![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is het eerder: echt niet! ?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 11 januari 2010 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zo ken ik Quercus niet, maar jij leest waarschijnlijk wat je wilt lezen.
![]() |
#3204 |
Minister-President
|
![]() Hahahaha.....
Man, man, een lijk is ALTIJD dood. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3205 |
Minister-President
|
![]() In het NL (incl het 'Vlaams') spreekt men gewoon over 'over mijn lijk', zonder het woordje 'dood'.
Nu ga je me ongetwijfeld tegenspreken en bij hoog en laag beweren -allasysteem- dat ik het fout heb, en jij het bij het rechte eind hebt. [systemlogica] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#3206 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Hun hebben geluk gehad." Bijvoorbeeld. Of wat ik echt verafschuw "aan uw linkerhand". Nog zo 1: "Franse frietjes" bij MacDonalds, waarmee ze meteen aangeven dat ze geen engels naar het nederlands kunnen vertalen (de goede vertaling van "french fries" is: "In reepjes gesneden en gefrituurd", dan weten jullie dat ineens ook. En dan die "hiero" en "daaro". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3207 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mag ik u aangaande correct taalgebruik een advies geven? 1. "Standaardnederlands" wordt aaneengeschreven; 2. "Ze gaan arrogant ervan uit dat ..."; Citaat:
"Hiero" en "daaro" zijn dialectische vormen van 'hier' en 'daar' en worden vooral in Zuid-Holland aangetroffen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3208 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk weet iedereen dat een lijk een dood lichaam is. Maar 'over mijn dood lijk' is een volkse uitdrukking. De persoon wil daarmee op een duidelijke manier te kennen geven en accentueren dat hij er mordicus (!) niet aan denkt zijn standpunt te wijzigen.
Laatst gewijzigd door system : 12 januari 2010 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 12 januari 2010 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3210 |
Banneling
|
![]() Tja, men moet standvastig blijven. U daarentegen hebt nogal eens de tendens van hemd te willen verwisselen wanneer het bijvoorbeeld gaat over grondwettelijke aangelegenheden. Niet doen.
Laatst gewijzigd door system : 12 januari 2010 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 januari 2010 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3213 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kortom, ga zo verder.
![]() |
![]() |
#3214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja hoor, dat mag je. Ben je van 2 wel echt zeker? Jouw vorm is inderdaad correct, maar ik vermoed de mijne ook. Aan uw andere opmerkingen te zien ben jij niet degene waar ik mij aan erger ![]() Geef ook eens een tipje aan jullie overheid. Die borden "Ken u limiet" die ik overal tegenkom (regio Den Haag - Leiden) zijn om te wenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3215 |
Banneling
|
![]() Commissie Davids.
En ook voor wat de internationale politiek betreft, blijkt er een hemelsgroot verschil te bestaan tussen ons en de Nederlanders. Want wat blijkt? Dat Balkenende, samen met De Hoop Scheffer, effectief de schoothondjes zijn geweest van Bush mbt tot de oorlog tegen Sadam. Zo blijkt vandaag uit de commissie Davids. Nu, ik had geen commissie Davids nodig om tot dit besluit te komen. Ik zeg dit reeds geruime tijd. Laatst gewijzigd door system : 12 januari 2010 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3216 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 januari 2010 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3218 |
Minister-President
|
![]() Ach, het was gewoon oppertuun. Net als in Nederland was de overgrote meerderheid van de bevolking in Belgie tegen de inval. Wat dat betreft was het moediger van de Nederlandse regering om de oorlog wel te steunen, tegen de wil van de bevolking in, of je het er nou mee eens bent of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3219 |
Minister-President
|
![]() Overigens ben ik altijd voor de steun aan de oorlog in Irak geweest. Achteraf zelfs nog meer dan vooraf. Let wel, voor de steun aan die oorlog, niet voor de oorlog zelf. Geen zinnig mens is voor oorlog.
Maar een relatief eenvoudige speltheoretische analyse laat zien dat het steunen van de Amerikanen, in alle mogelijke scenario's, de beste oplossing was. Amerika was vastbesloten om Irak binnen te vallen, ongeacht wat Nederland verder zou doen. Aan de Nederlandse houding heeft de gemiddelde Irakees meer gehad dan de principiele houding van de Belgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3220 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als Vlaming zou ik mij niet te veel aantrekken van hoe ze in Nl praten of doen.
Laat ze maar doen in hun polderkes, als Belg kom je daar toch nooit. Ze zien toch maar alléén het feit dat je "belg" bent en denken dat je geen Nl kan. Wel, laat denken dat ze groot zijn en lach er eens goed mee. Als je Frans en Engels kan geraak je veel verder dan met "Polder Nederlands". Moest je toch in aanraking komen met een Nl'er.. doe normaal en praat er Vlaams tegen of Engels dat knn. ze ook een beetje. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 14:04. |
![]() |
![]() |