Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2010, 14:35   #1361
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik snap niet wat het probleem is.
Insallah toch?
Waarom daar een drama om maken?
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 14:35   #1362
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach gut, citaat nog niet gevonden?
En wanneer ga je jezelf aangeven voor je eigen witteboord criminaliteit?

Nog nooit muziek, films of spelletjes gedownload zekers.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 15:06   #1363
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Voor de rest eens met wat je zegt maar het stemrecht voor vrouwen is er pas na de tweede wereldoorlog(1948) gekomen.
het debat is wel in 1870 in gang gekomen, dus ruim gerekend is het debat 100 jaar geleden gevoerd. Je kunt zelfs stellen zo dat anno 1950 alle puntjes op de i gezet zijn geworden. Alhoewel als bvb het pariteitsprincipe van zweden of is het noorwegen, om in de raden van beheer een pariteit man - vrouw na te streven als principe gehanteerd wordt, dan kun je stellen dat anno 2010 de kers op de taart is gekomen in één land tot nog toe...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:01   #1364
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Marokkaanse familie dwingt reanimatie af door Johan van den Dongen
BERGEN OP ZOOM - Artsen en verpleegkundigen van het Lievensberg-ziekenhuis in Bergen op Zoom zijn zo geïntimideerd door de familie van een Marokkaanse hartinfarctpatiënte, dat ze hun reanimatiepogingen voortzetten terwijl dat allang zinloos was.

De arts die de reanimatie vrijdag had geleid, voelde zich zelfs genoodzaakt het ziekenhuis via een sluiproute te verlaten. Bedreigde zorgmedewerkers zijn bang om aangifte te doen uit angst voor de Marokkaanse nabestaanden. De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. 's Ochtends verscheen de politie voor het eerst, toen ambulancepersoneel dat snel naar de woning van de vrouw was gekomen om haar op te halen, werd lastiggevallen. Aangekomen bij de afdeling spoedeisende hulp liep de situatie weer uit de hand. En ook op de afdeling intensive care kon het personeel zijn werk niet doen.

Bedreigen

"Al tijdens de eerste reanimatie kwamen leden van de familie verpleegkundigen en doktoren bedreigen, zodat zij in hun werk werden gehinderd", zegt een arts die getuige was van het incident en uit angst voor de familie anoniem wil blijven. "De vrouw is overleden. De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd."

Onrust

"Ondanks herhaaldelijke gesprekken wilde de familie niet tot bedaren komen", vervolgt de zorgverlener. "De hal was volgestroomd met familieleden en kennissen die de betrokken artsen en verplegend personeel stonden op te wachten. De politie was erbij, maar trad niet op. De betrokken familie heeft gezworen dat ze na de begrafenis van hun moeder in Marokko terugkomen om wraak te nemen." Volgens de politie is er op bepaalde momenten niet ingegrepen, omdat 'onze aanwezigheid meer onrust veroorzaakte dan kalmte'. "De familie wilde koste wat kost de afdeling intensive care binnen. Het werd met onze komst eigenlijk alleen maar onrustiger. Daarop werd besloten om weg te gaan, zodat de gemoederen tot bedaren konden komen", aldus een woordvoerster, die meldt dat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...__.html?p=16,1

Achterlijk gedoe weer, en GW wel vervolgen voor rascist.
Balkellende, rotop met je hele kliek. Ga zelf eens opnieuw integreren in je eigen land om je eigen normen en waarden te leren, blijkbaar zijt ge het spoor bijster JP.
Pijnlijk verhaal; maar gebeurt hier ook, helaas....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:23   #1365
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het aantal recidivisten misschien gelijk zijn aan 0, als elke veroordeelde levenslang zou krijgen?
Je mag mijn posts zoveel uiteen trekken als je wil, maar andermaal de vraag:

Citaat:
Waar ga je die honderdduizenden gevangenen dan opsluiten, Eberhard? Hoe financier je dat systeem?
Praktisch totaal onhaalbaar en dus blijft de vaststelling van de directeur overeind. Dat is overigens niet zijn vaststelling, maar wel de vaststelling van horden criminologen die zich daar dag in dag uit mee bezig houden. Zoals ik ook al eerder vroeg (maar wat jij natuurlijk tactisch wegliet):

Toon mij enkele studies die bevestigen dat zwaardere straffen de criminaliteitsgraad doen dalen. En graag zonder nonsens als elke veroordeelde levenslang opsluiten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 16:24   #1366
Steve_M

Standaard

Citaat:
Misschien beginnen met een meritocratie ipv een systeem van partijkaarten.

Dan hadden die onzin ook niet hoeven te horen uit de mond van meneer de directeur en andere ellende zoals dit misschien ook wel niet.

Voor de rest wensen we deze meneer veel succes op de golfbaan, dat spreekt.
Ken jij de selectieprocedure voor gevangenisdirecteurs, Eberhart?
Oud 13 januari 2010, 16:53   #1367
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Toon mij enkele studies die bevestigen dat zwaardere straffen de criminaliteitsgraad doen dalen. En graag zonder nonsens als elke veroordeelde levenslang opsluiten.

dat is onmogelijk gezien de correlatie : zwaardere straffen - meer criminaliteit is. Hoe zwaarder de straf hoe minder kans op revalidatie hoe minder kans op re-integratie hoe groter de kans op herval.
allemaal de logica zelve doch de angstige mens die willen dat niet horen, die willen horen dat anderen de kop ingeslagen worden, zolang het zijzelf maar niet zijn.
Eigenlijk dezelfde redenering zoals met werkzoekenden, iedereen die een beetje nadenkt weet dat opvolging en opleiding veel belangrijker zijn dan sanctioneren; maar het merendeel van de bevolking is ondertussen zo angstig dat zij elke strohalm aangrijpen om zich maar beter te voelen dan iemand anders en dus zijn werkzoekenden kop van jut.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 19:13   #1368
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Begrijp ik dit correct?
Je pleit ervoor om ieder mens die veroordeeld wordt; levenslang op te sluiten; ongeacht het misdrijf.

Graag een citaat van mijn pleidooi voor levenslange opsluiting ongeacht misdrijf.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 19:16   #1369
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp ik dit correct?
Je pleit ervoor om ieder mens die veroordeeld wordt; levenslang op te sluiten; ongeacht het misdrijf.

Kan je nog uitleggen waarom
"Ik wil hier even opmerken dat ik de directeur van Leuven-Centraal gisteren op tv hoorde vertellen dat er geen enkel verband bestaat tussen de lengte van gevangenisstraffen en de criminaliteitsgraad in een samenleving."
raaskallen is?
Voor sommigen in deze draad is dit:

"Zou het aantal recidivisten misschien gelijk zijn aan 0, als elke veroordeelde levenslang zou krijgen?" ,

een moeilijke zin.

Voor jou toch niet hoop ik
Oud 13 januari 2010, 19:18   #1370
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil inderdaad geen definitie geven van "eerlijke prijs", omdat ik geen goesting heb om tot een frank effen te discussiëren over wat precies een eerlijke prijs zou moeten zijn; en jij zeer goed weet wat er bedoeld wordt met een "eerlijke prijs".
Nogmaals ik weet NIET wat daarmee bedoeld wordt.

Jij gaat geen antwoord geven, prima, dan is dat helder voor iedereen.
Oud 13 januari 2010, 19:20   #1371
Steve_M

Standaard

Citaat:

"Zou het aantal recidivisten misschien gelijk zijn aan 0, als elke veroordeelde levenslang zou krijgen?" ,

een moeilijke zin.

Het antwoord op die vraag is ja, maar dat is alleen relevant als je elke veroordeelde effectief levenslang zou opsluiten. Als je dat niet doet - en ik kan alleen maar aannemen je zelf inziet dat dat niet haalbaar is - bestaat er geen correlatie tussen langere gevangenisstraffen en een hogere criminaliteitsgraad in een samenleving.
Oud 13 januari 2010, 19:23   #1372
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Prima trouwens dat je diefstal niet zo erg vind als moord ed.
Citaat?

Citaat:
Nee, nog niet gevonden, maar is ook niet meer belangrijk. Je hoeft de helft niet weg te laten hoor

En dan beweer je het gewoon glashard nog een keer:

Citaat:
Prima trouwens dat je diefstal niet zo erg vind als moord ed.
Je vind dus ook dat jou lijstje van mensen die geld stelen niet thuishoort in mijn lijstje met verkrachtingen, moord, fysieke aanvallen,...
Ik wacht in spanning op jouw citaat....
Oud 13 januari 2010, 19:25   #1373
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

een moeilijke zin.

Ik vrees van wel.

Als dit niet betekent "Je pleit ervoor om ieder mens die veroordeeld wordt; levenslang op te sluiten; ongeacht het misdrijf."
En als die vraag de uitleg moet zijn waarom
"Ik wil hier even opmerken dat ik de directeur van Leuven-Centraal gisteren op tv hoorde vertellen dat er geen enkel verband bestaat tussen de lengte van gevangenisstraffen en de criminaliteitsgraad in een samenleving."
raaskallen is.

Dan is dit te moeilijk voor mij.
Kan je nog een hint geven?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2010, 19:29   #1374
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar dat is alleen relevant als je elke veroordeelde effectief levenslang zou opsluiten. Als je dat niet doet - en ik kan alleen maar aannemen je zelf inziet dat dat niet haalbaar is - bestaat er geen correlatie tussen langere gevangenisstraffen en een hogere criminaliteitsgraad in een samenleving.
Ook dat is fundamenteel onjuist.

Het zeer langdurig uit de roulatie halen van criminelen drukt het werkelijke criminaliteitscijfer.
Maar daar hangt een prijskaartje aan inderdaad.
Oud 13 januari 2010, 19:31   #1375
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees van wel.
Steve M begreep het trouwens wel

Citaat:
Het antwoord op die vraag is ja,...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 januari 2010 om 19:32.
Oud 13 januari 2010, 19:35   #1376
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ook dat is fundamenteel onjuist.

Het zeer langdurig uit de roulatie halen van criminelen drukt het werkelijke criminaliteitscijfer.
Maar daar hangt een prijskaartje aan inderdaad.
Dat moet gemakkelijk uit te zoeken zijn. Is het werkelijke criminaliteitscijfer in de VS beduidend lager dan dat in België?
Oud 13 januari 2010, 19:37   #1377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik weet NIET wat daarmee bedoeld wordt.

Jij gaat geen antwoord geven, prima, dan is dat helder voor iedereen.
Als je echt niet weet wat het betekent leg ik het graag uit.

Een eerlijke prijs voor een product is voor mij een prijs die de kosten van de productie dekt en een inkomen geeft aan de producent zodat hij/zij zichzelf en zijn/haar familie kan onderhouden (= voeding, drinkbaar water, een dak, kledij, een minimum aan gezondheidszorg, onderwijs voor de kinderen)

De stelling was
"Het zou natuurlijk beter zijn dat de goede doelen overbodig zijn. Dat we eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en goederen."
Oud 13 januari 2010, 19:37   #1378
Steve_M

Standaard

Citaat:
Kwestie van logica en verwoording. Als je nu de vraag anders (en correcter) had geformuleerd als: "Zou het aantal criminelen misschien gelijk zijn aan 0, als elke veroordeelde levenslang zou krijgen?", dan zou ik niet meer ja kunnen antwoorden. Jij evenmin. En uiteindelijk is dat wel wat bedoeld wordt met criminaliteitsgraad.
Oud 13 januari 2010, 19:41   #1379
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik niet; kan je het toch uitleggen.
Vooral waarom
raaskallen is.
Oud 13 januari 2010, 22:01   #1380
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet gemakkelijk uit te zoeken zijn. Is het werkelijke criminaliteitscijfer in de VS beduidend lager dan dat in België?
In ieder geval kunnen we gezamenlijk vaststellen dat het aantal delinquenten in de VS aanzienlijk hoger ligt dan in Belgie.

In de VS wordt dan ook serieus gestraft (in de meeste staten toch) en worden allerlei soorten van criminaliteit actief opgespoord en vervolgd.

Ook een belangrijk verschil is dat zaken waar in Belgie hooguit lacherig over wordt gedaan in de VS behoorlijk zware sancties staaan te wachten (Niet alleen het dronken doodrijden van een ander mens, maar ik zie een Belgische Scooter Libby echt niet de gevangenis in gaan).

Voor het klootjesvolk zou het dus inderdaad zo kunnen lijken dat de werkelijke criminaliteit in Belgie laag is.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 januari 2010 om 22:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be