![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ken niemand die tien tot vijftien jaar vroeger in pensioen mag gaan. Da's echt een toestand van zo'n tien, vijftien jaar geleden dat je hier aanhaalt. Het vroegste dat men in pensioen kan gaan is volgens mij op 58 (leerkrachten en gevaarlijke beroepen en misschien nog entwa ... ). Vrouwen volgens mij nog altijd op 60 en mannen op 65. Tenzij je andere gegevens hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is alvast een linkje iets of watte.
Van onze christen vrienden moeten we het hebben zie als arbeider. http://www.s-p-a.be/nationaal/nieuws....asp?iID=19489
![]() |
#443 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Swansde gij nu geen pak? Ik vind dat je hier veralgemeend.
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed? Dat zie je nog niet rap bij arbeiders...of ze moeten in een auto fabriek gewerkt hebben die failliet is gegaan.
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in veel bedrijven moet een arbeiders zelfs aan een bediende vragen of hij/zij even tijd krijgt om te gaan pissen, want de band word niet stil gelegd voor een arbeider/ster die nodig naar het wc moet, maar die arbeider/ster moet daarmee wachten tot er iemand hem/haar komt vervangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() chance...voor hetzelfde geld was je een arbeider....die zijn ook nooit mee.
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan nog stoppen ze vroeger om hun spullen in te pakken en drinken ze koffie tijdens hun uren. En bij de sluiting van bedrijven gaan heel veel bedienden op vervroegd pensioen, want zij hebben het meeste zeer moeilijk om nog ergens anders aan de slag te kunnen na hun 45ste, want ze kennen de moderne kantoormachines van andere bedrijven vaak niet en het duurt te lang om hen daar te leren mee omgaan en dus te laten renderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Als zij hier op het forum hun zegje willen doen moet dat buiten hun uren gebeuren bijvoorbeeld." Mijn reactie was: "Leg uit ... weet jij van alle forummers hier of ze arbeiders of bedienden zijn?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten ze bij de staat en de stad allen er terug uithalen die geen bedienden werk doen (administratie of zo) maar gewoon arbeid verrichten. het kot zou te klein zijn.
3/4 van het leger al om te beginnen...minstens. 3/4 van de politie zeker en vast (tenzij een bon uitschrijven ook al bedienden werk is geworden natuurlijk?) En zo verder en verder.
![]() |
#453 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bal ligt in hun kamp hé? Ze hebben schrik dat een arbeider op hetzelfde niveau komt te staan en dat willen ze niet. Bovendien hebben bedienden carensdagen en betere ontslag vergoedingen en dergelijke..loon waarborgen. Afijn alles om schrik van te krijgen.
![]() |
![]() |
#456 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een link van een krantenartikel of zo? Neen? Amai ... zo niemand die durft er over te schrijven. Dat moet dan toch wel heel frustrerend zijn voor die "ongeletterde" arbeider. Ik dacht nochtans dat ze ondertussen ook konden lezen en schrijven ... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik gewerkt heb had geen enkele arbeider internet op zijn werkplek, veel bedienden wel. De bedienden deden daar trouwens ook zelden overuren. En waarschijnlijk hebt ge ook nooit van de discussies gehoord of werkgevers hun bedienden mogen verbieden hun bedrijfscomputer mogen gebruiken voor privé mail. Om u op weg te helpen: http://blog.iusmentis.com/2009/08/01...et-werk-lezen/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit terwijl bedienden vaak zelfs een thermos koffie in de buurt hebben staan, en dan zelfs nog met koffie door de werkgever betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Mag de baas privée-mail op het werk lezen?" En waar duidt dat artikel dat bedienden hierop bevoorrecht zijn tov arbeiders? Arbeiders de dag van vandaag werken ook op de computer hoor. Laatst gewijzigd door Karma : 30 december 2009 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |