Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2010, 09:47   #4481
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U gaat er wel licht overheen.
Neen.

Citaat:
Alleen de gunstige passages in de rapporten naar voren schuiven en de ongunstige adviezen verdonkermanen, noem ik inderdaad 'misleiding'.
Nee. Er is niets 'verdonkeremaand', er zijn keuzes gemaakt. Als je naar de besluitvorming kijkt zie je dat de beslissing binnen een uur genomen is. Als je in de politiek een eenmaal ingenomen standpunt moet verdedigen maak je gebruik van argumenten die jouw verhaal ondersteunen en hecht je minder waarde aan argumenten die je verhaal tegenspreken. (Net als hier op het forum, overigens.)

Ik ben geen fan van Balkenende maar ik denk dat hij in alle oprechtheid de beslissing tot politieke steun heeft gesteund. Wat ik goedvind aan het onderzoek is dat duidelijk wordt gemaakt hoe de beslissing tot stand is gekomen zodat maatregelen genomen kunnen worden om herhaling te voorkomen. Dat is overigens grotendeels al gebeurd bij de totstandkoming van dit kabinet waar de procedures tot deelname aan acties zijn aangescherpt.

Als je al over een fout wilt spreken, denk ik dat de beslissing tot deelname/steun té snel werd genomen waardoor er geen weg meer terug was.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 10:00   #4482
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Shell was al lang aan het klagen dat Saddam hen teveel deed betalen. En Bush is een olieboer van het zuiverste gehalte. De rest moogt u zelf invullen.
Speculatief dus.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 10:06   #4483
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dromen kan geen kwaad.

Uit de meest recente enquête van Dimarso, blijkt dat slechts 30% van de NVA-kiezers een splitsing van België wil en dat de communautaire problemen voor hen pas op de 8ste of 9ste plaats kwamen.

De NVA is een partij die als een zwam is gegroeid. Te snel. Ondermeer door de populariteit van Olijke Bart. Maar, zoals u weet, roem en succes zijn vrij vergankelijk. En het is meer dan mogelijk inderdaad, dat de NVA volgende verkiezingen nóg wat stemmen gaat winnen. Zoals Wilders bij u. Maar daarna ploft het kaartjehuisje in mekaar, net zoals dit het geval was bij de voormalige VU.
En toen kwam er een olifant met een heel lange snuit en die blies het hele verhaaltje uit.
Oud 19 januari 2010, 10:09   #4484
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen.

Nee. Er is niets 'verdonkeremaand', er zijn keuzes gemaakt. Als je naar de besluitvorming kijkt zie je dat de beslissing binnen een uur genomen is. Als je in de politiek een eenmaal ingenomen standpunt moet verdedigen maak je gebruik van argumenten die jouw verhaal ondersteunen en hecht je minder waarde aan argumenten die je verhaal tegenspreken. (Net als hier op het forum, overigens.)

Ik ben geen fan van Balkenende maar ik denk dat hij in alle oprechtheid de beslissing tot politieke steun heeft gesteund. Wat ik goedvind aan het onderzoek is dat duidelijk wordt gemaakt hoe de beslissing tot stand is gekomen zodat maatregelen genomen kunnen worden om herhaling te voorkomen. Dat is overigens grotendeels al gebeurd bij de totstandkoming van dit kabinet waar de procedures tot deelname aan acties zijn aangescherpt.

Als je al over een fout wilt spreken, denk ik dat de beslissing tot deelname/steun té snel werd genomen waardoor er geen weg meer terug was.
Keuzes? U bent me een goeie. Zeg maar gewoon: verdoezelen! Een ander woord kan ik hier niet bedenken.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 10:10   #4485
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En toen kwam er een olifant met een heel lange snuit en die blies het hele verhaaltje uit.
De toekomst (binnen 5 jaar, hoogstens 8 jaar) zal uitwijzen of het een sprookje is.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 10:10.
Oud 19 januari 2010, 10:20   #4486
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De toekomst (binnen 5 jaar, hoogstens 8 jaar) zal uitwijzen of het een sprookje is.
De hereniging der Nederlanden is ook als een sprookje. Nog twee jaar ...

Zalig!
Oud 19 januari 2010, 10:24   #4487
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
toch beter een democratische fusie dan een annexatie. niet?

want alle groot-nederlanders op dit forum zijn voor een democratische fusie dwz het volk beslist.
dus als vlaanderen bij het koninkrijk nederland wilt of een confederatie met Nederland wilt moet dit via bindend referendum voorgelegd worden aan de bevolking, zowel in Nederland als in Vlaanderen.
indien 50 % of meer tegen is, komt het er niet van.
Je hebt gelijk .
Als er een fusie komt dan is dat na een referendum .
De splitsing in 1588 is zonder referendum gebeurd
De splitsing in 1830 is zonder referendum gebeurd.
Dus beide zijn ze illegaal.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 10:24   #4488
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Speculatief dus.
Was het maar zo. Maar helaas.

17-12-2009

"Een belangrijke reden waarom Saddam Hoessein moest verdwijnen was hij in 1972 de buitenlandse oliemaatschappijen nationaliseerde. Onder die maatschappijen was de Iraakse Oliemaatschappij. Deze was eigendom van Amerikaanse, Engelse en Franse oliemaatschappijen. Onder de maatschappijen die deze week de grootste contracten hebben gesloten is het Nederlands/Engelse Royal Dutch Shell. Shell verkreeg samen met de Maleisische maatschappij Petronas het recht om het grote veld Majnoun (12 miljard vaten) te exploiteren. Wie zou durven te ontkennen, dat de Nederlandse deelname aan de oorlog in Irak niets te maken heeft gehad met de belangen van de Shell?"

D?*t was één van de redenen waarom Saddam moest uitgeschakeld worden: olie, olie en nog eens olie.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 10:27.
Oud 19 januari 2010, 10:27   #4489
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De hereniging der Nederlanden is ook als een sprookje. Nog twee jaar ...

Zalig!
Naïeve ziel! We zullen u binnen twee jaar daar aan houden. Ik noteer het in mijn agenda.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 10:28.
Oud 19 januari 2010, 10:30   #4490
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Je hebt gelijk .
Als er een fusie komt dan is dat na een referendum .
De splitsing in 1588 is zonder referendum gebeurd
De splitsing in 1830 is zonder referendum gebeurd.
Dus beide zijn ze illegaal.
Misschien zou u zich eerst de vraag moeten stellen welke legitimiteit het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden ooit had. Volgens mij geen enkele.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 10:31.
Oud 19 januari 2010, 10:51   #4491
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Naïeve ziel! We zullen u binnen twee jaar daar aan houden. Ik noteer het in mijn agenda.
Ongelovige Thomas! Ik durf weliswaar geen astronomische efemeriden erop los te laten, maar uw agenda van 2012 zal waardevol worden.
Oud 19 januari 2010, 11:07   #4492
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien zou u zich eerst de vraag moeten stellen welke legitimiteit het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden ooit had. Volgens mij geen enkele.
Het is de eerste onafhankelijke staat in Europa ,na een revolutie van de burgers Het zelfbeschikkingsrecht van een volk ,dat nu nog geldig is ,werd toen voor het eerst in de praktijk gebracht.
Niet de koning en de paus als plaatsvervangers van God ,waren de legitieme eigenaren ,maar de mensen zelf.
Het was dus legitiem, vanuit het oogpunt van een praktiserend humanisme.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 11:31   #4493
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wat is dan de legitimiteit van België? Volgens mij geen enkele! En dat terwijl het door u zo verguisde VKN wél legitimiteit had en wel van de Conventie van Wenen.
Oud 19 januari 2010, 11:46   #4494
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Het is de eerste onafhankelijke staat in Europa ,na een revolutie van de burgers Het zelfbeschikkingsrecht van een volk ,dat nu nog geldig is ,werd toen voor het eerst in de praktijk gebracht.
Niet de koning en de paus als plaatsvervangers van God ,waren de legitieme eigenaren ,maar de mensen zelf.
Het was dus legitiem, vanuit het oogpunt van een praktiserend humanisme.
Het VKN, de eerste onafhankelijke staat in Europa na een revolutie! Tjonge tjonge, wat moeten we toch allemaal aanhoren. Ik denk dat u verwart met het onststaan van België.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 11:47.
Oud 19 januari 2010, 12:20   #4495
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Keuzes? U bent me een goeie. Zeg maar gewoon: verdoezelen! Een ander woord kan ik hier niet bedenken.
U zou eens wat minder moeten uitgaan van kwade trouw en de zaken objectief moeten bekijken.

Of je nu voor- of tegenstander bent: Gezien de samenstelling en het karakter van de toenmalige regering was het volstrekt logisch dat Nederland de inval in Irak zelfs militair zou steunen. Dát is niet gebeurd.
Oud 19 januari 2010, 12:21   #4496
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Was het maar zo. Maar helaas.

17-12-2009

"Een belangrijke reden waarom Saddam Hoessein moest verdwijnen was hij in 1972 de buitenlandse oliemaatschappijen nationaliseerde. Onder die maatschappijen was de Iraakse Oliemaatschappij. Deze was eigendom van Amerikaanse, Engelse en Franse oliemaatschappijen. Onder de maatschappijen die deze week de grootste contracten hebben gesloten is het Nederlands/Engelse Royal Dutch Shell. Shell verkreeg samen met de Maleisische maatschappij Petronas het recht om het grote veld Majnoun (12 miljard vaten) te exploiteren. Wie zou durven te ontkennen, dat de Nederlandse deelname aan de oorlog in Irak niets te maken heeft gehad met de belangen van de Shell?"

D?*t was één van de redenen waarom Saddam moest uitgeschakeld worden: olie, olie en nog eens olie.
Gebruikt u nu een uiterst subjectieve tekst van de communistische SAP als objectieve bron?

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 19 januari 2010 om 12:22.
Oud 19 januari 2010, 12:23   #4497
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is dan de legitimiteit van België? Volgens mij geen enkele! En dat terwijl het door u zo verguisde VKN wél legitimiteit had en wel van de Conventie van Wenen.
België is ontstaan omdat het VKN kunstmatig in mekaar werd geflanst in Wenen. Het VKN werd als een artificiële bufferstaat tegen Frankrijk in mekaar geknutseld. En vermits VKN vanaf het beginaf misschapen was, zat de mislukking dan ook vanaf het begin ingebakken in deze verlepte kunststaat. Dit statengedrocht kon ook niet anders dan mislukken. Hetgeen ook nauwelijks 15 jaar na ontstaan van dit mismaaksel gebeurde. En daarom ontstond België.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 12:24.
Oud 19 januari 2010, 12:26   #4498
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Gebruikt u nu een uiterst subjectieve tekst van de communistische SAP als objectieve bron?
Subjectief? Waar? Als er eentje hier subjectief bezig is, dan heet hij Hertog van Gelre.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 12:26.
Oud 19 januari 2010, 12:26   #4499
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het -ook door mij zeer gewaardeerde - meermaals bekroonde VPRO-radioprogramma voor onderzoeksjournalistiek heeft er in het verleden ook wel eens naastgezeten. De Commissie Davids moet zich houden aan bewijsbare feiten waar het meermaals bekroonde VPRO-radioprogramma voor onderzoeksjournalistiek genoegen kan nemen met enkele anonieme bronnen.
Die "bewijsbare feiten" zijn in principe dezelfde als die van Argos. Want Davids kon geen mensen onder ede horen, itt een parlementaire enquete.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 12:30   #4500
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Die "bewijsbare feiten" zijn in principe dezelfde als die van Argos. Want Davids kon geen mensen onder ede horen, itt een parlementaire enquete.
Maar het is helemaal niet uitgesloten dat die er komt. Maar ook een PE heeft zijn nadelen. Men kan niemand vanuit het buitenland dwingen te komen getuigen, ook niet bij een PE.

Laatst gewijzigd door system : 19 januari 2010 om 12:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be