Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2009, 16:46   #1141
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Beweer je nu dat alle arbeiders per definitie dommeriken zijn die domme kinderen ter wereld brengen?

Ik negeer die erfelijke factor niet, maar in ons onderwijs is het niet zozeer de intelligentie die een rol speelt bij het behalen van een diploma; de meest determinerende factor is de socio-culturele afkomst.
Ik beweer gewoon dat als wij een systeem hebben waar alle kansen uit de mensen zoveel mogelijk gepuurd worden, en alle slimme dus gedraineerd worden naar de universiteit... dat de kans dat 2 universitairen terug universitairen als kinderen hebben een veelvoud groter zal zijn dan in het andere geval.

UIteraard al de uitzonderingen van de wereld niet nagesproken, want ik ken legio voorbeelden van eenvoudige mensen waar de kinderen dokter of andere universitaire studies doen.

Maar in welke mate is die statistiek dus bepaald door de erfelijke factor, nog veel meer dan de socio-culturele factor.

Je kunt toch volgens mij geen domme kinderen continu positief discrimineren en punten kado doen, omwille van een pax-stupida bij wijze van spreken... Want zelfs met dat diploma pikken ze de kansen in van meer begaafde talenten, en zullen ze nooit hun beroep op een ernstige en correcte goeie manier kunnen uitoefenen.

Dus samengevat nee, intelligentie is grotendeels erfelijk. Het gelijke kansen onderwijs geeft met veel succes volgens mij ieder intelligent kind de kans om hogere studies te doen... En op zich vind ik dat een voldoende bewijs dat de erfelijkheid kan overstegen worden, maar inderdaad niet zo dikwijls als we misschien zouden kunnen dromen.

En nee de socio culturele factor is nauwelijks nog van tel in het onderwijs, want je wordt gescoord en gekwoteerd op uw intelligentie.
Wat wel eenf eit is, in welke mate is uw IQ belangerijk, en moeten we ook niet rekening houden met EQ.
In mijn persoonlijk geval ben ik en mijn vrouw begiftigd met een wiskunde talent, en ontdekken wij dan ons kinderen allemaal wiskundig sterk begaafd zijn op het extreme bijna dat ze zonder probleem de zwaarste wiskundige studies aankunnen.
Is wiskunde nu alles ??? Je wordt bekeken als een intelligente student, terwijl de talen bvb altijd perse zwakker scoren ??? Zie een verbaal ingesteld iemand zal precies beter scoren in talen en toch als 'minder begaafd' bekeken worden ??

Waar jij dat nu uithaalt dat het onderwijs sociaal kwoteert ??? weet ik langs geen kanten... Ik heb integendeel nog nooit ontdekt dat mijn sociale status enig voordeel oplevert voor mijn kinderen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 december 2009 om 16:51.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:18   #1142
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik beweer gewoon dat als wij een systeem hebben waar alle kansen uit de mensen zoveel mogelijk gepuurd worden, en alle slimme dus gedraineerd worden naar de universiteit... dat de kans dat 2 universitairen terug universitairen als kinderen hebben een veelvoud groter zal zijn dan in het andere geval.
Wij hebben niet zo'n systeem.

Citaat:
UIteraard al de uitzonderingen van de wereld niet nagesproken, want ik ken legio voorbeelden van eenvoudige mensen waar de kinderen dokter of andere universitaire studies doen.

Maar in welke mate is die statistiek dus bepaald door de erfelijke factor, nog veel meer dan de socio-culturele factor.

Je kunt toch volgens mij geen domme kinderen continu positief discrimineren en punten kado doen, omwille van een pax-stupida bij wijze van spreken... Want zelfs met dat diploma pikken ze de kansen in van meer begaafde talenten, en zullen ze nooit hun beroep op een ernstige en correcte goeie manier kunnen uitoefenen.

Dus samengevat nee, intelligentie is grotendeels erfelijk. Het gelijke kansen onderwijs geeft met veel succes volgens mij ieder intelligent kind de kans om hogere studies te doen... En op zich vind ik dat een voldoende bewijs dat de erfelijkheid kan overstegen worden, maar inderdaad niet zo dikwijls als we misschien zouden kunnen dromen.

En nee de socio culturele factor is nauwelijks nog van tel in het onderwijs, want je wordt gescoord en gekwoteerd op uw intelligentie.
Wat wel eenf eit is, in welke mate is uw IQ belangerijk, en moeten we ook niet rekening houden met EQ.
In mijn persoonlijk geval ben ik en mijn vrouw begiftigd met een wiskunde talent, en ontdekken wij dan ons kinderen allemaal wiskundig sterk begaafd zijn op het extreme bijna dat ze zonder probleem de zwaarste wiskundige studies aankunnen.
Is wiskunde nu alles ??? Je wordt bekeken als een intelligente student, terwijl de talen bvb altijd perse zwakker scoren ??? Zie een verbaal ingesteld iemand zal precies beter scoren in talen en toch als 'minder begaafd' bekeken worden ??

Waar jij dat nu uithaalt dat het onderwijs sociaal kwoteert ??? weet ik langs geen kanten... Ik heb integendeel nog nooit ontdekt dat mijn sociale status enig voordeel oplevert voor mijn kinderen.
Heb je mijn vorige posts gelezen (met links naar de verschillende onderzoeken) of moet ik het nog eens herhalen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 17:41   #1143
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je antwoordt niet op mijn vraag
"Zou jij het aanvaarden mocht jij beoordeeld worden op basis van de daden van anderen?"
Dat heb ik wel gedaan, ik heb gezegd dat ik zodanig veel vooroordelen ben tegengekomen dat ze mij al lang niet meer raken. Citaat van een (overigens migrante-) medestudente indertijd:"jij heb wel een erg dik vel hè, dat je je zo laat uitschelden zonder te reageren ?" Mijn antwoord: "Beter uitgescholden dan onder een voorbijrijdende auto geduwt..." (wat helaas ooit gebeurd is...)
Citaat:
Tegenover wie heb ik welke vooroordelen?
Je hebt er. Niemand heeft er geen. Je wilt het alleen niet toegeven omdat je jezelf beter waant dan anderen. Je hebt je nooit geërgerd aan andere mensen en eventjes in stereotypen over hen gedacht ? Tut-tut.
Oud 28 december 2009, 17:51   #1144
Babeth
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb je site eens bekeken. 50% van de posts gaat over hoofddoeken. Zijn er geen échte politieke problemen in België, dat jij je met andermans haartooi moet bezighouden? En hoe durf jij uitgerekend George Orwell, de man die op elke kleinburgerlijke bekrompenheid spuwde, voor je kar te spannen?
Ik heb niet altijd tijd om te schrijven, en hoofddoeken waren in de actualiteit toen ik wel tijd had om te schrijven. Bovendien ben ik van mening dat het fenomeen "hoofddoeken bij Moslima's" wèl een belangrijk politiek probleem is, daar in de Islam godsdienst en staat (dus ook politiek) één en ondeelbaar zijn.

Ik mag Orwell's citaat gebruiken omdat ik het met dat citaat eens ben, niet omdat ik het met zijn hele oeuvre eens ben. Impliceer je trouwens dat ik kleinburgerlijk en bekrompen ben ?

Ik stam af van "kleine burgers", en daar ben ik trots op. Dankzij hun "kleinburgerlijke bekrompenheid" is dit land welvarend kunnen worden, en hebben mijn grootouders, ouders en ikzelf en mijn generatiegenoten de kans gekregen om ons op geestelijk gebied te ontwikkelen - iedere generatie méér en beter.

Maar dan: de term "bekrompenheid" ? Gebruik je dat woord omdat mijn gedachten niet in jouw plaatje passen ? Omdat jij van mening bent dat die beperkt en dom zijn in vergelijking met jouw eigen hoogvliegende en vanzelfsprekend edele geestesgewrochten ?

Orwell had meningen, en het was zijn goed recht die te spuien. Edoch, het is de tragiek van elke denker en schrijver dan diens woorden door andersdenkenden gebruikt worden. Leer er maar aan wennen. Hij moest het ook.
Oud 28 december 2009, 17:53   #1145
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Dat heb ik wel gedaan, ik heb gezegd dat ik zodanig veel vooroordelen ben tegengekomen dat ze mij al lang niet meer raken. Citaat van een (overigens migrante-) medestudente indertijd:"jij heb wel een erg dik vel hè, dat je je zo laat uitschelden zonder te reageren ?" Mijn antwoord: "Beter uitgescholden dan onder een voorbijrijdende auto geduwt..." (wat helaas ooit gebeurd is...)
Begrijp ik het goed? Jij aanvaardt dat jij beoordeeld wordt op basis van de daden van anderen. Ook als dit betekent dat je sollicitatie geweigerd wordt; dat een huis niet verhuurd wordt aan jou,....

Citaat:
Je hebt er. Niemand heeft er geen. Je wilt het alleen niet toegeven omdat je jezelf beter waant dan anderen. Je hebt je nooit geërgerd aan andere mensen en eventjes in stereotypen over hen gedacht ? Tut-tut.
Neen; ik heb als kind al geleerd dat vooroordelen hebben dom en kortzichtig is.
Ik waan mezelf niet beter dan een ander; ik denk wel dat mijn manier van omgaan met anderen beter is dan wanneer ik vooroordelen zou hebben.
Oud 28 december 2009, 17:56   #1146
Babeth
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim Bekijk bericht
--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal mij nooit of te nimmer assimileren tot de Vlaamse cultuur. Ik ben Turk en ik zal dat niet wegsteken.
Mijn Turkse culturele achtergrond zal ik dragen en beleven tot de dood, en ik zal het laten verder leven via mijn kinderen. Mijn kinderen zal ik de Turkse taal en cultuur leren, en zij zullen elke vrijdag met mij meegaan om te bidden in de moskee.
Maar zul jij je kinderen aanmoedigen om een diploma te halen en werk te vinden en op die manier nuttige leden van onze samenleving te worden ? Want daar draait het uiteindelijk om... zullen jouw kinderen zich wentelen in de slachtoffermentaliteit die vele allochtone jongeren vandaag de dag liever gebruiken om hun slechte maatschappelijke positie mee te rechtvaardigen en hulp te eisen dan daadwerkelijk actief iets te doen aan hun achterstand ?
Oud 28 december 2009, 18:09   #1147
Babeth
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Begrijp ik het goed? Jij aanvaardt dat jij beoordeeld wordt op basis van de daden van anderen. Ook als dit betekent dat je sollicitatie geweigerd wordt; dat een huis niet verhuurd wordt aan jou,....
Ik ben het vaak genoeg tegengekomen om tot het besef te zijn gekomen dat het soms geen zin heeft om daartegen te vechten, en op andere momenten wel. Ik heb geleerd te aanvaarden dat er mensen zijn die mij op basis van een vooroordeel op een onheuse manier bejegenen. Het enige dat je meestal kunt doen is een andere en dus constructieve oplossing zoeken voor het probleem dat er zich op dat moment afspeelt. En dus werden sollicitaties geweigerd, en dus kreeg ik een bepaalde woning niet... It happens. Blijven kniezen over gemiste kansen hielp toch niet. Ondertussen vond ik ander werk, een ander huis...
En dat is wat onze allochtone vrienden meestal niet doen, die blijven janken en zaniken dat ze geen kansen krijgen en gediscrimineerd worden. Generaties lang.

Citaat:
Ik waan mezelf niet beter dan een ander; ik denk wel dat mijn manier van omgaan met anderen beter is dan wanneer ik vooroordelen zou hebben.
Hoe nobel, tsjonge tsjonge toch. Ik heb dat als kind ook geleerd, en het bestaan van vooroordelen betreurd, maar toch heb ik me er zelf regelmatig op betrapt onderhevig te zijn aan vooroordelen, hoe klein en onbetekenend ook. Je bent echt niet heiliger dan de Paus. Je hebt heus wel vooroordelen, hoe hard je het ook tracht te ontkennen !
Oud 28 december 2009, 19:03   #1148
Cut de krap
Banneling

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RJ2K6GCK
28.12.09

Een interessant artikel uit De Standaard dat het Pisa-rapport in een ander perspectief stelt. De culpabiliserende vinger naar de inrichtende machten mag Artisjok sowieso intrekken.

Citaat:
Ruim 1.500 kinderen uit - vooral kansarme - Vlaamse gezinnen krijgen dit jaar individuele ondersteuning van studenten. En de aanvragen stromen binnen.
Citaat:
'Student tutors' heten ze. Ze volgen een pedagogische opleiding aan de universiteit of hogeschool en helpen leerlingen uit het lager en secundair onderwijs die problemen hebben. Kinderen uit een kansarm gezin bijvoorbeeld of allochtone scholieren die onvoldoende Nederlands spreken. De studenten zoeken hen wekelijks op, thuis of op school. Samen maken ze huiswerk, werken ze op pijnpunten, bekijken ze de agenda.
Citaat:
Dat is in Gent zeker het geval binnen de Turkse gemeenschap. '85procent van de kinderen die we helpen, is allochtoon. De grote helft daarvan is van Turkse origine.
En met dat laatste wordt veel duidelijk.
De kansen zijn er, alleen zijn er veel allochtone ouders die dermate slecht geintegreerd zjin en dermate weinig interesse hebben voor de lokale cultuur en mogelijkheden, dat ze zelf kansen aan hun kinderen ontzeggen. En dan hebben we het nog niet over de taalachterstand waarmee ze hun kroost opschepen, gegeven dat zelf leidt tot kansenvermindering.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:25   #1149
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Je denkt dat je betere manieren hebt dan mensen die anders denken dan jou, en wiens ideeën je " vooroordelen " noemt. Dat is wel practisch, dat fameuze woordje : vooroordelen. Daar kan je alle kanten mee uit.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:30   #1150
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het vaak genoeg tegengekomen om tot het besef te zijn gekomen dat het soms geen zin heeft om daartegen te vechten, en op andere momenten wel. Ik heb geleerd te aanvaarden dat er mensen zijn die mij op basis van een vooroordeel op een onheuse manier bejegenen.
Het is precies moeilijk om een eenduidig antwoord te geven.
Citaat:
Het enige dat je meestal kunt doen is een andere en dus constructieve oplossing zoeken voor het probleem dat er zich op dat moment afspeelt. En dus werden sollicitaties geweigerd, en dus kreeg ik een bepaalde woning niet... It happens. Blijven kniezen over gemiste kansen hielp toch niet. Ondertussen vond ik ander werk, een ander huis...
Jij hebt dus geen problemen met vooroordelen.
Citaat:
En dat is wat onze allochtone vrienden meestal niet doen, die blijven janken en zaniken dat ze geen kansen krijgen en gediscrimineerd worden. Generaties lang.
Vandaar dat je nog wat vooroordelen bovenhaalt.
Citaat:
Hoe nobel, tsjonge tsjonge toch. Ik heb dat als kind ook geleerd, en het bestaan van vooroordelen betreurd, maar toch heb ik me er zelf regelmatig op betrapt onderhevig te zijn aan vooroordelen, hoe klein en onbetekenend ook. Je bent echt niet heiliger dan de Paus. Je hebt heus wel vooroordelen, hoe hard je het ook tracht te ontkennen !
Waarom zou dit nobel zijn?
Als je ook als kind geleerd hebt dat vooroordelen hebben dom en kortzichtig is; waarom huldig je dan vooroordelen?
Oud 28 december 2009, 19:32   #1151
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben niet zo'n systeem.

Heb je mijn vorige posts gelezen (met links naar de verschillende onderzoeken) of moet ik het nog eens herhalen?
Je mag van mij alles posten wat je wilt, ik ken GENEEN BELG in mijn omgeving die dus niet bereikt op schoolgebied wat hij ongeveer bekwaam is te bereiken.

En als hij iets niet bereikt, heeft hij het meestal zelf verkloot

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 december 2009 om 19:32.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 19:34   #1152
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je denkt dat je betere manieren hebt dan mensen die anders denken dan jou, en wiens ideeën je " vooroordelen " noemt.
Dit is geen correcte weergave van wat ik denk.
Ik noem helemaal niet "anders denken" een vooroordeel.
Citaat:
Dat is wel practisch, dat fameuze woordje : vooroordelen. Daar kan je alle kanten mee uit.
Een vooroordeel is een oordeel vellen over iemand op basis van daden die mensen uit een groep stelden. Niet meer, niet minder. Daar kan je niet alle kanten mee uit.
Oud 28 december 2009, 19:40   #1153
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je denkt dat je betere manieren hebt dan mensen die anders denken dan jou, en wiens ideeën je " vooroordelen " noemt. Dat is wel practisch, dat fameuze woordje : vooroordelen. Daar kan je alle kanten mee uit.
Daar kan Artisjok inderdaad alle kanten mee uit. Zo heeft ze zelf enorm veel vooroordelen tegenover mensen die vooroordelen hebben. Hetgeen haar dus geen haar beter maakt dan die mensen, hoe erg ze haar best doet om heiliger dan de paus over te komen.
Oud 28 december 2009, 19:44   #1154
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je mag van mij alles posten wat je wilt, ik ken GENEEN BELG in mijn omgeving die dus niet bereikt op schoolgebied wat hij ongeveer bekwaam is te bereiken.

En als hij iets niet bereikt, heeft hij het meestal zelf verkloot
Ik zal het dan toch maar herhalen.

In België heeft ieder kind inderdaad de kans om school te lopen.
Maar niet ieder kind heeft dezelfde kans om een diploma te behalen. In België is de meeste bepalende factor om een diploma te behalen, de socio-economische afkomst van een kind. Alhoewel het niveau van ons onderwijs bij de beste is; is ons onderwijs bij slechtste op gebied van kansen-gelijkheid. Slechts 2 landen doen het slechter! (Volgens PISA-onderzoek)

"Enkel Mexico en Hongarije doen slechter qua kansenongelijkheid in onderwijs"
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...nderwijs.dhtml

En van de site van onderwijs Vlaanderen
"Internationale studies geven aan dat de onderwijsachtergrond van ouders een belangrijke indicator is voor hoe open de toegang tot het hoger onderwijs is.
In Vlaanderen heeft bijna de helft (48%) van de studenten een vader die zelf hoger onderwijs heeft gevolgd. In andere landen zoals Nederland, Tsjechië en Oostenrijk nemen meer studenten met ouders met een lager diploma deel aan het hoger onderwijs.
http://www.ond.vlaanderen.be/hogeron...Vlaanderen.pdf

Bekijk ook de studie van eurostudent; waaraan België (nog) niet deelneemt en bepaal a.d.h.v. de grafiek op blz. 64 welke landen België nog voorgaan.
http://www.eurostudent.eu/

Deze studie maakt een vergelijking met Finland; en legt enkele oorzaken bloot.
"België - Finland : de exorbitante prijs van het schoolliberalisme"
http://www.skolo.org/spip.php?article499&lang=fr
Oud 28 december 2009, 19:50   #1155
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar niet ieder kind heeft dezelfde kans om een diploma te behalen. In België is de meeste bepalende factor om een diploma te behalen, de socio-economische afkomst van een kind. Alhoewel het niveau van ons onderwijs bij de beste is; is ons onderwijs bij slechtste op gebied van kansen-gelijkheid. Slechts 2 landen doen het slechter! (Volgens PISA-onderzoek)

"Internationale studies geven aan dat de onderwijsachtergrond van ouders een belangrijke indicator is voor hoe open de toegang tot het hoger onderwijs is.
In Vlaanderen heeft bijna de helft (48%) van de studenten een vader die zelf hoger onderwijs heeft gevolgd. In andere landen zoals Nederland, Tsjechië en Oostenrijk nemen meer studenten met ouders met een lager diploma deel aan het hoger onderwijs.

Bekijk ook de studie van eurostudent; waaraan België (nog) niet deelneemt en bepaal a.d.h.v. de grafiek op blz. 64 welke landen België nog voorgaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RJ2K6GCK
28.12.09

Een interessant artikel uit De Standaard dat het Pisa-rapport in een ander perspectief stelt. De culpabiliserende vinger naar de inrichtende machten mag Artisjok sowieso intrekken.

En met dat laatste wordt veel duidelijk.
De kansen zijn er, alleen zijn er veel allochtone ouders die dermate slecht geintegreerd zjin en dermate weinig interesse hebben voor de lokale cultuur en mogelijkheden, dat ze zelf kansen aan hun kinderen ontzeggen. En dan hebben we het nog niet over de taalachterstand waarmee ze hun kroost opschepen, gegeven dat zelf leidt tot kansenvermindering.
Oud 28 december 2009, 20:00   #1156
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik heb al uw studies niet doorgelezen, maar is 't één en 't ander misschien niet een tikkeltje genetisch bepaalt?
Natuurlijk zal de financiele situaties van de ouders er voor iets tussen zitten.
Maar soort zoekt soort, en als 2 dommekloten met een beperkt brein een kindje krijgen, is het dan niet logisch dat dat kind ook niet een "einstein-brain" zal hebben?
alle, zomaar 's effe iets dat ik, als domme clown hier bedenk he?
Of is die redenering verboden?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:29   #1157
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van jezelf te stellen géén vooroordelen te hebben vind ik behoorlijk aanmatigend. Het zou je een heel bijzonder persoon maken. Hetgeen theoretisch niet helemaal is uitgesloten, maar de kans dat er iemand op deze wereld rondloopt zonder vooroordelen is erg klein. De kans is onnoemelijk veel groter om iemand tegen te komen die denkt dat hij geen vooroordelen heeft.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:37   #1158
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Ondertussen vond ik ander werk, een ander huis...

Meestal?

De cijfers: In Belgie werkt 71 % van de allochtonen op de arbeidsmarkt officieel (als we de zwartwerkers meerekenen zal dit nog veel hoger liggen).
Meestal werken "ze" dus.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 20:40   #1159
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Van jezelf te stellen géén vooroordelen te hebben vind ik behoorlijk aanmatigend. Het zou je een heel bijzonder persoon maken. Hetgeen theoretisch niet helemaal is uitgesloten, maar de kans dat er iemand op deze wereld rondloopt zonder vooroordelen is erg klein. De kans is onnoemelijk veel groter om iemand tegen te komen die denkt dat hij geen vooroordelen heeft.
Neen, zo uitzonderlijk is dit niet; mensen op deze wereld zonder vooroordelen.
Oud 28 december 2009, 20:48   #1160
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Meestal?

De cijfers: In Belgie werkt 71 % van de allochtonen op de arbeidsmarkt officieel (als we de zwartwerkers meerekenen zal dit nog veel hoger liggen).
Meestal werken "ze" dus.
Ik las andere cijfers.
De rapporten van Monica De Coninkc, voorzitster vh OCMW Antwerpen en van 'onbesproken' SPA signatuur, vertellen wat anders.
En in Brussel is de situatie ronduit alarmerend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be