![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die laaggeschoolden ook nog een goed loon willen, d�*t hadden ze nooit gedacht. Is het toeval dat ze voor migratie zijn? Die kunnen ze inderdaad nog uitbuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat woord alleen al, dat valt toch niet te rijmen met hetgene dat die bediende dan in werkelijkheid aan het doen is? Namelijk, vanuit zijn zetel uitleggen en mannekens tekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bedienden contract is dan ook geen arbeiders contract op uurloon, maar op maandloon.
En doorgaans worden ze er ook zo moe niet van. Het is trouwens al jaren dat men een gelijkschakeling van statuten en contracten vraagt tussen arbeiders en bedienden. Het zijn de bedienden die tegen liggen. Maar ze kappen wel op de arbeiders dat die dan weer hun contract opvolgen. En mochten ze het niet doen, dan werden ze buiten gesmeten allicht. Nietwaar heren en dames bedienden?
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen bedienden te zien merk ik?
We zullen op antwoord moeten wachten tot ze weer tijd hebben en zwaar aan het werk zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de met de congé momenteel...is het een beetje stil hier.
![]() |
![]() |
#430 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
'k Weet eigenlijk niet waar je dat haalt dat bedienden er tegen zijn dat arbeiders hetzelfde soort statuut zouden krijgen als de bedienden. Ik denk eerder dat het de werkgevers zijn die daar tegen zijn eerlijk gezegd want op die manier kunnen ze arbeiders veel rapper aan de deur zetten. Ik vermoed zelfs dat vele werkgevers zelfs zouden willen dat bedienden hetzelfde statuut zouden krijgen als arbeiders ... dan hebben ze daar veel minder last mee bij afdanking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laaggeschoolde (wat een kut term trouwens) zijn sterk in opmars.
In alle wijken en gemeenten pakweg + 20 �* 30% op een jaar tijd. http://vdab.be/trends/wijkwijzer/html/start.htm Je kan daar ook in die cijfertjes van de vdab ergens terug vinden dat ze in alle sectoren met een knelpunt beroep gekomen zijn daar waar specifieke technische kennis moet geleerd worden. En dat zijn er nogal wat. Beroepen waar geen specifieke kennis voor gevraagd is zijn over het algemeen ook geen knelpunt beroepen. Het ziet er dus naar uit dat onderwijs dik gefaald heeft. Zit dat niet in handen van de bedienden gans dat onderwijs systeem? Dacht het wel hé?
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En arbeiders denken niet...die kunnen dat niet. Ligt dus aan de bedienden...die alleen kunnen denken. En ze denken in de arbeider zijn plaats. Bv wanneer hij naar huis mag gaan en zo, en hoeveel hij mag verdienen en dergelijke.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 december 2009 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat het dikwijls fysiek zwaarder is .. tja .. dat zal wel zeker. Of arbeiders minder voldoening vinden in hun werk ... daar kan lang over gediscussieerd worden hé. Een bediende die alle dagen dezelfde formulieren moet invullen bijvoorbeeld ... eerlijk gezegd ... ge moet mij eens wijsmaken welke voldoening daar kan inzitten. Nog niet op gelet dat de meeste bedienden met zo'n uithollend werk er gewoon ziek uitzien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve aan de staat of stad, daar krijgt een arbeider over het algemeen een bedienden contract.
Maar nu ook nog nooit geweten dat die 5 minuten langer op hun werk waren hé? Wel dat ze meestal een jaar of 10 �* 15 vroeger in pensioen mogen gaan, dat dan weer wel.
![]() |
#435 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee...t' is toch duidelijk nietwaar? Bedienden vinden dat het niet hoort dat een arbeider op hetzelfde niveau van hun komt te staan...en die liggen tegen. Natuurlijk de werkgevers ook...want dat zijn bedienden en geen arbeiders. Nee..vraag maar na in het syndicaat. Daar weten ze het al lang hoe het zit.
![]() |
![]() |
#438 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ze zullen u een link geven van hoe ze er over denken.
En dan een klacht aan hun been krijgen wegens discriminatie of zo zeker?