Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2010, 10:51   #4581
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
sorry Spinoza maar nu kletst je echt uit je nek!
de Vlamingen hebben zowel Filips II als de Saksen-Coburgers niet gewild.
Die ook al ?

Is Spinoza nu een Hollandse Belgicist ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 10:51   #4582
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Strafbaar bij wet ?
Ik hoop dat de Staatsveiligheid niet teveel van uw posts onder ogen krijgt.....
Der Feind hört mit, Henri?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 10:54   #4583
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dat kan kloppen. In het Nederlandse televisieprogramma 'Buitenhof' van VARA/NOS/VPRO eind 2007 verklaarde mevrouw Detiège van S.PA dat zij verbijsterd was door de kille en afstandelijke sfeer in het federale parlement, het onderlinge wantrouwen en de toenemende verwijdering tussen de taalgroepen. Zij miste de 'Bourgondische' gezelligheid van weleer. Volgens Detiège was dit het beklemmende beeld van een afbrokkelende staat.

Mevrouw Detiège zat aan tafel met enkele andere Vlamingen en Nederlanders, onder wie Dirk-Jan Eppink. Het onderwerp van de discussie was de in dat jaar ontstane politieke crisis en de vraag welke 'consequenties' dit voor Nederland heeft op termijn. Over één ding waren de discussianten het grondig eens: Nederland en Vlaanderen zullen en moeten op termijn samen verder gaan.
Patrick Dewael heb ik horen zeggen: het VL parlement is een uiterst saaie bedoening; in het federale worden de debatten tot op het scherpst van de snee uitgevochten en dat is pas echte politiek.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 10:55   #4584
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Der Feind hört mit, Henri?
Ik ben er zeker van dat er meegelezen wordt.
Ook in Nederland trouwens.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 10:55   #4585
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Patrick Dewael heb ik horen zeggen: het VL parlement is een uiterst saaie bedoening; in het federale worden de debatten tot op het scherpst van de snee uitgevochten en dat is pas echte politiek.
Als we meneer Daerden mogen geloven, wel ja.
Oud 20 januari 2010, 10:59   #4586
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dat er meegelezen wordt.
Ook in Nederland trouwens.
Actieve gebruikers op dit moment: 176 (34 leden en 142 gasten)
Het record staat op 1.028, dat 4 January 2006 werd gevestigd om 22:13.
‎Ernst Niessen, ‎Arouet, ‎azert, ‎backfire, ‎Bert Deckers, ‎Bob, ‎Cunning linguist, ‎Derk de Tweede, ‎Europahater, ‎fox, ‎frank1234, ‎giserke, ‎Gun, ‎Henri1, ‎Hertog Joost, ‎Hollander+, ‎Hoogmoed, ‎hotschizodiscocop, ‎Jantje, ‎maddox, ‎parcifal, ‎Pieke, ‎quercus+, ‎Sfax, ‎Travis66, ‎Vette Pois(s)on, ‎vlijmscherp

Dit plukte ik van de hoofdindex van politics. Het is maar dat we het (allemaal) weten.

Wie zijn die 'gasten'?
Oud 20 januari 2010, 11:05   #4587
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Actieve gebruikers op dit moment: 176 (34 leden en 142 gasten)
Het record staat op 1.028, dat 4 January 2006 werd gevestigd om 22:13.
‎Ernst Niessen, ‎Arouet, ‎azert, ‎backfire, ‎Bert Deckers, ‎Bob, ‎Cunning linguist, ‎Derk de Tweede, ‎Europahater, ‎fox, ‎frank1234, ‎giserke, ‎Gun, ‎Henri1, ‎Hertog Joost, ‎Hollander+, ‎Hoogmoed, ‎hotschizodiscocop, ‎Jantje, ‎maddox, ‎parcifal, ‎Pieke, ‎quercus+, ‎Sfax, ‎Travis66, ‎Vette Pois(s)on, ‎vlijmscherp

Dit plukte ik van de hoofdindex van politics. Het is maar dat we het (allemaal) weten.

Wie zijn die 'gasten'?
mensen die het forum lezen zonder ingelogd te zijn
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:11   #4588
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En daarom komen er zovele Nederlanders in België wonen, en daarom komen er zoveel Nederlanders genieten van onze prima geneeskundige zorgen en laten ze de Nederlandse hospitalen links liggen, en daarom komen de Nederlanders hier op vakantie, komen ze naar België om zich lekker te ontspannen, komen hun kinderen op onze scholen les volgen , enz, enz.
Veel mensen in de VS dachten het ook voor de crisis goed te hebben nadat ze een joekel van een huis en benzineslurpende kasten op wielen hadden gekocht. Een minpuntje: de spullen waren met geleend geld aangeschaft. De gevolgen zijn bekend.

De situatie in België lijkt daar sterk op. Het is er goed toeven, maar ooit krijgt de staat de rekening gepresenteerd en zal de bevolking ervoor moeten opdraaien. De Nederlandstaligen niet minder dan de Franstaligen.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 20 januari 2010 om 11:16.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:14   #4589
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
mensen die het forum lezen zonder ingelogd te zijn
Dat begrijp ik. Maar welke mensen? Doen zij dit uit interesse of nieuwsgierigheid en door welke (on)gezonde of professionele belangstelling doen zij dit?
Oud 20 januari 2010, 11:15   #4590
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
1) Er is tussen Belgen en Nederlanders geen haat/liefde verhouding gewoon omdat er haat noch liefde is.
Of toch niet meer dan tussen Belgen en bewoners uit andere buurlanden.

2) Er is tussen Belgen en Nederlanders geen grotere verbondenheid dan tussen Belgen en bewoners uit andere buurlanden

Ja, we delen een stukje geschiedenis en cultuur, net zoals met andere buurlanden.
Ja we spreken min of meer dezelfde taal.
Dat maakt communicatie simpeler, maar dat is ook alles.

Er zijn wel mensen die een verbondenheid hebben met Nederland, zoals je er ook zult hebben die een verbondenheid hebben met Duitsland, Frankrijk of zelfs Australie, maar je mag die gevoelens niet projecteren op een natie.
Waarom denkt u uw gevoelens en/of standpunten wel op de hele natie te mogen projecteren? Mijn ervaringen spreken uw beweringen tegen. Van partijdigheid kunt u me niet betichten, ik ben hoe dan ook Nederlander noch Belg.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 20 januari 2010 om 11:16.
Oud 20 januari 2010, 11:19   #4591
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Waarom denkt u uw gevoelens en/of standpunten wel op de hele natie te mogen projecteren? Mijn ervaringen spreken uw beweringen tegen. Van partijdigheid kunt u me niet betichten, ik ben hoe dan ook Nederlander noch Belg.
Wees voorzichtig, Cunning linguist. Alboreto kan zomaar zeggen dat je geen verstand van zaken hebt als België ter sprake wordt gebracht.
Oud 20 januari 2010, 11:27   #4592
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wees voorzichtig, Cunning linguist. Alboreto kan zomaar zeggen dat je geen verstand van zaken hebt als België ter sprake wordt gebracht.
Dat hij in dat land is geboren en er zijn leven lang heeft gewoond, kan wel eens in zijn nadeel getuigen.
Oud 20 januari 2010, 11:30   #4593
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat begrijp ik. Maar welke mensen? Doen zij dit uit interesse of nieuwsgierigheid en door welke (on)gezonde of professionele belangstelling doen zij dit?
Ik zit hier zelf ook wel eens te lezen zonder ingelogd te zijn. Omdat ik op een pc van het werk zit ofzo.
Verder is zo goed als elk stukje tekst googlebaar. Ik kom ook dikwijls op dit forum terecht als ik een search doe naar meer informatie. Als je dan nog geen lid bent, ben je gast he.
Ik vermoed dat de meeste "gasten" in zo een situatie zitten.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:33   #4594
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat hij in dat land is geboren en er zijn leven lang heeft gewoond, kan wel eens in zijn nadeel getuigen.
Juist een buitenstaander kan wel eens een heldere visie hebben. Dat die niet altijd strookt met de eigen, vastgeroeste denkbeelden, is reëel. Maar om daarvoor iemand neer te sabelen, gaat mij te ver. Het is een beproefde tactiek, maar op mij heeft zij geen effect.
Oud 20 januari 2010, 11:34   #4595
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel mensen in de VS dachten het ook voor de crisis goed te hebben nadat ze een joekel van een huis en benzineslurpende kasten op wielen hadden gekocht. Een minpuntje: de spullen waren met geleend geld aangeschaft. De gevolgen zijn bekend.

De situatie in België lijkt daar sterk op. Het is er goed toeven, maar ooit krijgt de staat de rekening gepresenteerd en zal de bevolking ervoor moeten opdraaien. De Nederlandstaligen niet minder dan de Franstaligen.
Dat zullen we dan nog zien. Dat hoor ik al zo lang. Maar dat er moet bespaard worden, dat lijkt we wel evidient. Dat klopt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 11:37   #4596
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U berijdt weeral geliefde stokpaardjes?

Ten aanzien van Willem van Oranje hebt u een zeer negatief en star beeld. De reden daarvoor is dat hij geassocieerd wordt met 'de Nederlanden' en dat hij een 'Oranje' is. Het moet heerlijk zijn om alle kleinburgerlijke frustraties te botvieren op deze historische figuur.

Ik denk het niet: http://www.gastdocenten.com
Nu wel ja. Omdat niets meer kan verborgen blijven. Komt ook door internet en zo. Maar tot over kort was dit zeker niet het geval in uw 'vaderlandse' geschiedenis.

Laatst gewijzigd door system : 20 januari 2010 om 11:38.
Oud 20 januari 2010, 11:39   #4597
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik zit hier zelf ook wel eens te lezen zonder ingelogd te zijn. Omdat ik op een pc van het werk zit ofzo.
Verder is zo goed als elk stukje tekst googlebaar. Ik kom ook dikwijls op dit forum terecht als ik een search doe naar meer informatie. Als je dan nog geen lid bent, ben je gast he.
Ik vermoed dat de meeste "gasten" in zo een situatie zitten.
Zeker, maar ik vermoed van mijn kant dat er onder die 'gasten' ook mensen zijn, die de postings op politics met 'meer dan gemiddelde, professionele belangstelling' lezen. En dan weten u en ik wel wat ik met 'professionele belangstelling' bedoel.
Oud 20 januari 2010, 11:39   #4598
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U berijdt weeral geliefde stokpaardjes?
Neen, ik ging gewoon in op een discussie over het al dan niet 'legaal' zijn van iets, meer specifiek van een land.

Laatst gewijzigd door system : 20 januari 2010 om 11:41.
Oud 20 januari 2010, 11:43   #4599
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist een buitenstaander kan wel eens een heldere visie hebben. Dat die niet altijd strookt met de eigen, vastgeroeste denkbeelden, is reëel. Maar om daarvoor iemand neer te sabelen, gaat mij te ver. Het is een beproefde tactiek, maar op mij heeft zij geen effect.
Ook dat is maar zo lang als het breed is.

Wie kan het beste of het meest objectief vertellen over een aardbeving? Iemand die de aardbeving heeft meegemaakt of de buitenstaander. Dat is nog maar de vraag.

Laatst gewijzigd door system : 20 januari 2010 om 11:45.
Oud 20 januari 2010, 11:47   #4600
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zullen we dan nog zien. Dat hoor ik al zo lang.
Er is niet meer dan gezond verstand nodig om vast te stellen dat het sprookje van het rijke leven op krediet niet eeuwig kan duren.
Citaat:
Maar dat er moet bespaard worden, dat lijkt we wel evidient. Dat klopt.
Dat zou dweilen met de kraan open zijn gezien de omvang van de financiële wantoestanden in Wallonië en Brussel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be