![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#4281 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Los daarvan vraag ik mij af welke catastrofale operatie de temperatuur nu met 10 graden kan laten stijgen op 50 jaar. Nu weet ik dat het Younger Dryas problematisch is op sommige vlakken omdat niet alle stukjes van de puzzel netjes in elkaar passen, maar toch. Ik had eens de theorie gelezen dat een landsverschuiving methaankladraten zou hebben beroerd op de noordelijke atlantische oceaanbodem wat voor een monster - methaan uitstoot zou hebben gezorgd, maar ik had nooit de amplitude en de snelheid van de stijging beseft. Prima, ik heb hier iets bijgeleerd!
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 januari 2010 om 06:38. |
||
|
|
|
|
|
#4282 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.sciencemag.org/cgi/reprint/323/5910/94.pdf
|
|
|
|
#4283 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
http://pangea.stanford.edu/research/...superlakes.pdf De film "The Day after Tomorrow" is daar op gebaseerd, in die zin dat "global warming" zorgt voor meer neerslag in het poolgebied, enz... Ware het niet dat men dan ongeveer 300 keer meer neerslag dan nu nodig heeft om hetzelfde effect te krijgen. In werkelijkheid is de neerslag in het poolgebied met 6% toegenomen over een periode van 60 jaar. |
||
|
|
|
|
|
#4284 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4285 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat gebeurt er vervolgens? Er wordt gesteld dat het huidige klimaat goed is, zelfs in veel gevallen is de impliciete aanname dat dit klimaat het optimale is. Een optimaal klimaat wil je niet wijzigen, dat is logisch. Elke verandering van het klimaat moet dus zoveel mogelijk worden tegengegaan. Zelfs al wordt niet de aanname gemaakt over het huidige 'goede' klimaat, dan is minstens één van de toekomstscenario's wel een rampzalige. Dat wil je niet. Het huidige klimaat is leefbaar. Het is onzeker wat de toekomst brengt, de zekerheid dat er geen erge dingen gebeuren is belangrijk. Dus kiest men voor de status quo van het huidige klimaat. |
|
|
|
|
|
|
#4286 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik blijf sceptisch zolang er geen echte consensus bestaat of dat er werkelijk harde bewijzen komen of een sluitende uitleg. Ik baseer me niet op een groep wetenschappers die door de Verenige Nazis betaald en gecontroleerd worden.
|
|
|
|
#4287 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#4288 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#4289 | |
|
Schepen
|
Citaat:
IPCC: 2500 ambtenaren, 300 wetenschappers die een bijdrage leverden (waarvan een deel niet akkoord met de "consensus"), een beperkt aantal wetenschappers en veel ambtenaren die de SPM schreven, zonder veel rekening te houden met degenen die niet akoord waren... Tot zover de "consensus". |
|
|
|
|
|
|
#4290 | |
|
|
Citaat:
Niet echt. Punctuated equilibrium, symbiogenese, voorbeelden genoeg van wetenschappelijke consensus. Bij uitbreiding, de medische wereld werkt vnl met consensus: de NIH bvb heeft een programma lopen om op basis van tot nu bekende wetenschappelijke en klinische kennis een geuniformiseerde en meest adequate diagnose, ziektemanagement en behandeling uit te stippelen voor een hele resem aan ziektes. Vbn: http://consensus.nih.gov/ http://www.guideline.gov/ Specifieke vbn: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1335456/ http://www.strokecenter.org/prof/guidelines.htm een contradictio in terminis? Nope, gewoon wetenschap
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#4291 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ook in de geneeskunde waren er nogal wat "consensi" (spelling? Ben geen Latinist...) die achteraf niet helemaal klopten. Zie bv. cholesterol en verzadigde vetten: in Zuid-West Frankrijk vreten ze ganzeleverpastei bij de kilo, maar ze hebben daar de laagste hart- en vaatziekte problemen. Of neem het verhaal van maagzweren en bacteriën,... In de klimaatwetenschap (voor zover dat al een wetenschap is) is de verhouding ongeveer 70:30, dus een ruime meerderheid denkt dat er een probleem is. Wat niet wil zeggen dat een meerderheid van deskundigen ter zake iets zwaarder weegt dan wat een minderheid daarover meent, mits men goeie argumenten heeft en niet tracht om de minderheid de mond te snoeren... |
|
|
|
|
|
|
#4292 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Fuck kalimero. Ik krijg daar het vliegend schijt van. Er zijn genoeg aanwijzingen dat de publieke opinie, zeker in het klimaatdebat, vnl bepaald/gekleurd wordt door wat die luide minderheid verkondigd. Al dan niet terecht
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 20 januari 2010 om 12:37. |
||
|
|
|
|
|
#4293 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#4294 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4295 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#4296 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"het gaat 700 maanlandingen kosten om de aarde met 0.3 graden op te warmen" en dan ga fulmineren over de corrupte carriere van, zeg maar, Louis Tobback, waar slaat dat dan op ? Enfin, mijn impressie van die tekst.
|
|
|
|
#4297 | ||
|
|
Citaat:
Fair and balanced. Zeer evenwichtige weergave van de klimaat problematiek. Onder het artikel "Réchauffement climatique" lezen we de korte inhoud: Citaat:
Je doet het er echt om Willem, met libertarische sites afkomen.
|
|
|
|
#4298 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4299 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Buiten het eenmalig optreden van Hans Labohm in Volt heb ik nog niet teveel skeptici aan het woord gezien op TV of in de kranten... Wel zowat alle dagen berichten (vooral in de aanloop naar Kopenhagen) over dat het "nog erger is dan men al dacht"... Vul zelf maar in: smeltende gletsjers (Himalaya), zeeijs (Noordpool), landijs (Antarctica), droogte, bosbranden, overstromingen, tsunami's,... Het valt me nog mee dat ze de ramp in Haiti nog niet op de kap van "climate change" hebben geschoven. Tot nader order zijn het nog steeds de politici die bepalen wat er gaat gebeuren en die zijn 90% pro-AGW (dus meer CO2 tax, direct of indirect). Om zwaar gesubsidieerde windmolens en zonnepanelen te kunnen betalen... Of dat veel CO2 bespaart (tegen welke prijs?) dat is iets waar je bijzonder weinig over hoort. |
|
|
|
|
|
|
#4300 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|