gelaten worden. De niet kriminele oost-europeaan moet met rust gelaten worden. De niet kriminele Vlaming, of 't hij nu bang is of niet, moet met rust gelaten worden. Eenderwelke wel-krimineel moet lik op stuk krijgen: zustisie moet hem veroordelen, moet zorgen dat de slachtoffers vergoed worden en moet zorgen dat betrokkene aangespoord wordt om het geen tweede keer te riskeren. Religieuze ekstremistjes hebben neigingen om 'ambetant' te doen. Gedoogbeleid voor kriminele feiten is onbespreekbaar voor mij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier helemaal niet over asielzoekers.
![]() |
![]() |
#165 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() leer lezen, nitwit.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist dat andere vormen van criminaliteit economisch meer schaden, maar daar heeft een beroofde bejaarde niets aan, burgers hebben van deze vormen van criminaliteit veel meer last. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh excuseer meneer de geleerde, ik was in de veronderstelling dat U schreef:
Citaat:
Citaat:
Kunnen maar een paar mogelijkheden zijn: -ofwel verbeelden we ons dat de gevangenissen vol zitten met islamieten die halal willen. -ofwel worden alleen islamieten in de gevangenis gestopt. -ofwel bekeren die kerels zich massaal tot islam eens �*n de gevangenis. U kan moeilijk beweren dat de gevangenisbevolking een afspiegeling is van de maatschappij, dat er procentueel gezien recht evenredig evenveel islamieten in de gevangenis zitten als er buiten rondlopen, of nee, wacht even, ik weet al wat U bedoelt, natuurlijk - de Joden worden niet gestraft, die mógen crimineel zijn...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Quasi alle Belgen hebben last van de gebrekkige overheidsdiensten en -middelen. Er zijn gelukkig niet zo verschrikkelijk veel Belgen die last hebben van overvallers, alle verhoudingen in acht genomen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2009 om 22:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar het betekent niet hetzelfde als zeggen dat 'moslims meer misdaden plegen'. Het verband met hun godsdienst is namelijk niet aangetoond. We weten uit recent onderzoek dat migranten (en vooral Arabieren) in Europa en in België bijzonder veel last hebben van racisme en discriminatie. Dat bleek nog maar pas uit het onderzoeksrapport van de EU. We weten ook dat mensen van Arabische oorsprong door de politie 3 keer meer gecontroleerd worden dan andere Belgen. Als je drie keer meer gecontroleerd wordt, is het ook logisch dat je vaker betrapt en dus vaker vervolgd wordt. Ik gebruik bijvoorbeeld al goed 30 jaar cannabis. Ik ben nochtans nog nooit gefouilleerd (tenzij één keer in Gare du Nord in Parijs waar ik betrapt ben) en dus nog nooit vervolgd of bestraft. Dat heeft alleen te maken met mijn uiterlijk. Ik ben geen tiener meer, rijdt niet op een opgefokt brommertje, hang niet om 24u15 op het kerkplein rond en draag geen petje. Ik zie er een beetje uit als een burgermannetje, zij het smaakvoller. Maar ik overtreedt precies dezelfde wetten als de jongeren die hier tegenover rustig hun jointje roken zonder iemand lastig te vallen. Nochtans ligt de politie vaak op vinkenlsag om hen te kunnen betrappen. En ook al loop ik er voorbij met meer dan het dubbele aan hasj op zak, de politie zal er nog niet aan denken om mij te fouilleren. Op die manier is het begrijpelijk dat de jongeren vaker vervolgd en bestraft worden en dus meer opduiken in politiekantoren, cellen, gevangenissen en dus de statistieken waar u zich blind op staart. Maar ze plegen niet noodzakelijk meer inbreuken dan ik.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2009 om 22:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...34917342091215 http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-politie.dhtml Indien de politie één bevolkingsgroep drie maal méér controleert dan anderen komt die bevolkingsgroep automatisch meer voor in de politiestatisiteken. Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2009 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...of wordt iemand automatisch crimineel doordat ie zo vaak gecontroleerd wordt? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 21 december 2009 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik had niet de indruk dat het ging over een 'overtredinkje', alhoewel ik dat ook zelden tot nooit doe, volgens mij stopt men mensen ook niet in de gevangenis voor een 'overtreding'?
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je - zoals vele migranten - om de haverklap gecontroleerd wordt terwijl je op hetzelfde moment (terecht of niet) de overtuiging hebt dat je op school en de arbeidsmarkt gediscrimineerd wordt, dan verandert je visie op de maatschappij. Als je bovendien - zoals bij de meeste migranten het geval is - in bittere armoede, werkloosheid, verkommerde en te dure huizen moet leven met teveel mensen op een te kleine oppervlakte, dan verandert niet alleen je visie maar ook je houding. Je kan moeilijk respect opbrengen voor de waarden en normen van een land of bevolking als je daar het slachtoffer van bent. Je reageert dus in functie van je kleine eigenbelang. Criminaliteit maakt daar deel van uit. Au fond is het probleem geen religieus probleem maar het is een sociaal-economisch probleem. Dat is goed nieuws want daar kunnen we tamelijk gemakkelijk iets aan doen. Te beginnen met een miljonairstaks zodat er middelen vrij komen van mensen die ze toch niet nodig hebben.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2009 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Men begint met ze in de gevangenis te stoppen op basis van een verdenking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of mijn visie op de maatschappij zou veranderen indien ik het gevoel had dat ik geviseerd of gediscrimineerd zou worden, weet ik niet, maar ik weet wél dat ik er niet crimineel door zou worden, ik weet ook zeker dat áls dat het geval zou zijn, ik meteen terug naar mn eigen land zou vertrekken sito presto zelfs! Citaat:
Ik zou zelfs durven stellen dat je in Blg. als allochtoon met een bepaalde ideologie méér kansen krijgt dan een arme autochtone sloeber, de sociale woonwijken zitten er vol van, de OCMW's zitten er vol van, linkse hobbyclubjes die miljoenen subsidie opslurpen om het onze allochtone 'verrijker' naar de zin te maken, je zielige 'schuld-aanpraten-verhaaltje' van 'het is ónze schuld, wij doen niet genoeg, wij discrimineren' pakt niet bij mij - en bij steeds meer mensen niet meer. Je mantra is al lang uitgehold... Probeer jij als autochtoon maar eens (als arme sloeber) een sociale woning te krijgen, hulp bij het OCMW, laat staan dat ze voor die autochtone arme sloeber gesubsidieerde clubjes oprichten met buurtvaders, buurthuizen, pleinanimators, weetikveelwatnogallemaal... Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en ze zijn toch zo braaf en onschuldig meneer...mijn botten ja, je kan geen krant openslaan, geen online nieuwssite lezen of elke dag lees je wel wat een of andere 'verrijker' heeft uitgespookt - dan nog rekening houdend met de overwegend poco media die niet eens meer mógen doen aan juiste berichtgeving, het wordt steeds meer 'jongeren' of zoals in de UK; 'Asians' ... meer dan de helft háált de krant waarschijnlijk niet eens, want de 'mensen' zouden er wel eens kunnen achterkomen dat die 'verrijking' helemaal geen verrijking is!
![]() |
![]() |