Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2009, 19:59   #61
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Sorry maar dat is bullshit.

Zet maar eens wat prentjes neer over de joden en wat hen kenmerkt. De test is zelfs hier gebeurd op het forum. Op de moslims mag gekakt worden tot en met, van moslims en Mohammed mogen spotprenten geplaatst worden. Van de joden dan weer niet, die werden er direct af gehaald.
Oud 30 december 2009, 20:10   #62
straddle
Europees Commissaris

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=869

Dit werd geknipt en kostte een ban. Kan het dus niet opnieuw plaatsen.
De test is meermaals gebeurd.

Trouwens, kleuterhumor, daar zal niemand van wakker liggen. Ge neemt een goed voorbeeld.

Zet maar eens wat harde satire neer. Geen kleutercartoons.

.

Laatst gewijzigd door straddle : 30 december 2009 om 20:13.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 20:15   #63
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=869

Dit werd geknipt en kostte een ban. Kan het dus niet opnieuw plaatsen.
De test is meermaals gebeurd.
En welke cartoon was dat precies? (link is al voldoende)
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 20:26   #64
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Ik zal het proberen te vinden, geef me even wat tijd (was niet door mij geplaatst).

Het was gewoon een cartoon van een in de handen wrijvende jood die kon geld verdienen met wat organen te verpatsen. Niks bloed, niks hitler, niks holocaust....
Oud 30 december 2009, 20:42   #65
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het proberen te vinden, geef me even wat tijd (was niet door mij geplaatst).

Het was gewoon een cartoon van een in de handen wrijvende jood die kon geld verdienen met wat organen te verpatsen. Niks bloed, niks hitler, niks holocaust....
Er stond zelfs niet bij dat het een Jood was. Dat heeft de moderatie er van gemaakt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 20:58   #66
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik ga een mail sturen naar de redacteur waarin ik het volgende zeg:
Waarom schrijf je dat fictieve interview beledigend over mijn profeet? Jij bent een laffe hond, ziek achterlijk en dom, ga de door varkensvlees besmet lichaam van jouw moeder met varkens begraven, idioot.
Vrijheid van meningsuiting, dat recht hebben ze in het westen, redacteur moet ermee leren leven.

Denk je dat?
Wat is er mis met een zwijntje?
Bijgevoegde afbeelding(e)

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 21:05   #67
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ja ja vrijheid van spot en kritiek in het Westen zeggen ze.
Ok, vertel maar Groot Brittannië dat, zouden ze nog een keer (na de schande van Al Yamamah) durven bespotten met de koningshuis van Saoedi-Arabië? Geen sprake van, zelfs in dromenland niet.

Er is geen vrijheid van bespotting met de islam in het Westen, de bedoeling is helemaal iets anders, de moslims uitlokken zodat er iemand met geweld reageert, dan is dat aan de islam te wijten, dan is de islam slecht, dan gaan de mensen denken de moslims zijn slecht, dan gaan veel minder mensen weerstand bieden tegen invasie van een moslimland.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 21:13   #68
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat niet-moslims over het algemeen niet goed begrijpen of aanvoelen waarom moslims zich zo snel beledigd voelen over hun profeet. Een belangrijke reden daarvoor kan zijn dat in het Westen godsdienst alsmaar minder belangrijk voor de mensen is geworden, althans het wordt minder beleefd. Nietsche stelde reeds dat God dood is, maar voor de moslims is God allesbehalve dood en het is trouwens dezelfde God waarover men het heeft.

Een Leuvense hoogleraar filosofie gaf het volgende voorbeeld. Stel, ik vraag hoe ziet je vrouw eruit? Toevallig heb je een foto van je vrouw op zak om te tonen. Ik neem de foto en begin die uitzinnig te kussen. De vraag is, hoe voel je je nu? Waarschijnlijk voel je je beledigd.

Moslims voelen zich waarschijnlijk op een gelijkaardige manier beledigd als in het voorbeeld wanneer er afbeeldingen van de profeet worden gemaakt. Ik denk dat het redelijk is van iemand te vragen om minstens evenveel respect te hebben voor hun God dan voor hun vrouw.

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 21:33   #69
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
Ik denk dat niet-moslims over het algemeen niet goed begrijpen of aanvoelen waarom moslims zich zo snel beledigd voelen over hun profeet. Een belangrijke reden daarvoor kan zijn dat in het Westen godsdienst alsmaar minder belangrijk voor de mensen is geworden, althans het wordt minder beleefd. Nietsche stelde reeds dat God dood is, maar voor de moslims is God allesbehalve dood en het is trouwens dezelfde God waarover men het heeft.

Een Leuvense hoogleraar filosofie gaf het volgende voorbeeld. Stel, ik vraag hoe ziet je vrouw eruit? Toevallig heb je een foto van je vrouw op zak om te tonen. Ik neem de foto en begin die uitzinnig te kussen. De vraag is, hoe voel je je nu? Waarschijnlijk voel je je beledigd.

Moslims voelen zich waarschijnlijk op een gelijkaardige manier beledigd als in het voorbeeld wanneer er afbeeldingen van de profeet worden gemaakt. Ik denk dat het redelijk is van iemand te vragen om minstens evenveel respect te hebben voor hun God dan voor hun vrouw.
Een beetje simpele voorstelling.
In Marokko had ik een assistent die ervan overtuigd was dat ik een ex SSer was. Elke morgen stond hij in de houding en riep "Ein Reich, Ein volk, Ein Führer" - met een dikke grijns. Een jongen die nog geen vlieg kwaad zou doen.

Een moslim is een product van z'n eigen culrtuur. Gerechtvaardigd in z'n eigen environnement. Het wordt alleen een probleem wanneer moslims zich in een situatie begeven die niet strookt met hun cultuur, c.q. gewoontes. Het zal niet bij hen opkomen dat ze in een vreemd land zijn. En daar nu, ligt het probleem.
Respect is een ander probleem. Ook binnen het geloof zelf. Nee, een moslim heeft geen respect voor z'n naaste. Hooguit familie.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 30 december 2009 om 21:37. Reden: aanpassing
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 21:34   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb ik iets gemist ?
Ik zie nergens God met een bom afgebeeld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 21:38   #71
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
inmiddels via pb opgestuurd.

oorspronkelijk stond de cartoon op een website van de franse schrijver Herve Ryssen.
Oud 30 december 2009, 21:51   #72
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Heb ik iets gemist ?
Ik zie nergens God met een bom afgebeeld.
Ik ben geen godsdienstexpert, maar ik denk dat binnen het Christendom Jesus God is in menselijke gedaante. Binnen de Islam weet ik niet welke relatie de profeet Mohammed heeft tot God. Misschien kan één van de moslims hier dat voor ons even verduidelijken?

Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes!

Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 22:04   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen godsdienstexpert, maar ik denk dat binnen het Christendom Jesus God is in menselijke gedaante. Binnen de Islam weet ik niet welke relatie de profeet Mohammed heeft tot God. Misschien kan één van de moslims hier dat voor ons even verduidelijken?
Gewoon een profeet zoals er in die tijd 13 in een dozijn waren.
Welke waarde ze er aan toekennen is hun probleem maar ze mogen niet eisen dat andersgelovigen dat niet doen. Ook dat is vrijheid van godsdienst.
Oud 30 december 2009, 22:04   #74
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Je zou naar de pre-islamitische cultuur moeten kijken om daar aan antwoord op te vinden. Mohammed zelf kon niet schrijven, misschien zijn vrouw. Aan wie zou hij z'n denkbeelden hebben gedicteerd? Het Arabische schrift uit die dagen is zelfs voor arabisten moeilijk of niet te lezen.

Een interessant vraagstuk is het wel.
Oud 30 december 2009, 22:18   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Je zou naar de pre-islamitische cultuur moeten kijken om daar aan antwoord op te vinden. Mohammed zelf kon niet schrijven, misschien zijn vrouw. Aan wie zou hij z'n denkbeelden hebben gedicteerd? Het Arabische schrift uit die dagen is zelfs voor arabisten moeilijk of niet te lezen.

Ik merk dat God veel tegenslag had bij de keuze van zijn boodschappers.
Geen enkele kon schrijven, hoe wilde hij dan zijn woord voor het nageslacht bewaren ? Eén keer heeft hij het zelf geprobeerd op kleitafels maar waar zijn die gebleven ?
Oud 30 december 2009, 22:24   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik merk dat God veel tegenslag had bij de keuze van zijn boodschappers.
Geen enkele kon schrijven, hoe wilde hij dan zijn woord voor het nageslacht bewaren ? Eén keer heeft hij het zelf geprobeerd op kleitafels maar waar zijn die gebleven ?
Het was niet zozeer dat God geen boek wou geven, er was gewoon niemand die kon lezen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 22:26   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

beledigd door een krant dan nog!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 30 december 2009, 22:34   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het was niet zozeer dat God geen boek wou geven, er was gewoon niemand die kon lezen.
En nu we het wel kunnen is hij het zelf vergeten.
Oud 30 december 2009, 22:38   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht

De koran werd 100 tot 150 jaar na de dood van Mohammed opgetekend, het gaat dus om overlevering over het leven en uitspraken van iemand die niet kon lezen of schrijven, zelf dus niets heeft nagelaten, maar anderen schreven in zijn plaats een goede eeuw later...binnen islam staat iedere gelovige zelf voor God, er is geen hierarchie, de imam is slechts een voorganger ( wanneer je met twee bent moet iemand voorgaan in het gebed)
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2009, 22:41   #80
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik heb dat mail niet gestuurd hoor en ik ga het ook niet sturen , wat denk je?
Er is geen sprake van oog om oog hier, als hij mijn profeet beledigt, dan beledigt hij alle moslims. Als ik hem zou beledigen met dat mailtje bijvoorbeeld, dan is er maar 1 slachtoffer. Een zee van verschil hoor, tenzij je dat niet wilt inzien, en dat is een ander verhaal.
Man toch!
Is het nu echt niet duidelijk? Jij als moslim mag jou profeet niet beledigen maar die beperking geldt niet voor "ongelovigen" , die iedere ideologie mogen bekritiseren, jij wil jou beperkingen opleggen maar dat kun je wel vergeten hoor, binnen Westerse culturen mogen kritiek op religie, evenals satire en spot, wat jij doet, laster en beledigingen aan iemands adres mogen niet, wen er maar aan!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be