![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
Geregistreerd: 26 november 2009
Berichten: 261
|
![]() Of op z'n Roemeens:
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() De werkloosheid zal de files oplossen volgens mij
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
|
![]() Citaat:
hier is dat een ijspiste, ... ik ben misschien wel zot, maar zo zot nu ook niet. heb hier vorige week nog ene met zijne mobiliette zien schuiven, ... In belgie kregen ze mij met -10 ook niet van mijne velo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
|
![]() Toen was heel Limburg mee vacantie aan de zee... ![]()
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() Kijk deze arme fietser nou eens:
Hoewel, de meeste auto's kunnen niet rijden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Dat is een voetganger geen fietser.
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
|
![]() Citaat:
Elke auto rijdt daarop, toch "normale" autobestuurders die met (goede) winterbanden rijden in de winter. Een aangepast uitgeruste auto is een vd weinige vervoermiddelen die nog overal geraakt al is het wat trager als normaal. http://www.youtube.com/watch?v=nOPq6YVHyB4 Sommige gaan zelfs met plezier op besneeuwde wegen rijden: http://www.youtube.com/watch?v=_A6Z4...eature=related In D rijdt sinds winter 2006/2007 quasi iedereen op winterbanden (wet), of het nu auto´s, bussen of camions zijn: http://www.fahrtipps.de/verkehrsrege...en-pflicht.php ![]() In Be en Nl is het dan al direct recordchaos voor een paar centimeter sneeuw ...(zie vele foto´s) http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extree...euwchaos.dhtml http://www.volkskrant.nl/binnenland/..._door_gladheid In NL en Be is de winter of zijn de strooidiensten schuldig... ![]() arme sukkels, die zich geen winterbanden kunnen kopen, die Duitsers die hebben pas geld... ![]() Zelfs de strooidiensten staan geblokkeerd: hln.be Citaat:
![]() http://www.bandenportaal.nl/2009/12/...p-winterbanden http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/a...72267-2210.art
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2010 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
|
![]() Met de fiets kan je goed rijden in de sneeuw hoor, mits aangepaste banden ( mountain bike of trekking minimum ) en mits in acht name van een aantal basisregels.
Enkel als sporen beginnen op te vriezen, of er ligt ijs of het begint te dooien is het oppassen geblazen. Doordat laatste zak je plots door de sneeuwlaag en krijg je daardoor een bruuske beweging van je fiets (schiet opeens opzij). Die basisregels zijn o.a. hindernissen recht nemen, bochten erg traag nemen, niet plots remmen in bochten enz. en natuurlijk snelheid aanpassen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 12 januari 2010 om 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
|
![]() De "Lange Wapper" enkel voor fietsers!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
|
![]() Citaat:
ik ben overigens bloedserieus. Sort of. Laatst gewijzigd door Jedd : 12 januari 2010 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uberhaupt niet waarom je met een gezinswagen moet pendelen. Ecologisch gezien zou alleen dergelijke 'persoonlijke commuter wagens, zeg meer 1-2zitters met 3-4 wielen waarmee je electrisch-hybrid kunt pendelen met een 1literverbruik zijn de doodgeboren oplossing op lange termijn. De logica is simpel: als de petroleum beperkt is (het ziet er toch naar uit dat we die output moeilijk gaan verdubbelen, en dat er een 'peakoil productie scenario moet voorzien worden. als je de gebruikers van petroleum verdubbelt (dat is gewoon china erbij) dan mag je logischerwijs veronderstellen dat het gebruik moet halveren. Hoe kun je dit punt bekomen ? Door gewoon de bezine/diesel/kerosene/pitch allen samen naar een prijs van 4euro/liter te doen evolueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
|
![]() moest iedereen die de baan opgaat nu eens nen deftigen auto kopen en er ook nog deftig mee kunnen rijden, het zou veel schelen.
rijlessen: http://www.youtube.com/watch?v=edf7v...eature=related *kwiiiiijjjjjjl*
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
|
![]() Citaat:
![]() (pas op offensief is niet agressief... ) Wat houd u nu op in t stad : Autobussen die om de 5 meter stoppen Stoppen , de kinnekes uitlaten, boeketasken uit de koffer, kusken geven en dan pas doorrijden, (ipv die kinders in para commando stijl te droppen... ![]() Dan van die eeuwige treuzelaars, zou ik stoppen, zou ik doorrijden, oei ik ga toch maar doorrijden, ... (met alle gevolgen van dien... ) Als ge elke dag over de ring rijdt en (ge dus weet waar ge moet zijn.) en ge moet er in Evere af bvb, dan moet ge niet op de allerlaatste moment van het 3 ` vak, naar de afrit racen, ... voeg op tijd in, ... de lengte van de auto speelt alleen een rol in stilstaande filles, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 199
|
![]() Files beperken in België is op zich niet moeilijk, maar vergt een enorme investering.
Wij staan vaak lang aan te schuiven door de toevloed aan doorgand verkeer. Waarom geen twee grote tunnelwegen bouwen onder de grote steden (Brussel en Antwerpen)waaraan geen enkele afrit is. 1 op de noord-zuid as, een op de oost-west as. Alles wat enkel door B moet kan daarop. Dit betekent eenenorme ontlasting van de ringwegen, die nu alleen lokaal worden gebruikt. Op zich zou het ook interessant zijn om vrachtverkeer en personenverkeer te scheiden. Snelwegen zouden dan 2x2 rijvakken tellen in elke richting. Er wordt ook gebruik gemaakt van gescheiden afritten. En inderdaad: voor intra-stadsverkeer gebruik maken van personal carriers. Enkel diesel/benzinewagens voor afstanden langer dan 40km toelaten. Ik zou daarin zelfs heel ver durven gaan: kortweg elke 'normale' wagen verbieden binnen de brusselse en antwerpse ring. Uitgezonderd bewoners. Daarnaast een systeem uitbouwen van supersnel optrekkende metrostellen die de hele agglommeraties omvatten. Vergelijkbaar met de RE in Frankrijk. Automatisch, zodat er geen achterlijke vakbondskikker even kan beslissen om een dag congé te pakken. Daarnaast uitern de steden gigantische GRATIS parkings bouwen met 24u op 24 maximaal 5 minuten wachttijd op metro. Afschaffen van bussen in steden. In dorpen en provinciestadjes is dat nog te doen, maar in de stad nemen die alleen maar plaats in. Ik moet elke dag van Leuven naar Brussel gaan, ideaal zou zijn als ik met de wagen tot pakweg tervuren zou kunnen rijden, daar een parking binnenrijden en overstappen op een electrisch voertuig, juist groot genoeg voor mezelf en dan doorrijden naar mijn werk. Of daar op een snelle metro overstappen die me op 10 minuten op mijn bestemming kan brengen. Of nog beter: in Leuven al op zo'n electrisch ding stappen, hoewel ik mezelf daar toch niet direct snelweg mee zie doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
|
![]() Dat is dan ook de oplossing, rond maken van de ring in Antwerpen en een paar tunnels onder brussel bouwen, E19 Antwerpen - Parijs en E40 Luik - Oostende
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
|
![]() Als iedereen een zuinige quad met dak ofzo zou gebruiken voor zijn éénmans pendel ipv 1 a 2 ton mee te sleuren onder zijn gat om de dikkenek uit te hangen.
Laatst gewijzigd door De Prodigy : 13 januari 2010 om 17:31. |
![]() |
![]() |