Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2010, 15:04   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Pak dan de koppelbazen aan, en diegenen die aan de mensenhandel verdien. Niet de slachtoffers ervan. De koppelbazenpraktijken ondermijnen mee de lonen en werkomstandigheden van de Italiaanse arbeidersklasse. Ze zouden één front hiertegen moeten vormen, niet onderling vechten (waarna het patronaat glimlachend toekijkt).
Iemand die een fabriek heeft en werkmensen vindt aan 25 euro per dag, gaat er geen aannemen die hetzelfde werk doen aan 25 euro per uur. Ook jij zal in de supermarkt uw eten kopen aan de scherpste prijzen, en niet vrijwillig meer gaan betalen opdat het personeel meer loon zou hebben... Ik vermoed dat ook jij op het einde van de maand nog wat spaarcentjes opzij wil leggen.

Ik zie enkel een oplossing als de migrantenarbeiders hetzelfde loon zouden eisen als de lokale arbeiders, maar dat gebeurd natuurlijk niet, anders waren zij niet de gefavoriseerde arbeidspoel. En de lokale arbeiders gaan niet willen werken aan de lonen van de migranten arbeiders. Maar wat betreft de maffia... die is er al altijd geweest, lang voor deze recente klasse-oorlog. Ze zijn een probleem, maar niet de oplossing...

dus: haat, afgunst, geweld, beschietingen, retributies (in de vorm van brandende auto's).

Volkomen rationeel toch? Of zou het eerder menselijke aard zijn

Laatst gewijzigd door Raven : 9 januari 2010 om 15:06.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 15:04   #22
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor onzin?
Omdat die auto op krediet gekocht is, zouden de mensen er niet voor betaald hebben of zo?
Omdat een auto het merk van een multinational heeft mag in de fik gestoken wordne ofzo? En wat helpt dat de strijd tegen de sociale uitbuiting vooruit? Hoeveel Iatlianen gaan denken: "Tiens, Afrikanen steken mijn auto (*) in de fik, nu ga ik Berlusconi wegstemmen"?

(*) mijn auto: de auto die ik op krediet afbetaal en die in het fabriek van een multinational is geproduceerd.
Ik had niet verwacht dat je akkoord zou gaan met mijn stelling,hoor!

Over de sociale uitbuiting:indien een mens kiest om mee te zeilen op het kapitalistische zondvloed(love it)is de keuze gemaakt voor de kant van de uitbuiters en is men dus zelfs een uitbuiter!
Je kan uitbuiter ook bezien als het uitbuiten van jezelf,als een functionaliteit binnen het kapitalisme,een rouage in de machine ....
Oud 9 januari 2010, 15:10   #23
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge hebt uwe kleenex toch al klaar...
runderbloed-drinkers die katholieken een bloederige neus bezorgen... Ik had liever wat hits gehad op youtube hierover
Oud 9 januari 2010, 15:30   #24
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Allemaal terug naar land van herkomst sturen. Iedereen tevreden. En voor de rellen neer te slaan is zelfs geen politie nodig. Geef de Italianen gewoon toestemming om zelf verdedigingsorganisaties op te richten. Het zal snel gedaan zijn.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 16:15   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Allemaal terug naar land van herkomst sturen. Iedereen tevreden. En voor de rellen neer te slaan is zelfs geen politie nodig. Geef de Italianen gewoon toestemming om zelf verdedigingsorganisaties op te richten. Het zal snel gedaan zijn.
Doodseskaders �* la SA ten tijde van Nazi-Duitsland ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 16:21   #26
born2bewild
Banneling

Standaard

o jee
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 16:22   #27
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
meer: http://www.indymedia.nl/nl/2010/01/64651.shtml

Ondertussen zijn er al nieuwe aanvallen van de maffia tegen migranten geweest.
Kijk, dat die mensen worden beschoten kan natuurlijk niet en terecht zijn ze daar woest over.
Maar je geeft je tegenstander natuurlijk gelijk wanneer je dan als reactie gaat plunderen en slaags raakt met wat er op je weg komt, zo bevestig je stevig alle vooroordelen en zorg je ervoor dat je omgeving je gaat haten.
Wat die mensen nu hebben bereikt is dat iedereen hen weg wil, geen goede zet dus.

Laatst gewijzigd door alice : 9 januari 2010 om 16:23.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 16:26   #28
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Doodseskaders �* la SA ten tijde van Nazi-Duitsland ??
Nee, eerder als de Rotfrontkämpferbund.

Oud 9 januari 2010, 16:26   #29
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het punt gemist hebt, deze rellen zijn er juist gekomen doordat Italianen de migranten aanvielen.
Oud 9 januari 2010, 16:27   #30
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik denk dat je het punt gemist hebt, deze rellen zijn er juist gekomen doordat Italianen de migranten aanvielen.
We nemen de migranten weg en de etnische spanningen zijn dus weg. Dit krijg je nu eenmaal in de multiculturele samenleving.

Oud 9 januari 2010, 16:34   #31
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We nemen de migranten weg en de etnische spanningen zijn dus weg. Dit krijg je nu eenmaal in de multiculturele samenleving.
We nemen de kapitalisten weg, en de etnische spanningen die ze gebruiken om de arbeidersklasse te verdelen zijn dus ook weg. Dit krijg je nu eenmaal in de kapitalistische samenleving.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 16:46   #32
Metternich

Standaard

Citaat:
We nemen de kapitalisten weg, en de etnische spanningen die ze gebruiken om de arbeidersklasse te verdelen zijn dus ook weg. Dit krijg je nu eenmaal in de kapitalistische samenleving.
Dat de kapitalisten buiten moeten, beschouw ik enkel als evident.

Oud 9 januari 2010, 16:47   #33
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de kapitalisten buiten moeten, beschouw ik enkel als evident.
Dat ga je enkel bereiken via een verenigde arbeidersklasse.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 16:52   #34
Metternich

Standaard

Citaat:
Dat ga je enkel bereiken via een verenigde arbeidersklasse.
Dat ga je enkel bereiken door de productieven in de maatschappij te verenigen. Arbeiders, boeren, studenten en het nationaal kapitaal in een nationaal front tegen het systeem en kapitaal.

Oud 9 januari 2010, 17:12   #35
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, dat die mensen worden beschoten kan natuurlijk niet en terecht zijn ze daar woest over.
Maar je geeft je tegenstander natuurlijk gelijk wanneer je dan als reactie gaat plunderen en slaags raakt met wat er op je weg komt, zo bevestig je stevig alle vooroordelen en zorg je ervoor dat je omgeving je gaat haten.
Wat die mensen nu hebben bereikt is dat iedereen hen weg wil, geen goede zet dus.
Precies wat ik dacht. Ik zou er overigens niet van opkijken dat achter die geweerschoten de bedoeling schuilging, een onverstandige reactie uit te lokken en zo de Italianen uit de streek en elders achter de plannen van de schutter te scharen. Deze Afrikanen laten zich manipuleren en spelen gewoon in de kaart van hun vijanden.

Wat het terugsturen betreft: beter is, ze terug te lokken door iets te doen aan de leefomstandigheden in de landen van oorsprong. Aangezien het met de welvaart van Europa snel bergaf zal gaan, is er voor de andere kant van het probleem al een oplossing in zicht...

En de arbeidersklasse? Pff, altijd weer die muffe retoriek, geïnspireerd door een kerel die wel zijn leven lang over het "kapitaal" kon schrijven maar nooit zijn gezinsbudget wist te beheren. De kleine man kan evenzeer een kleine zelfstandige als een arbeider zijn; beiden worden uitgebuit door de bankiers, net zoals de Afrikaanse landen. Een hervorming van het geldwezen is nodig, en van monetaire kwesties had zeker Marx geen verstand.
Oud 9 januari 2010, 18:38   #36
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een moedwillig uitgelokte aktie. In zuid Italië is al werkeloosheid genoeg en de immigratie van ongewenst illegalen helpt die ook niet verbeteren.

Leefomstandigheden in de thuislanden verbeteren is zoiets als als groente kweken op de zuidpool.Technisch wel mogelijk maar praktisch niet haalbaar.
De redenen mag je zelf invullen.

Ik kan ongeveer wel voorspellen wat het gevolg hiervan zal zijn.
Oud 9 januari 2010, 19:52   #37
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ach ja, ik wist ook niet dat men zomaar vanuit auto's onschuldigen mocht beschieten. Wat denken jullie weer extra-rationeel...
Voor zover ik dat zag verdedigde niemand in deze draad het lukraak beschieten van onschuldigen (ikzelf al zeker niet). U echter praatte het in brand steken van de auto's van onschuldigen wél goed, onder het mom dat dit 'verzet' tegen de beschietingen zou betekenen. Probeer dus eerst maar in het reine te komen met uw eigen rationaliteit.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 9 januari 2010 om 19:54.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 20:24   #38
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus moeten die hun auto's in de fik?
Er zijn altijd rotte appels die ervan profiteren om vandalenstreken uit te halen , of hun woede niet kunnen bedwingen . Heb jij al ooit een betoging meegemaakt ?... ik kan je verzekeren dat traangas of peperspraybommen een ander mens van u maken.

Dit neemt niet weg dat je vandalisme moet afkeuren wat ik ook doe.. maar actie geeft reactie..
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 21:00   #39
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
ik kan je verzekeren dat traangas of peperspraybommen een ander mens van u maken. .
ik geef toe, het in brand steken van wagens is moeilijk goed te praten, maar dit is wel origineel
Oud 9 januari 2010, 21:07   #40
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Er zijn altijd rotte appels die ervan profiteren om vandalenstreken uit te halen , of hun woede niet kunnen bedwingen . Heb jij al ooit een betoging meegemaakt ?... ik kan je verzekeren dat traangas of peperspraybommen een ander mens van u maken.

Dit neemt niet weg dat je vandalisme moet afkeuren wat ik ook doe.. maar actie geeft reactie..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
dit is wel origineel

Knippen is niet orgineel , en zeker niet tof.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be