Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2010, 13:24   #381
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waar is die mens nu ?
Na zijn vlucht naar Marokko is hij daar opgepakt geweest.
Doordat hij de belgische en marrokaanse identiteit had is hij uitgeleverd aan Marokko en zit hij daar dus in de gevangenis.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 13:28   #382
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zijn advocaat en moeder laten hem barsten.
Van die advocaat kan ik me goed voorstellen, maar je eigen moeder ?
Hij wordt voordat hij veroordeeld is al gestraft.
http://www.hln.be/hln/nl/1266/Ronald...n-vallen.dhtml
waarom niet, ... die pipo heeft die mensen ook hun leven om zeep geholpen he.

overal waar ge komt "is dat niet de moeder van die moordenaar,..." mocht ik kinderen hebben die zo een toeren uitsteken, ik zou toch ook eens goe nadenken, ... eeuwige verbanning is zeker niet uit te sluiten in zo een geval.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 13:28   #383
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Na zijn vlucht naar Marokko is hij daar opgepakt geweest.
Doordat hij de belgische en marrokaanse identiteit had is hij uitgeleverd aan Marokko en zit hij daar dus in de gevangenis.
België was dus blijkbaar niet in staat om die mens levenslang uit de maatschappij te houden ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 13:29   #384
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
ik heb in #376 wat op weg gezet om te beginnen lezen

mij lijkt het derde rijk net een prototype van systeem waar een beperkte groep intellectuelen beslissingen nam die niet overgelaten waren aan de massa ... maar illustreer me gerust waar ik me vergis ????

of waren de meeste van die topnazi's geen universitairen mss ?
Aan de top van een groep zitten steeds intellectuelen, dat spreekt voor zich, het zou maar erbarmelijk zijn moest dat niet het geval zijn.
Maar daar vergaat je punt dus dat de groep in zijn totaal slimmer is dan de grootste intellectueel in die groep, vermits een groep zich steeds laat leiden en geen beslissingen op zich kan nemen.
Oud 14 januari 2010, 13:29   #385
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar is die mens nu ?
op verlof in een marokaans prison, ... ik denk dat m achteraf bekeken, liever niet dien helicopter had genomen, ...
Oud 14 januari 2010, 13:30   #386
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
België was dus blijkbaar niet in staat om die mens levenslang uit de maatschappij te houden ?
Nope, dan komen we bij dat verhaaltje dat netten boven de gevangenis plaatsten te duur is en dat het onmenselijk is voor de gevangenen om tijdens hun openluchtpauze nog steeds onder een net te moeten lopen

Laatst gewijzigd door Mcnab : 14 januari 2010 om 13:30.
Oud 14 januari 2010, 13:35   #387
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
waarom niet, ... die pipo heeft die mensen ook hun leven om zeep geholpen he.

overal waar ge komt "is dat niet de moeder van die moordenaar,..." mocht ik kinderen hebben die zo een toeren uitsteken, ik zou toch ook eens goe nadenken, ... eeuwige verbanning is zeker niet uit te sluiten in zo een geval.

Je eigen kind loslaten ?
Dat lijkt me een heel moeilijke beslissing.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 13:38   #388
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan de top van een groep zitten steeds intellectuelen, dat spreekt voor zich, het zou maar erbarmelijk zijn moest dat niet het geval zijn.
Maar daar vergaat je punt dus dat de groep in zijn totaal slimmer is dan de grootste intellectueel in die groep, vermits een groep zich steeds laat leiden en geen beslissingen op zich kan nemen.

dat is nu al, of toch zeker binnenkort, technologisch achterhaald
Oud 14 januari 2010, 13:39   #389
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, dan komen we bij dat verhaaltje dat netten boven de gevangenis plaatsten te duur is en dat het onmenselijk is voor de gevangenen om tijdens hun openluchtpauze nog steeds onder een net te moeten lopen
Ja, want in Belgie zit men iets in met de gevangenen...

Er is gewoon geen geld voor, daar gaat het over.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 13:41   #390
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, want in Belgie zit men iets in met de gevangenen...

Er is gewoon geen geld voor, daar gaat het over.

de politieke wil is er niet ... daar gaat het over.

volgens mij houdt de PS wel van een flexibel systeem
Oud 14 januari 2010, 13:41   #391
Sam M.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
allez dan, gewoon omdat ik soms te vriendelijk ben voor bepaalde mensen :

ik vermoed dat je hierbij http://www.marketing-online.nl/images/14756.pdf ook wel voldoende voetnoten kan plukken om uw zoektocht verder te zetten ...
Ik zal het boek als ik het kan vinden, na mijn examens eens lezen, alvast bedankt voor de bron.
Ik kan mij dus nog niet uitspreken over of het boek of de studies al dan niet juist zijn. Maar wat ik wel al heb gezien is dat de groep dan wel in de juiste setting moet gebracht worden hiervoor, en anoniem moeten zijn en niet geleid mogen worden door de gedachten van een ander. Lijkt mij in een referendum wel moeilijk waar te maken. Maar missch. wel eens het proberen waard. Maar dan vraag ik mij af als er een grote groep tegen iets is en een grote groep voor iets is, welke groep is dan correct?

Laatst gewijzigd door Sam M. : 14 januari 2010 om 13:42.
Sam M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 13:42   #392
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
dat is nu al, of toch zeker binnenkort, technologisch achterhaald
Kan je dat even toelichten?
Want ik begrijp niet volledig wat je hiermee wil zeggen.
Oud 14 januari 2010, 13:42   #393
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
lees of herlees die studies nu eens ... de groep overstijgt de intelligentie van de intelligentste uit de groep

zou het niet tamelijk dom zijn om deze (intussen wettenschappelijk niet meer gecontesteerde) wetenschap niet te gebruiken ?
Oud 14 januari 2010, 13:45   #394
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de politieke wil is er niet ... daar gaat het over.

volgens mij houdt de PS wel van een flexibel systeem
Volgens mij is het geld de hoofdzaak. Je moet eens rekenen, stalen netten die de wandelingen overkoepelen, waar gaat men die aan verankeren? Aan de bakstenen buitenmuur van 160 jaar oud?

Men kan evengoed gelijk een nieuwe gevangenis bouwen, er is geen geld voor.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2010, 13:48   #395
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het geld de hoofdzaak. Je moet eens rekenen, stalen netten die de wandelingen overkoepelen, waar gaat men die aan verankeren? Aan de bakstenen buitenmuur van 160 jaar oud?

Gewoon om de 30 m een paal in de grond kloppen zou al voldoende zijn opdat er geen helicopters meer kunnen landen.
Oud 14 januari 2010, 13:49   #396
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

bomen zetten of palen in beton zodat een helicopter ni kan landen is wls te goeiekoop ?
of 1 bewakerstoren bemand met een serieus kaliber
Oud 14 januari 2010, 13:51   #397
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
lees of herlees die studies nu eens ... de groep overstijgt de intelligentie van de intelligentste uit de groep

zou het niet tamelijk dom zijn om deze (intussen wettenschappelijk niet meer gecontesteerde) wetenschap niet te gebruiken ?
Volgens mij hangt het ook veel vanaf voor welk doel je de groep aanwendt.
Probleemoplossend zal men idd de slimste mens met zijn allen kunnen overstijgen, omdat je vanuit verschillende perspectieven kunt argumenteren.

Maar een groep kan je ook voor je eigen doeleinden misbruiken. Politiek is daar het mooiste voorbeeld van.
Eveneens deze link waar een leraar een experiment uitvoert met zijn leerlingen.
Ik vermoed dat je deze film wel al gezien hebt, is gebaseerd op een waargebeurd experiment, je kan hem hier ook online bekijken.

http://histoforum.digischool.nl/lesmateriaal/wave.htm
Oud 14 januari 2010, 13:53   #398
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
....
Waarom dergelijke dingen gebeuren? Omdat dergelijke mensen opgroeien in onze maatschappij. Omdat niemand op tijd tussenkomt.
Mishandelende vader, Janssen zélf ontsnapte aan straf voor seksuele mishandeling. Mishandeling van generatie op generatie. Kinderen imiteren rolmodellen ("geslagen vrouwen krijgen geslagen dochters")

http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.as...leId=GA92KNBHV
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GN72KL2FQ
Volledig mee akkoord!

Uit deze zaak blijkt nog maar eens dat men vaak niet kan zien aan een persoon hoe die zich innerlijk voelt en denkt. Achter al die glimlachende gezichten schuilt vaak een heel ander iemand. Mensen durven hun emoties niet meer te tonen en onderdrukken ze door hun anders voor te doen dan dat ze hun werkelijk voelen. Al die emoties worden vervolgens opgekropt tot ze op ontploffen staan en er een kortsluiting ontstaat. Veel jongens leren bijvoorbeeld al van kindsbeen af om hun emoties in te houden door niet te mogen wenen want dat komt als flauw over. Jongens moeten stoer zijn en hard. Later kunnen ze dan vaak ook niet over emoties praten en ze uiten omdat ze dit niet geleerd hebben. Dit en nog veel andere factoren maken dat we een verstoorde samenleving creëren. Pas als er iets gruwelijks gebeurt dan schieten we met ons allen wakker en beginnen onmiddellijk met het schieten van oordelen. Mensen denk toch eerst eens diep na en laten we ons eerst eens bezinnen waar de wortel van de oorzaak feitelijk ligt. Dit ligt niet alleen bij de daders die deze gruwelijke feiten plegen, maar ook wij als samenleving zijn daar een stuk oorzaak van. Zoalng wij dit inzicht niet hebben zal er nooit iets fundamenteels veranderen. Alles begint bij opvoeding en onderwijs!!!!
Oud 14 januari 2010, 13:55   #399
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Volledig mee akkoord!

Uit deze zaak blijkt nog maar eens dat men vaak niet kan zien aan een persoon hoe die zich innerlijk voelt en denkt. Achter al die glimlachende gezichten schuilt vaak een heel ander iemand. Mensen durven hun emoties niet meer te tonen en onderdrukken ze door hun anders voor te doen dan dat ze hun werkelijk voelen. Al die emoties worden vervolgens opgekropt tot ze op ontploffen staan en er een kortsluiting ontstaat. Veel jongens leren bijvoorbeeld al van kindsbeen af om hun emoties in te houden door niet te mogen wenen want dat komt als flauw over. Jongens moeten stoer zijn en hard. Later kunnen ze dan vaak ook niet over emoties praten en ze uiten omdat ze dit niet geleerd hebben. Dit en nog veel andere factoren maken dat we een verstoorde samenleving creëren. Pas als er iets gruwelijks gebeurt dan schieten we met ons allen wakker en beginnen onmiddellijk met het schieten van oordelen. Mensen denk toch eerst eens diep na en laten we ons eerst eens bezinnen waar de wortel van de oorzaak feitelijk ligt. Dit ligt niet alleen bij de daders die deze gruwelijke feiten plegen, maar ook wij als samenleving zijn daar een stuk oorzaak van. Zoalng wij dit inzicht niet hebben zal er nooit iets fundamenteels veranderen. Alles begint bij opvoeding en onderwijs!!!!
zijn kinderen mee de doodstraf geven, lijkt mij wat overdreven (maar da's persoonlijk, ik wil de optie niet uitsluiten), maar mss moeten ze idd wel goed in de gaten gehouden en begeleid worden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2010 om 13:55.
Oud 14 januari 2010, 13:55   #400
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je eigen kind loslaten ?
Dat lijkt me een heel moeilijke beslissing.
Dat zal het ongetwijfeld ook zijn, maar ik kan me een paar situaties inbeelden, waarin dat wel eens de enige goede oplossing kan zijn. In vele gevallen zijn er nog andere kinderen ook, kleinkinderen enz...

Net zoals ik me heel goed kan inbeelden dan een vader zijn eigen kinderen gaat aangeven ook, niet om ze te pesten, maar om ze te helpen, of om de rest van de familie te helpen.

Net zoals ik me kan inbeelden dat ge uw zoon in zo`n geval de hersens kunt inslaan ook...

Ik weet niet hoe ik zou reageren, maar in elk geval niet in den trand van elken dag in t gevang op bezoek komen om zijn polleke te gaan vasthouden, eerder integendeel denk ik.

Als ge mans genoeg zijt om zo een feiten te plegen, moet ge het ook maar aankunnen om op uw eentje door iedereen verlaten in t gevang te gaan zitten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be