![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noord-Hollander die zijn pijlen richt op Utrecht, omdat we geografisch deel uitmaken van de Utrechtse Heuvelrug. En al helemaal omdat Amsterdam en zijn grachtergordeldieren denken dat Noord-Holland van hen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Parlementslid
|
![]() Qua arrogantie doen jullie "Gooiers" niet veel onder voor een Mokumer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ps : En nu ernstig => ik ben bv. voor een internationale sociale zekerheid in het kader van een wereldburgerschap. Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 23 december 2009 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volgens diezelfde redenering bent u geen Limburger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Als we het over nationale identiteiten hebben, ben ik Vlaming én Europeaan. Een wereldburger zou ik me niet durven noemen: ik kan niet zeggen dat ik me goed kan identificeren met alle mensen op deze wereld. Volgens mij is dat ook onmogelijk.
Laatst gewijzigd door respublica : 24 december 2009 om 00:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Hoe kunt u zich dan identificeren met een Roemeen? Leg me dat eens uit.
Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Burger
|
![]() Ik ben gewoon mezelf. Al dat identitair gedoe is zo vreselijk oudbollig.
Waarden en normen binden aan bepaalde regio's getuigt van oversimplificatie. Ik snap dat sommige mensen dat nodig hebben om te functioneren en zich af te zetten tegen anderen, maar het blijft onnozel. Nationalisme... opium voor het volk...
Laatst gewijzigd door Thanatos : 24 december 2009 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De andere landen betalen de rekening wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat ook nog een ander Gooi. http://nl.wikipedia.org/wiki/Goois |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Wat bedoel je met 'de andere landen betalen de rekening'? Wat heeft het feit dat ik identitair gedoe oudbollig vind nu te maken met het falen van de Griekse staat? Ik ben (al een 5tal jaar) NVA'er omdat ik vind dat Vlaanderen efficienter regeert (& subsidiariteitsprincipe). Maar eerlijk gezegd laat de Vlaemsche cultuur me ijskoud, want die is al even artificieel als de Belgische, de Europese en gelijk welke andere. Kruip vanonder uw kerktoren en reken mensen af op hun individuele talenten ipv de grootst gemene deler van een bevolkingsgroep te fabriceren.
Laatst gewijzigd door Thanatos : 29 december 2009 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hondsgetrouw ontzag voor la Wallonie ..... waar haal je dergelijke onzin. Men kan inderdaad twisten over identiteit. Die alleen van taal te laten afhangen komt zwak over. De Limburgse identiteit is wel gekenmerkt door grote verdraagzaamheid. Heel veel nationaliteiten zijn zonder- al van na de eerste wereldoorlog - zijn zonder al te grote problemen geïntegreerd. Persoonlijk geloof ik dat de staatshervorming gebaseerd op gewesten en regio's een grote vergissing was: zeer duur en niet efficiënt. Al die splitsingen waren een afspiegeling van de schoolstrijd, toen men ook gewoon ontdubbelde. Het is/was ook alleen mogelijk doordat de media in de handen waren van enkele families.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je zal toch moeten toegeven dat het zogenaamde Vlaanderen minstens zo artificiëel is als België. Het niet erkennen van de Burgemeesters is wel erg in strijd met het subsidiariteitsprincipe. Logisch dat Europa het hier terecht wijst.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Gouverneur
|
![]() Dat vat ik niet. Het begrip Limburg heeft Wilhelm ingevoerd na 1815. Ons dorp is gesplitst in 1839: één deel bij Nederland, één deel bij België. Niets bij het zogenaamde Vlaanderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De media zijn in de handen van enkele families die voordeel hebben aan de splitsingsziekte die al enkele decennia dit land teistert. De splitsingen zijn zeer duur: de voorzitter van het Vlaamse parlement culmineert 3 weddes en heeft inkomen gelijk aan het pensioen van 80 tot 100 personen. Voor de andere parlementen van gewesten en regio's geldt zowat het zelfde. Ze zijn uiteraard ook het gevolg van de splitsingsziekte. Het is daardoor duidelijk dat ouderen angst hebben om naar de tandarts te gaan. Er is enkel geld voor degenen die aan de splitsingen voordeel hebben;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar tegen een Belgische sociale zekerheid, faut le faire.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hmm. Ik ben Vlaming. Ook wel Brabander, maar dan op de manier dat ik zowel Pajot als Dilbekenaar ben.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou dat dan niet kunnen? Ik ben ook Brabander, Nederlander en Europeaan.
|
![]() |
![]() |