Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2009, 17:44   #161
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Aaah Agitatie, goed dat ge het zegt, dus dat er zo'n aanzienlijk aantal halal-eten-eisers in den bak zitten is enkel maar 'perceptie'?
Of bekeren ze zich massaal eens ze in den bak geraken?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 17:56   #162
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Er is geen enkel statistisch bewijs dat moslims meer misdaden plegen. Wel dat er meer mensen van Arabische origine vervolgd en bestraft worden. Maar dat zegt niets over:

- de vraag of het moslim zijn, in welke mate ze moslim zijn en in hoeverre hun gedrag overeenstemt met wat de islam hen oplegt of daar juist tegenin gaat.

- de vaststelling of bestraffing van misdrijven gepleegd door niet-moslims. Belastingontduiking, fraude, witwaspraktijken, mensenhandel, grootschalige import van drugs, productie van amfetamines, enz wordt doorgaans minder snel opgemerkt en derhalve minder snel vervolgd en minder snel bestraft. Het betekent niet dat het niet gebeurt maar wel dat onze perceptie niet noodzakelijk overeenstemt met de realiteit.

- de ernst van de gepleegde feiten of de economische impact die ze hebben op de samenleving als geheel. We weten dat een straatoverval, carjacking, diefstal uit een auto tot snel en veel irritatie leidt omdat het slachtoffer direct betrokken is, vaak een aanzienlijk verlies lijdt en al even vaak getraumatiseerd achterblijft. De concrete, economische schade is echter relatief klein.
De fraude in de diamantsector, de tekstielnijverheid, bij KB-Lux, de belastingontduiking en witwaspraktijken kosten onze samenleving echter miljarden euro die niet aangewend kunnen worden voor de sociale zekerheid, de infrastructuur of staatsfinancieën. Ze dragen fundamenteel bij aan het deficit waar we allemaal het slachtoffer van zijn en waar wij en onze nakomelingen zeer lange tijd voor zullen opdraaien.

De stelling dat 'moslims meer misdaden plegen' en dus op het gebied van criminaliteit het grootste probleem vormen, bestaat dus hoofdzakelijk in onze perceptie en niet in de realiteit.
OK, Minister... ik snap wat u bedoelt. Maar we moeten hier een onderscheid maken tussen twee dingen, en dit is iets waar de moslim Demokratos op dit forum me ook al op wees:
  • Moslims plegen inderdaad niet misdrijven als inbraken, vandalisme en bedreigingen omdat dit vanuit goddelijke inspiratie komt. Hoewel de Koran hiertoe wel oproept, is het niet waarschijnlijk dat die regels tot in de puntjes worden gevolgd.
  • Daartegenover staat dat moslims, én zeker moslimkinderen, wél opgroeien in een milieu dat negatief staat tegenover andersgelovigen en niet-gelovigen; en de Westerse samenleving in het algemeen. Andere geloven hebben deze kenmerken ook, maar bijna geen enkele zo sterk als Islam. Vandaar dat overal waar er zelfs een minieme moslimminderderheid is, er al gigantische aanpassingen gemaakt moeten worden. De negatieve houding moet en zal geaccomodeerd worden.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 december 2009 om 17:56.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 18:05   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Of moslims nu gemiddeld krimineler zijn of juist minder krimineel, dan een andere geloofsgroep, of dan weet-ik-veel-wat vb. volleybalspelers in 't algemeen, interesseert mij geen bal.

De niet kriminele moslim moet met rust gelaten worden.
De niet kriminele oost-europeaan moet met rust gelaten worden.
De niet kriminele Vlaming, of 't hij nu bang is of niet, moet met rust gelaten worden.

Eenderwelke wel-krimineel moet lik op stuk krijgen: zustisie moet hem veroordelen, moet zorgen dat de slachtoffers vergoed worden en moet zorgen dat betrokkene aangespoord wordt om het geen tweede keer te riskeren.

Religieuze ekstremistjes hebben neigingen om 'ambetant' te doen. Gedoogbeleid voor kriminele feiten is onbespreekbaar voor mij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 18:48   #164
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
buiten België asiel gaan zoeken... waar het alle dagen goed weer is... succes gewenst.

Het gaat hier helemaal niet over asielzoekers.
Oud 21 december 2009, 21:31   #165
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Aaah Agitatie, goed dat ge het zegt, dus dat er zo'n aanzienlijk aantal halal-eten-eisers in den bak zitten is enkel maar 'perceptie'?
Of bekeren ze zich massaal eens ze in den bak geraken?
leer lezen, nitwit.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 21:46   #166
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen enkel statistisch bewijs dat moslims meer misdaden plegen. Wel dat er meer mensen van Arabische origine vervolgd en bestraft worden. Maar dat zegt niets over:

- de vraag of het moslim zijn, in welke mate ze moslim zijn en in hoeverre hun gedrag overeenstemt met wat de islam hen oplegt of daar juist tegenin gaat.

- de vaststelling of bestraffing van misdrijven gepleegd door niet-moslims. Belastingontduiking, fraude, witwaspraktijken, mensenhandel, grootschalige import van drugs, productie van amfetamines, enz wordt doorgaans minder snel opgemerkt en derhalve minder snel vervolgd en minder snel bestraft. Het betekent niet dat het niet gebeurt maar wel dat onze perceptie niet noodzakelijk overeenstemt met de realiteit.

- de ernst van de gepleegde feiten of de economische impact die ze hebben op de samenleving als geheel. We weten dat een straatoverval, carjacking, diefstal uit een auto tot snel en veel irritatie leidt omdat het slachtoffer direct betrokken is, vaak een aanzienlijk verlies lijdt en al even vaak getraumatiseerd achterblijft. De concrete, economische schade is echter relatief klein.
De fraude in de diamantsector, de tekstielnijverheid, bij KB-Lux, de belastingontduiking en witwaspraktijken kosten onze samenleving echter miljarden euro die niet aangewend kunnen worden voor de sociale zekerheid, de infrastructuur of staatsfinancieën. Ze dragen fundamenteel bij aan het deficit waar we allemaal het slachtoffer van zijn en waar wij en onze nakomelingen zeer lange tijd voor zullen opdraaien.

De stelling dat 'moslims meer misdaden plegen' en dus op het gebied van criminaliteit het grootste probleem vormen, bestaat dus hoofdzakelijk in onze perceptie en niet in de realiteit.
Wat u schrijft is onjuist;drugshandel in wijken is vooral in handen van Marokkanen, ook diefstal en inbraak horen tot criminaliteit waar deze groep oververtegenwoordigd is. Turken zijn dan weer actief in heroine en vrouwenhandel.Lees Marion van San eens, ook zij spreekt uw bewering tegen.
Het is juist dat andere vormen van criminaliteit economisch meer schaden, maar daar heeft een beroofde bejaarde niets aan, burgers hebben van deze vormen van criminaliteit veel meer last.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 21:58   #167
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat u schrijft is onjuist;drugshandel in wijken is vooral in handen van Marokkanen, ook diefstal en inbraak horen tot criminaliteit waar deze groep oververtegenwoordigd is. Turken zijn dan weer actief in heroine en vrouwenhandel.Lees Marion van San eens, ook zij spreekt uw bewering tegen.
Het is juist dat andere vormen van criminaliteit economisch meer schaden, maar daar heeft een beroofde bejaarde niets aan, burgers hebben van deze vormen van criminaliteit veel meer last.
Nochtans zou het hardnekkig bestrijden van de fiscale fraude ervoor kunnen zorgen dat er véél geld beschikbaar wordt voor méér blauw op straat.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 22:01   #168
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leer lezen, nitwit.
Oh excuseer meneer de geleerde, ik was in de veronderstelling dat U schreef:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie

en:
Citaat:
...en ik vroeg me dus af - áls het géén moslims zijn of hun gedrag overeenstemt of niet met hun ideologie en dat de stelling dat moslims meer misdaden plegen een 'perceptie' is - vanwaar dan die grote vraag naar halal-eten in gevangenissen.

Kunnen maar een paar mogelijkheden zijn:
-ofwel verbeelden we ons dat de gevangenissen vol zitten met islamieten die halal willen.
-ofwel worden alleen islamieten in de gevangenis gestopt.
-ofwel bekeren die kerels zich massaal tot islam eens �*n de gevangenis.

U kan moeilijk beweren dat de gevangenisbevolking een afspiegeling is van de maatschappij, dat er procentueel gezien recht evenredig evenveel islamieten in de gevangenis zitten als er buiten rondlopen, of nee, wacht even, ik weet al wat U bedoelt, natuurlijk - de Joden worden niet gestraft, die mógen crimineel zijn...
Oud 21 december 2009, 22:11   #169
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat u schrijft is onjuist;drugshandel in wijken is vooral in handen van Marokkanen,
Wat u leest is onjuist: ik had het namelijk over

Citaat:
grootschalige import van drugs, productie van amfetamines, enz
Overigens is drughandel een misdrijf waarbij geen slachtoffers vallen, het is ongereguleerde handel.

Citaat:
Het is juist dat andere vormen van criminaliteit economisch meer schaden
Dat is de kern van mijn betoog, juist.

Citaat:
daar heeft een beroofde bejaarde niets aan, burgers hebben van deze vormen van criminaliteit veel meer last.
Als die bejaarde moet leven van een karig pensioen, vind dat er te weinig of te laat politie aanwezig is, dan heeft zij gelijk en dan weet ze waarschijnlijk dat dat komt omdat onze overheid daarvoor de middelen niet heeft of niet wenst te zoeken. Eén van de redenen is omdat men fraude, witwaspraktijken, belastingontduiking, enz oogluikend toelaat, al bezorgen ze ons véél meer last dan een overval.
Quasi alle Belgen hebben last van de gebrekkige overheidsdiensten en -middelen. Er zijn gelukkig niet zo verschrikkelijk veel Belgen die last hebben van overvallers, alle verhoudingen in acht genomen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2009 om 22:12.
Oud 21 december 2009, 22:21   #170
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh excuseer meneer de geleerde, ik was in de veronderstelling dat U schreef
Uw veronderstelling klopt maar da's maar een fractie van wat ik schreef. Over al de rest gaat u vlotjes over.
Citaat:
...en ik vroeg me dus af - áls het géén moslims zijn of hun gedrag overeenstemt of niet met hun ideologie en dat de stelling dat moslims meer misdaden plegen een 'perceptie' is - vanwaar dan die grote vraag naar halal-eten in gevangenissen.
Ik heb geschreven dat er inderdaad verhoudingsgewijs veel meer mensen uit de migratie en vooral van Arabische afkomst (maar ook veel uit Oosteuropa) vervolgd en bestraft worden. Dat die mensen in de gevangenis in de mate van het mogelijke hun eetgewoontes behouden, lijkt me normaal. Een vegetariër zal in de gevangenis ook niet plots vlees beginnen eten.

Maar het betekent niet hetzelfde als zeggen dat 'moslims meer misdaden plegen'. Het verband met hun godsdienst is namelijk niet aangetoond.

We weten uit recent onderzoek dat migranten (en vooral Arabieren) in Europa en in België bijzonder veel last hebben van racisme en discriminatie. Dat bleek nog maar pas uit het onderzoeksrapport van de EU.
We weten ook dat mensen van Arabische oorsprong door de politie 3 keer meer gecontroleerd worden dan andere Belgen. Als je drie keer meer gecontroleerd wordt, is het ook logisch dat je vaker betrapt en dus vaker vervolgd wordt.

Ik gebruik bijvoorbeeld al goed 30 jaar cannabis. Ik ben nochtans nog nooit gefouilleerd (tenzij één keer in Gare du Nord in Parijs waar ik betrapt ben) en dus nog nooit vervolgd of bestraft. Dat heeft alleen te maken met mijn uiterlijk. Ik ben geen tiener meer, rijdt niet op een opgefokt brommertje, hang niet om 24u15 op het kerkplein rond en draag geen petje. Ik zie er een beetje uit als een burgermannetje, zij het smaakvoller.
Maar ik overtreedt precies dezelfde wetten als de jongeren die hier tegenover rustig hun jointje roken zonder iemand lastig te vallen. Nochtans ligt de politie vaak op vinkenlsag om hen te kunnen betrappen. En ook al loop ik er voorbij met meer dan het dubbele aan hasj op zak, de politie zal er nog niet aan denken om mij te fouilleren.

Op die manier is het begrijpelijk dat de jongeren vaker vervolgd en bestraft worden en dus meer opduiken in politiekantoren, cellen, gevangenissen en dus de statistieken waar u zich blind op staart. Maar ze plegen niet noodzakelijk meer inbreuken dan ik.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2009 om 22:24.
Oud 21 december 2009, 22:25   #171
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw veronderstelling klopt maar da's maar een fractie van wat ik schreef. Over al de rest gaat u vlotjes over.

Ik heb geschreven dat er inderdaad verhoudingsgewijs veel meer mensen uit de migratie en vooral van Arabische afkomst (maar ook veel uit Oosteuropa) vervolgd en bestraft worden. Dat die mensen in de gevangenis in de mate van het mogelijke hun eetgewoontes behouden, lijkt me normaal. Een vegetariër zal in de gevangenis ook niet plots vlees beginnen eten.

Maar het betekent niet hetzelfde als zeggen dat 'moslims meer misdaden plegen'. Het verband met hun godsdienst is namelijk niet aangetoond.

We weten uit recent onderzoek dat migranten (en vooral Arabieren) in Europa en in België bijzonder veel last hebben van racisme en discriminatie. Dat bleek nog maar pas uit het onderzoeksrapport van de EU.
We weten ook dat mensen van Arabische oorsprong door de politie 3 keer meer gecontroleerd worden dan andere Belgen. Als je drie keer meer gecontroleerd wordt, is het ook logisch dat je vaker betrapt en dus vaker vervolgd wordt.

Ik gebruik bijvoorbeeld al goed 30 jaar cannabis. Ik ben nochtans nog nooit gefouilleerd (tenzij één keer in Gare du Nord in Parijs waar ik betrapt ben) en dus nog nooit vervolgd of bestraft. Dat heeft alleen te maken met mijn uiterlijk. Ik ben geen tiener meer, rijdt niet op een opgefokt brommertje, hang niet om 24u15 op het kerkplein rond en draag geen petje. Ik zie er een beetje uit als een burgermannetje, zij het smaakvoller.
Maar ik overtreedt precies dezelfde wetten als de jongeren die hier tegenover rustig hun jointje roken zonder iemand lastig te vallen. Nochtans ligt de politie vaak op vinkenlsag om hen te kunnen betrappen. En ook al loop ik er voorbij met meer dan het dubbele aan hasj op zak, de politie zal er nog niet aan denken om mij te fouilleren.

Op die manier is het begrijpelijk dat de jongeren vaker vervolgd en bestraft worden en dus meer opduiken in politiekantoren, cellen, gevangenissen en dus de statistieken waar u zich blind op staart. Maar ze plegen niet noodzakelijk meer inbreuken dan ik.
http://knack.rnews.be/belga/algemeen...le135840.html#
http://www.standaard.be/artikel/deta...34917342091215
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-politie.dhtml
Indien de politie één bevolkingsgroep drie maal méér controleert dan anderen komt die bevolkingsgroep automatisch meer voor in de politiestatisiteken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2009 om 22:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 22:26   #172
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Slechts een marginaal deel van de criminelen worden bij het begaan van hun misdaad betrapt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 22:29   #173
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu Ministe, ik denk niet dat de gevangenissen volzitten met gastjes die af en toe eens een jointje smoren hoor!
Oud 21 december 2009, 22:36   #174
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...34917342091215
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-politie.dhtml
Indien de politie één bevolkingsgroep drie maal méér controleert dan anderen komt die bevolkingsgroep automatisch meer voor in de politiestatisiteken.
Indien de politie één bevolkingsgroep drie maal méér controleert dan anderen is dat natuurlijk omdat ze bij de politie allemaal racisten zijn, indien die groep die drie maal méér wordt gecontroleerd en die groep telt nauwelijks tot geen criminelen, komen ze ook niet in de politiestatistieken, indien ik en mijn vriendenkring geviseerd zouden worden door de politie om wat dan ook voor reden, laten we zeggen dat onze smoel hun niet aanstaat, en wij houden ons niet bezig met criminele zaken, dan kan de politie ons 100 jaar lang 10 X per dag controleren, dan nóg zullen ze ons niks ten laste kunnen leggen en komen wij niet in die politiestatistieken - om het simpele feit dat wij (ik & mijn vrienden- of kennissenkring als voorbeeld) niet de crimineel uithangen.

...of wordt iemand automatisch crimineel doordat ie zo vaak gecontroleerd wordt?

Laatst gewijzigd door SDX : 21 december 2009 om 22:39.
Oud 21 december 2009, 22:39   #175
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien de politie één bevolkingsgroep drie maal méér controleert dan anderen is dat natuurlijk omdat ze bij de politie allemaal racisten zijn, indien die groep die drie maal méér wordt gecontroleerd en die groep telt nauwelijks tot geen criminelen, komen ze ook niet in de politiestatistieken, indien ik en mijn vriendenkring geviseerd zouden worden door de politie om wat dan ook voor reden, laten we zeggen dat onze smoel hun niet aanstaat, en wij houden ons niet bezig met criminele zaken, dan kan de politie ons 100 jaar lang 10 X per dag controleren, dan nóg zullen ze ons niks ten laste kunnen leggen en komen wij niet in die politiestatistieken - om het simpele feit dat wij (ik & mijn vrienden- of kennissenkring als voorbeeld) niet de crimineel uithangen.
Een oplettend politieman kan ongeveer iedereen drie keer per dag op een overtreding betrappen.
Oud 21 december 2009, 22:45   #176
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een oplettend politieman kan ongeveer iedereen drie keer per dag op een overtreding betrappen.
Maar ik had niet de indruk dat het ging over een 'overtredinkje', alhoewel ik dat ook zelden tot nooit doe, volgens mij stopt men mensen ook niet in de gevangenis voor een 'overtreding'?
Oud 21 december 2009, 23:00   #177
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
indien ik en mijn vriendenkring geviseerd zouden worden door de politie ... en wij houden ons niet bezig met criminele zaken, dan kan de politie ons 100 jaar lang 10 X per dag controleren, dan nóg zullen ze ons niks ten laste kunnen leggen en komen wij niet in die politiestatistieken
Ik mag hopen dat jij en je vrienden geen 100 jaar zullen wachten om te reageren op 10 controles per dag.
Als je - zoals vele migranten - om de haverklap gecontroleerd wordt terwijl je op hetzelfde moment (terecht of niet) de overtuiging hebt dat je op school en de arbeidsmarkt gediscrimineerd wordt, dan verandert je visie op de maatschappij.

Als je bovendien - zoals bij de meeste migranten het geval is - in bittere armoede, werkloosheid, verkommerde en te dure huizen moet leven met teveel mensen op een te kleine oppervlakte, dan verandert niet alleen je visie maar ook je houding. Je kan moeilijk respect opbrengen voor de waarden en normen van een land of bevolking als je daar het slachtoffer van bent. Je reageert dus in functie van je kleine eigenbelang. Criminaliteit maakt daar deel van uit.

Au fond is het probleem geen religieus probleem maar het is een sociaal-economisch probleem. Dat is goed nieuws want daar kunnen we tamelijk gemakkelijk iets aan doen. Te beginnen met een miljonairstaks zodat er middelen vrij komen van mensen die ze toch niet nodig hebben.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 december 2009 om 23:01.
Oud 21 december 2009, 23:07   #178
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik had niet de indruk dat het ging over een 'overtredinkje', alhoewel ik dat ook zelden tot nooit doe, volgens mij stopt men mensen ook niet in de gevangenis voor een 'overtreding'?
Men begint met ze in de gevangenis te stoppen op basis van een verdenking.
Oud 22 december 2009, 00:08   #179
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag hopen dat jij en je vrienden geen 100 jaar zullen wachten om te reageren op 10 controles per dag.
Als ik en mijn vrienden 10 X per dag gecontroleerd zouden worden en politie kan nooit wat vinden, wij houden ons aan de wet van het land, doen geen criminele dingen e.d., dan wéét ik dat de politie vroeg of laat vanzelf ophoudt met die onzinnige en onnodige controles nét omdat ik en mijn vrienden (hypothetisch ja?) niet tot een groep behoren die hoog scoren in de criminaliteitscijfers, draai ik nu alles om of kan ik niet meer logisch denken, wat was er eerst; de kip of het ei?
Citaat:
Als je - zoals vele migranten - om de haverklap gecontroleerd wordt terwijl je op hetzelfde moment (terecht of niet) de overtuiging hebt dat je op school en de arbeidsmarkt gediscrimineerd wordt, dan verandert je visie op de maatschappij.
Toevallig ben ik ook migrant en toevallig ben ik vandaag 3 X aangehouden voor een alcoholcontrole, ik drink nooit, dus ik hoefde me geen zorgen te maken, de 3de X was ik nog steeds aardig en vriendelijk, de politie was nl. ook aardig en vriendelijk tegen mij, ik werd niet boos van;" verdorie, dit is al de 3de X vandaag", nee, ik feliciteerde hen dat ze zo ijverig waren en potentiële doodrijders van de weg halen.
Of mijn visie op de maatschappij zou veranderen indien ik het gevoel had dat ik geviseerd of gediscrimineerd zou worden, weet ik niet, maar ik weet wél dat ik er niet crimineel door zou worden, ik weet ook zeker dat áls dat het geval zou zijn, ik meteen terug naar mn eigen land zou vertrekken sito presto zelfs!

Citaat:
Als je bovendien - zoals bij de meeste migranten het geval is - in bittere armoede, werkloosheid, verkommerde en te dure huizen moet leven met teveel mensen op een te kleine oppervlakte, dan verandert niet alleen je visie maar ook je houding. Je kan moeilijk respect opbrengen voor de waarden en normen van een land of bevolking als je daar het slachtoffer van bent. Je reageert dus in functie van je kleine eigenbelang. Criminaliteit maakt daar deel van uit.
Ach agitatie, dat onzinverhaal heb ik al zo vaak hier voorbij zien komen, in België krijgt iedereen dezelfde kansen om school te lopen, een diploma te halen en iets van je leven proberen maken, er zijn zoveel autochtonen die in armoede leven, die mensen gaan ook niet de crimineel uithangen, die mensen (hoeveel autochtone daklozen zijn er die op dit moment in de vrieskou geen warm bed of een bord soep hebben, wie doet daar wat aan?) zijn daarom ook niet crimineel geworden, anders zouden ze niet dakloos zijn en in bittere armoede leven, ik heb me laten wijsmaken dat zo'n beetje de crimineel uithangen een lucratief zaakje is waar je al een zakcentje aan kan bijverdienen.
Ik zou zelfs durven stellen dat je in Blg. als allochtoon met een bepaalde ideologie méér kansen krijgt dan een arme autochtone sloeber, de sociale woonwijken zitten er vol van, de OCMW's zitten er vol van, linkse hobbyclubjes die miljoenen subsidie opslurpen om het onze allochtone 'verrijker' naar de zin te maken, je zielige 'schuld-aanpraten-verhaaltje' van 'het is ónze schuld, wij doen niet genoeg, wij discrimineren' pakt niet bij mij - en bij steeds meer mensen niet meer. Je mantra is al lang uitgehold...
Probeer jij als autochtoon maar eens (als arme sloeber) een sociale woning te krijgen, hulp bij het OCMW, laat staan dat ze voor die autochtone arme sloeber gesubsidieerde clubjes oprichten met buurtvaders, buurthuizen, pleinanimators, weetikveelwatnogallemaal...
Citaat:
Au fond is het probleem geen religieus probleem maar het is een sociaal-economisch probleem. Dat is goed nieuws want daar kunnen we tamelijk gemakkelijk iets aan doen. Te beginnen met een miljonairstaks zodat er middelen vrij komen van mensen die ze toch niet nodig hebben.
Laat die miljonairstaks maar komen, we zullen snel zien wie er beter van wordt, of jouw 'sociaal-economisch' probleem opgelost zal zijn - het �*s wel degelijk een 'religieus' probleem - een religie die élke vooruitgang op welk vlak dan ook tegenhoudt.
Oud 22 december 2009, 00:17   #180
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men begint met ze in de gevangenis te stoppen op basis van een verdenking.
...en ze zijn toch zo braaf en onschuldig meneer...mijn botten ja, je kan geen krant openslaan, geen online nieuwssite lezen of elke dag lees je wel wat een of andere 'verrijker' heeft uitgespookt - dan nog rekening houdend met de overwegend poco media die niet eens meer mógen doen aan juiste berichtgeving, het wordt steeds meer 'jongeren' of zoals in de UK; 'Asians' ... meer dan de helft háált de krant waarschijnlijk niet eens, want de 'mensen' zouden er wel eens kunnen achterkomen dat die 'verrijking' helemaal geen verrijking is!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be