![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: iedereen die kan werken, moet werken | |||
juist |
![]() ![]() ![]() |
20 | 48,78% |
mis |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
niet alleen juist, maar ook verplicht maken |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
niet alleen mis, maar oliedom |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
dit is echt wel totalitair |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef toe dat ik met die post even uit mijn gewone doen was, en even figuurlijk mijn rug naar jou toedraaide en mijn broek naar beneden trok.
Niet proper, maar wel ... hoe zou ik het zeggen, ...volks enz. en zeker niks kwaadwilligs mee bedoeld. Toch mijn verontschuldigingen voor het minder fraaie zicht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en het is ook moeilijk om werklust vast te stellen en eerlijk te belonen ... maar dat maakt allemaal niks uit, want de menselijke natuur is zo gebazeerd op de ervaring: voor niks gaat de zon op; eerlijk duurt het langst; en wat weet ik allemaal ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burgemeester
|
![]() Zelfs als je niet werkt wordt je verondersteld deel uit te maken van het maatschappelijk systeem. Je moet een identiteitskaart hebben, een vaste verblijfplaats, ... . De openbare ruimte is reeds volledig ingenomen. Vlaanderen is bijna volledig geasfalteerd. Een alternatieve levensstijl is niet meer mogelijk en zou ook niet geaccepteerd worden. Dus als je binnen een competititef systeem mensen uitsluit, dan zal je ze ook moeten opvangen, je kan ze niet naar onbestaande bossen sturen om te gaan leven van onbestaand wild.
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaf vijftien jaar je geen mogelijkheden om te scholen, bij te studeren, kortom zelf wat aan je situatie te doen? Van mij mag je lui zijn hoor, maar daarvoor wil ik geen belasting betalen, wel voor wie geen werk vindt en daar wel moeite voor doet!Dus hoe zit het met jou, liever lui dan werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet er niet teveel gezeverd worden. Er zijn genoeg mensen die mij al toevertrouwd hebben dat ze erg tevreden zijn met hun werkloosheid, en helemaal geen werk zoeken. (okee, aan de ene kant waren dat enkele jonge moeders, en aan de andere kant een paar ouderen die "al binnen waren"). En met welk recht noem jij mij laf, hipokriet en er op uit om mensen met onderdrukkende labels in de mizerie te willen duwen ?? Ik, die het mensonterend vind om iemand zo te vernederen dat hij gans zijn leven maar afhankelijk moet zijn van zoiets als werklozensteun, in plaats van hem een job te laten vinden waar hij tenminste de zelfvoldoening uit kan halen om zelfsredzaam te zijn. Jij duwt mensen in de eeuwigdurende afhankelijkheid, alleen maar door dat sisteem te voorzien ... want eens het bestaat is het toch zo vlug gefikst om eraan verslaafd te geraken. Jij bent de asosiale. Je bent nog erger dan een kommunist; want daar voorzagen ze wel werk. Helaas onzinnig werk vaak en in een sisteem met stasi's en met lange wachtrijen voor lege winkelrekken. Zoek inspirasie in vb. de bijbel (dat ik, anti-kaloot daar nog uit moet siteren ...): in het zweet uws aanschijns zult gij uw brood verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zolang er mensen zijn die belachelijk veel betaald worden om niks te doen, kan men moeilijk tegen mensen die zijn belachelijk weinig ontvangen om ook niks te doen. Pak eerst die eerste categorie aan, daar zitten de echte profiteurs.
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 29 december 2009 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En in het geval van werklozen, ik weet dat sommige mensen er niets aan kunnen doen, die blijven proberen maar niets vinden, of sommige die gewoonweg werkonbekwaam zijn. Maar diegene die mij komt vertellen dat werken niet aan iedereen gegeven is, dat sommige gemaakt zijn voor te werken en andere voor op hun kont in de zetel te liggen, daar kan ik niet tegen. Ikzeg dan doemaar, maar wat je krijgt van het ocmw is wat je krijgt en als het minder wordt, ja dan is dat maar zo ( enkel voor deze mensen, niet voor degene die werkelijk probeert, of diegene die het werkelijk niet kan : door een of andere handicap). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens mij is dat het structurele probleem van het westen, dat je mensen uitrangeert/ Doe ze binnen het jaar allemaal een job doen aan de overheid in de stijl 'isoleren van gebouwen, dubbel glas, zonnepanelen, congeneratieketels, kerncentrales bouwen, nieuwe autostrades bouwen, windmolenparken helpen aanleggen, gerechtelijke achterstand dossiers inscannen, allochtonen registratieprocedure helpen afkeuren etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, wat ik niet begrijp is bij de overheid wordt zowat alles dat de privé doet minitieus gecontroleerd, als big brother zitten ze allerlei regeltjes uit te vinden hoe de privé moet werken: neem bvb gewoon het voorbeeld van de dioxinecrisis en het gevolg van de traceerbaarheid in de vetmesterij als gevolg....
wel waar ik zou aan denken is dat het DOODNORMAAL zou zijn dat ELK DOSSIER TRACEERBAAR wordt.... Dan wordt ook TRACEERBAAR hoeveel elke bediende werkt aan elk dossier... |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1 oneerlijke concurrentie met de privésector 2 tekort aan werkzoekende voor bedrijven die aanwerven.
![]() |