![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1361 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik snap niet wat het probleem is.
Insallah toch? Waarom daar een drama om maken? |
|
|
|
|
|
#1362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wanneer ga je jezelf aangeven voor je eigen witteboord criminaliteit?
Nog nooit muziek, films of spelletjes gedownload zekers.
|
|
|
|
|
#1363 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het debat is wel in 1870 in gang gekomen, dus ruim gerekend is het debat 100 jaar geleden gevoerd. Je kunt zelfs stellen zo dat anno 1950 alle puntjes op de i gezet zijn geworden. Alhoewel als bvb het pariteitsprincipe van zweden of is het noorwegen, om in de raden van beheer een pariteit man - vrouw na te streven als principe gehanteerd wordt, dan kun je stellen dat anno 2010 de kers op de taart is gekomen in één land tot nog toe...
|
|
|
|
|
|
#1364 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1365 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Toon mij enkele studies die bevestigen dat zwaardere straffen de criminaliteitsgraad doen dalen. En graag zonder nonsens als elke veroordeelde levenslang opsluiten. |
||
|
|
|
|
|
#1366 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1367 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
dat is onmogelijk gezien de correlatie : zwaardere straffen - meer criminaliteit is. Hoe zwaarder de straf hoe minder kans op revalidatie hoe minder kans op re-integratie hoe groter de kans op herval. allemaal de logica zelve doch de angstige mens die willen dat niet horen, die willen horen dat anderen de kop ingeslagen worden, zolang het zijzelf maar niet zijn. Eigenlijk dezelfde redenering zoals met werkzoekenden, iedereen die een beetje nadenkt weet dat opvolging en opleiding veel belangrijker zijn dan sanctioneren; maar het merendeel van de bevolking is ondertussen zo angstig dat zij elke strohalm aangrijpen om zich maar beter te voelen dan iemand anders en dus zijn werkzoekenden kop van jut.
|
|
|
|
#1368 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1369 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Zou het aantal recidivisten misschien gelijk zijn aan 0, als elke veroordeelde levenslang zou krijgen?" , een moeilijke zin. Voor jou toch niet hoop ik |
|
|
|
|
|
|
#1370 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij gaat geen antwoord geven, prima, dan is dat helder voor iedereen. |
|
|
|
|
|
|
#1371 |
|
|
Het antwoord op die vraag is ja, maar dat is alleen relevant als je elke veroordeelde effectief levenslang zou opsluiten. Als je dat niet doet - en ik kan alleen maar aannemen je zelf inziet dat dat niet haalbaar is - bestaat er geen correlatie tussen langere gevangenisstraffen en een hogere criminaliteitsgraad in een samenleving.
|
|
|
|
|
|
#1372 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En dan beweer je het gewoon glashard nog een keer: Ik wacht in spanning op jouw citaat.... |
||
|
|
|
|
|
#1373 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als dit niet betekent "Je pleit ervoor om ieder mens die veroordeeld wordt; levenslang op te sluiten; ongeacht het misdrijf." En als die vraag de uitleg moet zijn waarom "Ik wil hier even opmerken dat ik de directeur van Leuven-Centraal gisteren op tv hoorde vertellen dat er geen enkel verband bestaat tussen de lengte van gevangenisstraffen en de criminaliteitsgraad in een samenleving." raaskallen is. Dan is dit te moeilijk voor mij. Kan je nog een hint geven? |
|
|
|
|
|
|
#1374 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zeer langdurig uit de roulatie halen van criminelen drukt het werkelijke criminaliteitscijfer. Maar daar hangt een prijskaartje aan inderdaad. |
|
|
|
|
|
|
#1375 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Steve M begreep het trouwens wel
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 januari 2010 om 19:32. |
|
|
|
|
|
#1376 |
|
|
Dat moet gemakkelijk uit te zoeken zijn. Is het werkelijke criminaliteitscijfer in de VS beduidend lager dan dat in België?
|
|
|
|
|
|
#1377 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een eerlijke prijs voor een product is voor mij een prijs die de kosten van de productie dekt en een inkomen geeft aan de producent zodat hij/zij zichzelf en zijn/haar familie kan onderhouden (= voeding, drinkbaar water, een dak, kledij, een minimum aan gezondheidszorg, onderwijs voor de kinderen) De stelling was "Het zou natuurlijk beter zijn dat de goede doelen overbodig zijn. Dat we eerlijke prijzen betalen voor grondstoffen en goederen." |
|
|
|
|
|
|
#1378 |
|
|
Kwestie van logica en verwoording. Als je nu de vraag anders (en correcter) had geformuleerd als: "Zou het aantal criminelen misschien gelijk zijn aan 0, als elke veroordeelde levenslang zou krijgen?", dan zou ik niet meer ja kunnen antwoorden. Jij evenmin. En uiteindelijk is dat wel wat bedoeld wordt met criminaliteitsgraad.
|
|
|
|
|
|
#1379 |
|
Banneling
|
Ik niet; kan je het toch uitleggen.
Vooral waarom "Ik wil hier even opmerken dat ik de directeur van Leuven-Centraal gisteren op tv hoorde vertellen dat er geen enkel verband bestaat tussen de lengte van gevangenisstraffen en de criminaliteitsgraad in een samenleving." raaskallen is. |
|
|
|
|
|
#1380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de VS wordt dan ook serieus gestraft (in de meeste staten toch) en worden allerlei soorten van criminaliteit actief opgespoord en vervolgd. Ook een belangrijk verschil is dat zaken waar in Belgie hooguit lacherig over wordt gedaan in de VS behoorlijk zware sancties staaan te wachten (Niet alleen het dronken doodrijden van een ander mens, maar ik zie een Belgische Scooter Libby echt niet de gevangenis in gaan). Voor het klootjesvolk zou het dus inderdaad zo kunnen lijken dat de werkelijke criminaliteit in Belgie laag is. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 januari 2010 om 22:02. |
|
|
|
|