![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Melige verhaaltjes voor de kindertjes over giraffennekken, totaal overroepen claims van paleontologen over dè laatste missing link, een hoop hoaxes, disputabele voorbeeldjes van micro-evolutie. En ondertussen de complete discrepantie met de groei naar complexiteit, de versnellingen van soorten-vorming, het aantal soorten dat ontstaat, .... Citaat:
Allez vooruit, en nu: oogjes dicht en snaveltjes toe. En dat ik je niet meer hoor zunne. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, jullie Illuminati zijn dat ook niet te volgen in al jullie esoterische denkwerelden. Ik zal wel gewoon mijn verstand blijven gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1243 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een aantal gelovigen zien de evolutietheorie als een bedreiging voor hun geloof. Ik heb een christelijke opvoeding gekregen, en zelfs in de broederschool werd het scheppingsverhaal gegeven als 'symbolisch'. De meeste gelovigen waarmee ik dit onderwerp al heb aangekaart aanvaarden de evolutietheorie, maar stellen wel dat het hele evolutie mechanisme op punt is gezet door God. Dus ze gaan er vanuit dat God een kader heeft gecreëerd waarbinnen de natuurwetten spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat jullie zich alle mensen die kritiek durven hebben ongeveer zo voorstellen als in dit filmpje? Moest ik het geloof volgen dat mij is meegegeven van huis uit, dan zou ik eigenlijk de evolutie-hypothese moeten geloven, want onze groten baas in Rome heeft het goedgekeurd. Allez ja, is ook al bezweken voor de druk van zogenaamde wetenschappers. En toch is de hypothese dus fundamenteel mis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1247 |
Minister
|
![]() Ik wacht nog steeds op jouw bewijsbare, falsifieerbare verklaring. 'K zal lang mogen wachten zeker?
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 23 december 2009 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1248 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Trouwens de meeste gelovigen (op wereldwijde schaal) zijn wat hun geloof betreft, net kinderen. Ze hebben niet over alle belangrijke elementen nagedacht en hun geloof echt onderbouwt en onderworpen aan de toets der kritiek. Vroeg of laat moeten en zullen ze dat wel doen (als dat niet te laat is tenminste) Citaat:
De recente klimaatscijfer/emailschandaal toont overigens aan de manier waarop fraude in naam van de wetenschap wordt gepleegd. Maar ik moet eerlijk bekennen, Darwinisme is erger want dat is een complete leugenachtige hoax (het is meer dan alleen maar manipulatie van gegevens en cijfers om iets bestaands (verandering van de tempratuur) te verklaren, zoals in het geval van de CO²-hysterie van tegenwoordig en de zure regen/ozonlaag-hysterie van de jaren 80). De halveapen bestaan simpelweg niet. Climategate Recalls Attacks on Darwin Doubters Laatst gewijzigd door Bertie : 23 december 2009 om 19:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1249 | |||
|
![]() Citaat:
Het christendom en de andere godsdiensten zullen de theorie van Darwin wel gewoon aanvaarden (of hebben dat al gedaan) en zullen hun gewone weg wel gaan. Maar sommigen kunnen het gewoon aanvaarden omdat ze vrezen hun geloof te verliezen. Citaat:
![]() Citaat:
Wat deel van de evolutietheorie vloekt met de wetten van de Thermodynamica? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1250 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Evolutie = entropie neemt toeSimpeler kan bijna niet. Evolutie en de wetenschap liggen diametraal tegenover elkaar En voor het geval dat onze atheïstische "resident forumers" beginnen te schermen met hun "open" en "dicht" gelul: Wij hebben het hier over niet alleen de aarde op zich maar bijvoorbeeld het hele universum: en dit universum is wel degelijk gesloten! Buiten het universum bestaat er namelijk niets! ![]() Comprende Alberto? Laatst gewijzigd door Bertie : 23 december 2009 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1251 | |
|
![]() Citaat:
![]() 'Buiten het universum' is onzinnig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1252 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1253 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1254 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de post waarop jij reageerde met dat berekeningske : Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarna kunnen we het dan eindelijk eens hebben over het aantal dobbelstenen Citaat:
Jij begon over 100x ( post )dar waar ik het daarvoor over 1000x had... ik ben er gewoon verder op ingegaan. Da's dus al de tweede maal weeral dat je de zaak aan 't verdraaien bent Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem het (nu) wat je wilt ... jij dweepte met de standvastigheid van die klok en jij was ook die er problemen mee had als bleek uit de data dat de evolutie al teveel uit de kadans viel Citaat:
"If the rate of evolution of a protein or gene were approximately the same in the evolutionary lineages leading to different species, proteins and DNA sequences would provide a molecular clock of evolution. The sequences could then be used to reconstruct not only the sequence of branching events of a phylogeny but also the time when the various events occurred." Duidelijk nu ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1256 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je stelt uiteindelijk wel telke male dit erbij: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Anders beschouw ik je vanaf nu als wereldkampioen zeveren en lullen. En waar is jouw berekening? Je zit hier de hele tijd de grootst mogelijke onzin uit te kramen over statistiek en poisson-processen, maar waar zijn je cijfers. Ik heb de indruk dat jij je rekenlat kwijt bent. Anders zou je niet blijven vasthouden aan al de compleet onwetenschappelijke onzin die je hier al gepost hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jouw wetenschappelijke bewijzen inhouden hebben we nu al genoeg gezien. Darwinisme bestaat daaruit alle feiten te ignoreren die niet in het plaatje passen en iedereen die daarop wijst af te blaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder met zijn eigen kloksnelheid en geldigheidsinterval. En dat gebruikt men dus ook effectief. Bv. om vast te stellen wanneer de mens van zijn zogezegde voorganger zou afgesplitst zijn. Ga je dat misschien ook nog ontkennen? En ook heeft men vastgesteld dat de hele evolutie met sprongen gebeurt, ttz. dat op bepaalde momenten er een heel snelle toename van het aantal verschillende soorten gebeurt, en de zaak dan stilvalt. En dat op een soort fractale basis. De grote uitwaaiering van het cumbrium bijvoorbeeld, of de plotse vermenigvuldiging van de vissen, of zelfs de recente evolutie van de aap alias mens. Dat jij niet begrijpt dat die twee dingen niet noodzakelijk met elkaar in tegenstelling zijn kan ik wel begrijpen, gezien al die andere dingen waar je blijkbaar niets van begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1260 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Of heb je ook weer een eigenzinnig beeld wat men onder ondersteunen moet verstaan ? Citaat:
Een soort is slechts een classificatie van beestjes die volgens zijn eigenste theorie zijn ontstaan. Dus waar zit het probleem dan ? Citaat:
Bovendien verdraai je hier weer de werkelijkheid : er is niemand die stelt dat het mechanisme van natuurlijke selectie in zon' periode uitgeschakeld zou zijn of niet werkt Citaat:
Een fossielenbestand _ dat ons niks of weinig zinnig kan vertellen wegens teveel hiaten en geen opeenvolgende stappen ...dat volgens jouw eigenste zeggen eerder _ zou dat aantonen ? Citaat:
Citaat:
Wanneer ga je het onderscheid nu eens zien ? Citaat:
![]() Het alternatief van Lamarcke bv is wel degelijk weerlegd. Dat van Darwin blijft netjes overeind. Dus nu is het aan jou of en ander weer een alternatief te plaatsen dat die zaak ( en de rest ) minstens evengoed of beter kan verklaren. Heb je zo'n alternatief ? |
||||||||
![]() |
![]() |