![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw voorbeeld van 100euro spullen kopen met 1 euro is juist, maar in Belgie heb je wel het volgend eprobleem.
Ik geef 1000euro voor een TV, TV wordt verkocht met toegevoegde waarde van500euro, en 500euro grondstofkosten. er wordt 21% btw geheven en 35% belastingen, dus van die 500euro toegevoegde waarde -170 - 130 = 200euro over DIe 200euro wordt uitgegeven aan 200euro kledij, met 50% marge, en 21%btw en lap terug -34 -32 = 34 euro over Ok die gaat nu eens naar de nailstudio, en -21% -50% normaal, oef we hebben geluk het was in het zwart... Ok die gaat nu naar delhaize -6% -30% op een 50%winstmarge, en hop we spreken nog niet van het personeel die betaald wordt met 40% sociale lasten + 40% belastingen... of ook daar verdwijnt dus 80% van het geld naar de overheid. wat blijft er daar van uw geld over in de economie ? Hoeveel kan het nog ronddraaien |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De overheid geeft dit geld ook uit he (uitkeringen, scholen, infrastructuurwerken,...). En meestal sneller dan het binnenkomt. De overheid is zeker geen demper op de omloopsnelheid van geld.
Laatst gewijzigd door Lysander : 7 januari 2010 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() Idd, 'k heb me vergist.
Laatst gewijzigd door Thanatos : 7 januari 2010 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U doet anders ook wel aan 'namedropping'. Laatst gewijzigd door system : 7 januari 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lysander aan namedropping? 'k weet niet, zover ik hem ken doet hij dat toch niet zoveel, hoor? Kan je daar wat voorbeelden van geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus 100 euro, brengt 100euro op per jaar... dan ga je bij elke investering elk jaar dus uw kapitaal verdubbelen. je bent dus akkoort verdonderstel ik dat het beste dat je kunt doen, is uw geld investeren. Nu de overheid geeft ook geld uit , maar aan wat ? lonen... zij investeert nooit. Erger nog privépersonen investeren ook bijna nooit... Dus de overheid zet een demper op de economie, door beslag te leggen op het grootste stuk, en dat stuk dan gewoon mensen mee tewerk te stellen die dikwijls 'negatieve rendenement' veroorzaken in de economie (denk gewoon aan inspecties, controles etc) De overheid investeert van gans dat kapitaalbeslag nauwelijks een fractie... Hoeveel procent van de overheidsbegroting zijn nieuwe gebouwen, wegen, infrastructuurwerken ? 1-2 % Vergelijk dat met de privé... en je weet genoeg volgens mij. De overheid eist alle middelen op maar doet er niets rendabel mee, dus dat zet een demper op de economie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Quantitative easing is een eufemisme voor geld bijdrukken.
In economic circles, there has been a lot of buzz about Quantitative Easing of late. Basically, the U.S. Federal Reserve has lowered interest rates to near zero percent and the fear is that these cuts will not have enough effect on the willingness to lend in order to reflate the U.S. economy. Therefore, the Fed has decided to take more draconian measures, one of which is Quantitative Easing, flooding the economy with money. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 januari 2010 om 10:48. |
![]() |
![]() |