Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2009, 17:50   #1121
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Je wilt niet weten hoeveel vooroordelen ik als kind van twee volkeren al ben tegengekomen, twee volkeren die doorgaans als "broedervolkeren" worden gezien... Ik ben ongevoelig geworden voor die vooroordelen, en ook voor andere zoals: "jij bent hoogopgeleid dus ben je niet kansarm dus kun je wel fluiten naar een sociale woning, maakt niet uit dat je al meer dan een jaar geen werk heb kunnen vinden".
En ik blijf erbij dat "de mens" vooroordelen heeft enze altijd zal hebben. Jij hebt er zelf ook, ook al schreeuw je om ter hardst dat je die niet hebt.
Je antwoordt niet op mijn vraag
"Zou jij het aanvaarden mocht jij beoordeeld worden op basis van de daden van anderen?"

Tegenover wie heb ik welke vooroordelen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 18:42   #1122
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik blijf erbij dat "de mens" vooroordelen heeft enze altijd zal hebben.
Daar heb je heel erg gelijk in overigens.

Daarom kan enige introspectie nooit kwaad.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 19:01   #1123
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nooit beweerd dat zij op een hand te tellen zijn? Ik dacht dus van wel!
Het is aan u uw bewering die ik tegenspreek te bewijzen, graag dus de bron waarmee u uw subjectieve waarneming tot feit maakt!
Alice, je bent vermoeiend. Ik heb gesteld dat onder mijn medestudenten de arbeiderskinderen op één hand te tellen zijn. Ik heb NIET gesteld dat onder de totale studentenpopulatie de arbeiderskinderen op één hand te tellen zijn.

Jij hebt gesteld dat in België gelijke kansen in het onderwijs een feit zijn. Ik wacht nog steeds op cijfermateriaal om jouw stelling te onderbouwen. Veel succes!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 19:05   #1124
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wilt niet weten hoeveel vooroordelen ik als kind van twee volkeren al ben tegengekomen, twee volkeren die doorgaans als "broedervolkeren" worden gezien... Ik ben ongevoelig geworden voor die vooroordelen, en ook voor andere zoals: "jij bent hoogopgeleid dus ben je niet kansarm dus kun je wel fluiten naar een sociale woning, maakt niet uit dat je al meer dan een jaar geen werk heb kunnen vinden".
En ik blijf erbij dat "de mens" vooroordelen heeft enze altijd zal hebben. Jij hebt er zelf ook, ook al schreeuw je om ter hardst dat je die niet hebt.
Ik heb je site eens bekeken. 50% van de posts gaat over hoofddoeken. Zijn er geen échte politieke problemen in België, dat jij je met andermans haartooi moet bezighouden? En hoe durf jij uitgerekend George Orwell, de man die op elke kleinburgerlijke bekrompenheid spuwde, voor je kar te spannen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 december 2009 om 19:05.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 21:27   #1125
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Jij hebt gesteld dat in België gelijke kansen in het onderwijs een feit zijn. Ik wacht nog steeds op cijfermateriaal om jouw stelling te onderbouwen. Veel succes!
Daar heb je geen cijfermateriaal voor nodig.
Iedereen krijgt in Belgié, ongeacht de afkomst, de kans om te studeren.

Maar......

1) Wil iedereen die kans grijpen?
2) Kunnen of willen de ouders van die kinderen hun de kans geven?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 22:04   #1126
100%Turk&Moslim
Partijlid

Standaard

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal mij nooit of te nimmer assimileren tot de Vlaamse cultuur. Ik ben Turk en ik zal dat niet wegsteken.
Mijn Turkse culturele achtergrond zal ik dragen en beleven tot de dood, en ik zal het laten verder leven via mijn kinderen. Mijn kinderen zal ik de Turkse taal en cultuur leren, en zij zullen elke vrijdag met mij meegaan om te bidden in de moskee.
100%Turk&Moslim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 22:13   #1127
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100%Turk&Moslim Bekijk bericht
--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal mij nooit of te nimmer assimileren tot de Vlaamse cultuur. Ik ben Turk en ik zal dat niet wegsteken.
Mijn Turkse culturele achtergrond zal ik dragen en beleven tot de dood, en ik zal het laten verder leven via mijn kinderen. Mijn kinderen zal ik de Turkse taal en cultuur leren, en zij zullen elke vrijdag met mij meegaan om te bidden in de moskee.
In de Turkse moskee wel te verstaan.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 01:58   #1128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Daar heb je heel erg gelijk in overigens.

Daarom kan enige introspectie nooit kwaad.
Zegt iemand die Vlamingen steevast klootjesvolk noemt en behalve verongelijkt kijken richting samenleving weinig of niets mee te delen heeft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 02:06   #1129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Onderwijsachterstand van ouders? Het ging over de onderwijsachtergrond van ouders.

Ik gaf deze informatie omdat je betwijfelde dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn in het hoger onderwijs.
Dat jij als kind van ouders die geen hogere opleiding volgden; wel een hogere opleiding mocht volgen zegt niets over de vertegenwoordiging in het algemeen. Dat doen de cijfers die ik aanhaalde wel.

Nog even herhalen dat enkel Mexico en Hongarije slechter doen wat kansongelijkheid betreft. Lees nog eens je argumenten met deze wetenschap in het achterhoofd.

Als je dan wil lezen wat er wel kan aangedaan worden.
"België - Finland : de exorbitante prijs van het schoolliberalisme"
http://www.skolo.org/spip.php?article499&lang=fr
Kunt u eens quoten waar ik beweer dat die ondervertegenwoordiging er is?
Ik haal aan dat onderwijs gelijke kansen biedt, maar oorzaken voor socio economische achterstand achter voordeuren liggen, dat is compleet wat anders dan u ervan probeert te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 09:40   #1130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kunt u eens quoten waar ik beweer dat die ondervertegenwoordiging er is?
Ik haal aan dat onderwijs gelijke kansen biedt, maar oorzaken voor socio economische achterstand achter voordeuren liggen, dat is compleet wat anders dan u ervan probeert te maken.
Ik schrijf helemaal niet dat jij beweert "dat die ondervertegenwoordiging er is"
Ik schreef letterlijk
"Ik gaf deze informatie omdat je betwijfelde dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn in het hoger onderwijs."
Ik geef je de cijfers en de link (van onderwijs Vlaanderen zelf) waaruit blijkt dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn. Heb jij cijfers en link om aan te tonen dat ze niet ondervertegenwoordigd zijn?

Jij haalt aan dat het onderwijs gelijke kansen biedt; maar uit onderzoek blijkt (keer op keer) dat ons onderwijs dit niet doet. Ik gaf de linken naar het onderzoek om dit aan te tonen. Kan jij ook aan link geven naar een onderzoek waaruit blijkt dat ons onderwijs wel gelijke kansen biedt?

Je haalt telkens aan dat de oorzaken achter voordeuren liggen. Biedt ons onderwijs dan toch geen gelijke kansen; dat je moet aanhalen dat we er niets aan kunnen doen?
Andere landen bieden wel of althans meer gelijke kansen. Liggen de oorzaken daar dan niet achter de voordeur?
Oud 28 december 2009, 09:44   #1131
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag het natuurlijk ook proberen uit te leggen.
Gezien je eerste reactie op mijn post
Citaat:
Citaat:
Het zou natuurlijk beter zijn dat de goede doelen overbodig zijn. Dat we eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en goederen.
De eerlijke prijs voor aardolie bijvoorbeeld?
heb ik nogal sterk de indruk dat je zeer goed begrijpt wat ik bedoel; zowel met "eerlijke prijs"; als met mijn stelling.
Oud 28 december 2009, 10:14   #1132
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

construct
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 13:28   #1133
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:

niemand verwacht dan ook dat je je eigen cultuur laat vallen voor de locale.
iedereen verwacht dat je je inburgerd in de samenleving en er een onderdeel van wil uitmaken.
er is trouwens een groot verschil tussen de turkse cultuur en de fundamentalistische euro-moslim cultuur die je hier tegenwoordig veel ziet
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 14:30   #1134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die gaan mee totdat u dood bent, en dan zijn die kinderen blij dat ze er eindelijk vanaf zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 14:34   #1135
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien je eerste reactie op mijn post

heb ik nogal sterk de indruk dat je zeer goed begrijpt wat ik bedoel; zowel met "eerlijke prijs"; als met mijn stelling.
Het lijkt er toch sterk op dat je je er nu makkelijk af wil maken.

Voor de goede orde een "eerlijke" prijs is hooguit een subjectief gegeven.
Oud 28 december 2009, 14:40   #1136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het lijkt er toch sterk op dat je je er nu makkelijk af wil maken.

Voor de goede orde een "eerlijke" prijs is hooguit een subjectief gegeven.
Maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Vertel nu eens ga je wel of niet akkoord met mijn stelling
"Het zou natuurlijk beter zijn dat de goede doelen overbodig zijn. Dat we eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en goederen."
Oud 28 december 2009, 16:05   #1137
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Vertel nu eens ga je wel of niet akkoord met mijn stelling
"Het zou natuurlijk beter zijn dat de goede doelen overbodig zijn. Dat we eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en goederen."
Dus graag jouw definitie van "eerlijke prijs".
Oud 28 december 2009, 16:13   #1138
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus graag jouw definitie van "eerlijke prijs".
Een eerste definitie van eerlijk= als de prijs die elke consument en elke fabriek die een bepaalde grondstof gebruiken evenveel moeten betalen...

Eerlijke prijs voor petroleum is als de arabische industrie evenveel betaalt als de belgische industrie. Als de chinese industrie evenveel betaalt voor haar steenkool als de belgische industrie... Als de indische industrie evenveel betaalt voor energie als de franse industrie... Dat is eerlijk, dan zijn alle handelsbarrieres afgeschaft...

Bij mijn weten betalen arabieren intern veel minder dan wij europeanen. Betalen chinezen intern veel minder dan wij europeanen voor hun steenkool. Betalen indiers intern veel minder voor electriciteit dan wij europeanen.

En het verschil zit niet noodzakelijk alleen via de taksen..., of de creg.

Integendeel, dankzij de taksen heeft de europese economie altijd veel zuiniger omgesprongen met energie dan gelijk welke wereldeconomie...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 16:24   #1139
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schrijf helemaal niet dat jij beweert "dat die ondervertegenwoordiging er is"
Ik schreef letterlijk
"Ik gaf deze informatie omdat je betwijfelde dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn in het hoger onderwijs."
Ik geef je de cijfers en de link (van onderwijs Vlaanderen zelf) waaruit blijkt dat kinderen uit de lagere socio-economische klasse ondervertegenwoordigd zijn. Heb jij cijfers en link om aan te tonen dat ze niet ondervertegenwoordigd zijn?

Jij haalt aan dat het onderwijs gelijke kansen biedt; maar uit onderzoek blijkt (keer op keer) dat ons onderwijs dit niet doet. Ik gaf de linken naar het onderzoek om dit aan te tonen. Kan jij ook aan link geven naar een onderzoek waaruit blijkt dat ons onderwijs wel gelijke kansen biedt?

Je haalt telkens aan dat de oorzaken achter voordeuren liggen. Biedt ons onderwijs dan toch geen gelijke kansen; dat je moet aanhalen dat we er niets aan kunnen doen?
Andere landen bieden wel of althans meer gelijke kansen. Liggen de oorzaken daar dan niet achter de voordeur?

Artisjok: misschien moet je eens doen ala mao, en alle kinderen van slimme ouders mengen met kinderen van domme ouders zodat je zeker bent dat er wel gelijke kansen ontstaan.

Kijk artisjok: wat doe jij nu met het gegeven dat intelligentie in hoge mate erfelijk is ??? http://www.xs4all.nl/~sfg/volkskrant/artikel.htm
Hoe pak jij dat dan aan, dat die twee domme arbeiders dan net geen slimme kinderen bijna kunnen krijgen, en hoe leg je dan uit dat die via het onderwijs niet de eerlijke kansen krijgen ???

Je mag nu alle systemen bedenken van gans de wereld, maar je kunt er toch niet van onderuit dat die erfelijke factor daar een grotere rol gaat spelen dan gelijk welke andere socio culturele parameter ? Heb jij nu geen biologie gestudeerd ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2009, 16:36   #1140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Artisjok: misschien moet je eens doen ala mao, en alle kinderen van slimme ouders mengen met kinderen van domme ouders zodat je zeker bent dat er wel gelijke kansen ontstaan.

Kijk artisjok: wat doe jij nu met het gegeven dat intelligentie in hoge mate erfelijk is ??? http://www.xs4all.nl/~sfg/volkskrant/artikel.htm
Hoe pak jij dat dan aan, dat die twee domme arbeiders dan net geen slimme kinderen bijna kunnen krijgen, en hoe leg je dan uit dat die via het onderwijs niet de eerlijke kansen krijgen ???

Je mag nu alle systemen bedenken van gans de wereld, maar je kunt er toch niet van onderuit dat die erfelijke factor daar een grotere rol gaat spelen dan gelijk welke andere socio culturele parameter ? Heb jij nu geen biologie gestudeerd ?
Beweer je nu dat alle arbeiders per definitie dommeriken zijn die domme kinderen ter wereld brengen?

Ik negeer die erfelijke factor niet, maar in ons onderwijs is het niet zozeer de intelligentie die een rol speelt bij het behalen van een diploma; de meest determinerende factor is de socio-culturele afkomst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be