|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. | 
| Bekijk resultaten enquête: beschrijf uzelf | |||
| Radicaal-links - Vlaamsgezind |     | 1 | 3,45% | 
| Radicaal-links - Belgischgezind |     | 1 | 3,45% | 
| Radicaal-links - andere |     | 3 | 10,34% | 
| Links - Vlaamsgezind |     | 3 | 10,34% | 
| Links - Belgischgezind |     | 1 | 3,45% | 
| Links - andere |     | 2 | 6,90% | 
| Centrum - Vlaamsgezind |     | 2 | 6,90% | 
| Centrum - Belgischgezind |     | 0 | 0% | 
| Centrum - andere |     | 2 | 6,90% | 
| Rechts - Vlaamsgezind |     | 8 | 27,59% | 
| Rechts - Belgischgezind |     | 0 | 0% | 
| Rechts - andere |     | 1 | 3,45% | 
| Radicaal-rechts - Vlaamsgezind |     | 1 | 3,45% | 
| Radicaal-rechts - Belgischgezind |     | 0 | 0% | 
| Radicaal-rechts - andere |     | 0 | 0% | 
| Andere - Vlaamsgezind |     | 3 | 10,34% | 
| Andere - Belgischgezind |     | 0 | 0% | 
| Andere - andere |     | 1 | 3,45% | 
| Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|  | 
|  | Discussietools | 
|  13 januari 2010, 01:41 | #1 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere 
				 |  Hoe zou u uzelf beschrijven naar deze mogelijkheden (2) Bentje vraagt zich af of sommige combinaties niet kunnen of dat het een met het ander in verband staat. http://forum.politics.be/showthread.php?t=133663 
				__________________ The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 01:47 | #2 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere 
				 |   En voor Metternich: mijn excuses dat ik er "radicaal-centrum" niet heb tussengezet. Er is een maximum van 20 antwoorden, ziet u.   
				__________________ The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 02:40 | #3 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 11 januari 2008 Locatie: La Paz - Lanaken 
				 |   Ik kan daar niet op antwoorden. Is er nog iets anders als een continuum? | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 03:50 | #4 | |
| Parlementslid Geregistreerd:  9 november 2009 
				 |   Rechts - Vlaamsgezind. Voor de mensen die willen weten wie wat gestemd heeft maar vergeten zijn de resultaten bekijken vooraleer zelf te stemmen, klik eens met uw muis op de nummers groter dan 0, dan ziet ge wie er allemaal een bepaalde optie gestemd heeft. 
				__________________ Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  13 januari 2010, 08:39 | #5 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 augustus 2002 
				 |   Vrij rechts - vlaamsgezind - separatistisch  maar linkshandig... | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 09:10 | #6 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 19 april 2006 Locatie: Zele 
				 |   links - Vlaamsgezind. 
				__________________ multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 12:00 | #7 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 26 maart 2008 Locatie: Kempen 
				 |   . (foutje) 
				__________________ Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 13 januari 2010 om 12:02. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 12:01 | #8 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 26 maart 2008 Locatie: Kempen 
				 |   Rechts- andere denk ik. Mijn rechteroog is mijn meester oog. Ik ben rechts-dragend. Ik ben rechtshandig Ik ben rechts-voetig. 
				__________________ | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 12:03 | #9 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 19 april 2006 Locatie: Zele 
				 |   ik vind trouwens niet dat Vlaamsgezind moet gelijkgesteld worden met Vlaams-nationalist. 
				__________________ multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 12:21 | #10 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
				 |   Ik denk dat ik sentrum rechts ben. (ofte: gematigd rechts; ofte "de meest rechtse van het linkse spektrum .. bla bla ..)  Over Vlaams is er geen twijfel: ekstreem. (maar ik vind dit niet ekstremistisch. Iemand die pro B. is, zal zichzelf toch ook niet ekstremistisch B. noemen). En ik ben ook ekstreem pro Europa. De EU moet evolueren naar een Verenigde Staten van Europa. Intern wel volgens subisdiariteit. Het sosiale aspekt van de EU, dat momenteel zwaar defisitair is, zal vlug op punt gesteld worden, zodra de vakbonden zichzelf zullen aangepast hebben aan de nieuwe politieke realiteit. Nu zijn de vakbonden zwaar "nasionalistisch" in hun refleksen: waarom fabriek x in regio y wel/niet sluiten tegenover fabriek z in regio u ? Volgens de huidige vakbondsmentaliteit, niet om het meeste jobs eruit te halen .... 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 12:42 | #11 | 
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
				 |   radicaal vlaamsgezind economisch rechtsliberaal ethisch uiterst links wederkerend kernwoord dus : progressief. Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2010 om 12:43. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 12:48 | #12 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN |   Radicaal-links - andere  Marxist en iemand die zich doodergert aan de verfransing van de Rand. Het idee Vlaanderen of België op zich laat mij koud. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 14:03 | #13 | 
| Lokaal Raadslid Geregistreerd: 25 mei 2009 Locatie: Waasland 
				 |   | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 14:04 | #14 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 14:09 | #15 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 27 november 2007 
				 |   Lnks, rechts, boven of onder, het zou zoveel fijner zijn mochten al de vlaamsgezinden de handen in elkaar slaan. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 14:10 | #16 | |
				 |   Citaat: 
 edit, mochten alle Vlaamsgezinden ten allen tijde Vlaamsgezind zijn, dat zou al voldoende zijn. Laatst gewijzigd door Anna List : 13 januari 2010 om 14:10. | |
|   |   | 
|  13 januari 2010, 14:15 | #17 | 
| Lokaal Raadslid Geregistreerd: 25 mei 2009 Locatie: Waasland 
				 |   Dat is waar, daarom wens ik ook zo vlug mogelijk een staatshervorming die een werkbare structuur oplevert. Maar ja, dat zal wel ijdele hoop zijn. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 14:53 | #18 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
				 |   Citaat: 
 Ze moeten zelfs niet heeeel proper zijn (als 't beperkt blijft tot één handje schudden, nl. een gezamenlijk kommunotair stemmen), maar er zijn er echt met te vuile handen .... 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  13 januari 2010, 15:03 | #19 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 juni 2003 
				 |   ik kan eigenlijk nie meer kiezen tussen 'links' en 'rechts'   
				__________________ Laatst gewijzigd door Nynorsk : 13 januari 2010 om 15:03. | 
|   |   | 
|  13 januari 2010, 15:04 | #20 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 september 2009 
				 |   | 
|   |   |