Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 15:52   #101
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De Wever heeft zich dat in een interview laten ontvallen.
Interviews zijn leuk! Tof! Maar daarom nog niet altijd relevant... gezien de gebruikte strategie zou het mij verwonderen moest Bdw komen vertellen dat hij gisterenavond samen met Filip in't vettig hoekske naar de Slimste mens is gaan kijken en die 2 daar samen een bolleke hebben gedronken en nadien vrolijke de polonaise opgang hebben getrokken.

Wat er ook van is, of ze mekaar nu rouw lusten of niet. Uiteindelijk gaat het erom dat we inzake de Vlaamse onafhankelijkheid met zoveel mogelijke Vlaamse krachten moeten samenwerken. Zoniet maken we alleen de Pietjes en de Henrikes van deze wereld gelukkig. (Niet dat ik U geen geluk gun he )
Oud 5 januari 2010, 15:52   #102
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Ssssssstttt! Hier vloekt men niet

On-topic gaat het hier inderdaad over Leterme die bij de begrafenisondernemer staat met de staatshervorming. Maar ik ben zo een leuke dat ik vooruit wil kijken omdat ik uiteindelijk een staatsvorming beoog. En dan zeg ik: Joehoe, vlaams nationale samenwerking rond dit thema zou niet slecht zijn.
dat hadden ze bij de NVA al zes jaar geleden moeten inzien. Maar ze dachten eieren voor hun geld te kiezen door in kartel te gaan met de CD&V
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:54   #103
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dat hadden ze bij de NVA al zes jaar geleden moeten inzien. Maar ze dachten eieren voor hun geld te kiezen door in kartel te gaan met de CD&V
't Heeft de N-VA anders toch geen windeieren gelegd... Strategisch is dat een goede zet geweest.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:54   #104
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Maar dan negeer je de kwestie als dusdanig...
Neen, vraag en antwoord als het even mag. Hoewel het met niet kan verbazen vind ik de evolutie van Leterme & co geen goede zaak voor Vlaanderen. Zoals Crols zegt zou een crisis nu niet slecht zijn.
Oud 5 januari 2010, 15:55   #105
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
't Heeft de N-VA anders toch geen windeieren gelegd... Strategisch is dat een goede zet geweest.
En wat zou nu de n-va haar eikes binnen heeft de beste volgende strategische zet zijn?
Oud 5 januari 2010, 15:56   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn jullie nu heel de tijd aan het lullen over samenwerking tussen N-VA en VB? Dat is de discussie verschuiven, he mannekes. Waardoor jullie ondertussen blind blijven voor de rest.

Alsof het laatste woord in heel het staatshervormingsdebat al gezegd is...

En jullie zijn me toch een stel gekke kwiebussen, hoor. Geen staatshervorming betekent toch ook dat de splitsing van BHV niet in een groter pakket meegenomen kan worden, noch enige ballon over uitbreiding van Brussel. Terwijl BHV sowieso toch gesplitst zal moeten worden. Terwijl de Vlaamse eisen op tafel blijven liggen. Die eisen kunnen extra uitgespeeld worden. Door de N-VA in de Vlaamse regering die de druk op de ketel kan houden daar, en door de Vlaamse oppositie in het federale parlement. De N-VA moet net in de regering blijven, daar ligt haar kans om als zweeppartij te dienen. Met de federale verkiezingen van volgend jaar is dat toch een prachtcadeau. En het VB? Dat kan in de berm staan spartelen en springen en rustig verder doen met niks te betekenen.

Met "strategen" als jullie wil ik niet naar de oorlog, laat dat duidelijk wezen.

Je hebt hier inderdaad wel een punt.

Als de unieke boodschap van Leterme nu is "geen staatshervorming, wegens uitsluitend aandacht voor de krisis",
en bhv wordt koud en droog gestemd,

dan hebben de frankofonen de keuze: de regering, die zorgt voor de strijd tegen de krisis, laten vallen ... of niet. Maar bhv zou gestemd zijn.

Als dat de hipoteze is, dan .... zijn we tenminste toch al zo ver.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:57   #107
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daarover gaat het toch niet! Godverdomme, leer nu toch eens on topic discussiëren. Het gaat hier NIET over samenwerking VB-N-VA, NIET over de vraag of BHV gesplitst moet worden of niet, het gaat hier WEL over het uitstellen van een staatshervorming met z'n voor-en nadelen. Miljaardedju!
Ik durf al niks meer zeggen...
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:57   #108
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interviews zijn leuk! Tof! Maar daarom nog niet altijd relevant... gezien de gebruikte strategie zou het mij verwonderen moest Bdw komen vertellen dat hij gisterenavond samen met Filip in't vettig hoekske naar de Slimste mens is gaan kijken en die 2 daar samen een bolleke hebben gedronken en nadien vrolijke de polonaise opgang hebben getrokken.

Wat er ook van is, of ze mekaar nu rouw lusten of niet. Uiteindelijk gaat het erom dat we inzake de Vlaamse onafhankelijkheid met zoveel mogelijke Vlaamse krachten moeten samenwerken. Zoniet maken we alleen de Pietjes en de Henrikes van deze wereld gelukkig. (Niet dat ik U geen geluk gun he )
Ge zijt veel te goed voor deze wereld
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:58   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal dan het verschil zijn misschien, NVA wil het beste voor de NVA, en niet voor Vlaanderen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:58   #110
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zou nu de n-va haar eikes binnen heeft de beste volgende strategische zet zijn?
In de Vlaamse regering blijven en ondertussen lokale zachtere thema's uitdiepen en nieuw politiek talent binnenhalen (geen BV's enzo) met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 5 januari 2010, 15:59   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Meen je me nu werkelijk te vertellen dat hetgene dat jij hebt gehoord beslist over wat er nu waarheid is ofniet? Want dan lijk je me nog neurotischer dan BDW.

Onnozelaar!
Tsja, ik kan maar afgaan op wat ik lees, hoor .. enz.
Ik dacht van jou hetzelfde.

Alleen al het gebruik van de term neurose in de door jouw geschetste omstandigheden, doet me twijfelen aan jouw intelligensie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:00   #112
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal dan het verschil zijn misschien, NVA wil het beste voor de NVA, en niet voor Vlaanderen.
Het VB wil ook het beste voor het VB, laat daar maar geen twijfel over bestaan, het algemeen belang komt voor elke partij op de tweede plaats.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:00   #113
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja man, vóór de N-VA "het beste kan willen voor Vlaanderen", moet eerst de partij zelf stevige fundamenten hebben. Die zijn er nu. Nu kan de N-VA beginnen met uitbouwen, opbouwen en uitdiepen.

Wees nu toch eens een beetje redelijk in je argumentarium, man. Elke partij moet eerst er staan voor die iets kan betekenen.
Oud 5 januari 2010, 16:01   #114
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik durf al niks meer zeggen...
Oud 5 januari 2010, 16:02   #115
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ze hebben de Belgische CD&V gered op een moment dat die partij op imploderen stond ...

dat is m.i de redding van Belgie geweest én het verprutsen van een uniek momentum voor meer !zelfopgeeiste! autonomie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:03   #116
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt ge maar eens naar ons colloquium over het ontbinden van België. Hebt ge weer wat stof om van te dromen
Het draagvlak is te klein om mijn interesse te wekken.

Toch bedankt voor de uitnodiging.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:03   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt hier inderdaad wel een punt.

Als de unieke boodschap van Leterme nu is "geen staatshervorming, wegens uitsluitend aandacht voor de krisis",
en bhv wordt koud en droog gestemd,

dan hebben de frankofonen de keuze: de regering, die zorgt voor de strijd tegen de krisis, laten vallen ... of niet. Maar bhv zou gestemd zijn.

Als dat de hipoteze is, dan .... zijn we tenminste toch al zo ver.
dromers
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 16:04   #118
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, vraag en antwoord als het even mag. Hoewel het met niet kan verbazen vind ik de evolutie van Leterme & co geen goede zaak voor Vlaanderen. Zoals Crols zegt zou een crisis nu niet slecht zijn.
Crisis is te simpel, te voorspelbaar. Daarmee bouw je geen natie op. Kijk, mijn idee hierrond is nu het volgende:

Laat de N-VA maar verderwerken in de regering en ondertussen de druk op de ketel houden in het partijpolitieke spel. Ook het VB kan die rol opnemen in het federale parlement. Daarnaast is het aan de niet-partijpolitieke Vlaamse Beweging van te reageren op straat. Hier is een rol voor het VVB weggelegd. Laat die nog maar eens een "Woord Houden" organiseren en alle Vlaamsgezinden oproepen achter die ene slogan op te stappen.
Oud 5 januari 2010, 16:05   #119
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze hebben de Belgische CD&V gered op een moment dat die partij op imploderen stond ...

dat is m.i de redding van Belgie geweest én het verprutsen van een uniek momentum voor meer !zelfopgeeiste! autonomie.
Ja ok, dat is dan de andere kant van de medaille. Maar zónder dat kartel had de N-VA niks betekend en had er geen enkele stevige, intelligente Vlaams-nationalistische partij gestaan. Ook het VB niet, hoor.

Vlaanderen is niet klaar voor die "meer autonomie", laat staan voor een zelfopgeëiste.
Oud 5 januari 2010, 16:06   #120
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dromers
??
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be