![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is hier dacht ik toch wel van belang dat er grote verschillen zijn tussen de mechanismen die verantwoordelijk zijn voor de variabiliteit binnen een soort, en het onstaan van een nieuwe soort, laat staan de ontwikkeling van compleet nieuwe structuren en organen. Maar uiteindelijk moet je Darwin zo verstaan dat de taxonomie zoals we ze vandaag beschrijven wel degelijk moet ontstaan zijn op basis van zijn hypothese, en geen andere. Dus: taxonomie zegt NIETS over de juistheid of onjuistheid van de hypothese van Darwin, maar Darwin BEWEERT wel dat het de uitkomst is van zijn hypothese. Wat hij op geen enkele manier zelfs maar plausibel heeft gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat er soorten zijn die op elkaar lijken, is nog geen reden om aan te nemen dat ze uit elkaar geëvolueerd zijn volgens het mechanisme van Darwin. Integendeel, Darwin geeft geen enkele reden waarom er sprake zou moeten zijn van een boomstructuur in plaats van een continuum aan verschijningsvormen. Citaat:
Citaat:
Nee. Gewoon er wat cijfertjes opplakken en aantonen dat de verandering in aantal soorten evenredig is met de klimaatverandering bijvoorbeeld, of de snelheid van de klimaatverandering. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu strikt genomen heeft Darwin zelf zo'n methode voorgesteld: namelijk het ontbreken van een volledige set van tussenvormen ontkracht zijn theorie volledig. En vermits die er nog altijd niet is, mogen we dus aannemen dat zijn hypothese vals is. Citaat:
Juist wel. Citaat:
Maar dat is wel degelijk een verzameling flauwe verzinsels die nergens op slaan. En voor de rest is er geen enkele aanwijzing dat de gravitonen geen engeltjes zijn, nee. Wat me in wezen niet interesseert, zolang de appels maar naar de grond vallen. 't is te zeggen, als de engeltjes zich maar voorspelbaar gedragen. En daarvoor heb ik goede experimentele methodologieën om dat vast te stellen, en zelfs nauwkeurig te voorspellen hoe snel dat gebeurt en hoeveel pijn dat doet als de appel op mijn kop valt. Maar daar zit nou net het probleem van het Darwinisme: niet alleen is er geen enkel konkreet bewijs, nee: er is zelfs geen methologie gedefiniëerd waarmee men het bewijs zou kunnen leveren! Of waarmee men een andere hypothese zou kunnen ontkrachten. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de versnelde evolutie-periodes zijn nog nooit verklaard geweest. Er zijn twee mogelijkheden: je toont aan dat de genetische mutaties op een bepaald moment veel sneller verliepen dan anders, of je toont aan dat de selectie-druk toen vele malen groter was dan anders. Maar aangezien geen van beide ooit verklaard zijn, moet je ervan uit gaan dat er een en ander ontbreekt aan de hypothese van Darwin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het al dan niet correct zijn van een hypothese hangt op geen enkele manier af van het bestaan van een alternatieve verklaring. En ik dacht dat ik nu al tot in den treure heb uitgelegd dat eender welke verklaring die je bedenkt met dezelfde moeilijkheden te kampen heeft als de Darwinistische verklaring. Ik heb al het voorbeeld gegeven van de assumptie dat zuivere genetische drift en isolatie-gebeurtenissen ook een 'hypothese' zouden kunnen zijn, en natuurlijke selectie daar op geen enkele manier op moet tussenkomen. Vertel mij eens hoe je dat gaat weerleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ik vraag, indien je ervan uitgaat dat evolutie niet plaatsvindt, is om mij een alternatieve falsifieerbare verklaring te geven die aannemelijker is dan die van natuurlijke selectie enzo. Waarom anders al die moeite doen om de huidige te weerleggen. Wat eigenlijk ook niet lukt, maar kom.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 25 december 2009 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het er daarnet nog over gehad met een docent godsdienst. Er geen enkele reden om, omwille van het geloof, de evolutietheorie te verwerpen, dat wordt ook zo onderwezen. Mijn opmerking ging dan ook over 'sommige gelovigen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 | |||
|
![]() Citaat:
De theorie zegt dat soorten die overeenkomsten vertonen dezelfde ancestor hebben. Citaat:
Citaat:
Oh wait... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 | |
|
![]() Citaat:
Afbreken is altijd makkelijk, maar een alternatief bieden lijkt toch wel moeilijk te zijn. Het bieden van een plausibele alternatieve theorie zou nochtans een snelle afwikkeling van deze draad betekenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1292 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbuiten heerst het "niets" waar we niets over weten, en nooit iets over zullen weten. Het universum is een bol van eindige omvang. Wie weet botst ze ooit wel eens op een andere bol als ze haar lebensraum altijd maar blijft uitbreiden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de "uitleg" van de darwinisten rammelt langs alle kanten, zelfs het kleinste kind voelt dat aan. Ze hebben amper een definitie voor de dingen waar ze over praten, leggen zonder probleem elke kwantificering van de hypothese naast zich neer, zijn niet in staat om ook maar enig bewijs te geven voor een klein fragmentje uit de hele ontstaansgeschiedenis van het leven, laat staan dat ze een uitleg zouden hebben voor het volledige tracé. Ik begrijp echt niet dat mensen die voor de rest toch tekenen van intelligentie vertonen, zo hardnekkig kunnen vasthouden aan valse redeneringen en onbewezen sprookjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee het geloof heeft er niets mee te maken, je moet de evolutie-hypothese verwerpen omdat ze na 150 jaar nog geen enkele ondersteuning heeft gekregen door de feiten. Voor niets geeft de hypothese een verklaring die niet net zo goed voor elke andere hypothese zou kunnen gelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat weten de meeste mensen over de evolutie-hypothese? Een paar allang weerlegde sprookjes die ze op school gehoord hebben. Maar iedereen die de moeite doet om er eens echt kritisch over na te denken merkt onmiddellijk dat de claims van de hypothese eigenlijk door niets onderbouwd worden. Je moet er in geloven, want enig bewijs is er niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, zoek het begrip falsifieerbaar eens op met Google he, in zover je daar capabel voor bent natuurlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb Praha al eens de vraag gesteld volgens welke methode jullie het onderscheid zouden maken tussen twee alternatieven, bv. darwin vs. genetische drift+isolaties. Ik heb nog geen antwoord gehad. En weet je waarom: omdat er zelfs geen methodologie is, laat staan een programma van experimenten of observaties die het zou mogelijk maken een dergelijk onderscheid te maken. Alles is volgens darwinisten al bewezen, maar ze hebben er wel geen methode voor. Wie gelooft die mensen nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een afsplitsing? Iedere mens is een afsplitsing van de soort Homo met zijn eigen particulier DNA. Ja man, zijn boekske staat op het Internet, net naast de sprookjes van Grimm. Laatst gewijzigd door fonne : 26 december 2009 om 20:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijven wachten, daar ben je goed in.
Misschien kan je ondertussen eens op zoek gaan naar het definitieve bewijs van de evolutie-hypothese. Dat staat zo ongeveer eens per kwartaal in de krant, om dan een kwartaal later te worden geklasseerd ten voordele van weer een ander definitief bewijs. Ad nauseam. |
![]() |
![]() |