Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2009, 16:43   #2381
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is niet mijn probleem dat jij doelbewuste schofferende en provocerende praat goedkeurt. Sterker nog: Ik had niet anders verwacht van iemand zoals jij.
Verre van de holocaust te willen ontkennen, maar het is absoluut niet zeker dat het er 6 miljoen zijn geweest. De rapporten van de KGB ,die een paar jaag geleden vrijkwamen, spreken over 4 miljoen. En dat maakt de misdaad er niet minder op natuurlijk. Maar bij u lijkt die 6 miljoen precies een heilig kabbalistisch getal. Dat is het dus niet.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:44   #2382
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Jij gunt de Joden enkel en alleen geen staat,
Fout!

Ik gun de joden weldegelijk een staat: namelijk de koninkrijk van God (paspoort exclusief verkrijgbaar via zoon).

Citaat:
vanwege het ingebakken antisemitisme binnen het christelijk geloof.
Lever het bewijs daarvan nu! (met hoofdstuk en vers uiteraard!)

Citaat:
2) Zie je system: je mening wordt gedeeld door een godsdienstfanaticus die nog Roomser dan de paus is.
Pardon? Ik een katholiek?

ROFLMAO!
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:46   #2383
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik mag toch vragen of u van joodse origine bent. Of niet?

En als u calvinist bent, ja, dan kan ik begrijpen dat u misschien nog altijd denkt dat Israel het beloofde land is dat door Jaweh aan de joden is geschonken. En dat de joden het 'uitverkoren volk' zijn'. En dat zij dus op dat land dat hun Eloïm hen gegeven hebben het alleenrecht hebben en dus ook het recht hebben de anderen te verjagen. Dat is trouwens niet de eerste keer in hun geschiedenis dat de joden andere volkeren verjagen met alle afgrijselijke taferelen vandien.
Ik kan jou ook nog begrijpen als jij van Arabische origine bent en dergelijke nonsence post.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 16:49   #2384
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan jou ook nog begrijpen als jij van Arabische origine bent en dergelijke nonsence post.
Het zal nog niet. Indien Nederland de joden altijd tot voor kort meer dan 100% heeft gesteund in al wat ze deden, dan was dat vooral te danken aan de calvinistische inbreng en zenders zoals de EO maar ook andere zenders. De joden konden niets verkeerd doen. Want ze waren het 'volk van de Heer'. En voor vele Nederlanders in het Noorden is dit nog altijd zo. En u bent er eentje van.

Maar hier in het zuiden denken wij er wat meer genuanceerd over. Mag het? Nog weer eens een goede reden om in het zuiden te wonen.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:54.
Oud 24 december 2009, 16:52   #2385
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verre van de holocaust te willen ontkennen, maar het is absoluut niet zeker dat het er 6 miljoen zijn geweest. De rapporten van de KGB ,die een paar jaag geleden vrijkwamen, spreken over 4 miljoen. En dat maakt de misdaad er niet minder op natuurlijk. Maar bij u lijkt die 6 miljoen precies een heilig kabbalistisch getal. Dat is het dus niet.
1) Bedoel jij met de KGB de inlichtingendienst van de voormalige Sovjet-Unie, een communistische dictatuur?!
2) Pertinent onwaar: Het staat vast dat er tussen de 5,5 en 6,2 miljoen Joden zijn omgelegd.
3) Jij bent nu echt definitief door de mand gevallen, mijnheer de objectieve onderzoeker.
Oud 24 december 2009, 16:53   #2386
system
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Bedoel jij met de KGB de inlichtingendienst van de voormalige Sovjet-Unie, een communistische dictatuur?!
2) Pertinent onwaar: Het staat vast dat er tussen de 5,5 en 6,2 miljoen Joden zijn omgelegd.3) Jij bent nu echt definitief door de mand gevallen, mijnheer de objectieve onderzoeker.
Er staat niets vast in deze. Dat is nu juist het probleem. Indien alles vast stond, dan was er nu geen discussie.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 16:53.
Oud 24 december 2009, 16:56   #2387
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er staat niets vast in deze. Dat is nu juist het probleem. Indien alles vast stond, dan was er nu geen discussie.
Discussie in extreem rechtse en godsdienstfundamentalistische -kringen ja.
Oud 24 december 2009, 17:00   #2388
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Fout!

Ik gun de joden weldegelijk een staat: namelijk de koninkrijk van God (paspoort exclusief verkrijgbaar via zoon).
Op aarde in ieder geval niet.

Citaat:
Lever het bewijs daarvan nu! (met hoofdstuk en vers uiteraard!)
Lees Goldhagen 'Hitlers gewillige beulen'maar.

Citaat:
Pardon? Ik een katholiek?

ROFLMAO!
'Roomser dan de paus' is een uitdrukking.
Oud 24 december 2009, 17:00   #2389
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Discussie in extreem rechtse en godsdienstfundamentalistische -kringen ja.
Dat is natuurlijk een antwoord dat er geen is. Hebt u de doden geteld? Hebt u wit op zwart bewijzen dat het er 6 miljoen waren? Welnu, als u dit niet heeft, dan zou u op zijn minst moeten zeggen:

'er wordt aangenomen dat er rond de 6 miljoen joden werden vermoord in de verschillende kampen, maar echte zekerheid over dit cijfer is er niet'.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 17:02.
Oud 24 december 2009, 17:01   #2390
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn probleem dat jij doelbewuste schofferende en provocerende praat goedkeurt. Sterker nog: Ik had niet anders verwacht van iemand zoals jij.
Oy vey! Een handtekening verzamelen staat nu gelijk aan Joden provoceren. Wat zorgzaam van je, zeg.

Tijd voor een revue van de Auschwitz orkest

ze hebben tenen
tenen, om u tegen te zeggen
stengels van tenen
lianen zelfs
om verstrikt in te raken
verschrikt van te worden
Oud 24 december 2009, 17:03   #2391
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de werloosheid (*) gaat het de slechte kant op.

(*)
Nederland houdt haar werkloosheidspercentage kunstmatig laag. Dit als gevolg van de deeltijd-WW waarmee minister Donner een groot aantal werknemers kunstmatig uit de werkloosheid houdt.

Het aantal deeltijd-WW uitkeringen bedroeg eind juni bijna 19.000. Dat is dus een ferm aantal werkenden die nu niet meetellen in de werkloosheidscijfers.

Mijns inziens is dit niet terecht. Het zijn kunstmatige banen geworden. Zonder overheidssteun waren deze werknemers allang ontslagen, volgens goed economisch gebruik.

Het is dus zuiverder om deze 19.000 kunstmatige banen niet in de werkgelegenheidscijfers mee te tellen. En dan hebben we dus plotseling 19.000 werklozen erbij. En dan ziet het er ineens een stuk minder rooskleurig uit in ons landje.

Op dit moment is de werkloosheid volgens CBS 4,9% (voor de periode mei –juli) met 371.000 werkloze personen. Als we de 19.000 deeltijd-WW uitkeringen hierbij op zouden tellen dan komen we op een totaal van 390.000 werklozen uit. En dat levert een werkloosheidspercentage van 5,2% op.

Voor de periode mei – juli wel te verstaan. En dat zou betekenen dat het door CPB voorspelde percentage van 5,5% per eind 2009 wel angstig dichtbij komt. Of zelfs overschreden zou gaan worden.

Sterker nog, Nederland kent 900.000 mensen die zeggen dat ze ziek zijn en op basis daarvan een (soms hele vette) uitkering ontvangen.
Statistisch kan dat nooit hoger zijn dan 300.000 werkelijke invaliden, dus u mag bij het aantal werklozen minstens 600.000 personen optellen.
De feitelijke werkloosheid ligt in Nederland dan ook ver boven de 10 %.

Desondanks staat het elke Nederlander (iedereen for that matter) volledig vrij een Belg, een Belgicist, een Vlaming of wie dan ook, de maat te nemen. Liefst beargumenteerd en met cijfers.

U maakt dus voor de zoveelste keer de van u zo bekende vervelende indruk door hier iemand weer eens op hoge toon dat recht te ontzeggen.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 december 2009 om 17:04.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:04   #2392
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk een antwoord dat er geen is. Hebt u de doden geteld? Hebt u wit op zwart bewijzen dat het er 6 miljoen waren. Welnu, als u dit niet heeft, dan zou u op zijn minst moeten zeggen:

'er wordt aangenomen dat er rond de 6 miljoen joden werden vermoord in de verschillende kampen, maar echte zekerheid over dit cijfer is er niet'.
Onvoorstelbaar dit. Jij bent zo langzaam aan van het niveau ERLICH en Nestor Buma. Ik heb al een keer in een dergelijke draad per land het aantal vermoorde Joden vermeld.
Oud 24 december 2009, 17:09   #2393
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Ik mag toch vragen of u van joodse origine bent. Of niet?

En als u calvinist bent, ja, dan kan ik begrijpen dat u misschien nog altijd denkt dat Israel het beloofde land is dat door Jaweh aan de joden is geschonken. En dat de joden het 'uitverkoren volk' zijn'. En dat zij dus op dit land, dat Eloïm hun gegeven heeft, het alleenrecht hebben en dus ook het recht hebben de anderen te verjagen. Dat is trouwens niet de eerste keer in hun geschiedenis dat de joden andere volkeren verjagen met alle afgrijselijke taferelen vandien.
Mooi staaltje van objectieve benadering van de kant van onze schoolmeester. Een werkelijk waardevolle bijdrage tot de discussie. Volken die andere volken verdreven (of zelfs uitgeroeid) hebben. Zou je aan de opsomming durven beginnen ?
Oud 24 december 2009, 17:10   #2394
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar dit. Jij bent zo langzaam aan van het niveau ERLICH en Nestor Buma. Ik heb al een keer in een dergelijke draad per land het aantal vermoorde Joden vermeld.
Neen, het verschil tussen u en mij is dat u zo klakkeloos cijfers overneemt, maar dat u blijkbaar zich niet eens de vraag stelt of die cijfers kloppen.

Want als die cijfers zo zeker zijn als een paal boven water, dan verwacht ik van u dat u deze ook geeft en ook aangeeft hoe u aan die 6 miljoen komt. En als ik die cijfers zal nagegekeken hebben én gecontroleerd, en het blijkt dat deze cijfers inderdaad overeenstemmen met de waarheid, dan zal ik zeggen dat u gelijk hebt. Mij niet gelaten. Ik zeg gewoon dat er vele vele joden op een afschuwelijke manier werden vermoord in de Duitse kampen, maar dat ik niet bij machte ben te zeggen of het er nu 3 miljoen, 4 miljoen of 6 miljoen waren.

Maar u weet het blijkbaar wel. Welaan dan, gooi die cijfers en de berekeningen op tafel!

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 17:12.
Oud 24 december 2009, 17:12   #2395
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Op aarde in ieder geval niet.
Nou en? Op aarde bestaan er naties zonder landen en landen zonder naties. Dat is nu eenmaal zo.

Citaat:
Lees Goldhagen 'Hitlers gewillige beulen'maar.
Wat heeft dat te maken met Christendom? "Hitlers gewillige beulen" is bij mijn weten toch niet echt onderdeel van Het Boekje hoor, meneer de liberaal.

Citaat:
'Roomser dan de paus' is een uitdrukking.
Tegenover wie ben ik 'Roomser dan de paus' dan?
Oud 24 december 2009, 17:17   #2396
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu hebben we het wel gehad!!! In de persoon van onze schoolmeester gaan Hollanderhaat en negationisme duidelijk hand in hand. Héél leerzaam. Op den duur vallen de maskers toch weg.
Oud 24 december 2009, 17:20   #2397
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, het verschil tussen u en mij is dat u zo klakkeloos cijfers overneemt, maar dat u blijkbaar zich niet eens de vraag stelt of die cijfers kloppen.

Want als die cijfers zo zeker zijn als een paal boven water, dan verwacht ik van u dat u deze ook geeft en ook aangeeft hoe u aan die 6 miljoen komt. En als ik die cijfers zal nagegekeken hebben én gecontroleerd, en het blijkt dat deze cijfers inderdaad overeenstemmen met de waarheid, dan zal ik zeggen dat u gelijk hebt. Mij niet gelaten. Ik zeg gewoon dat er vele vele joden op een afschuwelijke manier werden vermoord in de Duitse kampen, maar dat ik niet bij machte ben te zeggen of het er nu 3 miljoen, 4 miljoen of 6 miljoen waren.

Maar u weet het blijkbaar wel. Welaan dan, gooi die cijfers en de berekeningen op tafel!
Country Estimated Pre-War Jewish population Estimated Jewish population annihilated Percent killed
Poland 3,300,000 3,000,000 90
Baltic countries 253,000 228,000 90
Germany & Austria 240,000 210,000 90
Bohemia & Moravia 90,000 80,000 89
Slovakia 90,000 75,000 83
Greece 70,000 54,000 77
Netherlands 140,000 105,000 75
Hungary 650,000 450,000 70
Byelorussian SSR 375,000 245,000 65
Ukrainian SSR 1,500,000 900,000 60
Belgium 65,000 40,000 60
Yugoslavia 43,000 26,000 60
Romania 600,000 300,000 50
Norway 2,173 890 41
France 350,000 90,000 26
Bulgaria 64,000 14,000 22
Italy 40,000 8,000 20
Luxembourg 5,000 1,000 20
Russian SFSR 975,000 107,000 11
Denmark 8,000 52 <1
Finland 2,000 22 1
Total 8,861,800 5,933,900 67

Jij bent voor mij in ieder geval volledig door de mand gevallen.
Oud 24 december 2009, 17:20   #2398
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

System, u houdt immers van bronnen, historische feiten en documenten. U zou Yad Vashem eens moeten bezoeken. In de archieven is de geschiedenis van de Holocaust (sjoa) opgeslagen. Tienduizenden persoonlijke getuigenissen zijn op video gezet of op schrift gesteld; er worden enorme hoeveelheden fotomateriaal en duizenden filmtitels in vele talen bewaard. Verder herbergt het archief miljoenen pagina's nooit gepubliceerde documenten, van de nazi's, van individuele Joden en Joodse instellingen, bezittingen, processen, gedeporteerden en overlevenden. Het meeste van al dit materiaal kan door bezoekers worden bekeken.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 17:25   #2399
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
System, u houdt immers van bronnen, historische feiten en documenten. U zou Yad Vashem eens moeten bezoeken. In de archieven is de geschiedenis van de Holocaust (sjoa) opgeslagen. Tienduizenden persoonlijke getuigenissen zijn op video gezet of op schrift gesteld; er worden enorme hoeveelheden fotomateriaal en duizenden filmtitels in vele talen bewaard. Verder herbergt het archief miljoenen pagina's nooit gepubliceerde documenten, van de nazi's, van individuele Joden en Joodse instellingen, bezittingen, processen, gedeporteerden en overlevenden. Het meeste van al dit materiaal kan door bezoekers worden bekeken.
Ik ben al twintig jaar geleden in de Yad Vashem geweest. En ik heb de foto's, de namen gezien en gehoord die men daar steeds weer afroept.Maar daarover gaat het niet.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 17:28.
Oud 24 december 2009, 17:27   #2400
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Country Estimated Pre-War Jewish population Estimated Jewish population annihilated Percent killed
Poland 3,300,000 3,000,000 90
Baltic countries 253,000 228,000 90
Germany & Austria 240,000 210,000 90
Bohemia & Moravia 90,000 80,000 89
Slovakia 90,000 75,000 83
Greece 70,000 54,000 77
Netherlands 140,000 105,000 75
Hungary 650,000 450,000 70
Byelorussian SSR 375,000 245,000 65
Ukrainian SSR 1,500,000 900,000 60
Belgium 65,000 40,000 60
Yugoslavia 43,000 26,000 60
Romania 600,000 300,000 50
Norway 2,173 890 41
France 350,000 90,000 26
Bulgaria 64,000 14,000 22
Italy 40,000 8,000 20
Luxembourg 5,000 1,000 20
Russian SFSR 975,000 107,000 11
Denmark 8,000 52 <1
Finland 2,000 22 1
Total 8,861,800 5,933,900 67

Jij bent voor mij in ieder geval volledig door de mand gevallen.
En vanwaar komen die cijfers? Hoe komen ze aan die cijfers?
Want copypasten is hier niet voldoende.

Laatst gewijzigd door system : 24 december 2009 om 17:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be