![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
overal waar ge komt "is dat niet de moeder van die moordenaar,..." mocht ik kinderen hebben die zo een toeren uitsteken, ik zou toch ook eens goe nadenken, ... eeuwige verbanning is zeker niet uit te sluiten in zo een geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() België was dus blijkbaar niet in staat om die mens levenslang uit de maatschappij te houden ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar daar vergaat je punt dus dat de groep in zijn totaal slimmer is dan de grootste intellectueel in die groep, vermits een groep zich steeds laat leiden en geen beslissingen op zich kan nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Mcnab : 14 januari 2010 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je eigen kind loslaten ? Dat lijkt me een heel moeilijke beslissing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is nu al, of toch zeker binnenkort, technologisch achterhaald |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er is gewoon geen geld voor, daar gaat het over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik kan mij dus nog niet uitspreken over of het boek of de studies al dan niet juist zijn. Maar wat ik wel al heb gezien is dat de groep dan wel in de juiste setting moet gebracht worden hiervoor, en anoniem moeten zijn en niet geleid mogen worden door de gedachten van een ander. Lijkt mij in een referendum wel moeilijk waar te maken. Maar missch. wel eens het proberen waard. Maar dan vraag ik mij af als er een grote groep tegen iets is en een grote groep voor iets is, welke groep is dan correct? Laatst gewijzigd door Sam M. : 14 januari 2010 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zou het niet tamelijk dom zijn om deze (intussen wettenschappelijk niet meer gecontesteerde) wetenschap niet te gebruiken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan evengoed gelijk een nieuwe gevangenis bouwen, er is geen geld voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() of 1 bewakerstoren bemand met een serieus kaliber ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Probleemoplossend zal men idd de slimste mens met zijn allen kunnen overstijgen, omdat je vanuit verschillende perspectieven kunt argumenteren. Maar een groep kan je ook voor je eigen doeleinden misbruiken. Politiek is daar het mooiste voorbeeld van. Eveneens deze link waar een leraar een experiment uitvoert met zijn leerlingen. Ik vermoed dat je deze film wel al gezien hebt, is gebaseerd op een waargebeurd experiment, je kan hem hier ook online bekijken. http://histoforum.digischool.nl/lesmateriaal/wave.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uit deze zaak blijkt nog maar eens dat men vaak niet kan zien aan een persoon hoe die zich innerlijk voelt en denkt. Achter al die glimlachende gezichten schuilt vaak een heel ander iemand. Mensen durven hun emoties niet meer te tonen en onderdrukken ze door hun anders voor te doen dan dat ze hun werkelijk voelen. Al die emoties worden vervolgens opgekropt tot ze op ontploffen staan en er een kortsluiting ontstaat. Veel jongens leren bijvoorbeeld al van kindsbeen af om hun emoties in te houden door niet te mogen wenen want dat komt als flauw over. Jongens moeten stoer zijn en hard. Later kunnen ze dan vaak ook niet over emoties praten en ze uiten omdat ze dit niet geleerd hebben. Dit en nog veel andere factoren maken dat we een verstoorde samenleving creëren. Pas als er iets gruwelijks gebeurt dan schieten we met ons allen wakker en beginnen onmiddellijk met het schieten van oordelen. Mensen denk toch eerst eens diep na en laten we ons eerst eens bezinnen waar de wortel van de oorzaak feitelijk ligt. Dit ligt niet alleen bij de daders die deze gruwelijke feiten plegen, maar ook wij als samenleving zijn daar een stuk oorzaak van. Zoalng wij dit inzicht niet hebben zal er nooit iets fundamenteels veranderen. Alles begint bij opvoeding en onderwijs!!!!
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 14 januari 2010 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals ik me heel goed kan inbeelden dan een vader zijn eigen kinderen gaat aangeven ook, niet om ze te pesten, maar om ze te helpen, of om de rest van de familie te helpen. Net zoals ik me kan inbeelden dat ge uw zoon in zo`n geval de hersens kunt inslaan ook... Ik weet niet hoe ik zou reageren, maar in elk geval niet in den trand van elken dag in t gevang op bezoek komen om zijn polleke te gaan vasthouden, eerder integendeel denk ik. Als ge mans genoeg zijt om zo een feiten te plegen, moet ge het ook maar aankunnen om op uw eentje door iedereen verlaten in t gevang te gaan zitten. |
|
![]() |
![]() |