Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2010, 16:42   #121
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Economische reden voor de doodstraf kunnen we al niet geven aangezien die duurder zal uitkomen.
Onszelf verlagen tot de doodstraf kunnen we toch ook moeilijk? Wat is onze reden? Wraak op hem omdat hij zoiets heeft gedaan? Dan kunnen we net hetzelfde excuus aan de psychopaten geven aangezien de meeste zelf vroeger werden mishandelt en misbruikt.
Levenslang, zonder mogelijke vrijlating, behalve als we op een of andere miraculeuze wijze een oplossing vinden voor dit soort ziektes. En blijven behandelen natuurlijk. Het enige dat we mogen doen is onze maatschappij beschermen, en dit door hem uit de die maatschappij te houden. Hem doden is daarbij geen oplossing, of in ieder geval toch niet de juiste.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:48   #122
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
In jouw ogen misschien.. maar bij mijn weten ben jij nog geen psychiater e?

zou jij het leuk vinden als leeks en noobs zich zouden bemoeien met jouw werk?
Psychiaters..neem de pillen weg en het zijn gewoon gebedsgenezers..
In de gevangenis wordt aleen aan het inkomen gedacht..véél klanten..weinig aandacht/tijd insteken
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:49   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik weet hoe die over mijn mening denken mijn broer is psycholoog , dat neemt niet weg dat ik mijn mening verander . Kinderen zijn in mijn ogen heilig en mogen in geen geval het slachtoffer worden van ons slecht rechtssysteem.

Stop pedo's

Stop Vereniging Martijn, de vereniging die opkomt voor de belangen van pedofielen en de leeftijdsgrens van seksuele omgang met jongeren/kinderen omlaag wil halen.

Dit kan echt niet mensen, kinderen zijn onze toekomst. Kinderen moeten veilig kunnen opgroeien. Het is niet te bevatten dat er een stichting bestaat die voor de belangen van pedofielen opkomt en probeert pedofilie goed te praten.

Vrijheid van meningsuiting voor iedereen? Mooi, dan ook voor mensen die pedofilie zieker dan ziek vinden. Je zou eens kunnen kijken op de website, martijn.org. Het is ongelooflijk dat daar mensen onderling foto's uitwisselen, elkaar steunen en elkaars gedrag of drang vergoeilijken.

Sluit je aan, met zijn allen kunnen we laten zien dat pedofilie altijd fout is geweest en dat daar zeer zeker géén verandering in mag komen
Je smijt hier wel een hele hoop op elkaar. Niemand strijdt af dat sex met kinderen in deze tijd verwerpelijk is.

Het ging erover dat niet alle pedofielen strafbare daden stellen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:52   #124
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Psychiaters..neem de pillen weg en het zijn gewoon gebedsgenezers..
In de gevangenis wordt aleen aan het inkomen gedacht..véél klanten..weinig aandacht/tijd insteken
en hoe weet jij dat dan? werk je in een gevangenis? of ben je een ex-klant van de gevangenis?

Psychiaters zijn wel meer dan pillenmannen alleen hoor... Ik wil anders ook wel is denigrerend over uw beroep doen hoor
Oud 13 januari 2010, 16:53   #125
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij vind moorden en verkrachten zijn werk ?
Let is op Anna List..ik had het over de psychiaters
Oud 13 januari 2010, 16:58   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik ben hier tegen een muur aan het praten? Een seksuele identiteit is geen gegronde reden om iemand te straffen, strafrechterlijke daden wel. Ergo is pedofelie op zich niet strafbaar. Ergo is een pedofiel per definitie niet iemand die behoort tot de categorie zedendelicten.
Neen, Preet, ge zijt aan het zagen.

Ge zijt op de definisie aan het spelen.

In gangbaar Vlaams is een pedofiel iemand die strafbare pedofiele feiten gepleegd heeft en in gangbaar Vlaams is iemand die er op kikt maar geen strafbare feiten gepleegd heeft, iemand met pedofiele neigingen. Of whatever.

In teorie hebt ge gelijk. Maar daarover zijn we nu niet presies aan 't diskuteren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:00   #127
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

In gangbaar Vlaams is een pedofiel iemand die strafbare pedofiele feiten gepleegd heeft en in gangbaar Vlaams is iemand die er op kikt maar geen strafbare feiten gepleegd heeft, iemand met pedofiele neigingen. Of whatever.

In teorie hebt ge gelijk. Maar daarover zijn we nu niet presies aan 't diskuteren.
Ja, hij heeft gelijk maar hij moet zwijgen...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:04   #128
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. We botsen op iets wat eerder besproken is. Als we een zekere "eerlijke" strafmaat hebben, die uiteindelijk op "levenslang" uitloopt, wat moeten we dan doen met kriminelen die veel erger dingen gedaan hebben ?

Ik had het antwoord gesuggereerd: levenslang + een zekere dosis foltering, want daar zit nog heel wat "marge". Bijvoorbeeld 20 minuten per week elektrisch gefolterd worden. Nog ergere straf: 60 minuten per week gefolterd worden. Nog erger: 120 minuten....
Natuurlijk zit daar ook een grens op, maar we hebben, zoals ik reeds zegde, meer marge.

De hoofdreden om zoiets niet toe te passen is volgens mij de kans op gerechterlijke dwaling - wat ik trouwens ook de hoofdreden vind om tegen de doodstraf te zijn.
Van de eerste tot de laatste letter: 2. Sommige mensen horen gewoon nooit meer in de maatschappij terug te komen. Nooit.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:06   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Een expert spreekt blijkbaar.
Volgens mij ben je ook zo iemand die nog in de waan leeft dat elke homo aan anale seks doet.
ze moeten toch iets doen he, nie iedereen zal die opening verkiezen, maar er zijn er nog andere ... voor 2 mannen zijn de keuzes nu eenmaal nogal gelimiteerd...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:06   #130
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik dacht dat er een verschil zat tot een veroordeling tot levenslang en een veroordeling tot de doodstraf dat wordt omgezet tot levenslang. In het eerste geval heeft men kans om nog vrij te komen en in het tweede geval niet. Maar ik kan mis zijn.
Doodstraf bestaat niet meer ook niet in de vorm van een omzetting naar levenslang.
Maar iemand kan die levenslang krijgt kan wel levenslang in de cel zitten indien hij nooit vervroegd wordt vrijgelaten.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 13 januari 2010 om 17:12.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:08   #131
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, hij heeft gelijk maar hij moet zwijgen...
Jouw reaksie is zo tegengesteld als maar kan, aan mijn bedoeling.

Ik zeg dat hij aan het zagen is; ik zeg niet dat zagen niet zou mogen.

Ik zeg dat de diskusie afgeleid wordt:
natuurlijk is iemand die staat te kikken op iets moois in een winkel, en in zijn gedachten aan het spelen is om dit mooie ding te stelen, daarmee nog geen dief.

Natuurlijk mag je zeveren over het onderscheid tussen de mens die "te laf" is om dan maar te stelen, en de dief zelf. Maar kijk in mijn post: daarover waren we niet aan het diskuteren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 januari 2010, 17:08   #132
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het is nochtans de defenitie die telt hoor, en niet wat Jan met de pet er van maakt..
Oud 13 januari 2010, 17:09   #133
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is de reden waarom ik in deze voor echte levenslange opsluiting ben, omdat het wreder is dan de doodstraf.
Niets zo deprimerend als weten dat je een natuurlijk dood zal sterven in je cel. Das inderdaad de wreedste straf die ik mij kan inbeelden. Je weet dan dat je een lang en nutteloos leven zal hebben.
Oud 13 januari 2010, 17:14   #134
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Niets zo deprimerend als weten dat je een natuurlijk dood zal sterven in je cel. Das inderdaad de wreedste straf die ik mij kan inbeelden. Je weet dan dat je een lang en nutteloos leven zal hebben.
Je kan altijd vervroegd vrijkomen e
Oud 13 januari 2010, 17:17   #135
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik heb het hier wel over echt voor levenslang de doos in he, ...

Zoals ze in de states bv 900 jaar bak geven, ... zelf als ge op 1/3 van uw straf vrij komt ziet het er dan niet echt goed uit he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:18   #136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Vindt gij dat een seriemoordenaar die geen greintje medeleven heeft met zijn slachtoffers vervroegd mag vrijkomen ?

Ik vind dat we dit soort personen moeten termineren omwille van het feit dat ze gewoonweg een gevaar zijn voor de maatschappij. Altijd en overal. Als je die klik niet hebt, dat je de pijn van anderen niet kan inbeelden of voelen, dan scheelt er echt enorm iets.

Een moordenaar die uit een opwelling moordt, of een eenmalige pleger etc.....dat kan ik nog begrijpen. Men moet mensen een tweede kans geven na een misstap. 20 jaar cel en dan die tweede kans.

Maar seriemoordenaars die 20 jaar bezig zijn..wat denkt ge dat die gaan doen als ze buiten komen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 17:22   #137
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
en hoe weet jij dat dan? werk je in een gevangenis? of ben je een ex-klant van de gevangenis?

Psychiaters zijn wel meer dan pillenmannen alleen hoor... Ik wil anders ook wel is denigrerend over uw beroep doen hoor
Ik ben bij 3 van die pillendraaiers in behandeling geweest..wat heet in behandeling..het half uur volmaken en de rekening presenteren samen met een voorschrift..zelfs mijn huisdokter had mij gewaarschuwd dat ik daar moest wegblijven..

De professionele raad die ik daar kreeg, krijgt men aan eenderwelke toog aan een lager tarief..kwakzalverij en misbruik maken van zwakke personen. Ik walg van die wereld.

Een tijd terug is, naar aanleiding van ( ik dacht) een geval van recidivisme, de gerechtspsychiatrie en de gevangenenbegeleiding aangeklaagd , zogezegd onderbemand en onderbetaald, maar wel rapporten ( inkomens ) schrijven tot mijn schrijfkramp kreeg..
Oud 13 januari 2010, 17:22   #138
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nochtans de defenitie die telt hoor, en niet wat Jan met de pet er van maakt..
Ook daar ging het niet over.
Wat ik aan de Preet verweet, is dat je elke diskussie kan verdrinken door te verwijzen naar zeer savante definisies en nuanses van hooggeleerde en hooggespesializeerde professoren, zodat op dit forum niemand meer mee kan, behalve jij.

Dit is geen forum van juristen, want die zullen wel werken met de definisie van het strafwetboek.
Dit is geen forum van psichiaters, want die zullen wel werken met medische definisies
...
(ik pleit ook niet voor het omgekeerde hoor; maar wel een behoorlijke middenweg; behalve iets of wat voor politiek, want 't is toch een "poltics'-forum; ik bedoel je weet wel zo ongeveer in grote lijnen het verschil tussen de gemeenschap in Vlaanderen en de Vlaamse Gemeenschap.)

Oud 13 januari 2010, 17:27   #139
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Heeft weinig te maken met nutteloos leven...anders zouden alle rusthuisbewoners zwaar gedeprimeert zijn.
Het zit em in de vrijheidsberoving..levenslang op dezelfde vierkante meters moeten leven..
Oud 13 januari 2010, 17:39   #140
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Heeft weinig te maken met nutteloos leven...anders zouden alle rusthuisbewoners zwaar gedeprimeert zijn.
Het zit em in de vrijheidsberoving..levenslang op dezelfde vierkante meters moeten leven..
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GRG18L7VT
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be