![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#4321 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4322 |
|
Schepen
|
Letterlijk betekent "concensus" dat iedereen het eens is, wat in de wetenschap zelden voorkomt, maar het kan gebeuren. Als de verhouding 70/30 is dan kan men nog moeilijk over een consensus spreken, wel over een meerderheid die het eens is over een bepaald onderwerp. Maar dan moet men in elk geval ook het minderheidsstandpunt laten horen en niet, wat het IPCC doet, naar buiten komen met het standpunt van de meerderheid (of soms slechts van enkelingen) en zeggen dat er een consensus is van 2500 wetenschappers (waarvan dan nog het grootste deel ambtenaren)...
|
|
|
|
|
|
#4323 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
hier de reden voor de aanpassing: http://www.who.int/csr/disease/influ.../en/index.html hier de methode en het proces: http://www.who.int/csr/disease/influ...WebVersion.pdf http://www.who.int/csr/disease/influ.../en/index.html Hier een oproep uit oktober 2008 om de draft-versie te beoordelen: http://afludiary.blogspot.com/2008/1...mic-phase.html hier hoeveel reacties er zijn binnengekomen en wanneer de eindversie verwacht mag worden: http://www.who.int/csr/disease/influ.../en/index.html Het is niet op 1-2-3 aangepast, er is niets gerushed. Het in voege treden en de mexicaanse griep is een samenloop van omstandigheden. Toeval. Citaat:
Citaat:
Ik raad je van harte die blog aan, een uitstekende viroloog die tenminste weet waar hij over spreekt. deze post dateert van 23 mei 2009. Toen al was er binnen de door u fel gecontesteerde "Verenigde Nazis" al een roep om het toch maar niet uit te roepen tot pandemie. Citaat:
Ignorance is geen excuus anno 2010
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||
|
|
|
|
|
#4324 | ||
|
Schepen
|
Citaat:
Citaat:
Een veel uitgebreidere enquète (75 vragen!) werd voor de derde keer uitgevoerd door Dennis Bray (met behulp van Hans Von Storch). Vorige keer was de verhouding 30/70, nu 20/80, maar de vraagstelling is in de derde ronde veel meer uitgebreid en genuanceerder, dus niet helemaal te vergelijken. Zie: http://coast.gkss.de/staff/storch/pdf/CliSci2008.pdf Zeer interessante gegevens... Dat was dan ook nog vóór climategate. Ik vermoed dat sommigen hun geloof in "peer review" ondertussen een stuk gezakt is... Laatst gewijzigd door FerdiEgb : 20 januari 2010 om 17:37. |
||
|
|
|
|
|
#4325 | |
|
Schepen
|
Citaat:
2. als de zon morgen minder schijnt of de Pinatubo (of zijn broer) nog eens uitbarst, dan kan de mens aan de daaropvolgende klimaatswijziging absoluut niets veranderen. 3. hooguit voor het deel waar de mens voor verantwoordelijk is, dus moeten we eerst weten wat het antwoord is op 1. |
|
|
|
|
|
|
#4326 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De gegeven definitie is tendentieus en is niet wat de wetenschap denkt.De mens is VOOR EEN GROOT deel verantwoordelijk. Echte wetenschappers die echt onderzoek weten het overigens VEEL beter dan een conspirationist. |
|
|
|
|
|
|
#4327 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hoeveel "echte wetenschappers" ken je persoonlijk?
|
|
|
|
#4328 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#4329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de Groenlanders kan het bijvoorbeeld enkel maar positief zijn als ze van die grote ijsklomp op hun land afgeraken, zou ik denken (en ik geloof, zij ook). Als ik mijn eigen voordelen nu verkies boven die van de ganse mensheid binnen 100 jaar (wat een politieke en ethische keuze is), dan zullen wat "goede beleidsmaatregelen" zijn, anders uitvallen dan als ik bezorgd ben om toekomstige generaties en daarvoor nu zelf offers wil brengen. Dat kunnen dus geen "stellingen" zijn, want die hangen af van voorkeur en opinie.
|
|
|
|
#4330 |
|
Gouverneur
|
Voor mij is de definitie van AGW: "De these dat de gevolgen van menselijke activiteiten in verregaande mate het klimaat op aarde zodanig kunnen beïnvloeden dat de globale temperatuur stijgt èn dat elke verandering van het huidige heersende klimaat onwenselijk is."
|
|
|
#4331 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
... 2. de globale kosten van klimaatsverandering door de mens zijn groter dan de kosten voor het vermijden ervan 3. het is technisch mogelijk klimaatsverandering af te wenden, gegeven goede beleidsmaatregelen genomen worden
|
|
|
|
#4332 |
|
Europees Commissaris
|
Beiden totaal uit de lucht gegrepen.
|
|
|
#4333 |
|
Europees Commissaris
|
dus ge zijt niet akkoord.
Enneuh, dat machtscentrum van daarstraks, bedoelde je nu de VN of iets anders?
|
|
|
#4334 | |
|
Europees Commissaris
|
Ok, laat het me anders stellen: hoeveel kost een klimaatsverandering meer dan het voorkomen ervan? (in euros aub.)
En hoe? Alle daken witschilderen? Kunstmatige wolken? Schermen in de ruimte? Citaat:
|
|
|
|
#4335 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#4336 |
|
Europees Commissaris
|
Een econoom die klimaatwetenschaper is?
|
|
|
#4337 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie je, waar ik wil op wijzen is alles wat slaat op "is beter/slechter dan", "is nadelig/voordelig", "heeft grotere kosten/opbrengsten".... is afhankelijk van een standpunt en van een waardeoordeel. Het is dus niet iets dat in een wetenschappelijk onderbouwde stelling kan voorkomen. Dat, zeg maar, de vochtigheid in de lucht gaat toenemen, daar kan objectief over geoordeeld worden. Dat hangt niet af van wat ik belangrijk of niet belangrijk vind, van mijn waarde oordeel of weet ik veel. Daar kan objectief, wanneer de feiten zich voordoen, over geoordeeld worden. Dat is dus wetenschappelijk te onderbouwen, want het is falsifieerbaar. Maar die punten van "het is beter", "het is slechter", "het gaat veel kosten", enzovoort, daar kan ik in principe altijd op zeggen "awel, ik vind van niet, zie". Dat is dus niet falsifieerbaar. Je punt 3 is uiteraard waar, he. Als de mensheid morgen collectief en integraal zelfmoord pleegt, dan is dat probleem van de baan. (zie je wat ik bedoel ?) Ik begin te begrijpen waarom AGW bij verschillende mensen zoveel emotie oproept, want de meesten mengen het wetenschappelijke deel met zekere verwachte of vermoede sociale en maatschappelijke implicaties.
|
|
|
|
#4338 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dubbel.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 januari 2010 om 06:02. |
|
|
|
|
|
#4339 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
verwachte kost van klimaatsverandering: tussen 5 en 20% van globaal GDP verwachte kost voor het vermijden ervan: 1-2% van globaal GDP ==> beter het te vermijden. Het uitgangspunt is dan de mensheid en niet uzelf of uw generatie. Dat kan je als een ethisch uitgangspunt beschouwen, maar lijkt me toch vrij triviaal... Punt 3 volgt uit punt 2 met de toevoeging dat het (nog) omkeerbaar is (beter zo?)
|
|
|
|
#4340 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|