Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 19:36   #4421
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja goed, maar men moet wel niet wegen met twee verschillende maten en gewichten. De aanval op Sadam werd zogzegd ingegeven omdat hij kernwapens had en ze wellicht zou gaan gebruiken. En Powell toonde de veiligheidsraad nauwgezet in woord en beeld waar die wapens zouden liggen.Volgens hem dan natuurlijk.
vraag je nu naar mijn mening over de inval in Irak, of over het maken van een risico-inschatting?

Dat is namelijk niet hetzelfde.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 19:40   #4422
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
vraag je nu naar mijn mening over de inval in Irak, of over het maken van een risico-inschatting?

Dat is namelijk niet hetzelfde.
Ik vind dat argument van 'risico-inschatting' eerder twijfelachtig.

Vaak dient het als excuus om aan te vallen (een zwakkere) of niet aan te vallen (een sterkere). Men heeft bang om klappen te krijgen en dan schuift men de ethische principes opzij en valt men dus niet aan, alhoewel de morele principes hetzelfde blijven.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2010 om 19:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 19:47   #4423
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat argument van 'risico-inschatting' eerder twijfelachtig.

Vaak dient het als excuus om aan te vallen (een zwakkere) of niet aan te vallen (een sterkere). Men heeft bang om klappen te krijgen en dan schuift men de ethische principes opzij en valt men dus niet aan, alhoewel de morele principes hetzelfde blijven.
Gesteld dat het 'ethisch gezien' juist is om in een zekere hypothetische situatie aan te vallen, dan nog moet je een risico-inschatting maken om te kijken of je succesvol kan zijn. Anders moet je dat mogelijk uitstellen, of op een andere manier proberen op te lossen.

beantwoord dat je vraag?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 19:51   #4424
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus in congo waar het safe kan mag je ingrijpen en in N. Korea waar iets meer risico bestaat doe je je ogen toe voor al dat leed ?
Het verschil tussen Congo en een geschift regime met kernwapens zou ik niet willen omschrijven als "iets" risicovoller.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 19:55   #4425
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een rare gedachtenkronkel die u hier nu neertikt.

Dus, als ik u goed begrijp: als Sadam kernwapens heeft en zijn bevolking onderdrukt, dan mag men aanvallen. Maar als Noord-Korea kernwapens heeft en zijn bevolking onderdrukt, mag men niet aanvallen.

Een bizarre logica als u het mij vraagt.
Saddam heeft nooit kernwapens gehad. Men was wel bang dat hij ze zou kunnen krijgen. Men probeerde wel de indruk te wekken dat Saddam een kernwapenprogramma had. Maar zelfs de Britten en de Amerikanen hebben volgens mij nooit gezegd dat Saddam in het bezit was van kernwapens(wel biologische en chemische wapens). Dus nee, de vergelijking is niet krom. Je moet wel buitengewoon roekeloos zijn om een kernwapenstaat aan te vallen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 18 januari 2010 om 19:56.
Oud 18 januari 2010, 20:55   #4426
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Gesteld dat het 'ethisch gezien' juist is om in een zekere hypothetische situatie aan te vallen, dan nog moet je een risico-inschatting maken om te kijken of je succesvol kan zijn. Anders moet je dat mogelijk uitstellen, of op een andere manier proberen op te lossen.

beantwoord dat je vraag?
Ja, dat klopt in de praktijk wel natuurlijk.
Oud 18 januari 2010, 21:01   #4427
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Saddam heeft nooit kernwapens gehad. Men was wel bang dat hij ze zou kunnen krijgen. Men probeerde wel de indruk te wekken dat Saddam een kernwapenprogramma had. Maar zelfs de Britten en de Amerikanen hebben volgens mij nooit gezegd dat Saddam in het bezit was van kernwapens(wel biologische en chemische wapens). Dus nee, de vergelijking is niet krom. Je moet wel buitengewoon roekeloos zijn om een kernwapenstaat aan te vallen.
Ik moet u recht geven. Volgens deze redenering en in zulke optiek hebt u gelijk.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2010 om 21:03.
Oud 18 januari 2010, 21:04   #4428
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Belgie staat al eeuwen met de rug naar Nederland toe.
Te beginnen na de 1e splitsing in 1588 ,vervolgens de 2e splitsing in 1830 en nu
na het rampjaar 2009 van koude oorlog Belgie -Nederland en na 50 jaar mislukte Benelux.
Belgie kan dus beter samengaan met een Latijns land ,zoals het past in de traditie.
België kan het wel alleen aan, lig daar maar niet wakker van.
Maar je hebt wel gelijk dat België niet echt staat te springen om in de armen te vliegen van Nederland.
Oud 18 januari 2010, 21:24   #4429
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
En hij heeft die chemische wapens dan ook zonder aarzelen ingezet tegen dat deel van de Irakezen dat niet bereid was zijn dictatuur (en die van zijn familie) zomaar te slikken, met name de Koerden. Dat is voor mij reeds een voldoende reden om hem manu militari van de macht te verdrijven. De stommiteit van de Amerikanen tijdens de eerste Golfoorlog is geweest dat ze niet zijn doorgestoten tot in Bagdad. Saddam kwam er vanaf met door de UNO opgelegde sancties, die hij vertikte na te leven. Met als gevolg dat zijn volk bijna crepeerde. Maar goed ook dat het regime van die gangster werd beëindigd.
Oud 18 januari 2010, 21:27   #4430
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja goed, maar men moet wel niet wegen met twee verschillende maten en gewichten. De aanval op Sadam werd zogezegd ingegeven omdat hij kernwapens had en ze wellicht zou gaan gebruiken. En Powell toonde de Veiligheidsraad nauwgezet in woord en beeld waar die wapens zich zouden bevinden.Volgens hem dan natuurlijk.
U hebt het volledig fout mijn beste wat kernwapens in Irak betreft ....

Irak had nog geeneens een kerncentrale tot zijn dienst om uranium te kunnen verrijken...

De enige kerncentrale die er werd gebouwd was diegene waarvan de werken begonnen in osirak in 1979 én die door de israëliers in 1981 werd platgebombardeerd nog voor de centrale ook maar in werking was geweest...

Laatst gewijzigd door Svennies : 18 januari 2010 om 21:27.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 21:32   #4431
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
België kan het wel alleen aan, lig daar maar niet wakker van.
Maar je hebt wel gelijk dat België niet echt staat te springen om in de armen te vliegen van Nederland.
Je zevert Alboreto. Niemand wil dat Vlaanderen "in de armen vliegt" van Nederland. Niemand heeft hier een pleidooi gehouden voor een fusie of opslorping. Onder de niet-Belgicisten op dit forum zijn er gewoon voorstanders van een toenadering tot Nederland. Dit moet dit wel degelijk een haalbare doelstelling zijn. Een reeks goed onderbouwde samenwerkingsakkoorden tussen Vlaanderen en Nederland zullen daar een eerste stap toe zijn. Ik zeg wel tussen Vlaanderen en Nederland. La Belgique moet daar niet in tussenkomen. Dat is "passée".
Oud 18 januari 2010, 21:32   #4432
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En hij heeft die chemische wapens dan ook zonder aarzelen ingezet tegen dat deel van de Irakezen dat niet bereid was zijn dictatuur (en die van zijn familie) zomaar te slikken, met name de Koerden. Dat is voor mij reeds een voldoende reden om hem manu militari van de macht te verdrijven. De stommiteit van de Amerikanen tijdens de eerste Golfoorlog is geweest dat ze niet zijn doorgestoten tot in Bagdad. Saddam kwam er vanaf met door de UNO opgelegde sancties, die hij vertikte na te leven. Met als gevolg dat zijn volk bijna crepeerde. Maar goed ook dat het regime van die gangster werd beëindigd.
En niet alléén daar mijn beste,die WMD's die hij kreeg van zijn westerse bondgenoten met de VS op kop zijn ook volop gebruikt tijdens de achtjarige iraans-iraakse oorlog....

Net daarom hadden de VS destijds die leveringen aan Irak toegestaan...
Oud 18 januari 2010, 21:34   #4433
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
U hebt het volledig fout mijn beste wat kernwapens in Irak betreft ....

Irak had nog geeneens een kerncentrale tot zijn dienst om uranium te kunnen verrijken...

De enige kerncentrale die er werd gebouwd was diegene waarvan de werken begonnen in osirak in 1979 én die door de israëliers in 1981 werd platgebombardeerd nog voor de centrale ook maar in werking was geweest...
Ja maar dat wist men toen niet. Waarom denkt u dat Al Baradei van het International Atomic Energy Agency en zijn team maandenlang heeft gezocht in Irak naar kernwapens of iets van dien aard? Omdat ze niet wisten of die er al dan niet waren.

Wat u nu allemaal vertelt, dat is achterafgepraat. Maar dat doet nogal eens vaker.

Laatst gewijzigd door system : 18 januari 2010 om 21:35.
Oud 18 januari 2010, 21:40   #4434
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat weet ik zo net nog niet. Nu het bier in Belgie opraakt zouden we best eens wat vrachtwagens met Heineken kunnen sturen. Dan krijgen we Haitiaanse taferelen te zien.
Oud 18 januari 2010, 21:40   #4435
Alboreto

Standaard

Citaat:
Niemand heeft hier een pleidooi gehouden voor een fusie
Ik gebruik dit woord niet lichtzinnig, maar bovenstaande is een leugen.

Citaat:
La Belgique moet daar niet in tussenkomen. Dat is "passée".
In tegendeel.
Zonder tussenkomst van België kan Vlaanderen niet fusioneren met Nederland.
Er staat nog altijd België op je identiteitskaart.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 januari 2010 om 21:40.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 21:42   #4436
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat weet ik zo net nog niet. Nu het bier in Belgie opraakt zouden we best eens wat vrachtwagens met Heineken kunnen sturen. Dan krijgen we Haitiaanse taferelen te zien.
lol! dat zal ni gebeuren.

we hebben nog andere bieren naast jupiler.
maes onder andere.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 21:42   #4437
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het is terug duidelijk dat je België niet kent.
Als het bier op is zoeken we wel ander bier.

Of Heineken de kwaliteitsnorm haalt valt te betwijfelen.
Duitsland bv heeft vele goede bieren.

[edit]De laatste keer ik in een nederlandse AH kwam stonden er trouwens meer Belgische bieren dan Nederlandse, dus mss stoppe we best ff de export naar het noorden, dan komen we langer toe met onze reserves[/edit]

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 januari 2010 om 21:45.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 21:44   #4438
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar dat wisten men toen niet. Waarom denkt u dat Al Baradei van het International Atomic Energy Agency en zijn team maandenlang heeft gezocht in Irak naar kernwapens of iets van dien aard? Omdat ze niet wisten of die er al dan niet waren.
Wat u nu allemaal vertelt, dat is achterafgepraat. Maar dat doet nogal eens vaker.
Dat gezoek was vooral om de WMD's op te sporen mijn beste...

Die gifgaswapens die hij notabene door het westen zélf kreeg aangeleverd...

En waarbij men wist dat hij ze ingezet had tegen zowel Iran als de koerden,maar niet zeker was of alle WMD's die er over bleven al dan niet vernietigd waren na die vorige golfoorlog zoals toen werd voorgeschreven,en of Irak niet stiekem er zélf hadden geproduceert...

Wat dus door Hans Blix en zijn team ten gronde is onderzocht,en diens verklaringen wat dat betreft waren een doorn in het oog van de VS zodat blix uit die commissie werd gezet op last van de VS...

Citaat:
Dat komt omdat U verkeerde informatie geeft wat die kwestie betreft....

Eerst checken,en dan pas lullen meneer,en niet omgedraaid....
Oud 18 januari 2010, 21:45   #4439
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik gebruik dit woord niet lichtzinnig, maar bovenstaande is een leugen.
Jij interpreteert de ideeen van sommige als zijnde een fusie.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 21:49   #4440
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Houdt U dat slootwater maar aan Uw kant van de grens,de beken en rivieren staan hier zonder heineken al meer dan voldoende hoog,en dat willen we zo houden...

Trouwens aan bier géén gebrek hier aangezien er nog méér dan genoeg andere brouwerijen in dit land zijn die betere bieren brouwen dan in leuven en jupille het geval is...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be