Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2009, 00:18   #381
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
kan je ze dan voor ons even opsommen of is dat teveel gevraagd?
kan jij de verwezenlijkingen van het VB eens opsommen?
pv1994 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 00:39   #382
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pv1994 Bekijk bericht
Allemaal zou een klein levenswerkje zijn maar ik ga er twee geven die voor mij de hoofdreden zijn om VB te stemmen.
Let op: ik ben Vlaams Nationalist en zal hieronder daar zelfs geen gewag van maken.

A/ Al dertig jaar weigeren zij hun principes/ideologie op te geven ondanks
de overbekende gevallen van bedreigingen, fysieke verwondingen en materiële vernielingen, onmogelijkheid tot politieke benoemingen, onmogelijk om in de magistratuur te gaan werken, carrièrebeschadiging in alle andere politiek gevoelige beroepen zoals De Post, NMBS, intercommunales enz, politieke processen, cordon sanitair, cordon mediatique, broodroof, vernederingen, uitsluiting enz

B/ Zij zijn de enige partij die zich objectief "democratisch" mag noemen.
Alle andere partijen hebben zich aan de hierboven genoemde anti-democratische machinaties bezondigd.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 december 2009 om 00:39.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 02:16   #383
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Allemaal zou een klein levenswerkje zijn maar ik ga er twee geven die voor mij de hoofdreden zijn om VB te stemmen.
Let op: ik ben Vlaams Nationalist en zal hieronder daar zelfs geen gewag van maken.

de overbekende gevallen van bedreigingen, fysieke verwondingen en materiële vernielingen, onmogelijkheid tot politieke benoemingen, onmogelijk om in de magistratuur te gaan werken, carrièrebeschadiging in alle andere politiek gevoelige beroepen zoals De Post, NMBS, intercommunales enz, politieke processen, cordon sanitair, cordon mediatique, broodroof, vernederingen, uitsluiting enz

Alle andere partijen hebben zich aan de hierboven genoemde anti-democratische machinaties bezondigd.
2!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 04:52   #384
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Verklaar u nader , vlaamse vriend ?

Verkopen ? Aan wie ??
steunen van een anti-Vlaamse (federale) regering. Door wiens steun is het Leterme verhaal gestart . Wie stemde met 5 voor en één groot lawaai onthield zich (voor de schijn)?
Citaat:
Denkt u nu werkelijk echt dat het VB ook iets zou doen als ze monddood worden gemaakt ?
bij mijn weten worden ze (het VB) op alle manieren monddood gemaakt. NVA na hun collaboratie met de "democratische" Belgistische partijen daarentegen, maar ja meer als wat brullen op TV moeten we van NVA niet verwachten of zoals het Vlaams gezegde gaat "Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven"
Oud 24 december 2009, 05:03   #385
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
dit is de draad van de discussie :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Geef toe Guido, ge hebt geen argumentatie meer.

Ge hebt trouwens nog altijd geen antwoord gegeven op mijn vraag : wat zijn de concrete verwezenlijkingen van de N-VA op communautair gebied?

Ik weet het al : niets.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik weet het dan voor ons twee.

Citaat:
kan je ze dan voor ons even opsommen of is dat teveel gevraagd?
Kan jij de verwezenlijkingen van NVA nu eens opsommen, in plaats van de discussie te ontlopen?
Oud 24 december 2009, 07:29   #386
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is de draad van de discussie :

Kan jij de verwezenlijkingen van NVA nu eens opsommen, in plaats van de discussie te ontlopen?
De Draad van de disccussie is:

Raad Van State vernietigt Regualisatie Asielzoekers.
Oud 24 december 2009, 08:10   #387
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Draad van de disccussie is:

Raad Van State vernietigt Regualisatie Asielzoekers.
vlucht vlucht vlucht . Wat zijn de verwezenlijkingen van NVa ?????????
Oud 24 december 2009, 10:24   #388
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

En wat hebben ze gedaan voor hun kiezers?
Oud 24 december 2009, 10:36   #389
Fieseler

Standaard

Citaat:
En wat hebben ze gedaan voor hun kiezers?
Omdat U aangeeft dat U de gequote text (die op zichzelf reeds een samenvatting is) niet kan lezen (en dat is iets waar ge niet beschaamd over moet zijn) zal ik hem speciaal voor U (en omdat de kerstsfeer het beste in mij bovenhaalt) nog eens verder samenvatten en comprimeren.

Let op, hier komt hij:

"Het VB heeft voor deze kiezer (ik dus) al dertig jaar als enige partij in Vlaanderen zijn woord gehouden in de allermoeilijkste en afschuwelijke omstandigheden en is bovendien de enige partij die democratisch is gebleven."

Geen enkele andere partij heeft dat voor zijn kiezers gedaan.
Daarom ook heb ik (zelfs afgezien van hun vlaams nationalistisch discours) geen enkel alternatief als ik ter stembus trek.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 december 2009 om 10:37.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 10:54   #390
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
vlucht vlucht vlucht .
Wie vlucht er hier? Ik vraag u wat de verwezenlijkingen van het VB zijn. Antwoordt daar maar op.
Oud 24 december 2009, 10:57   #391
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Omdat U aangeeft dat U de gequote text (die op zichzelf reeds een samenvatting is) niet kan lezen (en dat is iets waar ge niet beschaamd over moet zijn) zal ik hem speciaal voor U (en omdat de kerstsfeer het beste in mij bovenhaalt) nog eens verder samenvatten en comprimeren.

Let op, hier komt hij:

"Het VB heeft voor deze kiezer (ik dus) al dertig jaar als enige partij in Vlaanderen zijn woord gehouden in de allermoeilijkste en afschuwelijke omstandigheden en is bovendien de enige partij die democratisch is gebleven."

Daarom ook heb ik (zelfs afgezien van hun vlaams nationalistisch discours) geen enkel alternatief als ik ter stembus trek.
Maar ze hebben er niks mee bereikt en dat is het probleem van het VB. Ze zijn zelfs kiezers aan het verliezen. Wat is daar dan de oorzaak van?
Oud 24 december 2009, 11:13   #392
Fieseler

Standaard

[
Citaat:
QUOTE=pv1994;4507144]Maar ze hebben er niks mee bereikt

A/ Ik mag hopen dat U hiermee niet bedoelt dat U woordbreuk en verraad goedkeurt?
B/ Het VB heeft ongelooflijk veel bereikt:
buiten het feit dat zij als enige partij hebben bewezen dat het mogelijk is om woord te houden hebben zij ook NIET meegedaan aan de ondergang van ons sociaal en kultureel weefsel.

Om uw geheugen een beetje op te frissen even de verwezenlijkingen van "de anderen":
- hoogste staatsschuld per capita ter wereld
- laagste pensioenen van de geindustrialiseerde wereld
- hoogste belastingen van de geindustrialiseerde wereld
- failliet van het democratische normbesef

Als men de verwezenlijkingen van het VB hierop aftoetst zijn zij hands down de meest succesrijke politieke formatie.

Citaat:
en dat is het probleem van het VB.

Ik begrijp U niet goed: waar ziet U een probleem?
Ondanks de hoger aangehaalde democratische fraude halen ze nog altijd 15%.
Ik vind dat ongelooflijk veel.
Stel U eens voor dat het VB morgen dezelfde democratische fraude zou toepassen als haar tegenstrevers: Geen CS en CM (maar wel rond de anderen), een middenveld dat honderdduizenden politieke benoemden (=betaald electoraat) en pakweg 10% ingevoerde kiezers zoals bij de SPA, 0110 concerten vóór Vlaanderen ipv tegen, geen afdreiging en demonisatie...dan haalt het VB met de vingers in de neus een absolute meerderheid...

Citaat:
Ze zijn zelfs kiezers aan het verliezen. Wat is daar dan de oorzaak van?
De oorzaak is (samen met de boven aangehaalde democratische fraude) dat velen "gelijk hebben" niet meer zo belangrijk vinden als "gelijk krijgen"......
Oud 24 december 2009, 11:18   #393
pv1994
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
[De oorzaak is (samen met de boven aangehaalde democratische fraude) dat velen "gelijk hebben" niet meer zo belangrijk vinden als "gelijk krijgen"......
Als u denkt dat dit de oorzaak is.
Oud 24 december 2009, 13:00   #394
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Let op, hier komt hij:

Omdat het VB wist dat het dankzij het CS slapend rijk werd. Het VB heeft er alles aan gedaan om het CS inb stand te houden, dit was voor hen de garantie op verkozenen in het parlement, zonder zelf verantwoordelijkheid te moeten opnemen.

Als je bij onderhandelingen geen water bij de wijn wil / kan doen, moet je niet onderhandelen. Hier is het VB al 30 jaar mee bezig, vooral met het niets doen.

Dat mijn beste is het verschil tussen N-VA, die wel wille meewerken aan een sterker en beter Vlaanderen, die het Vlaams zijn terug uit de verdomhoek gehaald heeft, waar het dankzij het VB inzat, en het VB.
Oud 24 december 2009, 13:18   #395
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Verenigen

Citaat:
Wie denkt dat NVA zomaar na 1 overwinning ineens de Vlaamse Staat realiseert woont in een droomwereld .
Laat ze groeien , steun ze ( We zijn toch allemaal Vlamingen ? ) en laat ze dan eens doen .
Raar dat nationalisten een Vlaamse nationalistische partij afbreken...Of wilt u dat de Vlaamse Staat een droom blijft ?

Waar is het Vlaams gevoel hier ? Of is de Vlaamse bekrompenheid hier ook een feit ? Verenig u toch mensen . Dan alleen zal u kans maken . Nee , blijkbaar liever wat verwijten naar mekaars kop gooien...
Het is hier al gezegd: de dag nadert dat NVA, VB en LDD samenwerken, vooral nu ze samen praktisch 40 % v.d.stemmen zouden halen in Vlaanderen !
Zo'n samenwerking moet GROEIEN. Geef ze de kans om te groeien.
Groeien gaat langzaam. In onze tijd is dat niet "modern". Alles moet rap gaan...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 15:46   #396
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Omdat het VB wist dat het dankzij het CS slapend rijk werd. Het VB heeft er alles aan gedaan om het CS inb stand te houden, dit was voor hen de garantie op verkozenen in het parlement, zonder zelf verantwoordelijkheid te moeten opnemen.

Als je bij onderhandelingen geen water bij de wijn wil / kan doen, moet je niet onderhandelen. Hier is het VB al 30 jaar mee bezig, vooral met het niets doen.

Dat mijn beste is het verschil tussen N-VA, die wel wille meewerken aan een sterker en beter Vlaanderen, die het Vlaams zijn terug uit de verdomhoek gehaald heeft, waar het dankzij het VB inzat, en het VB.
met andere woorden NVa gaat onmiddellijk met zijn billen bloot om toch maar een postje te krijgen in tegenstelling tot VB. Verhelderend, daarom dat je op vorige vraag niet kan, wil antwoorden
Oud 24 december 2009, 18:52   #397
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met andere woorden NVa gaat onmiddellijk met zijn billen bloot om toch maar een postje te krijgen in tegenstelling tot VB. Verhelderend, daarom dat je op vorige vraag niet kan, wil antwoorden
Waar gaan wij met de billen bloot?
Oud 24 december 2009, 20:55   #398
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Omdat het VB wist dat het dankzij het CS slapend rijk werd.
Aha...we zijn er...de cirkel is rond...nog eentje die beweert dat het VB het CS heeft uitgevonden én toegepast...
Zo zie je maar...uiteindelijk moeten alle fraudeurs uiteindelijk kleur bekennen..
De enige uitweg blijft het beschuldigen van diegenen die geviseerd wordt...

Anderzijds ontspruit er hoop uit het feit dat U toegeeft dat de postjespartijen antidemocratische fraude te plegen op het VB.
Hier lopen op dit forum zelfs betrapten rond die dat cordon koudweg ontkennen...

Citaat:
Het VB heeft er alles aan gedaan om het CS inb stand te houden, dit was voor hen de garantie op verkozenen in het parlement, zonder zelf verantwoordelijkheid te moeten opnemen.

Het is niet de eerste keer dat U de kiezer beledigt en de vinger wijst omdat ze het anti democratische spel van de postjespartijen doorzien en niet willen meespelen.
MAW: U beschuldigt de kiezer er van dat ze blijven op het VB stemmen ook al worden dezen doodgezwegen, de halve waarheden en hele leugens via het cordon mediatique, het cordon dat U hierboven toegeeft te bestaan en de rest van het discriminerende geweld dat ik elders heb samengevat..

Citaat:
Hoe kan U dat nu weten?
U geeft hierboven toch zelf toe dat er een cordon sanitair rond het VB ligt?
Hoe kan U dan over onderhandelingen, water en wijn spreken?

Een beetje de Yves Desmets van deze wereld na aan het brallen?

Citaat:
Dat mijn beste is het verschil tussen N-VA, die wel wille meewerken aan een sterker en beter Vlaanderen, die het Vlaams zijn terug uit de verdomhoek gehaald heeft, waar het dankzij het VB inzat, en het VB

We zijn het toch over iets eens: door de vervelling van de NVA tot postjespartij is er inderdaad een door niemand te ontkennen verschil ontstaan tussen haarzelf en het VB.
Na het overnemen van de antidemocratische fraudemiddelen heeft de NVA in argumentennood zelfs het sossendiscours overgenomen.
Spijtig dat ze voor zoveel collaborerende submissie niet een heel klein beetje Vlaamse onafhankelijkheid (een borrelnootje) heeft kunnen bedingen.
Oud 25 december 2009, 07:45   #399
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4508077]
Citaat:

Aha...we zijn er...de cirkel is rond...nog eentje die beweert dat het VB het CS heeft uitgevonden én toegepast...
Je legt me woorden in de mond die ik nooit geschreven heb.
Waar schrijf ik dat het VB zelf het CS uitgevonden heeft?
Ik heb stellig de indruk dat jullie lezen wat jullie denken dat er staat en niet wat dat er werkelijk geschreven staat.

Ik schrijf enkel, en misschien niet met die woorden, dat het VB het CS (mis) (ge)bruikt heeft om slapend rijk te worden.
Oud 25 december 2009, 07:48   #400
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4508077]
Citaat:

Zo zie je maar...uiteindelijk moeten alle fraudeurs uiteindelijk kleur bekennen..

1. Sinds wanneer ben ik fraudeur (is een zware beschuldiging hoor)?
2. Waar beken ik kleur over wat?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be