Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2009, 08:14   #2581
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
geen idee, maar het gerucht gaat.
De Waal ontbreekt in ieder geval in de ledenlijst.

Misschien toch te veel 'driehoekjes' gehad.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 30 december 2009 om 08:15.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 13:20   #2582
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
In 1907 nam de Belgische regering Kongo, voortaan Belgisch-Kongo, formeel over van de koning, na protesten uit het buitenland over het wanbeheer dat Leopold over de kolonie had gevoerd. Drieëntwintig jaar bewind van Leopold II worden gekenmerkt door volkerenmoord, slavernij, ontvoeringen, martelingen, verkrachtingen, onthoofdingen en het afhakken van handen. De schattingen over het aantal slachtoffers variëren aanzienlijk. De Britse diplomaat Roger Casement heeft het over drie miljoen tijdens twaalf van de twintig jaar. Peter Forbath noemt ten minste vijf miljoen. Adam Hochschild spreekt van tien miljoen en de Encyclopædia Britannica spreekt van een totale bevolkingsafname van twintig tot dertig miljoen naar acht miljoen. Leopold II geldt als een van de ergste massamoordenaars van de geschiedenis.
Hoor hoor, een Nederlandse vos die de passie preekt.

Voorzover ik weet heeft Nederland expliciet (!) geweigerd zijn excuses aan te bieden voor al de baldadigheden (eufemistisch uitgedrukt weliswaar) die het gedurende meer dan 350 jaar heeft begaan Indonesië.

U zou beter de raad van Alice Nahon opvolgen:
'Het is goed om eens (eerst) in het eigen hert te kijken'

Voor u zou dat zelfs zeer goed zijn.

"Hier werd iets groots verricht."

Uitmoorden van een kraton in Atjeh door de Nederlanders.

Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 13:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 13:40   #2583
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
je hebt ook nog BWarrior.
En die gaat ge nog verlinken ook nog zekers?
Oud 3 januari 2010, 13:48   #2584
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Daarin staat niks over honger. Punt andere lijn.
"De toestand is in 'Gaza-Getto' is hopeloos!" zegt Ban Ki Moon.

Maar de term 'hopeloos' zegt u blijkbaar niet veel. U bent toch zeker dat u een 'liberaal' bent? Voor mij in ieder geval is dat allesbehalver zeker. Liberaal van verre wellicht, maar verre van liberaal meer dan waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 13:49.
Oud 3 januari 2010, 14:57   #2585
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
"De toestand is in 'Gaza-Getto' is hopeloos!" zegt Ban Ki Moon.

Maar de term 'hopeloos' zegt u blijkbaar niet veel. U bent toch zeker dat u een 'liberaal' bent? Voor mij in ieder geval is dat allesbehalver zeker. Liberaal van verre wellicht, maar verre van liberaal meer dan waarschijnlijk.
De toestand in Gaza is hopeloos, omdat de Palestijnen weigeren het terrorisme op te geven.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 januari 2010 om 14:58.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 16:04   #2586
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De toestand in Gaza is hopeloos, omdat de Palestijnen weigeren het terrorisme op te geven.
Als ze mijn huis en tuin proberen in te palmen, dan moet u me niet komen verwijten dat ik geweld gebruik om mijn have en goed te verdedigen. En dat is precies wat er in Palestina gebeurt. De Israelische joden nemen permanent en wederrechterlijk Palestijnse grond in bezit en ze verwonderen zich dan dat het geweld blijft voortduren.

Dit gezegd zijnde, ging het hier over buitensporig geweld.Gaza-getto ligt er maar troosteloos bij. Veel platgebombardeerd, liefst met fosforbommen. Geen economie want Israel laat niets binnen of buiten. Gaza-getto, één groot concentratiekamp met omheining, wachttorens en kampbewakers erbij. Alles erop en eraan.

Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 16:06.
Oud 3 januari 2010, 16:07   #2587
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
De Waal geband?

Geen gemis!
De verklikkers nu, zijn deze van morgen.
Oud 3 januari 2010, 16:09   #2588
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op Israelisch gebied.
Op gebied, gestolen door de Israelische joden! En die diefstal gaat met de massale bouw van nederzettingen ongestoord verder.

Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 16:10.
Oud 3 januari 2010, 16:26   #2589
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ze mijn huis en tuin proberen in te palmen, dan moet u me niet komen verwijten dat ik geweld gebruik om mijn have en goed te verdedigen. En dat is precies wat er in Palestina gebeurt. De Israelische joden nemen permanent en wederrechterlijk Palestijnse grond in bezit en ze verwonderen zich dan dat het geweld blijft voortduren.
Israel heeft zich in 2005 uit de Gazastrook getrokken en krijgt als dank een rakettenregen.

Citaat:
Dit gezegd zijnde, ging het hier over buitensporig geweld.Gaza-getto ligt er maar troosteloos bij. Veel platgebombardeerd, liefst met fosforbommen. Geen economie want Israel laat niets binnen of buiten. Gaza-getto, één groot concentratiekamp met omheining, wachttorens en kampbewakers erbij. Alles erop en eraan.
Vanwege de raketbeschietingen vanuit de Gazastrook.
Oud 3 januari 2010, 16:31   #2590
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op gebied, gestolen door de Israelische joden! En die diefstal gaat met de massale bouw van nederzettingen ongestoord verder.
Israel bestaat ironisch genoeg door de fundamentele haat op etnisch-religieuze gronden van de Arabieren. Bovendien hebben de Joden geen gebied gestolen. Dat is een fundamentele leugen.
Oud 3 januari 2010, 16:33   #2591
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Israel heeft zich in 2005 uit de Gazastrook getrokken en krijgt als dank een rakettenregen.

Vanwege de raketbeschietingen vanuit de Gazastrook.
U moet de mensen hier niet proberen te belazeren. Israel moet een hele reeks gestolen gebieden teruggeven volgens de UNO-resolutie 446. En u weet dit maar al te best.
Oud 3 januari 2010, 16:44   #2592
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U moet de mensen hier niet proberen te belazeren. Israel moet een hele reeks gestolen gebieden teruggeven volgens de UNO-resolutie 446. En u weet dit maar al te best.
De raketbeschietingen vanuit de Gazastrook staan daar los van. Hamas dat een staatsgreep gepleegd heeft in de Gazastrook en Fatah dat de Westoever deels controleert haten elkaar nog meer dan Israel.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 3 januari 2010 om 16:50.
Oud 3 januari 2010, 16:54   #2593
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De raketbeschietingen staan daar los van. Hamas dat een staatsgreep gepleegd heeft in de Gazastrook en Fatah dat de Westoever deels controleert haten elkaar nog meer dan Israel.
Dwaze ziel. Natuurlijk stonden de raketbeschiettingen daar niet los van. Ook dat weet u maar al te best. U probeert maar verder te belazeren. De raketbeschiettingen zijn wanhoopspogingen van mensen die alles kwijt zijn en die met +/- 1.5 miljoenen mensen zijn moeten gaan wonen op een lapje grond, een voorschoot groot. Zonder toekomstperspectief en afgesloten van de buitenwereld.

Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 16:58.
Oud 3 januari 2010, 17:05   #2594
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dwaze ziel. Natuurlijk stonden de raketbeschiettingen daar niet los van. Ook dat weet u maar al te best. U probeert maar verder te belazeren. De raketbeschiettingen zijn wanhoopspogingen van mensen die alles kwijt zijn en die met +/- 1.5 miljoenen mensen zijn moeten gaan wonen op een lapje grond, een voorschoot groot. Zonder toekomstperspectief en afgesloten van de buitenwereld.
Jij lult maar wat. Hamas streeft op een geweldadige manier de vernietiging van Israel na en probeert dat te bereiken met het lanceren van projectielen. Hamas heeft daarnaast in haar handvest staan dat de Holocaust 'een zionistische mythe' is en dat de Joden de Eerste Wereldoorlog en de Tweede Wereldoorlog hebben veroorzaakt. Bovendien is Hamas een terroristische organisatie.
Oud 3 januari 2010, 17:17   #2595
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij lult maar wat. Hamas streeft op een geweldadige manier de vernietiging van Israel na en probeert dat te bereiken met het lanceren van projectielen. Hamas heeft daarnaast in haar handvest staan dat de Holocaust 'een zionistische mythe' is en dat de Joden de Eerste Wereldoorlog en de Tweede Wereldoorlog hebben veroorzaakt. Bovendien is Hamas een terroristische organisatie.
Indien men mij mijn huis en mijn tuin zou afnemen, zou ik ook stemmen op die mensen die beloven me mijn huis en mijn tuin terug te geven. En dan zou ik proberen liefst zonder geweld, maar desnoods met geweld, mijn grond en mijn huis terug te krijgen.

En moest ik Palestijn zijn, zou ik me in mijn recht voelen, want zelfs de internationale gemeenschap, op basis van de VN resolutie 446, zegt ondubbelzinnig dat de joodse Nederzettingen illegaal zijn. En ze zijn illegaal omdat, volgens de UNO, omdat deze Nederzettingen worden opgetrokken op mijn grond. En dus moeten de Israelische joden dit gebied verlaten, zoals de resolutie 446 dit poneert.

Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 17:19.
Oud 3 januari 2010, 17:33   #2596
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Indien men mij mijn huis en mijn tuin zou afnemen, zou ik ook stemmen op die mensen die beloven me mijn huis en mijn tuin terug te geven. En dan zou ik proberen liefst zonder geweld, maar desnoods met geweld, mijn grond en mijn huis terug te krijgen.
Jij blijft het maar niet snappen. Hamas wil geen Palestijnse staat dat bestaat uit de Gazastrook en de Westover, waar ik voorstander van ben. Hamas streeft naar een Jodenvrije staat bestaande uit het huidige Israel en de 'bezette gebieden'.

Citaat:
En moest ik Palestijn zijn, zou ik me in mijn recht voelen, want zelfs de internationale gemeenschap, op basis van de VN resolutie 446, zegt ondubbelzinnig dat de joodse Nederzettingen illegaal zijn. En ze zijn illegaal omdat, volgens de UNO, omdat deze Nederzettingen worden opgetrokken op mijn grond. En dus moeten de Israelische joden dit gebied verlaten, zoals de resolutie 446 dit poneert.
Wie is 'mijn'? Jordanie?
Oud 3 januari 2010, 17:35   #2597
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hamas heeft zelf gezegd dat de terugtrekking uit Gaza werd gezien als een teken van zwakte; een reden om des te meer raketten af te vuren. Geen wanhoop, maar eerder religieuze gedrevenheid. Als u het eerste wist over Hamas, had u de zaken niet zo bekeken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 17:36   #2598
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij blijft het maar niet snappen. Hamas wil geen Palestijnse staat dat bestaat uit de Gazastrook en de Westover, waar ik voorstander van ben. Hamas streeft naar een Jodenvrije staat bestaande uit het huidige Israel en de 'bezette gebieden'.
Hamas wil helemaal geen Palestijnse staat. Zij willen een heroprichting van het Kalifaat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 17:48   #2599
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hamas wil helemaal geen Palestijnse staat. Zij willen een heroprichting van het Kalifaat.
System is toch een nep-liberaal die de Holocaust geminimaliseerd heeft, dus ook in het Israelisch-Palestijns conflict heeft hij last van een tunnelvisie.
Oud 3 januari 2010, 17:59   #2600
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System is toch een nep-liberaal die de Holocaust geminimaliseerd heeft, dus ook in het Israelisch-Palestijns conflict heeft hij last van een tunnelvisie.
Wanneer iemand zegt dat hij wil weten hoeveel nu juist het aantal slachtoffers bedraagt van de Holocaust, dan beweren mensen die zich liberaal noemen, dat men de 'holocaust minimaliseert'.

Wanneer iemand zegt dat de toestand van de Palestijnen in Gaza-Getto niet alleen hopeloos is (zoals Ban Ki Moon, de Secretaris-Generaal van de VN het stelt) maar tevens heel die toestand daar een schande is en een groot menselijke tragedie, dan beweren sommigen die zich 'liberaal noemen', dat men een 'antizionist' of een 'anti-jood' is.

Welnu, zolang mensen die zich 'liberaal noemen', maar het niet zijn en dus gecatalogeerd kunnen worden onder het verzamelwoord 'nep-liberalen', dit allemaal beweren, is er niets aan de hand. Immers,nep-Liberalen zijn gewoon valse liberalen en dus zijn het geen liberalen.

Laatst gewijzigd door system : 3 januari 2010 om 18:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be