Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2010, 19:11   #21
kgeefgenefok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 november 2009
Berichten: 261
Standaard

Of op z'n Roemeens:



Citaat:
Oh, Blanche Blanche Blanche en zijn peird
Djuk djuk judjuk mijn peird

En 't peird stapt voort ook vol diepe gedachten
Wat dat je van zo'n beeste nog niet zoudt verwachten
Die smerige auto's dat stinkt ongezond
En je krult junder neuze voor ne peirdestront

Oh, Blanche Blanche Blanche en zijn peird
Djuk djuk judjuk mijn peird
kgeefgenefok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 20:06   #22
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
De gemiddelde afstand die mensen afleggen naar het werk is 19 km. 75% van de mensen wonen op minder dan 10 km van hun werk. In 75% van de gevallen gebeurt de verplaatsing naar het werk met de auto - in 11% met de trein en 8 % met de bus, metro of tram. Motorrijders, fietsers en voergangers vormen de kleinste groep. Gemiddeld zijn mensen iedere dag een uur onderweg van en naar het werk. 25% doet er langer dan een uur over om op het werk te geraken.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2010, 23:29   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
Standaard

De werkloosheid zal de files oplossen volgens mij

Citaat:
De werkloosheid in België zal in dit nieuwe jaar tot een recordaantal van 750.000 stijgen. Een werkloosheidsgraad van 14,6%, en meteen ook de evenaring van de jaren ‘70, het recordpeil. De cijfers komen uit een studie van het I.D.D., het Waals-Brabantse "Institut pour un Développement Durable". Professor Paul De Grauwe, hoogleraar economie in Leuven.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 08:40   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De elektrische fiets kan wel vb nuttig zijn voor mensen die al wat op leeftijd zijn.

Ik rij door weer en wind, ook in dit weer. Mits aangepaste kledij en materiaal is het perfect doenbaar. Heb wel het geluk dat de fietspaden hier erg goed geruimd zijn. Doordat je beweegt wanneer je fietst, heb je het ook niet zo snel koud.
aha, daar zeg je het, fietspaden geruimd...

hier is dat een ijspiste, ... ik ben misschien wel zot, maar zo zot nu ook niet.

heb hier vorige week nog ene met zijne mobiliette zien schuiven, ...

In belgie kregen ze mij met -10 ook niet van mijne velo.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 10:16   #25
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Welke files ?


Toen was heel Limburg mee vacantie aan de zee...
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 16:50   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Thuiswerk stimuleren en lokale recrutering. Stimuleer ook decentralizering van werkplaatsen.

Stel er wordt een beloning gegeven aan werkgevers (of boete voor het omgekeerde) naargelang de afstand dat de werknemer van zijn werkplaats kleiner is, zodat het voordeliger is dichtbijwonenden aan te werven.

Daarnaast is het gemiddelde aantal pasagiers van die autos die daar brandstof staan te verknoeien in een file en het milieu beschadigen iets boven de 1 per voertuig, een enorme verkwisting op te lossen door een keuze voor 'openbaar vervoer' al dan niet prive georganizeerd.
Maar goed dat het iets meer dan 1 per voertuig is. Moest het iets minder dan 1 per voertuig zijn......
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:44   #27
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Cool

Kijk deze arme fietser nou eens:
Hoewel, de meeste auto's kunnen niet rijden.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 17:53   #28
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Kijk deze arme fietser nou eens:
Hoewel, de meeste auto's kunnen niet rijden.
Dat is een voetganger geen fietser.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 19:30   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.479
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Kijk deze arme fietser nou eens:
Hoewel, de meeste auto's kunnen niet rijden.
Voor dat prutske sneeuw ?

Elke auto rijdt daarop, toch "normale" autobestuurders die met (goede) winterbanden rijden in de winter.

Een aangepast uitgeruste auto is een vd weinige vervoermiddelen die nog overal geraakt al is het wat trager als normaal.
http://www.youtube.com/watch?v=nOPq6YVHyB4

Sommige gaan zelfs met plezier op besneeuwde wegen rijden:
http://www.youtube.com/watch?v=_A6Z4...eature=related

In D rijdt sinds winter 2006/2007 quasi iedereen op winterbanden (wet), of het nu auto´s, bussen of camions zijn:
http://www.fahrtipps.de/verkehrsrege...en-pflicht.php


In Be en Nl is het dan al direct recordchaos voor een paar centimeter sneeuw ...(zie vele foto´s)
http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extree...euwchaos.dhtml
http://www.volkskrant.nl/binnenland/..._door_gladheid

In NL en Be is de winter of zijn de strooidiensten schuldig...
arme sukkels, die zich geen winterbanden kunnen kopen, die Duitsers die hebben pas geld...

Zelfs de strooidiensten staan geblokkeerd:
hln.be
Citaat:
De strooidiensten staan zelf vast in de sneeuwchaos, zodat het onmogelijk is de wegen sneeuwvrij te houden. Slippende vrachtwagens blokkeren heel wat afritten.
In Be/NL zouden zowat 15/19 % op winterbanden rijden, maar het is stijgend...
http://www.bandenportaal.nl/2009/12/...p-winterbanden
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/a...72267-2210.art
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2010 om 19:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 21:54   #30
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Met de fiets kan je goed rijden in de sneeuw hoor, mits aangepaste banden ( mountain bike of trekking minimum ) en mits in acht name van een aantal basisregels.

Enkel als sporen beginnen op te vriezen, of er ligt ijs of het begint te dooien is het oppassen geblazen. Doordat laatste zak je plots door de sneeuwlaag en krijg je daardoor een bruuske beweging van je fiets (schiet opeens opzij).

Die basisregels zijn o.a. hindernissen recht nemen, bochten erg traag nemen, niet plots remmen in bochten enz. en natuurlijk snelheid aanpassen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 12 januari 2010 om 21:55.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 22:24   #31
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

De "Lange Wapper" enkel voor fietsers!

De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:18   #32
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Ik heb een oplossing voor al die lange files.
heeft er al iemand al berekend hoeveel het zou schelen als we gewoon kortere auto's maken.

ik ben overigens bloedserieus. Sort of.

Laatst gewijzigd door Jedd : 12 januari 2010 om 23:18.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:28   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sommige gaan zelfs met plezier op besneeuwde wegen rijden:
http://www.youtube.com/watch?v=_A6Z4...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Wv6UQWS5QWU
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:35   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
heeft er al iemand al berekend hoeveel het zou schelen als we gewoon kortere auto's maken.

ik ben overigens bloedserieus. Sort of.
wel ik zie daar ook veel logica in: als iedereen een personal commuter zou gebruiken, dan zijn de files 4 keer korter, dus je mag zeggen quasi onbestaand, dus zo dwaas is dat niet.

Ik begrijp uberhaupt niet waarom je met een gezinswagen moet pendelen. Ecologisch gezien zou alleen dergelijke 'persoonlijke commuter wagens, zeg meer 1-2zitters met 3-4 wielen waarmee je electrisch-hybrid kunt pendelen met een 1literverbruik zijn de doodgeboren oplossing op lange termijn.

De logica is simpel:
als de petroleum beperkt is (het ziet er toch naar uit dat we die output moeilijk gaan verdubbelen, en dat er een 'peakoil productie scenario moet voorzien worden.

als je de gebruikers van petroleum verdubbelt (dat is gewoon china erbij)

dan mag je logischerwijs veronderstellen dat het gebruik moet halveren.


Hoe kun je dit punt bekomen ? Door gewoon de bezine/diesel/kerosene/pitch allen samen naar een prijs van 4euro/liter te doen evolueren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2010, 23:39   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

moest iedereen die de baan opgaat nu eens nen deftigen auto kopen en er ook nog deftig mee kunnen rijden, het zou veel schelen.
rijlessen: http://www.youtube.com/watch?v=edf7v...eature=related *kwiiiiijjjjjjl*
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 12:22   #36
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
heeft er al iemand al berekend hoeveel het zou schelen als we gewoon kortere auto's maken.

ik ben overigens bloedserieus. Sort of.

Klopt!
Als alle wagens 10 cm korten worden scheelt dat ruimte.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 13:12   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Klopt!
Als alle wagens 10 cm korten worden scheelt dat ruimte.
Als iedereen wat offensiever zou rijden , gaat het rapper vooruit, ...
(pas op offensief is niet agressief... )
Wat houd u nu op in t stad :

Autobussen die om de 5 meter stoppen

Stoppen , de kinnekes uitlaten, boeketasken uit de koffer, kusken geven en dan pas doorrijden, (ipv die kinders in para commando stijl te droppen... )

Dan van die eeuwige treuzelaars, zou ik stoppen, zou ik doorrijden, oei ik ga toch maar doorrijden, ... (met alle gevolgen van dien... )

Als ge elke dag over de ring rijdt en (ge dus weet waar ge moet zijn.) en ge moet er in Evere af bvb, dan moet ge niet op de allerlaatste moment van het 3 ` vak, naar de afrit racen, ... voeg op tijd in, ...

de lengte van de auto speelt alleen een rol in stilstaande filles, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 14:04   #38
Socialisme=diefstal
Burger
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 199
Standaard

Files beperken in België is op zich niet moeilijk, maar vergt een enorme investering.
Wij staan vaak lang aan te schuiven door de toevloed aan doorgand verkeer. Waarom geen twee grote tunnelwegen bouwen onder de grote steden (Brussel en Antwerpen)waaraan geen enkele afrit is. 1 op de noord-zuid as, een op de oost-west as. Alles wat enkel door B moet kan daarop. Dit betekent eenenorme ontlasting van de ringwegen, die nu alleen lokaal worden gebruikt.

Op zich zou het ook interessant zijn om vrachtverkeer en personenverkeer te scheiden. Snelwegen zouden dan 2x2 rijvakken tellen in elke richting. Er wordt ook gebruik gemaakt van gescheiden afritten.

En inderdaad: voor intra-stadsverkeer gebruik maken van personal carriers. Enkel diesel/benzinewagens voor afstanden langer dan 40km toelaten. Ik zou daarin zelfs heel ver durven gaan: kortweg elke 'normale' wagen verbieden binnen de brusselse en antwerpse ring. Uitgezonderd bewoners.

Daarnaast een systeem uitbouwen van supersnel optrekkende metrostellen die de hele agglommeraties omvatten. Vergelijkbaar met de RE in Frankrijk. Automatisch, zodat er geen achterlijke vakbondskikker even kan beslissen om een dag congé te pakken.

Daarnaast uitern de steden gigantische GRATIS parkings bouwen met 24u op 24 maximaal 5 minuten wachttijd op metro.

Afschaffen van bussen in steden. In dorpen en provinciestadjes is dat nog te doen, maar in de stad nemen die alleen maar plaats in.

Ik moet elke dag van Leuven naar Brussel gaan, ideaal zou zijn als ik met de wagen tot pakweg tervuren zou kunnen rijden, daar een parking binnenrijden en overstappen op een electrisch voertuig, juist groot genoeg voor mezelf en dan doorrijden naar mijn werk. Of daar op een snelle metro overstappen die me op 10 minuten op mijn bestemming kan brengen. Of nog beter: in Leuven al op zo'n electrisch ding stappen, hoewel ik mezelf daar toch niet direct snelweg mee zie doen...
Socialisme=diefstal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:22   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Dat is dan ook de oplossing, rond maken van de ring in Antwerpen en een paar tunnels onder brussel bouwen, E19 Antwerpen - Parijs en E40 Luik - Oostende
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:30   #40
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Als iedereen een zuinige quad met dak ofzo zou gebruiken voor zijn éénmans pendel ipv 1 a 2 ton mee te sleuren onder zijn gat om de dikkenek uit te hangen.

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 13 januari 2010 om 17:31.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be