![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En waarom zou dat onzinnig zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1262 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat voor woorden dan nog.... wederom een hoop foutieve voorstellingen, Citaat:
Ga je dan ook zwijgen over soorten en al de rest ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil eerst terug je gedacht ervan terug netjes zien .
Vervolgens zou ik je wat willen tonen. Een volledig model _ op een paar zeer nietszeggende ruwe blokjes na _ hoef je van mij niet te verwachten. Zou het nu mogelijk zijn zoiets op te stellen dan zaten we hier niet meer te discutieren, denk ik Laatst gewijzigd door praha : 24 december 2009 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Onlangs heeft men nog aangetoond dat de vogels NAAST de dinosaurussen zijn geëvolueerd en niet afstammen van een of andere archaeopteryx of zo. in de praktijk wil ik zeggen. 't is te zeggen dat we geen methode kennen die praktisch realiseerbaar is in aanvaardbare tijd en aanvaardbare middelen. Citaat:
![]() Citaat:
Maar goed, als ik nu stel dat die nek zuiver en alleen is tot stand gekomen door toevallige genetische drift, zonder enige natuurlijke selectie, hoe ga jij aantonen dat dat niet zo is? Vertel mij eens welke methode je daar voor gaat gebruiken? Over welke fossielenverzameling kan je beschikken? over welke informatie beschik jij over eventuele populatie-bottlenecks of isolaties? Over welke informatie beschik jij om de sequentie van kleine genetische mutaties die nodig was in de tijd te situeren? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik ga daar niet over zwijgen. Darwin beweerde de weten hoe die soorten ontstaan zijn, terwijl hij daar in werkelijkheid niet de minste aanwijzing voor had! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, integendeel. Zie je de parallellen met deze discussie niet?
Atheïsten claimen een soort alleenrecht op wetenschappelijkheid, maar gebruiken de meest onwetenschappelijke methodes om hun gelijk te krijgen, ook als ze dat gelijk niet hebben (wat zelden het geval is trouwens, cfr. Marx of Freud). |
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus als morgen een olifant een krokodil werpt dan vormt dit ook geen tegenvoorbeeld en past nog perfect in de theorie ? Want dat zeg je dus [/quote]Darwin zelf geeft toe: "Als mijn theorie juist is, dan moeten er talloze tussenliggende variëteiten bestaan"[/quote] En die hebben niet bestaan ? Citaat:
want diezelfde meeste gelovigen ( op wereldwijde schaal) zijn netjes geïndoctrineerd door hun geloof, kennen geen iota van wetenschap en houden het bij het scheppingsverhaal dat hun godsdienst hun voorlegt Citaat:
Die drogreden is hier al menige male de revue gepasseerd. Ten eerste : Dat is niet persé in tegenspraak.... het wordt tijd dat ge die wet dan eens gaat begrijpen .... dat geldt voor gesloten systemen zonder energietoename Ten tweede : Moest er toch al iets van aan zijn dan zou dat dan betekenen dat niet alleen het leven aldus beschreven via die theorie compleet in strijd zou zijn maar het proces van 't leven an sich + een hele hoop gekende dode materie processen Dus je zegt dan zoveel als : 'De tweede wet van de thermodynamica klopt niet' Of wil je net zoals fonne liever de werkelijkheid aanpassen aan een eerder opgestelde wetmatigheid ( nvdr onttrokken uit die werkelijkheid ) ? Ten derde : 't schijnt dat wetten zo nu en dan eens voor herziening vatbaar zijn....in het bijzonder die van de thermodynamica ... die hebben in het verleden al eens een oppoetsbeurt moeten krijgen Laatst gewijzigd door praha : 24 december 2009 om 20:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens ontken ik hier dat er ondertussen al niet sprake zou zijn van 1000x,100x,vlak na elkaar, niet vlak na elkaar 't Ging gewoon over 't feit dat jij alweer _totaal ongegrond_ even moest stellen dat ik hier de zaak een draai zou geven terwijl ik je net uitleg vroeg wat je nu precies bedoelde Citaat:
Ik zei al dat ik uit je cryptisch schrijfseltje niks kon opmaken. Is het nu zo verdomd moeilijk _ als ge het dan toch berekend zou hebben_ me ook even mee te delen hoe ge dat gedaan zou hebben ? Citaat:
Jij stelt dat er meer jaren zouden voor nodig zouden zijn dan de leeftijd van de aarde als we dan nog met de hele wereldbevolking zouden gaan werpen...etcetc Citaat:
En het is daarom dat zowat de rest van de forummers ( waar een pak van hun genoten hebben van een wetenschappelijke opleiding ) hier actief in dit topic net datgene van jou beweren ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet in tegenspraak met die klok ( zoals ik je trouwens al 1000x zei ) Noch in tegenspraak met de evolutietheorie Citaat:
Kan je ook nog wat anders ? Misschien kan je me gewoon even uitleggen wat er precies in tegenspraak is ... dat vraag ik je ook al zo lang |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wauw ... wat een argument alweer
Citaat:
Citaat:
Heeft ie bewezen dat het dan zo is/was voor alle organismen ? Neen... natuurlijk niet... kan je ook niet ... dat is nu net het vooropgestelde. Citaat:
Een vraag waar het antwoord al op bekend zou zijn ? Vreemd.... tenzij jij een ik een verschillend antwoord vermoeden zie ik het waarom niet in. Maar ik gaf je het antwoord reeds... Wat moet ik hier nu uit afleiden ? Citaat:
Neen verkeerd gedacht In beide gevallen werkt het net evengoe of slecht of hoe je het ook wilt noemen Het is eerder een bevestiging als er gedurende een langere tijd geen veranderingen zouden zijn gedurende een zelfde tijd dat de omgevingsfactoren min of meer dezelfde zouden zijn. Men gaat daarvan uit... zeker weet je dat natuurlijk niet dat het ook zo was toen Citaat:
wishful thinking ... ja En mogen je steeds nog niet creationist noemen ? Citaat:
't Is toch simpel Als je morgen iets ziet wat niet past in het plaatje _ olifant die krokodil zou werpen ofzo_ dan is ze gefalsifieerd. Net als ge morgen ipv een bal naar beneden een bal naar boven zou zien vallen. Vraag is of je dat of iets anders ooit zal kunnen vaststellen. Dat zet al na tot nadenken Falsifieerbaar wilt niet zeggen dat men je aan je neus een soort test moet komen hangen waaruit niets anders kan blijken dan dat de zaak gefalsifieerd zal worden. Citaat:
![]() weer niks... misschien nog een 10000 bladzijden verder wachten Citaat:
Citaat:
Ófwel zeg je hier nu dat er niks zinnigs te vertellen zou zijn over zoiets ingewikkelds als evolutie. ófwel _en da's nog erger_ stel je de hele wetenschap op het zelfde niveau als 'zomaar een verhaaltje'... want hetzelfde kan je doen met gravitatie ook... als ik nu zou stellen dat het engeltjes zouden zijn die niet kunnen verdragen dat er een object al te dicht en al te lang bij hun in de nabijheid vertoeft en daarop gaan terugslaan... hoe begin je daaraan dat tegen te spreken ? |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) Dat het niet te weerleggen zou zijn
2) Je eeuwige misvatting van 'bewijs' ... zoiets bestaat niet voor een wetenschappelijke theorie....onder 'bewijs' verstaat men 'wetenschappelijk bewijs' ( een totaal begrip ) Citaat:
Zelfs met classificatie is er geen probleem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar ik ga je laten @fonne ....tijd dat ik dat pc-ke eens afzet
prettige feestdagen alvast |
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ik blijf maar op mn honger zitten.
![]() |
![]() |
#1279 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al dat weerleggen van de huidige wetenschap kan toch moeilijk zonder eigen opvatting, die falsifieerbaar is?
![]() |
![]() |
#1280 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om je er even aan te herinneren dat dit niet een toevallige lapsus was, hier nog even waar je halsstarrig aan vasthield in verschillende posts. Citaat:
En zelfs 100 zit daar al dicht in de buurt. Geef nou gewoon eens toe dat je er flink naastzat, in plaats van via allerhande ontwijkingsmechanismen te doen alsof je iets anders wou zeggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |