Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 21:56   #601
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Fout! Er komen wel degelijk prostituées de gevangenissen binnen voor dit intiem bezoek die gevangenen verkrijgen. Het enige wat aangetoond moet worden is dat men een "stabiele intieme/liefdesrelatie" heeft met iemand die al enige maanden duurt, het is GEEN voorwaarde te bewijzen dat je er voordien een gezin mee vormde! Sommige gevangen schrijven nep-liefdesbrieven naar prostituées die deze beantwoorden, en na x-aantal maanden komen deze hoeren de gevangenis binnen om er regelmatig hun klandizie te bedienen. Probeer als justitie maar eens te bewijzen dat het hier niet gaat om een echte liefdesrelatie.
Men moet er dus een relatie meehebben. Met een beetje goede wil is dat toch wat ik zei.

Nu, ik neem aan dat het misschien al eens gebeurd is dat er iemand zo'n relatie simuleert. Niettemin, intiem bezoek is toegestaan zo'n drie a vier keer per jaar? Laat dus die rij hoeren die alle dagen aan de gevangenis staat aan te schuiven om hun klandizie te bezoeken er maar af zeker?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 21:35   #602
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Hij is nog verdachte, maar is wel duidelijk dat hij een seriemoordenaar is.
Ik ben tegen de doodstraf en in principe ook tegen levenslange gevangenisstraf. Echter in dit geval mag deze man m.i. nooit meer terug in de maatschappij.
Maar het zou me niet verbazen als zijn lijst van slachtoffers veel groter zal worden. Ook zaken in Nederlands Limburg worden nu opnieuw geopend.
In Nederland wordt vaak TBS opgelegd, een soort van gedwongen verpleging, maar in ernstige gevallen levenslang wat ook daadwerkelijk levenslang is.
De doodstraf is de enige rechtvaardige straf, het kan niet dat een samenleving ook nog moet gaan opdraaien om zo'n monster te voeden en onderdak te verschaffen.

spuitje geven en klus is geklaard
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 00:15   #603
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Er zal wel kaf tussen het koren zitten, maar een beetje meer algemeen respect voor werkmensen die volcontinu tussen de marginalen zitten is gepast..
Het zijn zelf halve marginalen. Die voelen zich daar best thuis.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 00:17   #604
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is het aantal verkrachtingen in 't gevang gedaald, door de invoering van het intiem kontakt ?
Wat een onvoorstelbaar waanidee over wat gevangenissen betreft. U weet niet eens waar u het over heeft. U bent er niet eens binnen geweest. En zo is het met de meeste van uw opinies: van toeten noch blazen weten maar over alles een oordeel vellen. Remember:

opinions are like assholes
everybody has one

Oud 20 januari 2010, 00:22   #605
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
De doodstraf is de enige rechtvaardige straf, het kan niet dat een samenleving ook nog moet gaan opdraaien om zo'n monster te voeden en onderdak te verschaffen.

Nee dus mijn beste,er zijn in de VS alléén al genoeg gevallen bekend van terdoodveroordeelden waarvan na hun excutie kwam vast te staan dat zij onschuldig waren...

U verlaagd zich dus graag tot het niveau van die moordenaar zélf,tja dan bent U géén haar beter dan diezelfde moordenaar....

Een effectieve levenslange gevangenisstraf is de beste oplossing....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 00:24   #606
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

De doodstraf is geen straf.
De man in kwestie is overigens minder een misdadiger dan een gestoorde geest, een ziek iemand, met name een psychopaat of sociopaat. Een samenleving die haar geesteszieken behandelt als misdadigers, is zelf ziek en psychopatisch.

Jazeker, de man is een gevaar en hij moet dus nooit meer in de mogelijkheid zijn om de beelden van zijn zieke geest in realiteit om te zetten. We moeten er dus voor zorgen dat hij vastgehouden wordt, in ieder geval tot er een absolute zekerheid is dat hij niet langer psychopaat is. Dat is bijzonder moeilijk vast te stellen en bijzonder moeilijk met zekerheid te zeggen. We kunnen wat dat betreft geen enkel risico nemen.

Hoeveel geld dat de samenleving kost, interesseert me niet. Het is goed besteed geld.

De eventuele herinvoering van de doodstraf zal psychopaten nooit tegenhouden. Ze geven namelijk geen reet om repressie, correctie of straf. Ze vinden overigens ook een mensenleven van nul en generlei waarde, niet eens dat van henzelf. Ik hoop dat wij daar anders over denken, zelfs al betreft het het leven van iemand die bijzonder zwaar in de knoop zit. Als we hem al iets moeten aandoen, dan is het hulp, empathie en verzorging. Het is het ergste dat je psychopaten kan aandoen: medelijden met de dader.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 januari 2010 om 00:26.
Oud 20 januari 2010, 00:28   #607
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De doodstraf is geen straf.
De man in kwestie is overigens minder een misdadiger dan een gestoorde geest, een ziek iemand, met name een psychopaat of sociopaat. Een samenleving die haar geesteszieken behandelt als misdadigers, is zelf ziek en psychopatisch.

Jazeker, de man is een gevaar en hij moet dus nooit meer in de mogelijkheid zijn om de beelden van zijn zieke geest in realiteit om te zetten. We moeten er dus voor zorgen dat hij vastgehouden wordt, in ieder geval tot er een absolute zekerheid is dat hij niet langer psychopaat is. Dat is bijzonder moeilijk vast te stellen en bijzonder moeilijk met zekerheid te zeggen. We kunnen wat dat betreft geen enkel risico nemen.

Hoeveel geld dat de samenleving kost, interesseert me niet. Het is goed besteed geld.

De eventuele herinvoering van de doodstraf zal psychopaten nooit tegenhouden. Ze geven namelijk geen reet om repressie, correctie of straf. Ze vinden overigens ook een mensenleven van nul en generlei waarde. Ik hoop dat wij daar anders over denken, zelfs al betreft het het leven van iemand die bijzonder zwaar in de knoop zit. Als we hem al iets moeten aandoen, dan is het hulp, empathie en verzorging. Het is het ergste dat je psychopaten kan aandoen: medelijden met de dader.
Inderdaad, blijkbaar is dat nogal slecht voor hun eigen superioriteitsgevoel...

En de wetenschap dat ze nooit meer vrij gaan komen hoe lang ze ook nog zullen leven zal bij zulke personen bijzonder zwaar gaan doorwegen....
Oud 20 januari 2010, 00:40   #608
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

En de wetenschap dat ze nooit meer vrij gaan komen hoe lang ze ook nog zullen leven zal bij zulke personen bijzonder zwaar gaan doorwegen....
Niet noodzakelijk: ze zien het vaak als een bevestiging van hun superioriteit. Stijl: ze kunnen ons niet aan, dus sluiten ze ons op. 'De samenleving verliest, ik win.'

Maar ze behandelen in plaats van ze te straffen, raakt hen zeer erg. Daardoor verliezen ze hun superioriteit. Ze worden ziek verklaard en derhalve pathetisch in plaats van slim/doortrapt/gevaarlijk.
Daar lijden ze erg onder en dat is dan terecht. Het helpt hen om hun eigen- en wereldbeeld te veranderen.

Ik ben niet godsdienstig maar in deze vind ik het christelijk adagium 'love thy neighbour' zeer toepasselijk en efficiënt.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 januari 2010 om 01:03.
Oud 20 januari 2010, 00:59   #609
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk: ze zien het vaak als een bevestiging van hun superioriteit. Stijl: ze kunnen ons niet aan, dus sluiten ze ons op. 'De smaneleving verliest, ik win.'
Maar ze behandelen in plaats van ze te straffen, raakt hen zeer erg. Daardoor verliezen ze hun superioriteit. Ze worden ziek verklaard en derhalve pathetisch in plaats van slim/doortrapt/gevaarlijk.
Daar lijden ze erg onder en dat is dan terecht. Het helpt hen om hun eigen- en wereldbeeld te veranderen.

Ik ben niet godsdienstig maar in deze vind ik het christelijk adagium 'love thy neighbour' zeer toepasselijk en efficiënt.
Tja, ik zie het anders,ze zijn gekortwiekt en hun superioriteitsgevoel wordt beknot omdat er niets meer te manipuleren,laat staan te overheersen valt....

Kortom de spelers van weleer zijn verworden tot diegenen waarmee wordt gespeeld....

Ze worden zélf het slachtoffer van hun omgeving...

En ze liggen vast aan de ketting,nooit meer kunnen toegeven aan hun perverse fantasietjes,de macht over hun slachtoffers én het moorden zélf...

Ze zijn géén almachtigheid meer die beslist over het hoe en het waarom wat het einde van hun slachtoffer betreft,ze zijn zélf verworden tot een slachtoffer ,geketend in machteloosheid tot de dood er op volgt...

Heel toepasselijk voor die dodelijke controlefreaks...
Oud 20 januari 2010, 02:38   #610
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik ken ongeveer 6000 mensen
Euh, proficiat. Denk ik.
Oud 20 januari 2010, 06:46   #611
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Men moet er dus een relatie meehebben. Met een beetje goede wil is dat toch wat ik zei.
Neen, omdat die relatie in zeer veel gvallen geveinsd wordt. Ik heb het gisteren nog nagevraagd en de enige voorwaarde is dat voor een periode van 6 maanden een relatie wordt aangetoond maar dat volstaat al door liefdesbrieven te tonen gespreid over die periode. Het gebeurt dus regelmatig dat gevangenen voor een dergelijke periode naar hoeren schrijven waarna deze vanaf 6 maanden op bezoek kunnen komen.

Citaat:
Nu, ik neem aan dat het misschien al eens gebeurd is dat er iemand zo'n relatie simuleert. Niettemin, intiem bezoek is toegestaan zo'n drie a vier keer per jaar? Laat dus die rij hoeren die alle dagen aan de gevangenis staat aan te schuiven om hun klandizie te bezoeken er maar af zeker?
Ik heb niet gezegd dat ze er dagelijks komen, wel dat het regelmatig gebeurt.

Los daarvan blijft omwille van het binnenbrengen van drugs, wapens, gsm's,... ook daarom dit intiem bezoek verwerpelijk en dus moet het stopgezet worden.

Laatst gewijzigd door N-SA : 20 januari 2010 om 06:47.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 06:57   #612
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een onvoorstelbaar waanidee over wat gevangenissen betreft. U weet niet eens waar u het over heeft. U bent er niet eens binnen geweest.
Vandaar uw uitgesproken mening over de marginaliteit van cipiers..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 07:08   #613
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vandaar uw uitgesproken mening over de marginaliteit van cipiers..
Ik ben er wel geweest. Als journalist en als gevangene, twee keer (in voorarrest, achteraf zonder enige vorm van beschuldiging buiten vervolging gesteld). Ik weet dus waar ik het over heb.

Alle achterlijke ideeën over de gevangenissen en verkrachtingen, douches, geweldplegingen op verkrachters of pedofielen doen niet ter zake. Het zijn mythes die geen deel uit maken van de realiteit. Het is Amerikaanse fiction, geen waarheid. Althans niet hier.

Oud 20 januari 2010, 07:16   #614
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle achterlijke ideeën over de gevangenissen en verkrachtingen, douches, geweldplegingen op verkrachters of pedofielen doen niet ter zake. Het zijn mythes die geen deel uit maken van de realiteit. Het is Amerikaanse fiction, geen waarheid. Althans niet hier.
Awel..dat wil ik nu eens geloven..ik heb dankzij oa 'leuven hulp' en andere informatieve progjes in de loop der jaren ook mijn mening moeten herzien over het gevangenisleven..

Cipiers zijn werkmensen die niet de meest dankbare job hebben en waar ook goor volk tussen zal zitten, maar desondanks van mij véél méér respect krijgen dan die andere marginalen op die locatie..
Oud 20 januari 2010, 09:02   #615
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel..dat wil ik nu eens geloven..ik heb dankzij oa 'leuven hulp' en andere informatieve progjes in de loop der jaren ook mijn mening moeten herzien over het gevangenisleven..

Cipiers zijn werkmensen die niet de meest dankbare job hebben en waar ook goor volk tussen zal zitten, maar desondanks van mij véél méér respect krijgen dan die andere marginalen op die locatie..
Leuven hulp , was da zo een pathetische poging om ons compassie te doen krijgen met die arme jongens misschien,...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 09:17   #616
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Leuven hulp , was da zo een pathetische poging om ons compassie te doen krijgen met die arme jongens misschien,...
Bij gebrek aan beter de meest accurate info, en een domper voor diegenen die vreesden dat 3 maaltijden per dag en een tv van het gevang een 3 sterren hotel hadden gemaakt..
Oud 20 januari 2010, 10:15   #617
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem met een gek als die Jansens is dat het elke zinvolle discussie over gevangenissen telkens opnieuw de das omdoet.
Want alle blikken zijn daar op gericht...en nooit op die andere 9900 gevangenen die er niks mee te maken hadden.
Oud 20 januari 2010, 11:11   #618
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het probleem met een gek als die Jansens is dat het elke zinvolle discussie over gevangenissen telkens opnieuw de das omdoet.
Want alle blikken zijn daar op gericht...en nooit op die andere 9900 gevangenen die er niks mee te maken hadden.
Op pedofiel en serial killer vlak staan de meeste mensen open voor het toepassen van de saria, transformatie tot eunuch

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eunuch

of ook actieve euthanasie... of saneren van een persoon die totaal verkeerd functioneert in deze maatschappij

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 januari 2010 om 11:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:19   #619
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht

Los daarvan blijft omwille van het binnenbrengen van drugs, wapens, gsm's,... ook daarom dit intiem bezoek verwerpelijk en dus moet het stopgezet worden.
Het meeste daarvan wordt binnengebracht door cipiers.

Hoe ga je dat stopzetten?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:28   #620
Anna List
Banneling

Standaard

xeno,

vraagje, ik denk dat je suggereerde dat jansen moet geinterneerd worden als blijkt dat hij een psychopaat is (correct me if i m wrong)

maar blijkbaar gunt men die 'mensen' uitjes ...

http://lvb.net/item/8185

interneren om ze levenslang echt 'binnen' te hebben lijkt dus niet zo'n goeie optie meer ...

wat denk jij hierover?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be